Nepenthe Skrevet 4. mars 2014 #1181 Del Skrevet 4. mars 2014 (endret) Jeg ser du er sykemeldt, men kan du gå turer? Selv blir jeg veldig motivert av appen Runtastic. Den måler hvor langt jeg går, tid og caloriforbruk. Så jeg har ikke lenger som målsetting å gå minst 60 min per dag, jeg må gå minst 5 km. Det fører til at jeg går lenger, jeg kan ikke lenger ubevisst jukse ved å gå saktere eller ta små pauser. Og når jeg har gått turen min, føler jeg meg så flink at jeg ikke vil ødelegge resultatet ved å spise for mye eller usunt. Ja, jeg kan gå turer, og jeg gjør det nesten hver dag, i tillegg til å gå til jobb hver dag de dagene jeg jobber (2km hver vei). Jeg bruker RunKeeper, og har nå satt meg et mål om å gå/jogge 100km til 19.april! Så det må jeg jo klare. Føler uansett ikke at det er aktivitet det skorter på, men kostholdet. Jeg klarer ikke la være å spise sjokolade. Jeg kan være stappmett etter en sunn middag, men likevel kjøre innpå med sukker til jeg blir kvalm... Endret 4. mars 2014 av Nepenthe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missi89 Skrevet 4. mars 2014 #1182 Del Skrevet 4. mars 2014 Jeg er så fornøyd! Har fullført økt en av to i dag, og bestemte meg for å ro litt kombinert med noe styrke og yoga. Antar at jeg har brent av 200 kcal på en time, garantert mer, men vil heller underberegne(?) mye så jeg ikke går på en smell igjen. Maten har jeg ikke hatt tid til å bekymre meg over, for har det så utrolig gøy med treningen! Når jeg har flere dager i ett med doble økter, må jeg jo sørge for å ha rent treningstøy og rene håndklær, så er mye på bena for å vaske klær, tørke dem etc. I kveld blir det mer Zumba, og jeg gleder meg helt sinnsykt! Merker at jeg må spise mer for å hjelpe kroppen gjennom denne helomvendingen, og det er utrolig herlig! Trenger liksom ikke bry meg om jeg spiser pizza, hamburger eller finner frem litt sjokolade, for med så mye aktivitet, går det liksom fremover uansett! Bare å vite det, hjelper meg til å velge fornuftig også, for ting blir ikke like fristende. Kan med hånden på hjertet si at jeg tenker 90% mindre på vekten for tiden, dette grunnet den naturlige effekten dette løpet har hatt på meg. Aldri... Hørtes skummelt ut. Vet ikke om jeg har tid til å prøve det engang, for har det travelt med alle disse nye gruppetimene! Kjekt å høre at du likte timen. Selv ser jeg frem til neste time med Body Balance som ukens høydepunkt! Fokuser på maten og drit i motivasjon? Det høres ut som du gjør ting fra før som er aktive, så da trenger du jo egentlig ikke å trene så veldig mye. Hva med å sette på litt musikk i huset når du baker, f.eks.? Hjelper ofte meg til å røre kroppen litt mer. Jeg småspiser mye og feil når jg ikke trener skikkelig. De to tingene går hånd i hånd oppi i min hjerne. Gir ikke mening å spise sunt hvis jg ikke trener meg fysisk utslitt. Viljestyrken er bedre når trening er på plass. Vet ikke om det bare er meg som er sånn. Dagen imorgen er jg iallefall meldt på en hard gruppetime så det skal gjennomføres. Trenger i grunn nye løpe sko. Er helt øn under føttene etter 10k på mølle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 4. mars 2014 #1183 Del Skrevet 4. mars 2014 Ja, jeg kan gå turer, og jeg gjør det nesten hver dag, i tillegg til å gå til jobb hver dag de dagene jeg jobber (2km hver vei). Jeg bruker RunKeeper, og har nå satt meg et mål om å gå/jogge 100km til 19.april! Så det må jeg jo klare. Føler uansett ikke at det er aktivitet det skorter på, men kostholdet. Jeg klarer ikke la være å spise sjokolade. Jeg kan være stappmett etter en sunn middag, men likevel