Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt før påske (2014)

Elanore

Anbefalte innlegg

Da er treningsuken min igang, skal på spinning om et par timer, tenkte å ta litt styrke etterpå.. Har laget et treningsopsett som jeg skal prøve meg på denne uken.

Mandag: Spinning 40 min + Styrke etterpå

Tirsdag: Svømming 1 time

Onsdag: Spinning 40/60 min + Styrke etterpå

Torsdag: Svømming 1 time.

Skal ellers prøve å få til en tur ila helgen.

Må trene litt annerleders fremover.. Sverger stort sett til tredemølle men kan ikke bruke den pga leggen..

Prøver meg da på dette opsettet denne uken så ser vi hvordan det går :D

Nå venter snart middag, idag blir det hjemmelaget blomkålsuppe, NAM NAM

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har nå meldt meg på et 10 km langt mosjonsløp i september, om det ikke er motivasjon til å trene, så vet ikke jeg :P Det burde også ha en viss effekt på motivasjonen for vektnedgang også :fnise:

Og jeg henger meg på de andre, Elanore, du gjør en strålende jobb!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elanore, jeg er så imponert over jobben du gjør i denne tråden. Fantastisk at du orker å ta jobben med å lage oversikt over oss.

Jeg henger meg gjerne med på denne og vil takke deg, Elanore, for den strålende jobben du gjør i denne tråden. Ha en super uke!! :blomst:

Og jeg henger meg på de andre, Elanore, du gjør en strålende jobb!

Tusen takk - blir jo helt satt ut av dere! :blomst: Synes det er så kjekt at vi har blitt så mange etterhvert, så det er bare hyggelig å føre folk opp så ingen trenger å lete side opp og side ned etter sin forrige oppdatering! Det er også kjempeinspirerende å følge med på hva dere andre driver med, for jeg pleier å føle meg litt gal når jeg er den eneste i min omgangskrets som fokuserer sånn på vekttap... :fnise:

Da er treningsuken min igang, skal på spinning om et par timer, tenkte å ta litt styrke etterpå.. Har laget et treningsopsett som jeg skal prøve meg på denne uken.

Mandag: Spinning 40 min + Styrke etterpå

Tirsdag: Svømming 1 time

Onsdag: Spinning 40/60 min + Styrke etterpå

Torsdag: Svømming 1 time.

Skal ellers prøve å få til en tur ila helgen.

Må trene litt annerleders fremover.. Sverger stort sett til tredemølle men kan ikke bruke den pga leggen..

Prøver meg da på dette opsettet denne uken så ser vi hvordan det går :D

Nå venter snart middag, idag blir det hjemmelaget blomkålsuppe, NAM NAM

Oi! Du får variert trening da, svømming som alternativ hadde jeg helt glemt! Det med leggen er jo leit, men jeg tenker at det i det minste tvinger deg litt ut av komfortsonen, så har du kanskje flere kjekke aktiviteter du har blitt flink til innen leggen er bra. :danse:

Jeg har nå meldt meg på et 10 km langt mosjonsløp i september, om det ikke er motivasjon til å trene, så vet ikke jeg :P Det burde også ha en viss effekt på motivasjonen for vektnedgang også :fnise:

Wow! Ja, da har du vel en grunn til å slenge deg på møllen eller trave rundt i nabolaget fremover, tenker jeg... :icon_lol:

Hvordan går det med dere andre her? Vet ikke om folk trener eller bare går for diettløsninger her for tiden, men jeg valgte litt av begge deler. I dag har jeg fått meg en skikkelig styrkeøkt etter oppvarming med elipsemaskin, men sliter med dårlig apetitt... Får knapt i meg noe mat, så er mulig jeg skal få noe næring intravenøst fremover. Kan ikke leve på 300-700 kcal i døgnet heller. Jeg trøster meg med at jeg i det minste ikke føler at jeg er på noen sultekur, selv om jeg egentlig ender opp der siden apetitten er borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startvekt fra tidligere: --

Høyde (valgfritt): 164 cm

Startvekt for denne tråden:

78,8 kg

Mål til påske: 70 kg

Januar 2014

03. januar, uke 1: enda ferie!

10. januar, uke 2: --

17. januar, uke 3: --

24. januar, uke 4: --

31. januar, uke 5: --

Endret av Fortunatus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere andre her? Vet ikke om folk trener eller bare går for diettløsninger her for tiden, men jeg valgte litt av begge deler. I dag har jeg fått meg en skikkelig styrkeøkt etter oppvarming med elipsemaskin, men sliter med dårlig apetitt... Får knapt i meg noe mat, så er mulig jeg skal få noe næring intravenøst fremover. Kan ikke leve på 300-700 kcal i døgnet heller. Jeg trøster meg med at jeg i det minste ikke føler at jeg er på noen sultekur, selv om jeg egentlig ender opp der siden apetitten er borte.

Jeg går ikke på noen spesiell diett. Jeg vil prøve meg på å spise som vanlig, bare litt mindre porsjoner. Dessuten kutter jeg ut alt av snacks og sjokolader. Prøver også å spise grovt brød i stedet for lyst. Det som skal gi den store forskjellen, er at jeg skal gå en tur hver dag, på minst 40 min, uansett vær.

Så får jeg se om det holder. Om det ikke har gitt vektnedgang etter 2-3 uker, får jeg heller prøve meg på en diett.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble det trening i går og i dag.

Søndag: Spinning

Mandag: Styrketime

Tirsdag: Fri

Onsdag: Dansetime

Torsdag: Fri

Fredag: Dansetime

Lørdag: Spinning

Søndag: Fri

Bare spent på om jeg får til å trene alle dagene. *krysser fingerne*

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg satser på en kombinasjon av trening og sunn mat. Prøver å holde meg på 1400kcal per dag. I dag er det treningsfri, men i går var det joggetur og lørdag styrke. Og så blir det styrke igjen i morgen, med PT.

Jeg har jo prøvd å gå ned i vekt mange ganger før, men denne gangen skal det funke, jeg har troen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på south beach i en grovkarbo-form. Har fungert to ganger tidligere og fubgerer for meg :-) håper å få til trening etterhvert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver meg på en blanding av trim og kosthold. Har investert i skikkelige joggesko, og planen er å jogge tre ganger i uken (i hvert fall de første 12 ukene, et slags nybegynnerprogram med gradvis mer jogging og mindre gåing). I tillegg skal jeg gå oftere til jobb, det er en gode 20 minutter hver vei. Og så har jeg litt utstyr hjemme for styrketrening.

Når det gjelder kostholdet ønsker jeg ikke ha noen diett, men det blir en tilnærming mot lavkarbo (ikke for mye brød, grønnsaker istedenfor pasta), og så kutter jeg brus og sukker i ukedagene. Litt snop i helgen er lov.

Jeg bruker MyFitnessPal til å telle kalorier nå i starten, slik at jeg får et klart bilde av hva jeg putter i meg.

Vil også benytte anledningen til å takke deg for tråden, kjempebra initiativ! :blomst:

Endret av Nepenthe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startvekt fra tidligere: 80 kg (Oktober 2012)
Høyde (valgfritt): 162 cm
Startvekt for denne tråden: 60 kg
Mål til påske: 57 kg

Januar 2014
03. januar, uke 1: 60

I dag fikk jeg endelig mulighet til å gå på badevekta. Jeg fikk helt sjokk - jeg veier jo bare 60 kilo! Sist jeg veide meg, i November, så veide jeg 62-63, og jeg hadde regna med å gå opp i jula, ikke ned.

Å komme ned til 60 kilo var målet mitt lenge. Det føles rart å ha nådd det :P Så nå tenker jeg å gå ned til 57-58 kg (er ikke heeelt fornøyd) for så å slutte å bry meg mer om vekten og heller fokusere på trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Hovedinnleggene er oppdatert til og med dette innlegget -

Jeg går ikke på noen spesiell diett. Jeg vil prøve meg på å spise som vanlig, bare litt mindre porsjoner. Dessuten kutter jeg ut alt av snacks og sjokolader. Prøver også å spise grovt brød i stedet for lyst. Det som skal gi den store forskjellen, er at jeg skal gå en tur hver dag, på minst 40 min, uansett vær.

Så får jeg se om det holder. Om det ikke har gitt vektnedgang etter 2-3 uker, får jeg heller prøve meg på en diett.

Høres ut som en plan, men hadde nok aldri klart 40 min i dette været selv... :fnise:

Jeg satser på en kombinasjon av trening og sunn mat. Prøver å holde meg på 1400kcal per dag. I dag er det treningsfri, men i går var det joggetur og lørdag styrke. Og så blir det styrke igjen i morgen, med PT.

Jeg har jo prøvd å gå ned i vekt mange ganger før, men denne gangen skal det funke, jeg har troen!

Dette klarer du! :danse: Så lenge du har oversikt over kostholdet, kan ikke kroppen trylle heller, så det må jo gå rette veien om du holder deg til planen. :Nikke:

Jeg går på south beach i en grovkarbo-form. Har fungert to ganger tidligere og fubgerer for meg :-) håper å få til trening etterhvert

Grovkarbo! :biggrin: Fint ord, for det beskriver meg mer enn "periodisk lavkarbo"-begrepet jeg konstruerte tidligere i tråden.

Jeg prøver meg på en blanding av trim og kosthold. Har investert i skikkelige joggesko, og planen er å jogge tre ganger i uken (i hvert fall de første 12 ukene, et slags nybegynnerprogram med gradvis mer jogging og mindre gåing). I tillegg skal jeg gå oftere til jobb, det er en gode 20 minutter hver vei. Og så har jeg litt utstyr hjemme for styrketrening.

Når det gjelder kostholdet ønsker jeg ikke ha noen diett, men det blir en tilnærming mot lavkarbo (ikke for mye brød, grønnsaker istedenfor pasta), og så kutter jeg brus og sukker i ukedagene. Litt snop i helgen er lov.

Jeg bruker MyFitnessPal til å telle kalorier nå i starten, slik at jeg får et klart bilde av hva jeg putter i meg.

Vil også benytte anledningen til å takke deg for tråden, kjempebra initiativ! :blomst:

Takk, takk! :icon_lol: Husker de sa at skoene er viktigst med sports-bh på andreplass. Tror virkelig det er noe i det... Jeg mener å huske at jeg jogget mye før, men nå klarer jeg virkelig bare fem minutter i strekk på en middels god dag før jeg nærmer meg makspuls... :sjokkert: Uansett har jeg stor suksess med kaloritelling selv, så det forslaget liker jeg... Fikk en åpenbaring den første uken jeg brukte det, la oss bare si det slik...

Startvekt fra tidligere: 80 kg (Oktober 2012)
Høyde (valgfritt): 162 cm
Startvekt for denne tråden: 60 kg
Mål til påske: 57 kg

Januar 2014
03. januar, uke 1: 60

I dag fikk jeg endelig mulighet til å gå på badevekta. Jeg fikk helt sjokk - jeg veier jo bare 60 kilo! Sist jeg veide meg, i November, så veide jeg 62-63, og jeg hadde regna med å gå opp i jula, ikke ned.

Å komme ned til 60 kilo var målet mitt lenge. Det føles rart å ha nådd det :P Så nå tenker jeg å gå ned til 57-58 kg (er ikke heeelt fornøyd) for så å slutte å bry meg mer om vekten og heller fokusere på trening.

Gratulerer! :blomst: Gleder meg til jeg får se de tallet der, gitt, men nå er det bare syv kg igjen! :icon_lol:

Jeg fikk trent litt i morges, men holdt på å svime av på tredemøllen, så måtte gi meg... Har vært mye uvel i det siste, så er slitsomt... Likevel er kostholdet såpass magert at jeg raser ned i vekt for tiden, så gleder meg veldig til å få en ukesvekt på fredag. :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

Startvekt fra tidligere: --

Høyde (valgfritt): 163 cm

Startvekt for denne tråden: 59.5

Mål til påske: 57

Januar 2014

03. januar, uke 1: 59.5

10. januar, uke 2: --

17. januar, uke 3: --

24. januar, uke 4: --

31. januar, uke 5: --

Opp en kilo i jula. Skal ikke ned så mye da jeg ikke vil miste muskelmasse, men bygge opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på godteravtalen! 100 dager uten noe form for godteri/sukker. Tipper det gir resultater også. skal bevege meg litt etterhvert, men i de neste ukene blir det dårlig med trening.

Bruker sunn fornuft på kjøkkenet heller :-)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg går for en kombinasjon av trening og kosthold, som jeg ser flere andre gjør. Men jeg er opptatt av at jeg skal kunne, og ønske, å holde på rutinene jeg opparbeider meg i løpet av denne tråden for alltid, så jeg velger å ikke kalle det for noen diett.

Jeg syns jeg spiser relativt sundt fra før, men har et mål om å øke inntak av frukt og grønt til fordel for kanskje litt for mye korn. Det blir ikke snakk om lavkarbo, men innser at korn gjerne har vært hovedingrediensen i to/tre av dagens tre/fire måltider, og at jeg er et stykke fra å få i meg de anbefalte fem om dagen hver dag. I tillegg prøver jeg å bli flinkere å spise til jeg ikke er sulten istedetfor å spise til jeg er (stapp)mett.

Når det gjelder trening blir målet i første omgang to joggeøkter og en time (30 min) slyngetrening med instruktør i uka. Hadde jeg kunnet ville jeg gjerne jogget tre økter i uka, men hver gang jeg prøver streiker ankler og legger. Noen råd mot dette, anyone? Tenker kanskje jeg skal prøve å innføre søndagstur (i skog og mark) for meg og kjæresten når været blir bedre og dagene lengre. Det er jo bra for både kropp og sjel :)

Ellers har jeg sammen med et par venninner satt som mål å løpe Jentebølgen (5 km) på under 30 min i mai/juni, noe jeg er ganske sikker på at skal gå helt fint. Og så har jeg et mål om å løpe halvmaraton i starten av november, og har veldig lyst til å klare det på under 2 timer - denne er jeg en smule mindre sikker på!

Ellers må jeg også bare stemme i at du er helt rå, Elanore, som styrer skuta her :)

B85

Anonymous poster hash: bda44...5e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går for en kombinasjon av trening og kosthold, som jeg ser flere andre gjør. Men jeg er opptatt av at jeg skal kunne, og ønske, å holde på rutinene jeg opparbeider meg i løpet av denne tråden for alltid, så jeg velger å ikke kalle det for noen diett.

Jeg syns jeg spiser relativt sundt fra før, men har et mål om å øke inntak av frukt og grønt til fordel for kanskje litt for mye korn. Det blir ikke snakk om lavkarbo, men innser at korn gjerne har vært hovedingrediensen i to/tre av dagens tre/fire måltider, og at jeg er et stykke fra å få i meg de anbefalte fem om dagen hver dag. I tillegg prøver jeg å bli flinkere å spise til jeg ikke er sulten istedetfor å spise til jeg er (stapp)mett.

Når det gjelder trening blir målet i første omgang to joggeøkter og en time (30 min) slyngetrening med instruktør i uka. Hadde jeg kunnet ville jeg gjerne jogget tre økter i uka, men hver gang jeg prøver streiker ankler og legger. Noen råd mot dette, anyone? Tenker kanskje jeg skal prøve å innføre søndagstur (i skog og mark) for meg og kjæresten når været blir bedre og dagene lengre. Det er jo bra for både kropp og sjel :)

Ellers har jeg sammen med et par venninner satt som mål å løpe Jentebølgen (5 km) på under 30 min i mai/juni, noe jeg er ganske sikker på at skal gå helt fint. Og så har jeg et mål om å løpe halvmaraton i starten av november, og har veldig lyst til å klare det på under 2 timer - denne er jeg en smule mindre sikker på!

Ellers må jeg også bare stemme i at du er helt rå, Elanore, som styrer skuta her :)

B85

Anonymous poster hash: bda44...5e4

Det du skriver ang legger/ankler kan være begynnede beinhinnebetennelse eller bare feil belasting.. Vil virkelig anbefale deg og ta en footscreening å få sko tilpasset dine bein. Det har jeg selv fått erfare... Ellers er det viktig å gi seg med en gang du kjenner form for vondter i legger/ankler. Evt bytt ut tredemølle med andre aktiviteter som ikke er så belastende for legger/anklene. Selv har jeg begynt med spinning (kjempe gøyt) Men savnet etter tredemøllen sniker seg frem ofte. Gleder meg til å teste ut om et par uker hvordan det blir da.

Nå har ikke jeg noen fasit på hva som eventuelt kan gjør at du får vondt, men svarer nå utifra det jeg selv opplever samt hva jeg har fått fortalt av andre ved alternativ trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wei Wei

Her spiser jeg sunt og lite, trener, men vekten går opp... Rart det der. Nå tviler jeg på om jeg kommer ned eller i allefall holder startvekta på fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har nylig startet med kampsport trening en gang i uken og så er planen å jogge. Prøver å spise normalt, men holder meg unna alt søtt i uken og venter litt før jeg forsyner meg igjen. Orker ikke noe strengt regime, da trener jeg heller en god del mer, man skal jo kunne leve med dette også :) Hadde vel satt ut begge tvillingbabyene på trappa om jeg hadde fått for lavt blodsukker ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde min første PT-time i går, og jeg har vondt i dag! Men jeg likte PT-en, hun virket flink og jeg gleder meg til å trene med henne framover. Så ikke så vondt at det ikke er godt for noe, eller noe sånn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde min første PT-time i går, og jeg har vondt i dag! Men jeg likte PT-en, hun virket flink og jeg gleder meg til å trene med henne framover. Så ikke så vondt at det ikke er godt for noe, eller noe sånn :P

Jeg har også vondt i dag, enda jeg bare jogget i går - jeg pleier jo ikke å bli støl av jogging! Men jeg har ikke trent på nesten to måneder og nesten ikke bevegd meg i det hele tatt i juleferien, så å plutselig jogge 7 km ble litt i meste laget for bena mine. Men det er litt deilig å være støl; hver gang det gjør vondt blir du minnet på at du var flink i går, hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her! Jeg blir alltid ekstremt støl etter å ha trent med PT. Men syns det er litt gøy, for da vet jeg jo at jeg har trent effektivt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...