Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt før påske (2014)

Elanore

Anbefalte innlegg

Har så langt fått lagt inn to treningsøkter denne uken, men maten har det vært så som så med... Spiser egentlig litt lavkarbo-aktig, men med lange arbeidsdager (og man glemmer å ta med seg nok mat) må man ta til takke med det kantinen har å tilby - og det er stort sett høy-karboalternativer. Nuvel. Tror jeg stort sett har spist fornuftig likevel.

Har prøvd å tenke mer konkret på hva som motiverer meg for å trene:

- Helse. Troner øverst på listen. Jeg ser hver dag hva usunn livsstil kan gjøre med helsen til folk. Man trenger ikke være en stram sylfide, men være i god form og ikke ha for mange kilo ekstra.

- Bedre humør og mindre stress. Jeg har en stressende periode for tiden, og foran meg i noen måneder, og da har jeg en tendens til å stramme muskler i rygg, nakke og armer ubevisst. Trening løsner opp i muskulaturen, får meg i bedre humør og løser problemer. Ja, jeg har løst noen problemstillinger mens jeg har jogget :) Ser for meg at økt blodsirkulasjon til hjernen øker aktiviteten...;)

- Mer utvalg av klær. Hos meg har det meste av vekten satt seg på hofte, rumpe og lår, og gjør at f.eks. bukser ikke er så lett å finne. Tror ikke jeg vil endre kroppsfasong helt av å gå ned i vekt, men en del færre cm gjør utvalget av fine klær større.

- Mestring. Jeg konkurrerer med meg selv, og motivasjonen er å slå mine egne rekorder. Gir meg mestringsfølelse til tusen. Raskere, høyere, sterkere!

- Og så en veldig stor motivasjon: Hvis jeg trener mer, kan jeg spise mer god mat. Jeg er veldig glad i mat, både å lage og å spise. Og da blir det gjerne følge av godt drikke. En viktig del av livet for meg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

OMG! Buksa som jeg 14. september måtte kneppe opp knappen på for å ikke knuse levra da jeg satt, sitter nå så løst at den nesten er litt ubehagelig på. Den sklir og jeg må heise den opp og regulere med beltet hele tiden. Luksusproblem! :laugh:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første uken startet så bra og gruer meg til å veie meg imorgen, fordi jeg har spist mer enn planlagt og ikke fått trent, men gått noen turer på kveldene. Så jeg har ingen forventninger. Får håpe at motivasjonen ikke blir borte, så får vi håpe på en bedre uke fra imorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Har ikke målt meg på lenge. Vekta står still, men jeg tror jeg likevel har minsket i störrelse, for i dag fikk jeg på meg et par vinterbukser jeg ikke har fått brukt på mange år :) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veide meg nå i kveld siden jeg ikke kommer til å huske på det i morgen :fnise: Vet dagen blir hektisk. Veide akkurat det samme som forrige uke, 77,9.

er 37 uker nå, så om 3-4 uker vil jeg være mer med på "ordentlig" :)

Startvekt fra tidligere: ca. 69 kg *

Høyde (valgfritt): 164 cm

Startvekt for denne tråden: 77,7 kg *

Mål til påske: 65 kg

Januar 2014

03. januar, uke 1: 77,7 kg *

10. januar, uke 2: 77,9 kg *

17. januar, uke 3: 77,9 kg *

24. januar, uke 4: --

31. januar, uke 5: --

Endret av hjärterdam
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyde: 155 cm

Startvekt for denne tråden: 66,3 kg

Mål til påske: 60 kg (Mål mot sommeren er nok 55 kg)

Januar 2014

03. januar, uke 1: 66,3 kg

10. januar, uke 2: 66,2 kg

17. januar, uke 3: 65,8 kg

24. januar, uke 4:

31. januar, uke 5:

Uke 2: VELDIG fornøyd med at jeg har gått ned. Veide meg for et par dager siden og da hadde jeg gått opp. Men det har ikke vært en bra uke - kun trent 1 gang og ikke så flink innen mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Superwoman!