kjøre innpå med sukker til jeg blir kvalm... Her er noen råd for å motvirke søtsug: http://www.klikk.no/helse/kosthold/slank/article662142.ece Tørkede aprikoser og nøtter hjelper, men jeg visste ikke at det skyldes innhold av krom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #1184 Del Skrevet 4. mars 2014 Ok, postet beklageligvis i feil tråd, så re-poster i riktige: -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Så hvis jeg trenger meg på i denne tråden når jeg akkurat mitt mål til påske! Jeg begynte å følge MyFitnessPal for 16 dager siden og fikk oppgitt at jeg måtte ligge på 1 200 kcal pr dag for å gå ned 1 kg i uken. Utgangspunktet var ca 63. Men på onsdag sprakk jeg som bare det, så etter å ha gått ned til 61,4 er jeg nå på 62,1. Problemet er at MyFitnessPal virker som den er uenig med seg selv. Når jeg spiser antallet kalorier som den har anbefalt, sier den at jeg vil ha gått ned mindre enn det som er målet innen 5 uken, men, men... Men jeg tror 1 200 kcal er litt lite for meg, og at det var det som var grunnen til at jeg overspiste så voldsomt... Jeg trener 3-4 ganger i uken og hardt for min kropp, så det gjør også sitt til at jeg kan bli voldsomt sulten. Men selv om jeg syns det er kjedelig å veie og logge all mat, er det veldig nyttig, fordi jeg innser at jeg ikke kan stole på eget mavemål. Det kan bli feil i begge retninger, men mest at jeg tror at jeg har spist nok, når jeg ligger ganske langt under. Og da får jeg en akkumulert appetitt som får katastrofale konsekvenser.. Men nå slår jeg gjerne følge med dere frem til påske! SS Anonymous poster hash: 50a6e...d8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nepenthe Skrevet 4. mars 2014 #1185 Del Skrevet 4. mars 2014 Her er noen råd for å motvirke søtsug: http://www.klikk.no/helse/kosthold/slank/article662142.ece Tørkede aprikoser og nøtter hjelper, men jeg visste ikke at det skyldes innhold av krom. Takk for link! Tørket frukt liker jeg ikke, men jeg har faktisk en boks kromtabletter stående, så det skal jeg prøve på igjen! Jeg prøvde for en god stund siden, men gav opp etter en uke fordi jeg glemte å ta hele tiden. Nå går jeg derimot på faste medisiner, så da er det nok enklere å gjøre det til en rutine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kissi Skrevet 4. mars 2014 #1186 Del Skrevet 4. mars 2014 Januar 2014 03. januar, uke 1: 84 kg 10. januar, uke 2: 84 kg 17. januar, uke 3: 83,2 kg (-0,8 kg) 24. januar, uke 4: 83,3 kg (+0,1 kg) 31. januar, uke 5: 83 kg (-0,3 kg) Februar 2014 07. februar, uke 6: 82,2 (-0,8 kg) 14. februar, uke 7: --- 21. februar, uke 8: 82 kg (-0,2 kg) 28. februar, uke 9: 81,5 kg (-0,5 kg) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wei Wei Skrevet 5. mars 2014 #1187 Del Skrevet 5. mars 2014 Ok, postet beklageligvis i feil tråd, så re-poster i riktige: -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Så hvis jeg trenger meg på i denne tråden når jeg akkurat mitt mål til påske! Jeg begynte å følge MyFitnessPal for 16 dager siden og fikk oppgitt at jeg måtte ligge på 1 200 kcal pr dag for å gå ned 1 kg i uken. Utgangspunktet var ca 63. Men på onsdag sprakk jeg som bare det, så etter å ha gått ned til 61,4 er jeg nå på 62,1. Problemet er at MyFitnessPal virker som den er uenig med seg selv. Når jeg spiser antallet kalorier som den har anbefalt, sier den at jeg vil ha gått ned mindre enn det som er målet innen 5 uken, men, men... Men jeg tror 1 200 kcal er litt lite for meg, og at det var det som var grunnen til at jeg overspiste så voldsomt... Jeg trener 3-4 ganger i uken og hardt for min kropp, så det gjør også sitt til at jeg kan bli voldsomt sulten. Men selv om jeg syns det er kjedelig å veie og logge all mat, er det veldig nyttig, fordi jeg innser at jeg ikke kan stole på eget mavemål. Det kan bli feil i begge retninger, men mest at jeg tror at jeg har spist nok, når jeg ligger ganske langt under. Og da får jeg en akkumulert appetitt som får katastrofale konsekvenser.. Men nå slår jeg gjerne følge med dere frem til påske! SS Anonymous poster hash: 50a6e...d8c MFP sier at du skal holde deg til 1200 kcal og allikevel ikke skal oppnå målet til den fristen du satt er mulighens fordi appen vil ikke anbefale å spise enda mindre. Altså 1200 kcal er jo allerede veldig lite, men kan fortsatt være fornuftig. Du veier jo lite til å begynne med, så en nedgang på 1 kg per uke (4,5 kg per mnd) er lite realistisk. Derfor sprekker du. Jeg anbefaler å sette et mer realistisk delmål som er enklere å oppnå. Så kan du kan du heller bruke mer tid for å komme til det endelige målet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magicpie Skrevet 5. mars 2014 #1188 Del Skrevet 5. mars 2014 MFP sier at du skal holde deg til 1200 kcal og allikevel ikke skal oppnå målet til den fristen du satt er mulighens fordi appen vil ikke anbefale å spise enda mindre. Altså 1200 kcal er jo allerede veldig lite, men kan fortsatt være fornuftig. Du veier jo lite til å begynne med, så en nedgang på 1 kg per uke (4,5 kg per mnd) er lite realistisk. Derfor sprekker du. Jeg anbefaler å sette et mer realistisk delmål som er enklere å oppnå. Så kan du kan du heller bruke mer tid for å komme til det endelige målet. Ja, de har sikkert en sånn nedre kaloriinntak-grense på 1200 kcal. Med god grunn synes jeg, fordi er man normalt aktiv så er mindre enn det alt for lite. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elanore Skrevet 5. mars 2014 Forfatter #1189 Del Skrevet 5. mars 2014 Da er jeg hjemme etter en Energy time. Det var tungt. Lett å følge med. Men herregud, så tungt. Tipper jeg kommer til å merke det i morgen. Kos deg på zumba!! Energy høres ikke helt ut som noe for meg, gitt... Lurer på hvordan det er sammenlignet med Piloxing... I dag skal jeg på Yin-Yang, forresten - oppdatering kommer! Zumbaen i går var fantastisk! Klarte det mye bedre, og har kommet mer inn i rytme og steg for akkurat denne stilarten - i den grad man kan kalle det dét. Jeg småspiser mye og feil når jg ikke trener skikkelig. De to tingene går hånd i hånd oppi i min hjerne. Gir ikke mening å spise sunt hvis jg ikke trener meg fysisk utslitt. Viljestyrken er bedre når trening er på plass. Vet ikke om det bare er meg som er sånn. Dagen imorgen er jg iallefall meldt på en hard gruppetime så det skal gjennomføres. Trenger i grunn nye løpe sko. Er helt øn under føttene etter 10k på mølle. Derfor jeg tenker at man bør prøve å fokusere på kosthold for å unngå overspising, for jeg gjør det samme selv... De dagene jeg ikke trener, er det mye mer sannsynlig at jeg småspiser, hvilket igjen fører til at jeg får bedre resultater dersom jeg fokuserer på kosthold når jeg ikke trener. (...) Jeg begynte å følge MyFitnessPal for 16 dager siden og fikk oppgitt at jeg måtte ligge på 1 200 kcal pr dag for å gå ned 1 kg i uken. Utgangspunktet var ca 63. Men på onsdag sprakk jeg som bare det, så etter å ha gått ned til 61,4 er jeg nå på 62,1. Problemet er at MyFitnessPal virker som den er uenig med seg selv. Når jeg spiser antallet kalorier som den har anbefalt, sier den at jeg vil ha gått ned mindre enn det som er målet innen 5 uken, men, men... (...) Men nå slår jeg gjerne følge med dere frem til påske! SS (...) Velkommen! Tror ikke den appen støtter ekstrem lavkalori (VLCD), så er sikkert derfor du har støtt på det problemet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 5. mars 2014 #1190 Del Skrevet 5. mars 2014 Energy høres ikke helt ut som noe for meg, gitt... Lurer på hvordan det er sammenlignet med Piloxing... I dag skal jeg på Yin-Yang, forresten - oppdatering kommer! Zumbaen i går var fantastisk! Klarte det mye bedre, og har kommet mer inn i rytme og steg for akkurat denne stilarten - i den grad man kan kalle det dét. Jeg synes Piloxing og Energy er to forskjellige timer. Energy er en tøff styrketime. I dag blir det hjemmetrening på meg. Spent på oppdatering etter Yin-Yang timen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirage Skrevet 5. mars 2014 #1191 Del Skrevet 5. mars 2014 Har gått ned nesten 11 kg nå. Og viktigere: Har kommet i mye bedre form. I dag klarte jeg for første gang å løpe i 3,5 km uten å stoppe. Kunne nok løpt lenger, men da var jeg framme :D Merker stor forskjell på klær og kropp! Gøy! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #1192 Del Skrevet 5. mars 2014 Men på onsdag sprakk jeg som bare det, så etter å ha gått ned til 61,4 er jeg nå på 62,1. Problemet er at MyFitnessPal virker som den er uenig med seg selv. Når jeg spiser antallet kalorier som den har anbefalt, sier den at jeg vil ha gått ned mindre enn det som er målet innen 5 uken, men, men... Men jeg tror 1 200 kcal er litt lite for meg, og at det var det som var grunnen til at jeg overspiste så voldsomt... Jeg trener 3-4 ganger i uken og hardt for min kropp, Anonymous poster hash: 50a6e...d8c Noe av greia med MFP er at du også skal logge treningen og at du dermed de dagene du trener får flere kalorier å spise. Men det er en innstilling der hvor du kan bestemme selv hvor mange kalorier du skal ha i døgnet. Jeg klarte fint 1200 kalorier en lat sommerdag i ferien, men for meg er det alt for lite i hverdagen. Nå spiser jeg 1900 kalorier når jeg ikke trener, trener 4 ganger i uka og går jevnt og trutt ned.Anonymous poster hash: fd28b...ed0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missi89 Skrevet 5. mars 2014 #1193 Del Skrevet 5. mars 2014 Da var treningsøkten gjennomført til tross for dundrende migrene etter time hos psykologen. Den gruppetimen skulle jeg på uansett. Får legge vesla og meg selv ganske snart før det går helt gærnt her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pippip Skrevet 5. mars 2014 #1194 Del Skrevet 5. mars 2014 Så flinke dere er til å trene alle sammen Jeg prøvde selv body balance for noen uker siden, syns det var en veldig deilig time. Du merker at du har trent, men på en annen måte. Jeg har fått influensa og blitt sykemeldt en uke, føler meg skikkelig crap. Så dette ser ut til å bli den første uken siden i fjor sommer at jeg ikke trener :frown: "Heldigvis" så har jeg ikke mye matlyst nå. Samboern min kom hjem fra butikken med et berg av godteri/snacks/is/pizza siden han syns synd på meg, han er ikke alltid like flink til å huske på at jeg prøver å være sunn. Men ingenting frister. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 5. mars 2014 #1195 Del Skrevet 5. mars 2014 Stakars Pippip, god bedring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Belle Gunnes Skrevet 5. mars 2014 #1196 Del Skrevet 5. mars 2014 Nå er jeg ute av treningsdvalen min. En time med PT og jeg vil bare trene mer (eller vente til bena slutter å skjelve i hvert fall ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elanore Skrevet 5. mars 2014 Forfatter #1197 Del Skrevet 5. mars 2014 God bedring, pippip! Jeg synes Piloxing og Energy er to forskjellige timer. Energy er en tøff styrketime. I dag blir det hjemmetrening på meg. Spent på oppdatering etter Yin-Yang timen. Det var... wow. Vet ikke hvordan jeg skal beskrive det. Veldig annerledes enn hvordan jeg opplevde BodyBalance. Vet ikke helt om det var liten sal, lyset eller hva, men følte liksom ikke at jeg digget det like mye. Uansett var det litt tøff cardiopreget trening i en halvtime, og deretter ble det ganske mange statiske tøyeøvelser etterpå. Den "slitsomme delen" (Yang) i begynnelsen gjorde at folk svettet og hev etter pusten, men den inneholdt en del statiske styrkeøvelser som jeg virkelig ikke satte altfor stor pris på... Yin-delen på slutten var mer tøying osv., men kanskje ikke de mest effektive øvelsene ift. hva jeg har behov for. Så for øvrig ut til at flertallet slet seg gjennom Yin-delen i langt større grad enn jeg gjorde, for jeg og instruktøren var stort sett alene om å ta de tunge rutene... Hm. Tror kanskje den biten passer mer for folk som VIRKELIG er stive, og bevegelighet er en av de tingene jeg kan godt fra før - alle spagater er på plass etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #1198 Del Skrevet 5. mars 2014 Vekten var blitt "bra igjen" i morges, så bestemte meg for å ikke feige helt ut... Har hatt 63 om morgenen nesten hele uken, så var litt surt da den viste 64 om morgenen i går (fredag)... Ble 63,6 på kvelden igjen. Tror bare det hele kom av saltinntaket torsdag kveld. Tar som nevnt gjennomsnitt av morgen- og kveldsvekt. Uansett er jeg ganske fornøyd - bare håper jeg klarer å holde meg på bølgen denne gangen. Startvekt fra tidligere: 76-78 kg (august 2013)Høyde (valgfritt): 178 cm Startvekt for denne tråden: 68 kgMål til påske: 60 kg Januar 2014 03. januar, uke 1: 68 kg 10. januar, uke 2: 67 kg (-1 kg) 17. januar, uke 3: 66,9 kg (-0,1 kg) 24. januar, uke 4: 65,6 kg (-1,3 kg) 31. januar, uke 5: 65 kg (0,6 kg) Februar 2014 07. februar, uke 6: 65 kg 14. februar, uke 7: 65 kg 21. februar, uke 8: 64,6 kg (-0,4 kg) 28. februar, uke 9: 63,8 kg (-0,8 kg) Er dette en pro anoreksia tråd? Anonymous poster hash: e70e1...881 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mimalaya Skrevet 5. mars 2014 #1199 Del Skrevet 5. mars 2014 Etter storbyferieturen for to uker siden har jeg liksom ikke greid å hente meg inn igjen. Må vel innrømme at jeg er litt på sjokoladekjøret igjen… Spent på fredagens veiing, dersom den viser null ned, blir jeg motløs. Det gjenstår 4-5 kilo til påske. Det kan gå, men krever full skjerpings. En ok nedgang nå på fredag vil bidra til økt motivasjon, er det ingen nedgang (eller oppgang! ) er jeg redd det blir vanskelig å finne inspirasjon for de siste ukene… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elanore Skrevet 6. mars 2014 Forfatter #1200 Del Skrevet 6. mars 2014 Er dette en pro anoreksia tråd? Anonymous poster hash: e70e1...881 Nei, men regner med det ikke var svaret du var ute etter. Så hva lurer du egentlig på? Om jeg er spiseforstyrret? Om jeg er kommende anorektiker? Om jeg sulter? I såfall finner du svarene du ser etter tidligere - hvor det står rimelig spesifikt hvordan dietten min er, hvorfor jeg går ned i vekt, hvilken oppfølging jeg har etc. Regner med du er her for å lage kvalme, så bringer ingen videre oppsummering inntil videre. Å betegne mitt vekttap som anoreksia nervosa er uansett å bagatellisere en svært alvorlig tilstand som enkelte sliter med, og som overhodet ikke kan sammenlignes med et prosjekt-ned-i-vekt-opplegg alla dette. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå