Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt før påske (2014)

Elanore

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

AnonymBruker (signerer: Allima)

Startvekt fra tidligere: --
Høyde (valgfritt): 163 cm

Startvekt for denne tråden: 55 kg *
Mål til påske: 50 kg

Januar 2014
03. januar, uke 1: 55 kg *
10. januar, uke 2: --
17. januar, uke 3: 54,1 kg **
24. januar, uke 4: 53,4 kg
31. januar, uke 5: 54 kg

Februar 2014
07. februar, uke 6: 53,9 kg
14. februar, uke 7: 52,6 kg
21. februar, uke 8: 53,1 kg
28. februar, uke 9: 53,5 kg

Mars 2014
07. mars, uke 10: 53,5 kg
14. mars, uke 11: --
21. mars, uke 12: --
28. mars, uke 13: --

Kommer ikke til å nå målet mitt til påske. 1,5kg på 9 uker foreløpig. Det er lite.

Anonymous poster hash: e09ba...bb3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

juliane

Startvekt fra tidligere:
Høyde (valgfritt): 180 cm

Startvekt for denne tråden: 87,4 kg
Mål til påske: 80 kg

Januar 2014
03. januar, uke 1: 87,4 kg
10. januar, uke 2: 86,5 kg
17. januar, uke 3: 86,5 kg
24. januar, uke 4: 86 kg
31. januar, uke 5: 86,1 kg

Februar 2014
07. februar, uke 6: 85,4
14. februar, uke 7: 85,0
21. februar, uke 8: 84,9
28. februar, uke 9: 84,9

Mars 2014

07. mars, uke 10: 84,1

Etter et par uker med stillstand har jeg endelig gått litt ned igjen denne uken. Har begynt på 5:2 for en mnd tid siden og liker det godt, er mye enklere å ikke gi opp når ting går trått når jeg spiser 5:2 enn lavkalori hele uken. Må bare bli litt flinkere til å ikke spise så mye godteri på dagene jeg ikke faster, så tror jeg dette skal funke veldig bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- 0,5 kg på meg denne uka, og totalt -4,7 kg ned.

Jeg innser vel også at jeg neppe når målet mitt til påske men lever egentlig greit med det. Fortsetter jeg i samme takt som nå kommer jeg til å ha gått med ca 8 kg. Tatt veldig mye jobb og lite tid til trening og sånt i betraktning, er det greit nok. Jeg er uansett ikke ferdig med vektnedgangen da, så da spiller det ikke så stor rolle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker om jeg kommer til å nå målet til påske, for dette går veeeeeldig sakte.

Skal på innflyttingsfest senere i dag, og må prøve å begrense matinntaket så godt jeg kan...Gud, gi meg styrke til å stå imot lysten til å overspise!! :fnise:

Startvekt fra tidligere: --
Høyde (valgfritt): 162 cm

Startvekt for denne tråden: 60,3 kg
Mål til påske: 56 kg

Januar 2014
03. januar, uke 1: 60,3 kg
10. januar, uke 2: 60,5 kg (+0,2 kg)
17. januar, uke 3: 59,5 kg (-1 kg)
24. januar, uke 4: 59,7 kg (+0,2 kg)
31. januar, uke 5: 59,8 kg (+0,1 kg)

Februar 2014
07. februar, uke 6: 59,4 kg (-0,4 kg)
14. februar, uke 7: 59,4 kg
21. februar, uke 8: 58,3 kg (-1,1 kg)
28. februar, uke 9: 57,9 kg (-0,4 kg)

Mars 2014
07. mars, uke 10: 57,7 kg (-0,2 kg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Belissima

Startvekt fra tidligere: 101,5 kg (14. november 2013) *

Høyde (valgfritt): 171 cm

Startvekt for denne tråden: 95 kg

Mål til påske: 87 kg

Januar 2014

03. januar, uke 1: 95 kg

10. januar, uke 2: 95 kg

17. januar, uke 3: 93,6 kg (-1,4 kg)

24. januar, uke 4: 92,1 kg (-1,5 kg)

31. januar, uke 5: 91,4 kg (-0,7 kg)

Februar 2014

07. februar, uke 6: 90,6 kg (-0,8 kg)

14. februar, uke 7: 89,2 kg (-1,4 kg)

21. februar, uke 8: 88,8 kg (-0,4 kg)

28. februar, uke 9: 87,1 kg (-1,7 kg)

Mars 2014

07. mars, uke 10: 86,9 kg (-0,2 kg)

Det går litt i rykk og napp for meg, og det er helt greit :-) jeg har nådd målet mitt for denne tråden og, men skal fortsatt ned så får se hvor langt jeg kommer :-)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyde: 160 cm

Startvekt for denne tråden: 66.1 kg

Mål til påske: 59 kg

Januar 2014

03. januar, uke 1: 66.1 kg

10. januar, uke 2: 64.3 kg ( - 1.8 kg)

17. januar, uke 3: 63.9 kg ( - 0.4 kg)

24. januar, uke 4: 63.8 kg ( - 0.1 kg)

31. januar, uke 5: 62.8 kg ( - 1.0 kg)

Februar 2014

07. februar, uke 6: 62.7 kg ( - 0.1 kg)

14. februar, uke 7: 62.0 kg ( - 0.7 kg)

21. februar, uke 8: 61.6 kg ( - 0.4 kg)

28. februar, uke 9: 61.1 kg ( - 0.5 kg)

Mars 2014

07. mars, uke 10: 60.8 kg ( - 0.3 kg)

Totalt - 5.3 kg (av planlagt 7.1 kg)

Det var helt topp å omsider se igjen 60-tallet!

Det blir et par familiefeiringer i helgen, så jeg håper ikke vekten vil gå for mye opp, mål for neste fredag vil være å fortsatt være på 60-tallet. Litt surt om jeg må skrive 61 igjen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Funky Punk

Kjøpte meg ny bukse i dag. Strl 42/44 :danse:

For 9 mnd siden så var et par av mine bukser strl 50/52

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Wow Funky! Kjempeflink!

Jeg er egentlig litt skuffet over meg selv. Tenkte at 5 kg på 3 mnd var realistisk. Det bør gå uten alt for store omveltninger egentlig. Men det har jo ikke gått i det hele tatt. 1,5kg på 2 mnd. Det er lite. jeg hadde vært fornøyd med 4kg også egentlig. Men ikke så lite som nå. Det er jo ikke realistisk å skulle gå ned 3kg på de siste 4 ukene nå.

Vet ikke om det er mørketida, gråvær og sånn som gjør meg litt værsyk så jeg ikke klarer å holde meg unna usunne matvarer, eller om jeg bare er "svak".

Det har blitt en god del vin i det siste og. Mange anledninger som feires. Og restaurantbesøk.

Nei uff.. er skuffet over meg selv.

-Allima

Anonymous poster hash: e09ba...bb3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startvekt fra tidligere: 64-65 kg
Høyde (valgfritt): --- cm

Startvekt for denne tråden: 60,3 kg
Mål til påske: 53 kg

Januar 2014
03. januar, uke 1: 60,3 kg
10. januar, uke 2: 58,9 kg (-1,4 kg)
17. januar, uke 3: 57,1 kg (-1,8 kg)
24. januar, uke 4: 57,1 kg
31. januar, uke 5: ---

Februar 2014
07. februar, uke 6: 57,6 kg (+0,5 kg)
14. februar, uke 7: 56,8 kg (-0,8 kg)
21. februar, uke 8: 57,1 kg (+0,3 kg)
28. februar, uke 9: *

Mars 2014
07. mars, uke 10: 58,2 (+1,1 kg)

Har vært flink med både mat og trening denne uka, så er ganske kjipt at jeg har gått såpass mye opp, men mulig jeg faktisk har gått opp i muskelvekt, for prøvde en bukse her om dagen som har vært for liten leeenge, og nå passa den endelig! Dessuten fikk jeg mensen i går, så fullt mulig jeg veier litt ekstra på grunn av det. Tror dessverre at det skal mye til at jeg går ned helt til 53 så sakte som det går nå, men jeg skal vente til neste uke med å bestemme meg for om jeg skal endre litt på målet eller ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er mørketida, gråvær og sånn som gjør meg litt værsyk så jeg ikke klarer å holde meg unna usunne matvarer, eller om jeg bare er "svak".

-Allima

Du er neppe svakere enn andre. Lite trolig at været har så stor innvirkning. Og du har jo gått ned!

Det har blitt en god del vin i det siste og. Mange anledninger som feires. Og restaurantbesøk.

Jeg tror mindre nedgang enn du forventet, heller skyldes dette. Jeg måtte droppe et par anledninger for å unngå å bli fristet, og jeg har ikke godteri i huset. Det blir for vanskelig ellers.

Nei uff.. er skuffet over meg selv.

Ikke vær det. Helse og velvære er så mye mer enn vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vil jeg være med, hvis det er greit :)

Startvekt fra tidligere: 92,9
Høyde (valgfritt): 174 cm

Startvekt for denne tråden: 91,4 kg

Mål til påske: 86 kg

Mars 2014

07. mars, uke 10: 91,4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Belissima

Startvekt fra tidligere: 101,5 kg (14. november 2013) *

Høyde (valgfritt): 171 cm

Startvekt for denne tråden: 95 kg

Mål til påske: 87 kg

Januar 2014

03. januar, uke 1: 95 kg

10. januar, uke 2: 95 kg

17. januar, uke 3: 93,6 kg (-1,4 kg)

24. januar, uke 4: 92,1 kg (-1,5 kg)

31. januar, uke 5: 91,4 kg (-0,7 kg)

Februar 2014

07. februar, uke 6: 90,6 kg (-0,8 kg)

14. februar, uke 7: 89,2 kg (-1,4 kg)

21. februar, uke 8: 88,8 kg (-0,4 kg)

28. februar, uke 9: 87,1 kg (-1,7 kg)

Mars 2014

07. mars, uke 10: 86,9 kg (-0,2 kg)

Det går litt i rykk og napp for meg, og det er helt greit :-) jeg har nådd målet mitt for denne tråden og, men skal fortsatt ned så får se hvor langt jeg kommer :-)

Gratulerer! Jeg tror du er den første i denne tråden som har nådd vektmålet sitt. Godt jobbet!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at flere her skriver om å forandre målet. Det syns jeg er dumt. Noe av det som er inspirerende med denne tråden, er å se hvor mange som vil klare sitt opprinnelige mål. Justerer man målet etter hva det viser seg at man klarer, så faller mye av poenget bort,

Mitt forslag: Alle beholder opprinnelig mål. Så får vi se hvor mange som virkelig når det. De av oss som ikke når det, får glede oss over den vektnedgangen vi faktisk har oppnådd. Så kan vi sette oss et nytt mål etter påske.

Vi lager en ny tråd da. Om ikke Elanore ønsker å ta på seg jobben videre, er det sikkert en annen om kan tenke seg det.

Endret av Hulderen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du hatt medisinske problemer som gjør at du stiller helt "utenfor normalen" og vært unormalt inaktiv før på grunn av sykdom?

Jeg har selv trent ca 3 (4) ganger i uken over flere 10-år, men jeg tror jeg er av den "treningsresistente typen". Jeg blir ikke særlig sprekere eller sterkere. Det er vel bare slik biologien min er.. (og jeg prøver å ignorere all pisspreik som treningsindustrien prediker, som lover gull og grønne skoger.)

Jeg tror kanskje det jeg selv ville trengt, er mer aktivitet hver dag. Jeg tror ikke jeg bør trene mer enn jeg gjør.

Jeg tenker at jeg bare får ta utgangspunkt i den kroppen jeg har. Jeg har selv i en periode trent alt for mye for noen år siden, og tror jeg fremskyndet slitasjeskader på grunn av det. Ikke ble jeg sprekere eller sterkere av det heller..

Hvor mye trening du tåler er vel avhengig av hva slags utgangspunkt du har hatt, ikke minst alder m.m. Jeg syns jeg så tilbake i tråden at du trente 2 timer, ofte/hver dag?

Jeg tror man skal være forsiktig. Better safe than sorry. Det er en del skader som er irreversible, og da kan man ikke annet enn å angre etterpå.

Men uansett, hvis vekten er så lav at du ikke plages med problemer, må du egentlig tenke på å øke muskelmassen? Kan du ikke bare trene det du liker (med fornuftige valg som utvikler kardio og styrke), passe på at vekten holder og la det utvikle seg naturlig? Siden du likevel ikke er utseendedrevet (hyggelig å se), trenger du vel ikke å tenke på det så teknisk som %fett og %muskler?

SS

Anonymous poster hash: 50a6e...d8c

Til det første; ja. Har ikke lyst til å utdype det ekstremt mye utover hva jeg allerede har, kjenner jeg, men er under god oppfølging når det kommer til kroppens respons på (opp)trening.

Når det kommer til utseendet, er det jo selvsagt hyggelig at kroppen går fra å være dvask til å se strammere ut, men det føler jeg kommer naturlig med målet jeg har satt meg om å fokusere på muskler osv. Jeg trenger mer muskler fordi kroppen ikke har et godt grunnlag slik det er nå, så derfor skal jeg fokusere mer på styrketrening. Har hatt ENORM glede av å teste ut gruppetimer "med" MissStiles her, og har planer om å fortsette å utforske aktiviteter som finnes der ute. Ett ord beskriver planen fremover bedre enn alt jeg kan forklare; treningsglede. Kanskje jeg kan bytte det ut med livsglede, i grunn - jeg vet ikke helt. Instruktørene roper ofte "dette er livet" idet man har hoppet rundt i en time, og jeg tror jeg begynner å forstå hva de mener med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager dobbeltpost, kan som nevnt tidligere ikke sitere over flere sider uten at det blir problemer...

Her vil jeg være med, hvis det er greit :)

Startvekt fra tidligere: 92,9
Høyde (valgfritt): 174 cm

Startvekt for denne tråden: 91,4 kg

Mål til påske: 86 kg

Mars 2014

07. mars, uke 10: 91,4

VELKOMMEN! :blomst: Hva er planene dine fremover for å nå målet ditt?

Jeg ser at flere her skriver om å forandre målet. Det syns jeg er dumt. Noe av det som er inspirerende med denne tråden, er å se hvor mange som vil klare sitt opprinnelige mål. Justerer man målet etter hva det viser seg at man klarer, så faller mye av poenget bort,

Mitt forslag: Alle beholder opprinnelig mål. Så får vi se hvor mange som virkelig når det. De av oss som ikke når det, får glede oss over den vektnedgangen vi faktisk har oppnådd. Så kan vi sette oss et nytt mål etter påske.

Vi lager en ny tråd da. Om ikke Elanore ønsker å ta på seg jobben videre, er det sikkert en annen om kan tenke seg det.

Liker forslagene du kommer med - det er litt dumt om vi gir opp målene våre allerede nå. Om noen føler at de har endret ambisjoner eller livssituasjonen ser veldig annerledes ut, så bør de kanskje endre målet - det kan ikke vi andre i tråden vurdere. Likevel håper jeg at flest mulig beholder målet om hvor de vil hen, i hvert fall dersom man ikke faktisk finner ut at man vil ned mindre sånn på sikt også.

I forhold til ny tråd har jeg tenkt MYE allerede... Jeg storkoser meg slik det er nå, men ser at vi alltid kan forbedre ting. Hva tenker dere om varighet? Hvis man starter rett etter 18. april, må man også ha en ny sluttdato. Mange tenker før sommeren, har jeg merket. Blir det de to månedene, da? Oversikten er grei og effektiv å ha, tror jeg, men skal selvsagt lage en mye mer konkret oppsummering for denne tråden (før/etter/nåddmålet?-ja/nei-).

Synes det er fint at folk tenker litt fremover ift. disse tingene. Det er stor sannsynlighet for at jeg kan fortsette i ny tråd, men jeg skal ikke nødvendigvis ned i vekt selv på det tidspunktet - heller komme i form, stramme opp etc. Likevel er dette noe jeg av personlige årsaker MÅ prioritere i livet mitt, så er ikke sånn at jeg er "ferdig" med livsstilsendringen idet jeg ser et tall på vekten, og det tror jeg gjelder flere.

Luft gjerne tanker om neste tråd fremover, for den kommer nok. :danse: Det haster ikke, så jeg forstår at mange synes det er tidlig. Likevel vil jeg at alle skal ha fått tid til å tenke gjennom hva de ønsker at neste tråd skal inneholde og evt. hva vi endrer på, så derfor vil jeg bare ha nevnt dette.

Endret av Elanore
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager dobbeltpost, kan som nevnt tidligere ikke sitere over flere sider uten at det blir problemer...

VELKOMMEN! :blomst: Hva er planene dine fremover for å nå målet ditt?

Takk! :) Mine planer er først og fremst å få kontroll på kostholdet, og at det går av seg selv. Jeg er utrolig dårlig på å trene, men må jo bare pushe meg. Og så skal jeg få opp hverdagsaktiviteten :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer! Jeg tror du er den første i denne tråden som har nådd vektmålet sitt. Godt jobbet!

Takk! :-) hadde nok kanskje et litt mer moderat mål enn mange andre, spesielt siden jeg hadde mye å ta av :-) men blir spennende å se hvor langt jeg kommer :-) gleder meg allerede til neste tråd, får utrolig mye inspirasjon her inne :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startvekt fra tidligere: 76-78 kg (august 2013)
Høyde (valgfritt): 178 cm

Startvekt for denne tråden: 68 kg
Mål til påske: 60 kg

Januar 2014
03. januar, uke 1: 68 kg
10. januar, uke 2: 67 kg (-1 kg)
17. januar, uke 3: 66,9 kg (-0,1 kg)
24. januar, uke 4: 65,6 kg (-1,3 kg)
31. januar, uke 5: 65 kg (0,6 kg)

Februar 2014
07. februar, uke 6: 65 kg
14. februar, uke 7: 65 kg
21. februar, uke 8: 64,6 kg (-0,4 kg)
28. februar, uke 9: 63,8 kg (-0,8 kg)

Mars 2014
07. mars, uke 10: 63,3 kg (-0,5 kg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Til det første; ja. Har ikke lyst til å utdype det ekstremt mye utover hva jeg allerede har, kjenner jeg, men er under god oppfølging når det kommer til kroppens respons på (opp)trening.

Når det kommer til utseendet, er det jo selvsagt hyggelig at kroppen går fra å være dvask til å se strammere ut, men det føler jeg kommer naturlig med målet jeg har satt meg om å fokusere på muskler osv. Jeg trenger mer muskler fordi kroppen ikke har et godt grunnlag slik det er nå, så derfor skal jeg fokusere mer på styrketrening. Har hatt ENORM glede av å teste ut gruppetimer "med" MissStiles her, og har planer om å fortsette å utforske aktiviteter som finnes der ute. Ett ord beskriver planen fremover bedre enn alt jeg kan forklare; treningsglede. Kanskje jeg kan bytte det ut med livsglede, i grunn - jeg vet ikke helt. Instruktørene roper ofte "dette er livet" idet man har hoppet rundt i en time, og jeg tror jeg begynner å forstå hva de mener med det.

Ja, det var ingen oppfordring til å utlever private detaljer. Jeg tenkte nærmest på at når du sier det er vanskelig å vite hvor mye du kan trene, er det avhengig av ditt utgangspunkt. Selv for en ung, frisk person, men som ikke har trent på en stund, får jeg inntrykket av at din treningsmengde hadde vært litt mye... Men jeg vet jo svært lite, ikke en gang hvor lenge du har gått på treningstimer. Jeg kan bare gjenta: Better safe, than sorry!

Anonymous poster hash: 50a6e...d8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...