Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt før påske (2014)

Elanore

Anbefalte innlegg

Metamorf

Startvekt fra tidligere: ca. 102 kg
Høyde (valgfritt): 173 cm

Startvekt for denne tråden: 96 kg
Mål til påske: 89 kg

Januar 2014
03. januar, uke 1: 96 kg
10. januar, uke 2: 95,4 kg
17. januar, uke 3: 94.9 kg
24. januar, uke 4: --
31. januar, uke 5: --

Endret av Metamorf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Funky Punk

Jeg bikket 90 kilo i dag :cry:

Er såååå lei meg og föler jeg mister all motivasjon.

Var nede på 86 kilo for bare litt siden, men nå går det bare oppover.

Ja, jeg har spist litt mer karbo enn tidligere, men ligget lavt på kaloriinntaket og karboinntaket har ligget på under 100 gram om dagen.

Har ikke noe valg lenger...jeg MÅ ned på mellom 20 og 50 gram om dagen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bikket 90 kilo i dag :cry:

Er såååå lei meg og föler jeg mister all motivasjon.

Var nede på 86 kilo for bare litt siden, men nå går det bare oppover.

Ja, jeg har spist litt mer karbo enn tidligere, men ligget lavt på kaloriinntaket og karboinntaket har ligget på under 100 gram om dagen.

Har ikke noe valg lenger...jeg MÅ ned på mellom 20 og 50 gram om dagen igjen.

Det er ikke moro når vekta går oppover. :(

Jeg er der selv. Etter fredag har vekta bare gått opp, og jeg skjønner ikke hvorfor. Jeg er flink med spisingen og har trent om planlagt. Ikke har jeg tatt den aller minste utskeielse. Så jeg skjønner ingenting.

På lørdag gjorde jeg den tabben å kjøpe en ny, lekker bukse. Dyr. Tabben var å kjøpe den litt for trang. Nå frykter jeg å ikke komme inn i den.

Men vi gir ikke opp, Funky, gjør vi vel? Jeg vet bare ikke hva som skal til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ille at mange sliter med prosjektet nå. :sukk: Kan ikke annet enn å melde meg inn bak den tankegangen. Har i grunn hatt en fin helg, men jeg synes det er vanskelig å forholde seg til måltidene. Har vært fornøyd med å ikke føle meg helt utslitt denne helgen, og med godt humør, mister jeg faktisk all hunger... Rart med det. Vekten faller jo, men er så grusomt deprimerende å måtte se den gå opp igjen. I dag var frokosten klokken ni - om kvelden. Tror det stopper der. Får i meg litt smør til kvelds eller noe... Mister all matlyst innen maten kommer på bordet foran meg. Kan jo finne masse drittmat, men da sitter jeg igjen med søtsug og elendighet, så jeg vil ikke det. Blir gående og kjenne på bivirkningene av for lite mat, men klarer ikke få i meg det som er bra for meg å spise når det er sånn... Er vel et slags luksusproblem i forhold til det å gå sulten, men det er likevel litt tungt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Men vi gir ikke opp, Funky, gjør vi vel? Jeg vet bare ikke hva som skal til.

Vi får vel bare väre skikkelig sta og ikke gi oss. I håp om at det kanskje snur etterhvert.

Jeg skal definitivt ikke gi opp nå som jeg har revet opp mine gamle bukser og bruker de til hekleprosjekter, og kjöpt nye bukser som passer bedre :ler:

Vi klarer dette. Det SKAL vi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Ille at mange sliter med prosjektet nå. :sukk: Kan ikke annet enn å melde meg inn bak den tankegangen. Har i grunn hatt en fin helg, men jeg synes det er vanskelig å forholde seg til måltidene. Har vært fornøyd med å ikke føle meg helt utslitt denne helgen, og med godt humør, mister jeg faktisk all hunger... Rart med det. Vekten faller jo, men er så grusomt deprimerende å måtte se den gå opp igjen. I dag var frokosten klokken ni - om kvelden. Tror det stopper der. Får i meg litt smør til kvelds eller noe... Mister all matlyst innen maten kommer på bordet foran meg. Kan jo finne masse drittmat, men da sitter jeg igjen med søtsug og elendighet, så jeg vil ikke det. Blir gående og kjenne på bivirkningene av for lite mat, men klarer ikke få i meg det som er bra for meg å spise når det er sånn... Er vel et slags luksusproblem i forhold til det å gå sulten, men det er likevel litt tungt.

Jeg kan slite skikkelig med matlysten, og når jeg merker at dette er dagen jeg kan helt glemme å spise, så lager jeg meg suppe som står klar på ovnen hele dagen. Bare varme den kjapt opp igjen memlom hver gang.

Da slipper jeg å bruke tid på matlagning og miste matlysten helt för maten er klar

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan slite skikkelig med matlysten, og når jeg merker at dette er dagen jeg kan helt glemme å spise, så lager jeg meg suppe som står klar på ovnen hele dagen. Bare varme den kjapt opp igjen memlom hver gang.

Da slipper jeg å bruke tid på matlagning og miste matlysten helt för maten er klar

Sykehus... :snurt:

Kan heller prøve det når det blir mer mulig å etablere løsninger på sikt. :) Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Kan heller prøve det når det blir mer mulig å etablere løsninger på sikt. :) Takk!

Åh, ja da blir det ikke så lett :(

Håper det ordner seg etterhvert da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, sykehusmat er ikke akkurat gourmetmat. Håper du snart er hjemme hos deg selv, da blir det mye lettere for deg å få i deg mat når du kan bestemme menyen selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva spiser du når du bare har lyst på noe? Eller når du er bare bittelitt sulten?

