Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt før påske (2014)

Elanore

Anbefalte innlegg

Myfitnesspal er genial, ingen pekefingre eller melkekvoter :fnise: Men du kan legge inn at du vil spise feks høyfett eller lavkarbo (stille inn makroene), og vise inntil fem variabler, hvis du ønsker det, så har du noe å rette deg etter mens du registrerer. Spis ellers hva du har lyst på og legg deg på mellom vedlikeholdsnivå og BMR.

Takk for svar, la inn info der, om at jeg ønsker å gå ned ca 1 kg i uken. Fekk da opp at jeg burde ligge på rett over 1200 kcal pr dag. Er ikke det litt lite? Helt grønn på dette med kcal telling da jeg tidligere gikk på lavkarbo, kommer nok til å spise mindre av poteter,pasta og ris da jeg blir så oppblåst av dette. men knekkebrød samt grove rundstykker skal med i kosten. samt mye grønnsaker. Skal prøve meg litt frem den neste uken å se hvordan det går. Vil ned i vekt på en sunn og god måte. Prøver å si til meg selv at så lenge jeg tenker og prøver det beste jeg kan både med mat og trening så tar det den tiden det tar.

Er også en utrolig motivasjon å ha forumet her hvor en får gode tips og støtte... Så takk til ALLE :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høyde (valgfritt): 164

Startvekt for denne tråden: 67.7

Mål til påske: 55

Januar 2014

03. januar, uke 1: 67.7

10. januar, uke 2: 67.0 (-0.7, men gått ned 4 cm i midje! :D )

17. januar, uke 3: --

24. januar, uke 4: --

31. januar, uke 5: --

Lite trening denne uken, men skal starte på "30 days squat challenge" i tillegg til jogging i morgen Lurer på om det vil gjøre noen underverker på stumpen. Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, la inn info der, om at jeg ønsker å gå ned ca 1 kg i uken. Fekk da opp at jeg burde ligge på rett over 1200 kcal pr dag. Er ikke det litt lite? Helt grønn på dette med kcal telling da jeg tidligere gikk på lavkarbo, kommer nok til å spise mindre av poteter,pasta og ris da jeg blir så oppblåst av dette. men knekkebrød samt grove rundstykker skal med i kosten. samt mye grønnsaker. Skal prøve meg litt frem den neste uken å se hvordan det går. Vil ned i vekt på en sunn og god måte. Prøver å si til meg selv at så lenge jeg tenker og prøver det beste jeg kan både med mat og trening så tar det den tiden det tar.

Er også en utrolig motivasjon å ha forumet her hvor en får gode tips og støtte... Så takk til ALLE :D

Enig, dette er kjempetråd! Og ikke bare pga antall deltakere (over 65 nå??)...!

En kilo ned i uka er et ganske ambisiøst mål, da må du ha underskudd på 1000 kcal pr dag (mindre mat og/eller mer trening). Jeg ville nok ha spist mer enn 1200 på daglig basis,du kan legge inn kalorimål som du selv vil. Kanskje 1500? Du får bare prøve deg fram. BMR-kalkulatoren deres kommer fram til lavere sum enn feks trening.no; men det er i alle fall bare et estimat, vi er alle forskjellige med forskjellige behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja 1 kg er nok et ambisiøst mål. Har sagt til meg selv at så lenge jeg går ned så skal jeg være fornøyd...

Er nok bare jeg som er litt for utolmodig. :fnise:

Uansett 2014 skal bli det året hvor nye mål innenfor trening og kosthold skal nås :D

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyde (valgfritt): 172 cm

Startvekt for denne tråden: 78,3 kg

Mål til påske: 68 kg

Mål til sommeren: 62 kg

Januar 2014

03. januar, uke 1: 78,3 kg

10. januar, uke 2: 76,6 kg

Yey! Gått ned 1.7 kg denne uka :) Superfornøyd med det!

Har drevet med intervall trening på mølla 3 ganger denne uka + 2 timer (annenhver dag) med Swissball.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startvekt fra tidligere: 64-65 kg
Høyde (valgfritt): --- cm

Startvekt for denne tråden: 60,3 kg
Mål til påske: 53 kg

Januar 2014
03. januar, uke 1: 60,3 kg
10. januar, uke 2: 58,9 kg

Med tanke på at jeg får mensen hvert øyeblikk og derfor sannsynligvis veier litt mer enn jeg egentlig gjør, er jeg UTROLIG fornøyd med å ha gått ned 1,4 kg :jepp:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har lyst til å sitere alle innlegg på de siste tre sidene, men innser at jeg må la være og heller gi dere samlet tilbakemelding på alt som har kommet til nå.... DERE ER FANTASTISKE! :danse: Flere har fått enorme tall denne uken, og det er utrolig bra gjort! Skal innrømme at jeg ofte tenker at folk som har vekt og trening som nyttårsforsett ikke pleier å fullføre, men jeg tror mange her kommer til å luke ut resten av den fordommen der. At flertallet har over en kilo vektnedgang første uken er utrolig bra, og har muligens sammenheng med at de fleste har hatt "midlertidig jojo-diett", i mangel på bedre ord... Jeg tror faktisk julen har blitt litt som en spiseuke for mange, og at kroppen rett og slett får fart på seg med brå start... Utrolig kult å se det "i levende live" hos mange andre, for jeg har tenkt mye på det etter å ha sett egne comeback-tall. Tror dere det er noe i det? Ellers var det utrolig hyggelig å se at så mange har rapportert om vekten i dag, for jeg var litt nervøs for at det kunne bli en stille dag her i tråden, og det siste ble grundig avkreftet. KJEMPEBRA JOBBET! :blomst:

Ellers er det flere som ikke var så fornøyde, og til dere, vil jeg bare få sagt at det IKKE er over selv om uken var dårligere enn dere håpte på. Husker ikke akkurat hvordan ordtaket går, men det er noe med at dere ikke har feilet før dere gir opp - og dét er et valg. Trening og endring av kostholdet vil gi resultater, så bare fortsett å kjempe videre! Om mangelen på fremgang vedvarer, er det sikkert mange her som kan tilby gode råd slik at dere får gått gjennom mulige årsaker til at det ikke går fremover, men det er for tidlig å tenke at det står stille allerede nå. Dere har vært flinke og forsøkt så godt som det går uansett, og dét er en positiv endring i seg selv. :blomst:

Startvekt: Jeg bruker 0 kg som utgangspunkt

Mål til påske: (250 g i uken x 16 uker =) 4 kg

Januar 2014

03. januar, uke 1: 0 kg

10. januar, uke 2: 0,3 kg

Litt om denne uken

* Trening: Gjennomført 6 dager x 30 min. ellipsemaskin + 4 dager x 20 min. lett styrke

* Energiinntak: Fra fredag til mandag gikk jeg opp 1,8 kg. Var da på hytta og tenkte ikke over hva jeg puttet i meg.

Mandag installerte jeg appen til http://www.myfitnesspal.com. Jeg liker at den er alltid tilgjengelig, og veldig lettvint i bruk. Etter det har jeg gått ned litt og litt hver dag.

Målsetting for neste uke:

* Trening: 6 dager x 30 min. ellipsmaskin + 4 dager x 20 min. Butt Bible

* Energiinntak: Følge anbefalt inntak fra MyFitnessPal hver dag.

Vent litt, mener du at det er 300 gram oppover eller nedover nå? Vil bare være sikker på at jeg forsår deg rett.

Jeg får ikke til å kopiere inn tabellen fra mobilen, og sitter her med sykt barn på fanget. Men vekta var 77,6. Startvekt var 78,4 hvis jeg ikke husker feil, det betyr ned 0,8 kg, det kan jeg være fornøyd med med tanke på uka som har vært! Redigerer innlegget mitt i kveld når ungene legger seg, få satt inn tabellen da :)

Ikke stress med det, jeg tar det når jeg redigerer hovedinnleggene i løpet av helgen, så er det bare å lime den inn neste gang eller noe.

Startvekt fra tidligere: 76-78 kg (august 2013)
Høyde (valgfritt): 178 cm

Startvekt for denne tråden: 68 kg
Mål til påske: 60 kg

Januar 2014
03. januar, uke 1: 68 kg
10. januar, uke 2: 67 kg

Svært kort tid etter jeg begynte full diett igjen, gikk jeg ned til rundt 66,1 kg ( :sjokkert: ) om morgenen, men gjennomsnittsvekten blir nok rundt 67 kg, så derfor blir det vekten jeg sannsynligvis ligger på denne uken. Er usikker på om mengden mat spiller mye inn her, for jeg spiser jo mindre mat, så det blir kanskje mindre vekt av den biten også - uten at jeg nødvendigvis har mistet fett. Vi får se om det går like bra neste uke! :danse:

Edit: Glemte å legge til at jeg sikter på gå ned 1 kg i uken, i hvert fall så lenge det er realistisk... Klarer nok ikke det like lett hvis jeg blir en del kilo lettere, for da forbrenner man noe mindre også.

Endret av Elanore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startvekt fra tidligere: --

Høyde (valgfritt): 169 cm

Startvekt for denne tråden: 60,8 kg

Mål til påske: 56 kg

Januar 2014

03. januar, uke 1: 60,8 kg

10. januar, uke 2: 61 kg

Har gått opp 0,2 gram tiltross for at jeg har trent to ganger denne uken, "wahoo" liksom.. Veldig skuffende..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyde (valgfritt): 169 cm

Startvekt for denne tråden: 60,8 kg

Januar 2014

03. januar, uke 1: 60,8 kg

10. januar, uke 2: 61 kg

Har gått opp 0,2 gram tiltross for at jeg har trent to ganger denne uken, "wahoo" liksom.. Veldig skuffende..

Har du hatt kaloriunderskudd, er dette bare en naturlig variasjon, og vekta vil ha gått nedover igjen neste fredag. Eller det kan tenkes at du har lagt på deg muskler!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vært syk i en uke og begynt i ny jobb, men det er egentlig ikke en unnskyldning (bortsett fra influensaen kanskje).

Men jeg lurer på om gulvet mitt er ujevnt.. for vekten viser forskjellig. Men resultatet jeg fikk flest ganger er 65,4. Så i såfall har jobbing og influensa gjort jobben.

Høyde (valgfritt): 170 cm

Startvekt for denne tråden: 66,5 kg
Mål til påske: 60 kg

Januar 2014
03. januar, uke 1: 66,5 kg
10. januar, uke 2: -- 65,4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startvekt fra tidligere: 70.5

Høyde (valgfritt): 174

Startvekt for denne tråden: 68.8

Mål til påske:60-63

Januar 2014

03. januar, uke 1: 68.8 kg

10. januar, uke 2: 68.5 kg (-0.3 )

31. januar, uke 5: -

Jeg kan oppsummere denne uken siden forrige fredag med at jeg har vært utrolig flink. Jeg har trent og vært aktiv hver dag uten tirsdag og torsdag denne uken. Har vært utrolig støl i kroppen men er fornøyd med det jeg har fulltført. Har kanskje problemer med å spise for lite i løpet av dagen.. Jeg mener jeg spiser mange måltider, men tviler på dette utgjør mye kalorier sammenlagt.

Jeg har vært så utrolig nysgjerrig at jeg har vært på vekten hver dag både morgen og kveld. Enkelte kvelder har jeg veid mindre enn på morgenen. Jeg har vært nede i 68,2 men veier altså i dag 68.5. Jeg tror sannsynligvis vekten kommer til å peke opp nå fremover siden jeg venter mensen... Har kanskje trodd jeg hadde greid minst 1 kilo vektnedgang så er nok littegrann skuffet også med tanken på hvor flink jeg har vært! Og helgen, som er min største fiende, greide jeg å være sunn! Denne lørdagen ønsker jeg å spise noe ekstra.. Orker ikke presse meg for mye slik at jeg ødelegger alt.

Tror jeg skal holde meg unna vekta nå til neste fredag. Dette blir en ENDA mer spennende uke! Uke 2 er alltid der jeg vanligvis faller av... men nå er jeg ordentlig motivert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyde (valgfritt): 161 cm

Startvekt for denne tråden: 67,3 kg
Mål til påske: 58 kg

Januar 2014
03. januar, uke 1: 67,3 kg
10. januar, uke 2: 66,3 kg

Det jeg har gjort denne uka her er å kutte ned på småspisingen, og gått noen turer. Har skadet ryggen min så her er det nok ikke snakk om løping med det første ;) Jeg tror dessverre at det er magesjauen jeg hadde for to dager siden som jeg kan takke for vektnedgangen, så jeg blir glad bare jeg ikke går opp mer igjen til neste uke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til dere alle med så flotte resultater allerede etter 1.uke - det motiverer!! :danse:

For min del har det ikke gått så bra...Jeg har gått opp istedet!! :( Har vært en hard uke på jobb og lite ork til trening. Heldigvis er det ikke snakk om 1 kilo økning, så jeg gir meg ikke.

God helg!

Høyde (valgfritt): 162 cm

Startvekt for denne tråden: 60,3 kg

Januar 2014
03. januar, uke 1: 60,3 kg
10. januar, uke 2: 60,5 (+200g)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Først og fremst Elanore så må jeg bare takke deg for den fine jobben du gjør, er noen få ganger en person skiller seg ut på et forum og du virker til å være en flott, motiverende og omsorgsfull person!

Og til dere som har gått opp og har trent, husk at om dere ikke har trent på en stund vil dere binde en del væske i starten, det vil slippe etterhvert, men husk å drikk mye vann!

Alle har virkelig vært så flinke, dette skal vi klare og vi skal ro dette i land.

For min del handler det mye om å finne en plass i kroppen igjen, etter at tvillingene ble født har jeg ikke vært komfortabel i det hele tatt. Jeg gikk opp til 94 kg i juni og de siste 6 kg ned til komforvekten på 68 har stått stille, i tillegg er det mangelen på muskler som gjør meg mest deprimert egentlig, liker å føle meg stram, sunn og aktiv. Gleder meg til en frisk, sporty vår og endelig MAMMA!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble liggende syk denne uka jeg, så ble desverre ikke noe trening på meg..vekta viser fortsatt det samme! Satser på bedre form i løpet av helga, så jeg kan kjøre på for fullt neste uke!

Januar 2014
03. januar, uke 1: 84 kg
10. januar, uke 2: 84 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser veldig mange er ambisiøse her, og det er flott det altså. Men som Pringle sier, for å holde seg på en kilo ned i uken, må man faktisk ligge 1000 kcal i underskudd hver eneste dag, det er mye! Gjennomsnittelig vil en kvinne trenge omtrent 2000 kcal per dag for å opprettholde vekten. Skal man da gå ned en kilo i uken, er man nødt til å ligge på 1000 kcal per dag, det er under det anbefalte (minimum 1200-1300) for å sørge for at man får i seg det man trenger av næringsstoffer. For å miste en kilo kroppsfett, må man forbrenne 7000 kcal mer enn vanlig.

Rett etter en periode hvor man har spist mye, mister man gjerne litt ekstra vann og slikt, og det er gjerne grunnen til at mange av dere går ned såpass mye som dere gjør (eller hvis man har veldig mye å ta av, da har man også mye vann lagret). Bare sånn at dere er obs på at det kommer til å gå tregere etterhvert, og ikke mister piffen helt når det skjer. :)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble liggende syk denne uka jeg, så ble desverre ikke noe trening på meg..vekta viser fortsatt det samme! Satser på bedre form i løpet av helga, så jeg kan kjøre på for fullt neste uke!

Januar 201403. januar, uke 1: 84 kg10. januar, uke 2: 84 kg17. januar, uke 3: --24. januar, uke 4: --31. januar, uke 5: --

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser veldig mange er ambisiøse her, og det er flott det altså. Men som Pringle sier, for å holde seg på en kilo ned i uken, må man faktisk ligge 1000 kcal i underskudd hver eneste dag, det er mye! Gjennomsnittelig vil en kvinne trenge omtrent 2000 kcal per dag for å opprettholde vekten. Skal man da gå ned en kilo i uken, er man nødt til å ligge på 1000 kcal per dag, det er under det anbefalte (minimum 1200-1300) for å sørge for at man får i seg det man trenger av næringsstoffer. For å miste en kilo kroppsfett, må man forbrenne 7000 kcal mer enn vanlig.

Rett etter en periode hvor man har spist mye, mister man gjerne litt ekstra vann og slikt, og det er gjerne grunnen til at mange av dere går ned såpass mye som dere gjør (eller hvis man har veldig mye å ta av, da har man også mye vann lagret). Bare sånn at dere er obs på at det kommer til å gå tregere etterhvert, og ikke mister piffen helt når det skjer. :)

Det som anbefales for å oppnå en varig nedgang, er å ikke slanke seg mer enn 0,5 - 1 kg i uka. Mange slankekurs på nett operer med 1 kg ned i uken. Så det er "innenfor". Jeg tror ikke det er noen her som har som mål å gå ned mer enn 15 kg.

Men som du sier, man får gjerne en ekstra vektnedgang i starten. Noe som gjør godt for motivasjonen. Noe annet man må være klar over, er at når man er ferdig med å slanke seg, så går man gjerne opp 0.5-1 kg med en gang. Det skyldes at man da får mer vann i kroppen igjen. Det err også noe man må være klar over. Så egentlig må man slanke seg 0,5 - 1 kg lenger ned enn målet. Men det kan vi komme tilbake til når vi nærmer oss påsken :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe annet man må være klar over, er at når man er ferdig med å slanke seg, så går man gjerne opp 0.5-1 kg med en gang. Det skyldes at man da får mer vann i kroppen igjen. Det err også noe man må være klar over. Så egentlig må man slanke seg 0,5 - 1 kg lenger ned enn målet. Men det kan vi komme tilbake til når vi nærmer oss påsken :)

Ja! Det har jeg nettopp lært - leste om det på forumet til MFP! Sikkert en kilde til frustrasjon for mange, når man ikke vet hva pokkern det er som skjer :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...