Hulderen Skrevet 14. mars 2014 #1401 Del Skrevet 14. mars 2014 Åh, så flink......!!!!! Hvordan klarer du det så fort, sliter med at det går så seint ned, og dermed mister jeg motivasjonen. Hadde det gått så fort, trur jeg at jeg hadde klart å beholde den....! Hva gjør du...? Det kan jo hende at Chia startet med et tyngre utgangspunkt enn deg, Petunia. Jeg liker å sammenligne meg med personer som veier omtrent det samme som meg, for da har vi likt utgangspunkt. Denne tråden har vært veldig motiverende for meg. For tidligere har jeg bare prøvd å slanket meg alene, og gitt opp etter 4-5 uker fordi jeg syns det gikk for smått. Når jeg nå blar tilbake i notatbøkene mine, ser jeg at jeg tidligere har hatt omtrent samme vektnedgang som nå. Forskjellen har vært at denne gangen har jeg holdt ut videre, takket være dere! Jeg har trodd at det har vært lettere for andre å gå ned enn for meg, for jeg har bare sett suksesshistoriene. Så det er motiverende å se at andre også sliter litt, og syns det går tregt i perioder. Det er også veldig motiverende med de som går ned jevnt og trutt. Ikke minst er det motiverende med de som har vært med fra starten i tråden, og fortsatt henger med. Vi er flinke! Det er synd med de som har fallt av. Nå er det bare 4-5 (etter om man regner påsken som palmehelgen eller langfredag) uker igjen. Det skal vi holde ut vi som er igjen, ikke sant!?! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lisske Skrevet 14. mars 2014 #1402 Del Skrevet 14. mars 2014 Startvekt fra tidligere: 97 kgHøyde (valgfritt): 174 cm Startvekt for denne tråden: 94 kgMål til påske: 80 kgJanuar 201403. januar, uke 1: 94 kg10. januar, uke 2: 92,9 kg17. januar, uke 3: 92,3 kg24. januar, uke 4: 91,2 kg31. januar, uke 5: 91,2 kgFebruar 201407. februar, uke 6: 90,3 kg14. februar, uke 7: 90,5 kg21. februar, uke 8: 90,9 kg28. februar, uke 9: 91,3 kgMars 201407. mars, uke 10: 90,2 kg14. mars, uke 11: 89.0 kg For første gang på 5 år er jeg under 90 kg, det motiverer meg mye! På vei til ukas tredje og siste treningsøkt :D 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petunia2 Skrevet 14. mars 2014 #1403 Del Skrevet 14. mars 2014 Det kan jo hende at Chia startet med et tyngre utgangspunkt enn deg, Petunia. Jeg liker å sammenligne meg med personer som veier omtrent det samme som meg, for da har vi likt utgangspunkt. Denne tråden har vært veldig motiverende for meg. For tidligere har jeg bare prøvd å slanket meg alene, og gitt opp etter 4-5 uker fordi jeg syns det gikk for smått. Når jeg nå blar tilbake i notatbøkene mine, ser jeg at jeg tidligere har hatt omtrent samme vektnedgang som nå. Forskjellen har vært at denne gangen har jeg holdt ut videre, takket være dere! Jeg har trodd at det har vært lettere for andre å gå ned enn for meg, for jeg har bare sett suksesshistoriene. Så det er motiverende å se at andre også sliter litt, og syns det går tregt i perioder. Det er også veldig motiverende med de som går ned jevnt og trutt. Ikke minst er det motiverende med de som har vært med fra starten i tråden, og fortsatt henger med. Vi er flinke! Det er synd med de som har fallt av. Nå er det bare 4-5 (etter om man regner påsken som palmehelgen eller langfredag) uker igjen. Det skal vi holde ut vi som er igjen, ikke sant!?! Ser den. Man ser suksess-historier og gir opp om vekta ikke går ned 1,5 kg i uka..... Men syns jeg sliter så mye for den 0,5 kg i uka....! Det holder ikke for motivasjonen, når det er så tungt. Sikkert smart å henge med i ei gruppe, som du sier -alt blir jo litt lettere når man er sammen om det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2014 #1404 Del Skrevet 14. mars 2014 Jeg må presisere min ros til deg, Elanore: Jeg hadde opprinnelig ikke tenkt å gidd å poste vektloggskjema, men siden du etterspurte det, måtte jeg jo følge opp. Og jeg merker at det at du passer på hver enkelt og tar jobben med å oppdatere oversikten, virker forpliktende. Jeg prøvde å henge meg på en tråd tidligere, men der var det ingen følelse av forpliktelse, så din innsats er av stor betydning. Dette sammen med at jeg endelig gjør bruk av detaljert kaloritelling med MFP, gjør at jeg for første gang på flere år klart å følge opp egne ambisjoner om vektreduksjon. Så tusen takk, Elanore! Du er en helt. SS Anonymous poster hash: 50a6e...d8c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 14. mars 2014 #1405 Del Skrevet 14. mars 2014 Ser den. Man ser suksess-historier og gir opp om vekta ikke går ned 1,5 kg i uka..... Men syns jeg sliter så mye for den 0,5 kg i uka....! Det holder ikke for motivasjonen, når det er så tungt. Sikkert smart å henge med i ei gruppe, som du sier -alt blir jo litt lettere når man er sammen om det. Jeg jobber også hardt for en nedgang på 0,5 i uka. Med unntak av forrige helg, da det var to selskap, så har jeg ikke skeiet ut i det hele tatt. Ikke noe godteri. Stått over alle kaker på jobb. Takket nei til lørdagsgodt. Og trent hver bidigige dag (bortsett fra nå jeg er syk). Så ja det koster. Og har bare gitt ca 0.5 i gjennomsnitt. Men det har også ført til - 5,7 kg. Noe som tilsvarer 11 pakker smør! Det har også ført til en reduksjon av midjen på hele 8 cm! Som gjør at jeg kan bruke ettersittende gensere igjen, ikke bare telt. Jeg har hatt en ekstrem eplefigur. Slank på lår, rumpe, overkropp. Med en kraftig, tykk bilring midt over magen. Ja, det var akkurat like stygt som det høres ut. Det er også den fasongen som er mest skadelig. Nedgangen har også hjulpet for knærne. Jeg kan gå lenger før jeg får smerter i knærne. Så selv om det på papiret bare er 0,5 i uken, er jeg kjempefornøyd. Det ER verdt slitet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 14. mars 2014 #1406 Del Skrevet 14. mars 2014 Jeg skal også til Syden. Har faktisk tenkt å bruke denne tråden som tilleggsmotivasjon for vektnedgangen. Selve reisen er selvfølgelig den beste motivasjonen. Jeg vet jeg spiser lite. Trener styrke 1-2 ganger i uka. Så jeg forstår ikke helt mangelen på resultatene. Vet kjæresten din at du passer på vekta? Det vet nemlig ikke min. Vi er jo sammen i helgene, så det kan hende at de 3 dagene ødeleger, men da spiser jeg helt normalt og veier ikke noe mer på mandag. Problemmet er at jeg ikke veier noe mindre heller. Samtidig så forstår jeg at jeg er normalvektig, så egentlig trenger jeg ikke å gå ned. For 2 år siden hadde jeg ett år hvor jeg veide 57 kg og trivdes med det. Så jeg håper å få tilbake den kroppen. Ellers er jeg nesten på min laveste siden ungdomsskole, så skal ikke