Jeg strever litt med å finne noe jeg kan spise fort og gæli. Frukt er jo saktens en mulighet, eller grønnsaker. Skjønt - nå er ikke akkurat en gulrot det jeg har mest lyst på når jeg er fysen på noe godt… :sjenert: Det går også en del i knekkebrød med smøreost, men er litt lei.

Noen som har tips? Må kunne spises uten altfor mye "laging"…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva spiser du når du bare har lyst på noe? Eller når du er bare bittelitt sulten?

Jeg strever litt med å finne noe jeg kan spise fort og gæli. Frukt er jo saktens en mulighet, eller grønnsaker. Skjønt - nå er ikke akkurat en gulrot det jeg har mest lyst på når jeg er fysen på noe godt :sjenert: Det går også en del i knekkebrød med smøreost, men er litt lei.

Noen som har tips? Må kunne spises uten altfor mye "laging"

En boks med ananasbiter i juice er veldig godt og enkelt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg strever litt med å finne noe jeg kan spise fort og gæli. Frukt er jo saktens en mulighet, eller grønnsaker. Skjønt - nå er ikke akkurat en gulrot det jeg har mest lyst på når jeg er fysen på noe godt… :sjenert: Det går også en del i knekkebrød med smøreost, men er litt lei.

Jeg planlegger hva jeg skal spise gjennom dagen, følger planen sånn noenlunde, og spiser bare til måltidene. Da blir jeg passe sulten til måltidene. Selv om jeg får lyst på noe, venter jeg til jeg skal spise.

Det meste av maten jeg spiser er lite laget, det er oppskåret frukt og grønt og knekkebrød med pålegg og ovnsstekt kjøtt/fisk det stort sett går i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, sykehusmat er ikke akkurat gourmetmat. Håper du snart er hjemme hos deg selv, da blir det mye lettere for deg å få i deg mat når du kan bestemme menyen selv.

Tenkte å vise det lekre måltidet jeg fikk servert her om dagen...

zofkb8.png

Dere ser riktig: ihjelkokte grønnsaker og litt for rå poteter, det er jo det vanlige, men sausen er tomatsaus. Vet ikke med dere, men jeg har aldri hørt om den kombinasjonen - den var uansett fantastisk og uventet god.. :ironi: Jeg vet ikke om jeg har gått glipp av noe, men jeg skal i hvert fall ikke lære noe av denne retten selv.

Yoghurt er et fint lite tilskudd om du trenger å fikse søtsuget. Hver gang jeg får lyst på drittmat, så spiser jeg yoghurt for å tenke over saken. Blir alltid til at jeg lar være, for det holder stort sett til å kuppe søtsuget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser tomater. De små søte - Dulcita. Hvis du liker tomater da.

Også har jeg tyrkisk eller gresk yoghurt som jeg søter med litt honning. Jeg innbiller meg at det er sunnere med honning enn sukker.

-Allima

Anonymous poster hash: e09ba...bb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver stort sett å holde meg til måltidene, men dersom jeg må ha noe mellom er jeg veldig glad i vaniljekesam med bær og kanskje litt "strø" av nøtter eller linfrø for tiden. Bruker frosne bær som jeg tiner i en liten gryte/smørsmelter. Til frokost pleier jeg å spise musli med melk, og har fått dilla på Topp Mix fra United bakeries. De har flere baser, og så kan man kjøpe ulik "topping" for å mikse sin egen smak. Poenget er at blant disse toppingene finnes det en med ferdig kuttede mandler og hasselnøtter, og en med knuste linfrø, og det er disse jeg strør med :) Veldig gode, men litt dyre.

B85

Anonymous poster hash: bda44...5e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spiser endel klementiner og yoghurt (dobbel 0 = ca 50kcal per beger) hvis jeg er litt småsulten eller bare er fysen på noe søtt. Det hjelper for en liten stund.

Håper alle klarer å fortsette med gruppa, dumt hvis alle forsetter forsvinner ut av vinduet. Tenk så deilig å møte sommeren med den vekten man føler seg vel med :biggrin: Å kunne gå med fine sommerklær og bikini, og ikke føle at man må gjemme seg bort i store klær. Det er ivertfall den tanken som får meg til å fortsette :briller2:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt omgangssyke de siste dagene og vekten har såklart gått nedover... Er jo kjekt å se at den blir mindre, men regner med at den går opp i allefall en kg når jeg begynner å spise igjen.

Krysser fingrene for dere som ser at vekten går oppover! Det er kjipt, men jege r sikker på atd et snur for dere:) bare fortsett med sunt kosthold og trening:)

Min motivasjon er brudekjolen jeg skal ha på meg i sommer ;)

Den sitter fint som den var nå, men jeg vil føle meg finere om jeg går ned en del kg til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Vektoppgangen min har begynt å snu litt, heldigvis.

Fikk mensen i dag også, så det hadde kanskje en viss innvirkning, i tillegg til litt höyere karboinntak over en periode.

Når jeg er småsulten, men ikke orker et måltid, så hender det at jeg legger skinke, paprika og agurk på en osteskive og ruller det sammen.

Mettende og godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant et par motiverende bilder på en nettside. Det fikk meg til å tenke på oss i denne tråden, så tenkte å dele noen av dem med dere:

579884_10151312301611752_1920129910_n.jp

FCSC213.pngvixanPi.jpg

2hDChGl.png

x8FZ4En.jpg

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...