Startvekt fra tidligere: --
Høyde (valgfritt): 163 cm

Startvekt for denne tråden: 67,1
Mål til påske: 55 kg

Januar 2014
03. januar, uke 1: 67,1 kg
10. januar, uke 2: -- 65,3 kg (-1,8kg)
17. januar, uke 3: --63,9 (-1,4kg)

Da var jeg tidlig ute igjen! Er veldig fornøyd med uken. Har trent 4 dager, og vært flink i matveien. Håper det fortsetter sånn! :)

Endret av Superwoman!
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wei Wei

Startvekt fra tidligere: 64,1 kg (august 2013)
Høyde (valgfritt): 170 cm

Startvekt for denne tråden: 62,2 kg
Mål til påske: 56 kg

Januar 2014
03. januar, uke 1: 62,2 kg
10. januar, uke 2: 62,1 kg (-0,1)
17. januar, uke 3: 61,9 kg (-0,2)

Totalt -0,3 kg

Endret av Wei Wei
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyde (valgfritt): 160 cm

Startvekt for denne tråden: STARTVEKT 66.1 kg

Mål til påske: 59 kg -

Januar 2014

03. januar, uke 1: 66.1 kg

10. januar, uke 2: 64.3 kg ( - 1.8 kg)

17. januar, uke 3: 63.9 kg ( - 0.4 kg)

Totalt - 2.2 kg

Nedgang på 400 gram denne uken. Det må jeg si meg mer enn fornøyd med. Denne uken har vekten svingt litt. Midt i uken hadde jeg gått opp 500 gram, så jeg trodde ikke jeg skulle klare å gå så langt ned igjen etterpå. Forrige uke var det nok mye vann som gikk bort. Jeg vil tro at det denne uken var fett. Siden jeg har gått turer hver dag på ca 60 min, satser jeg på at jeg ikke har slanket bort noen muskler.

Jeg er spent på hvordan det har gått med dere andre.

Endret av Hulderen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wei Wei

Høyde (valgfritt): 163 cm

Startvekt for denne tråden: 67,1

Mål til påske: 55 kg

Januar 2014

03. januar, uke 1: 67,1 kg

10. januar, uke 2: -- 65,3 kg (-1,8kg)

17. januar, uke 3: --63,9 (-1,4kg)

Da var jeg tidlig ute igjen! Er veldig fornøyd med uken. Har trent 4 dager, og vært flink i matveien. Håper det fortsetter sånn! :)

Kan du beskrive din vannlig dag mtp mat? Imponerende resultat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OMG! Buksa som jeg 14. september måtte kneppe opp knappen på for å ikke knuse levra da jeg satt, sitter nå så løst at den nesten er litt ubehagelig på. Den sklir og jeg må heise den opp og regulere med beltet hele tiden. Luksusproblem! :laugh:

Har ikke målt meg på lenge. Vekta står still, men jeg tror jeg likevel har minsket i störrelse, for i dag fikk jeg på meg et par vinterbukser jeg ikke har fått brukt på mange år :) :) :)

Gratulerer til dere begge! Det må være deilig å merke på klærne at det går riktig vei! Jeg er ikke der enda, selv om målbåndet forteller meg at jeg har minket 2 cm rundt livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får dessverre ikke lagt inn vekt i dag, da jeg glemte å kjøpe badevekt :( nå reiser jeg på 10 dagers skiferie, så er nok først tilbake i tråden om to fredager! Håper ferien ikke ødelegger for mye for vektnedgangen, satser på at all skigåing kan veie opp for et litt mindre strengt kosthold :-) lykke til alle dere andre, så kommer jeg sterkt tilbake om to uker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

Dagens veiing er unnagjort. Og her går det riktig vei. Men regner med å gå opp i vekt neste uke da jeg skal begynne med et nytt og hardere styrkeptogram.

Vekt uke 3: 58.3 (-0.7)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Offensive Pie

Januar 2014
03. januar, uke 1: 77,5 kg
10. januar, uke 2: 76,1 kg
17. januar, uke 3: 75,5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startvekt for denne tråden: 74 kg
Mål til påske: 68 kg

Januar 2014
03. januar, uke 1: 74 kg
10. januar, uke 2: 73,2 kg
17. januar, uke 3: 73,3 kg

Dere har jo alle vært superflinke! Her er det ikke riktig så mye å skryte av. Jeg har kun fått løpt på møllen en gang i løpet av uken. Det er virkelig ikke lett å prioritere treningen, noe annet må da gå og med to små babyer så er det så vannvittig mye husarbeid som må taes. Neste uke MÅ jeg bare få inn mer trening. Jeg har vært helt ok flink på kostholdet så føler jeg er på riktig spor i det minste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startvekt fra tidligere: 64,1 kg (august 2013)

Startvekt for denne tråden: 62,2 kg

Mål til påske: 56 kg

Januar 2014

03. januar, uke 1: 62,2 kg

10. januar, uke 2: 62,1 kg (-0,1)

17. januar, uke 3: 91,9 kg (-0,2)

Totalt -0,3 kg

Tror du har lagt inn feil tall for idag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest boblebrus

Startvekt fra tidligere: 95,0 kg (5. august 2013)
Høyde (valgfritt): 171 cm

Startvekt for denne tråden: 84,3 kg

Mål til påske: 80 kg

Januar 2014
03. januar, uke 1: 84,3 kg
10. januar, uke 2: 83,7 kg
17. januar, uke 3: 83,3 kg

Vekta i dag - på den offisielle veiedagen - viser at jeg har gått ned ytterligere 0,4 kg :danse: Veldig fornøyd! Ca en halvkilo i uka er akkurat passe tempo for meg. Håper det fortsetter sånn :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startvekt fra tidligere: 126 kg (september 2013)
Høyde (valgfritt): 175 cm

Startvekt for denne tråden: 116,3 kg
Mål til påske: 100 kg

Januar 2014
03. januar, uke 1: 116,3 kg
10. januar, uke 2: 114,5 kg (-1,8 kg)
17. januar, uke 3: 114,1 kg (-0,4 kg)

Jeg ble veldig skuffet over vekten i dag :( Tidligere i uken har den vært nede på 113,1kg, men i morges føyk vekten opp til over 114 igjen uten at jeg skjønner hvorfor:( Jeg har vært flink med maten, ligget på 1400-1500kcal, ikke rørt alkohol/godteri/chips, samt at jeg har trent annenhver dag. Urettferdig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solsmil

Startvekt fra tidligere: 110 kg (januar 2012)
Høyde (valgfritt): 176 cm

Startvekt for denne tråden: 91,5 kg
Mål til påske: 79 kg

Januar 2014
03. januar, uke 1: 91,5 kg
10. januar, uke 2: 90,1 kg (-1,4 kg)
17. januar, uke 3: 89,0 kg (-1,1 kg).

Jeg er fornøyd med å ha gått ned over en kg, og jeg vet jeg burde være fornøyd. Men samtidig er jeg ikke fornøyd, fordi jeg snikveide meg for tre dager siden, og da viste vekta 89,1. Så jeg hadde egentlig trodd jeg skulle ha gått ned mer til nå, men sånn var det tydeligvis ikke.

Treningen denne uken har vært grei, men kunne også vært bedre. Jeg har hatt 4 økter siden forrige fredag, hvor en ble ødelagt fordi jeg var dårlig, en der jeg trente kondisjon og to med styrketrening. Utenom trening sitter jeg som regel helt stille og er ikke mye i bevegelse, noe jeg absolutt kan forbedre. Men når man sitter hjemme og leser på fag og det bare snør og snør og snør ute, er det ikke mye som motiverer meg til å gå ut.

På matfronten har det gått høvelig greit denne uka, jeg har stort sett holdt meg på kalorimålet mitt (som er i overkant av 1200 kcal), men klinket den ene dagen til med over 2000 kcal. Og det var uplanlagt - det meste av det godteri. Ellers er jeg så "heldig" at diverse intoleranser legger begrensninger for hva jeg kan spise. Ingen brød og sjokolade her i gården.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyde (valgfritt): 162 cm

Startvekt for denne tråden: 70,3

Mål til påske: 65

Januar 2014

03. januar, uke 1: 70,3

10. januar, uke 2: 69,5

17. januar, uke 3: 69,0

Snikveide meg på mandag, da sto den på 69,9. Tror den store synderen er karbohydrater. Så fort jeg kuttet ut det igjen gikk jeg ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...