klage. At man skal dra på ferie og denne tråden er motivasjonen. Ja, han vet at jeg prøver å gå ned i vekt. Nettopp fordi han prøver det samme. Men han veier litt mer enn meg og vi spiser ikke alltid det samme eller trener på samme måter/dager. Men det hjelper litt å motivere hverandre til å gå og trene. Jeg tenker også av og til 2 år tilbake i tid og tenker at jeg var mye mer fornøyd med meg selv og kroppen min da enn jeg er nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snow Skrevet 14. mars 2014 #1407 Del Skrevet 14. mars 2014 Høyde (valgfritt): 170 cmStartvekt for denne tråden: 60,7 kgMål til påske: 57 kgJanuar 2014 03. januar, uke 1: 60,7 kg 10. januar, uke 2: 59,6 kg (-1,1 kg) 17. januar, uke 3: 60,7 kg (+1,1 kg) 24. januar, uke 4: 60,9 kg (+0,2 kg) * 31. januar, uke 5: 60,5 kg (-0,4 kg) * Februar 2014 07. februar, uke 6: 59,8 kg (-0,7 kg) 14. februar, uke 7: 60,1 kg (+0,3 kg) 21. februar, uke 8: 59,8 kg 28. februar, uke 9: 59,4 kg Mars 2014 07. mars, uke 10: 59,6 kg 14. mars, uke 11: 59,4 kg21. mars, uke 12: --28. mars, uke 13: -- Jeg har endret målet mitt fra 55 til 57 kg før påske. Liker ikke å ha et uoppnåelig mål, er mye mer motiverende for meg om målet faktisk går an å nå. 57 kg kan jeg akkurat klare med 0,5 kg nedgang i uka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2014 #1408 Del Skrevet 14. mars 2014 Startvekt fra tidligere: -- 115 kgHøyde (valgfritt): --- cm 173 cmStartvekt for denne tråden: STARTVEKT 89 kg (når tråden ble opprettet) Mål til påske: -- ingen spesielle mål Januar 2014 03. januar, uke 1: STARTVEKT 86 kg 10. januar, uke 2: -- 88,5 kg 17. januar, uke 3: -- 87,2 kg 24. januar, uke 4: -- 87,4 kg 31. januar, uke 5: -- 86,7kgFebruar 2014 07. februar,uke 6:-- 86,5 kg 14. februar, uke 7: -- 86,7 kg 21. februar, uke 8: -- 87,0 kg 28. februar, uke 9:-- 86,2 kg Mars 2014 7. mars, uke 10:-- 85,4 kg 14. mars, uke 11: -- 85,5 kg Det går riktig vei, selvom fredagaveiingen viser noenlunde det samme. Tidligere har vekten gjennom uken variert mellom 86 og 88 kilo, mens nå varierer den mellom 84 og 86 kilo. Så merker fremgangen på den måtenAnonymous poster hash: 76c7b...ac9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Funky Punk Skrevet 14. mars 2014 #1409 Del Skrevet 14. mars 2014 Det var meg som var ab over her. Vet ikke hvorfor jeg ble anonym Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petunia2 Skrevet 14. mars 2014 #1410 Del Skrevet 14. mars 2014 Jeg jobber også hardt for en nedgang på 0,5 i uka. Med unntak av forrige helg, da det var to selskap, så har jeg ikke skeiet ut i det hele tatt. Ikke noe godteri. Stått over alle kaker på jobb. Takket nei til lørdagsgodt. Og trent hver bidigige dag (bortsett fra nå jeg er syk). Så ja det koster. Og har bare gitt ca 0.5 i gjennomsnitt. Men det har også ført til - 5,7 kg. Noe som tilsvarer 11 pakker smør! Det har også ført til en reduksjon av midjen på hele 8 cm! Som gjør at jeg kan bruke ettersittende gensere igjen, ikke bare telt. Jeg har hatt en ekstrem eplefigur. Slank på lår, rumpe, overkropp. Med en kraftig, tykk bilring midt over magen. Ja, det var akkurat like stygt som det høres ut. Det er også den fasongen som er mest skadelig. Nedgangen har også hjulpet for knærne. Jeg kan gå lenger før jeg får smerter i knærne. Så selv om det på papiret bare er 0,5 i uken, er jeg kjempefornøyd. Det ER verdt slitet. Ikke sant, når en ser tilbake på det, så er det jo absolutt verdt det! Klarte 6 kg på 12 uker for noen år siden og var overlykkelig etterpå. Det er bare det å komme jeg igjennom uten å miste motivasjonen..... Så lett å gå opp, og så vanskelig å gå ned. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tia83 Skrevet 14. mars 2014 #1411 Del Skrevet 14. mars 2014 Startvekt fra tidligere: ca. 74 kg la merke til at dette tallet var feil. Startet på 64Høyde (valgfritt): 160 cmStartvekt for denne tråden: 59,7 kgMål til påske: 57 kgJanuar 201403. januar, uke 1: * 10. januar, uke 2: * 17. januar, uke 3: * 24. januar, uke 4: * 31. januar, uke 5: *Februar 201407. februar, uke 6: * 14. februar, uke 7: * 21. februar, uke 8: 59,7 kg 28. februar, uke 9: 60,1 kgMars 2014 07. mars, uke 10: 59,9 kg 14. mars, uke 11: 59,4 kg 21. mars, uke 12: -- 28. mars, uke 13: -- Veldig fornøyd med å endelig ha gått mer ned. Har ikke trent hele uka, men ble så motivert av tallet at jeg har tenkt å trene i dag og i morgen samt en laang gåtur på søndag for å veie opp for en sløv uke. Er mye på skolen for tiden og skriver bacheloroppgave og merker at jeg spiser enormt mye når jeg sitter i ro, og da er det vanskelig å holde kaloriene på et minimum. Får prøve å trene så mye at det veier opp for det. God helg alle sammen:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShiningStar Skrevet 14. mars 2014 #1412 Del Skrevet 14. mars 2014 7. Mars: 84,1 14. Mars: 83,0 JIPPIII :D Nedgang på 1,1 kg sier meg veldig fornøyd med denne uken... Har hatt mange gode treningsøkter, igår løp jeg 10 km på tredemøllen *klapper seg selv på skuldra* Ikke jogging hele tiden, men rask gange og mest jogging. Skjønner at mit mål til påske er ganske langt unna... Så tror jeg skal prøve meg på å komme under 80 til den tid.. Det viktigste for meg er å nå målet mitt... Prøver å nå under 80 til påsken.. så kanskje 75 til sommeren og tilslutt endelig mål som er på 70 kg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
studenten Skrevet 14. mars 2014 #1413 Del Skrevet 14. mars 2014 Mars 201407. mars, uke 10: 63,2 kg (+0,3 kg)14. mars, uke 11: 65,8 (+2,6)21. mars, uke 12: --28. mars, uke 13: -- I dag veide jeg altså MER enn når jeg starta 4 januar.. Og dette har jeg klart på SYV DAGER?! Fyfader, hvor deprimerende. Jeg har spist brødskiver igjen, pannekaker, pomfri og middag+dessert ute denne uka. Jah, så jeg kan vel takke meg selv. Herregud. Dette begynner jo å bli flaut. Jeg er så hinsides oppblåst om dagen, er full av luft og småsulten hele tiden, så ønsker meg selv lykke til med å klare å gå ned igjen Trøster meg med at jeg ser like stram og "fit" ut som jeg alltid har gjort. så kiloene synes ikke, så det er da noe...... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 14. mars 2014 #1414 Del Skrevet 14. mars 2014 Dagens vekt er 66,2. Jeg er fornøyd med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alfa Skrevet 14. mars 2014 #1415 Del Skrevet 14. mars 2014 Februar 2014 07. februar, uke 6: 63,2 kg 14. februar, uke 7: 63,7 kg 21. februar, uke 8: 63 kg 28. februar, uke 9: 62,9 kg Mars 2014 07. mars, uke 10: 62,8 kg 14. mars, uke 11: 62,1 jeg tror jeg klarer målet mitt som er 60 kg! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pippip Skrevet 14. mars 2014 #1416 Del Skrevet 14. mars 2014 (endret) Startvekt fra tidligere: 126 kg (september 2013)Høyde (valgfritt): 175 cmStartvekt for denne tråden: 116,3 kgMål til påske: 100 kgJanuar 2014 03. januar, uke 1: 116,3 kg 10. januar, uke 2: 114,5 kg (-1,8 kg) 17. januar, uke 3: 114,1 kg (-0,4 kg) 24. januar, uke 4: 112,3 kg (-1,8 kg) 31. januar, uke 5: 111,5 kg (-0,8 kg) Februar 2014 07. februar, uke 6: 108,5 kg (-3 kg) 14. februar, uke 7: 109,2 kg (+0,7 kg) 21. februar, uke 8: 109,1 kg (-0,1 kg) 28. februar, uke 9: 108,5 kg (-0,6 kg) Mars 2014 07. mars, uke 10: 107,1 kg (-1,4 kg) 14. mars, uke 11: 105,5 kg (-1,6 kg) 21. mars, uke 12: -- 28. mars, uke 13: -- Total nedgang: 10,8kg Jeg hadde helt glemt at det var veiedag i dag, syns det var rart at så mange veide seg på feil dag Fornøyd med nedgangen denne uken, og føler også at det var fortjent. Jeg har vært flink med maten og trent flere ganger. Endret 14. mars 2014 av pippip 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wei Wei Skrevet 14. mars 2014 #1417 Del Skrevet 14. mars 2014 Mars 201407. mars, uke 10: 63,2 kg (+0,3 kg)14. mars, uke 11: 65,8 (+2,6)21. mars, uke 12: --28. mars, uke 13: -- I dag veide jeg altså MER enn når jeg starta 4 januar.. Og dette har jeg klart på SYV DAGER?! Fyfader, hvor deprimerende. Jeg har spist brødskiver igjen, pannekaker, pomfri og middag+dessert ute denne uka. Jah, så jeg kan vel takke meg selv. Herregud. Dette begynner jo å bli flaut. Jeg er så hinsides oppblåst om dagen, er full av luft og småsulten hele tiden, så ønsker meg selv lykke til med å klare å gå ned igjen Trøster meg med at jeg ser like stram og "fit" ut som jeg alltid har gjort. så kiloene synes ikke, så det er da noe...... Du er jo gravid, så kroppen reagerer vel annerledes enn det ellers kunne. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 14. mars 2014 #1418 Del Skrevet 14. mars 2014 Mars 201407. mars, uke 10: 63,2 kg (+0,3 kg)14. mars, uke 11: 65,8 (+2,6)21. mars, uke 12: --28. mars, uke 13: -- I dag veide jeg altså MER enn når jeg starta 4 januar.. Og dette har jeg klart på SYV DAGER?! Fyfader, hvor deprimerende. Jeg har spist brødskiver igjen, pannekaker, pomfri og middag+dessert ute denne uka. Jah, så jeg kan vel takke meg selv. Herregud. Dette begynner jo å bli flaut. Jeg er så hinsides oppblåst om dagen, er full av luft og småsulten hele tiden, så ønsker meg selv lykke til med å klare å gå ned igjen Trøster meg med at jeg ser like stram og "fit" ut som jeg alltid har gjort. så kiloene synes ikke, så det er da noe...... Du er jo gravid, så kroppen reagerer vel annerledes enn det ellers kunne. Er du gravid, Studentpøver? Hvor langt er du på vei? Husk at du under graviditeten skal OPP i vekt, ikke ned! Det er unntakstilstand for deg nå. Fokuser på å ha det bra, få i deg nok næring, og glem vekta. Anbefalte vektøkningskurver viser i minste laget. Får du vann i kroppen, så øker vekten mye mer, uten at det er fett. Ikke slank deg før etter at du er ferdig med å amme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
studenten Skrevet 14. mars 2014 #1419 Del Skrevet 14. mars 2014 Du er jo gravid, så kroppen reagerer vel annerledes enn det ellers kunne. Nå går du i mot deg selv og den kommentaren du ga meg forrige uke ang. vekt og graviditet. Jeg kjenner ikke graviditeten på kroppen enda, så det har ingenting med det å gjøre. Er du gravid, Studentpøver? Hvor langt er du på vei? Husk at du under graviditeten skal OPP i vekt, ikke ned! Det er unntakstilstand for deg nå. Fokuser på å ha det bra, få i deg nok næring, og glem vekta. Anbefalte vektøkningskurver viser i minste laget. Får du vann i kroppen, så øker vekten mye mer, uten at det er fett. Ikke slank deg før etter at du er ferdig med å amme. Ja, jeg er gravid, men jeg er 6 uker på vei, så det skal ikke ha noe innvirkning på vekta enda. I hvert fall ikke i så høy grad. Jeg vet hvorfor jeg har gått opp denne uka, og det er fordi jeg har spist så mye drit i løpet av en uke, som jeg gjorde til sammen hele jula i fjor. Jeg slanker meg ikke, jeg har heller ikke trent en eneste dag siden jeg ble med her inne. Jeg ble med for å holde motivasjonen rundt det å spise sunt og godt og "holde" vekta stabil, uten å måtte gi for mye på en måte. Jeg spiser ikke godteri, men har virkelig skeiet ut denne uken i forhold til inntak av karbo. Jeg regner ikke med at graviditeten begynner å gi meg noen kg før om noen få uker, ikke så tidlig som dette. Jeg får i meg det jeg skal, tar tilskud og spiser variert - må bare være litt forsiktig med det jeg ikke skal ha i meg. Takk for konstruktiv kritikk Men jeg er ikke langt nok på vei til å gå opp tre kilo i uka og hamstre vann riktig enda. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zinnia Skrevet 14. mars 2014 #1420 Del Skrevet 14. mars 2014 Hei, vet dette er sen "påmelding", men har hatt en pause fra KG og vil gjerne være med! :-) Startvekt fra tidligere: På mitt tyngste (noensinne) i vinter var jeg nesten oppe i 61 kg Høyde (valgfritt): 164 cm Startvekt for denne tråden: 57,5 Mål til påske: 54 Januar 2014 03. januar, uke 1: 61 10. januar, uke 2: -- 17. januar, uke 3: -- 24. januar, uke 4: -- 31. januar, uke 5: -- Februar 2014 07. februar, uke 6: 58,5 14. februar, uke 7: 58,2 21. februar, uke 8: 58,6 28. februar, uke 9: 58,3 Mars 2014 07. mars, uke 10: 58 14. mars, uke 11: 57,8 21. mars, uke 12: -- 28. mars, uke 13: -- April 2014 04. april, uke 14: -- 11. april, uke 15: -- 18. april, uke 16: -- Ikke så fornøyd med vekten, den var litt lavere tidligere i uken (jeg veier meg hver morgen), men samtidig har jeg en dårlig og upålitelig vekt, og det er heller ikke det viktigste. Prøver å fokusere på de positive faktorene. - Jeg har holdt meg jevnlig i aktivitet, trent eller bevegd meg ihvertfall stort sett hver dag. - Trent styrke, noe som har ført til at jeg allerede ser konturene av musklene fra mitt "gamle jeg", ihvertfall på ryggen og i bena, og det kjennes veldig bra. - Bevegeligheten min er bedre enn noen sinne, dvs hoftebøyerne er veldig korte igjen, men jevnt over er det totalt sett bedre enn på lenge, igjen, føles veldig bra! - Og i går fant jeg Nike free sko til halv pris, så nå slipper jeg å være den ene raringen som møter opp på gruppetreningene på treningssenteret i sokkelesten... Skal det trenes, så skal det trenes, med eller uten sko! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå