Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt før påske (2014)

Elanore

Anbefalte innlegg

Unnskyld hvis jeg spør frekt nå, men kan ikke de bake litt sammen eller noe? :klo: Sikkert en hyggelig ting for de to(?) å gjøre sammen, og så slipper du å bli fristet dersom det er problematisk.

Veldig godt poeng!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Auda, galleanfall høres ikke bra ut.

Og ihvertfall ikke når man fjernet galleblæra for 14 år siden og ikke engang reagerer på fett, men på grønnsaker. ****.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg straks prøve mer gruppetrening, og jeg er sinnsykt nervøs! Føler alltid at det skal gå skikkelig dårlig, særlig når det er noe jeg aldri har gjort før. Gleder meg til jeg skal prøve yoga eller tai chi i stedet, for dette er for nervepirrende... :fnise:

Ser den - det var ikke alle bevegelsene jeg kunne gjøre fullt ut. Mitt problem var at han endret trinnene HELE tiden og snudde seg mot oss i tillegg, så ble for mye omstilling. Tror likevel jeg gjør det igjen for øvelsen sin skyld - jeg trenger å pelle meg ut av komfortsonen min som slett ikke er så komfortabel i hele tatt.

Det er en her i tråden som går på den, tror jeg. Ellers finnes det en større tråd i forumet her et sted, så ikke lag enda en ny, men se om du finner den. Er mindre enn to-tre uker siden jeg så den på forsiden sist.

Jeg planlegger ikke spisedager, men har dager der jeg kjenner behov for det. Spisedagene mine er opp til 700 kcal ekstra, og oppstår gjerne etter lavkalori og styrketrening over tid har fått sette sine spor i energinivå og psyke. Jeg trenger slike dager for å orke å være i aktivitet under streng lakalori-diett.

Unnskyld hvis jeg spør frekt nå, men kan ikke de bake litt sammen eller noe? :klo: Sikkert en hyggelig ting for de to(?) å gjøre sammen, og så slipper du å bli fristet dersom det er problematisk.

Han fungerer virkelig ikke på kjøkkenet. Vi har prøvd å innføre det flere ganger. Han er tilstede og får delegert oppgaver iallefall. Skulle virkelig ønske han var bedre på det men men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var ukas veiing gjort. Havnet på 74,1kg, så da har jeg ca 6 uker på å bli kvitt de siste 4,1kg. Spørs om det går... :( Vet at ti dagers ferie har tatt meg tilbake litt, men prøver å tenke at det kunne vært værre. Håper også at kroppen kanskje holder på litt vann fortsatt. Jeg skal ihvertfall IKKE gi meg.

Målte også idag, og målene er ganske like som for en måned siden.

Fra januar og frem til ferien midt i februar vet jeg at jeg spiste for lite mat, så nå prøver jeg å øke inntaket litt for å hindre at forbrenningen stopper helt opp. Vet at nedgangen vil flate ut litt, sammenliknet med begynnelsen av januar, men det må jeg nok bare holde ut.

Krysser fingrene for at det fortsetter å gå nedover herifra.

Startvekt fra tidligere: --

Høyde (valgfritt): 175 cm

Startvekt for denne tråden: 79,2kg

Mål til påske: 70kg

Januar 2014

02. januar, uke 1: 79,2

09. januar, uke 2: 76,2

16. januar, uke 3: 75,1

23. januar, uke 4: 73,9

30. januar, uke 5: 72,7

Februar 2014

06. februar, uke 6: 73,5

13. februar, uke 7: Ingen veiing grunnet ferie

20. februar, uke 8: Ingen veiing grunnet ferie

27. februar, uke 9: 74,1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en her i tråden som går på den, tror jeg. Ellers finnes det en større tråd i forumet her et sted, så ikke lag enda en ny, men se om du finner den. Er mindre enn to-tre uker siden jeg så den på forsiden sist.

Hei Elanore,

Jeg fant tråden, men hun hadde sluttet med 5:2 dietten da hun ble for sulten de to dagene.

Jeg har lett og søkt, men finner ingen andre tråder som omhandler det, så da er det kanskje greit at jeg lager en ny?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For tre dager siden merket jeg at lårene ikke skumpet så mye mot hverandre når jeg gikk. For en uke siden prøvde jeg de største av de gamle Henry Choice-buksene; den ene fikk jeg igjen, den andre fikk jeg på, men langt fra igjen. I går kveld fikk jeg igjen begge! Ikke dermed sagt at jeg kan bruke dem ennå - men jeg får dem på meg! Joho! Spent på veiingen i morgen, men dette er hva som teller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beklager dobbeltposting her nå... Innså ikke at den over ikke ble postet i sted (18-ish), så bare tok det nå. Nå har jeg vært på Piloxing... Fy. søren. så grusomt. Dere som sliter med knærne - stay away! Hundre ganger verre en zumba, og helt forferdelig tungt. Hadde melkesyre på gang etter maks fem minutter, og innså at "jøss, nå er det bare 50 minutter igjen!"... :murvegg: Var jo fornøyd etterpå, selvsagt, men det er typisk meg og endorfiner. Kroppen min prøver å lure meg til å melde meg på tortur på boks enda en gang. :glare: Akkurat nå føler jeg meg som døden i fornektelse.

Jeg meldte meg akkurat på Piloxing. Tenkte jeg skulle prøve på den timen etter jobb idag. Spent på den timen etter å ha lest kommentaren din her.

Zumba har jeg fortsatt tilgode å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For tre dager siden merket jeg at lårene ikke skumpet så mye mot hverandre når jeg gikk. For en uke siden prøvde jeg de største av de gamle Henry Choice-buksene; den ene fikk jeg igjen, den andre fikk jeg på, men langt fra igjen. I går kveld fikk jeg igjen begge! Ikke dermed sagt at jeg kan bruke dem ennå - men jeg får dem på meg! Joho! Spent på veiingen i morgen, men dette er hva som teller.

Det er deilig når man merker på klærne at man har gått ned i vekt :)

Selv hadde jeg på meg en genser i går som jeg ikke har kunnet bruke siste året. Tidligere fremhevet den bilringen min, mens det nå så helt fint ut.

Jeg er også spent på vekta i morgen ...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er deilig når man merker på klærne at man har gått ned i vekt :)

Selv hadde jeg på meg en genser i går som jeg ikke har kunnet bruke siste året. Tidligere fremhevet den bilringen min, mens det nå så helt fint ut.

Jeg er også spent på vekta i morgen ...

Herlig! Jeg fant også en genser i en skuff her en dag som jeg ikke kjente igjen, holdt den opp og tenkte at den måtte da være altfor liten - men prøvde den likevel, og den satt som et skudd :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Elanore,

Jeg fant tråden, men hun hadde sluttet med 5:2 dietten da hun ble for sulten de to dagene.

Jeg har lett og søkt, men finner ingen andre tråder som omhandler det, så da er det kanskje greit at jeg lager en ny?

Da må man nok det, ja... Eneste er at mange bruker trådene til å sutre over diettvalget, noe som er et problem når man bare ønsker å ha med seg likesinnede i diettprosjektet. Ser at de har begynt allerede... "Motediett"-dritet viser bare at de ikke har satt seg inn i forskningen bak det hele, så ville bare oversett det. Tross alt ikke dét du var ute etter å høre om, regner jeg med.

Så kjekt! :danse: Er alltid moro når ting passer igjen. Selv har jeg bare krympet ut av klær jeg digger, så er litt surt... Har ikke råd til ny garderobe nå igjen. :(

Jeg meldte meg akkurat på Piloxing. Tenkte jeg skulle prøve på den timen etter jobb idag. Spent på den timen etter å ha lest kommentaren din her.

Zumba har jeg fortsatt tilgode å prøve.

Hahaha, fikk dårlig samvittighet som postet tidenes sutreinnlegg om akkurat den timen. :fnise: Spent på hvordan din er. Håper instruktørene varierer litt, for tror det er flere som har den timen på senteret jeg går på. Var liksom hardkjør cardio i 40 minutter uten pause, og deretter tung styrke innimellom... Type holde knebøy-posisjon i fem minutter mens man går rundt og gjør ting med armene... Følte det ble litt for voldsomt for meg som sliter med leddene.

Endret av Elanore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, fikk dårlig samvittighet som postet tidenes sutreinnlegg om akkurat den timen. :fnise: Spent på hvordan din er. Håper instruktørene varierer litt, for tror det er flere som har den timen på senteret jeg går på. Var liksom hardkjør cardio i 40 minutter uten pause, og deretter tung styrke innimellom... Type holde knebøy-posisjon i fem minutter mens man går rundt og gjør ting med armene... Følte det ble litt for voldsomt for meg som sliter med leddene.

Kommer med oppdatering etter timen.

Jeg har vært på en gruppetime med han instruktøren før men det var en dansetime så jeg er litt spent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer med oppdatering etter timen.

Jeg har vært på en gruppetime med han instruktøren før men det var en dansetime så jeg er litt spent.

Går sikkert kjempefint! :danse: Husk at jeg er i elendig form etter skade, så du får nok en mye kjekkere økt en den jeg hadde - som uansett var kjempeeffektiv! Min tabbe var at jeg tok meg ut skikkelig i begynnelsen, så var utslitt etter en sang... :fnise: Gleder meg uansett veldig til å høre hva du synes om den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært innom 4 sportsbutikker på jakt etter denne Fitbit-greia, men ingen av de har en gang hørt om det :klo: Jeg som tenkte at jeg skulle ha meg en sånn..

Og i dag tenkte jeg å trene. Jogge litt på mølle. Siden jeg trente styrke i helga, og skal trene styrke igjen til helga som kommer. Prøver å komme i gang med trening. Får ta det litt pent til å begynne med og jobbe meg oppover.

Men jeg var så dum å satt meg i sofaen nå når jeg kom hjem fra jobb... Så nå må jeg nesten bare tvinge meg selv til å ta på treningstøy!

(veide meg på tirsdag og hadde gått opp igjen alt jeg har gått ned :grine: )

-Allima

Anonymous poster hash: e09ba...bb3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei æsj altså!

Jeg ble så sulten. Kan jo ikke trene på tom mage. Kommer jo til å gå i bakken av det.. Så da får jeg heller lage meg mat da...

Det er godt jeg har en treningsavtale til helga, så jeg vet at det blir noe av da.

-Allima

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går sikkert kjempefint! :danse: Husk at jeg er i elendig form etter skade, så du får nok en mye kjekkere økt en den jeg hadde - som uansett var kjempeeffektiv! Min tabbe var at jeg tok meg ut skikkelig i begynnelsen, så var utslitt etter en sang... :fnise: Gleder meg uansett veldig til å høre hva du synes om den!

Hva skal jeg si om den timen? Er mer positivt overrasket over den timen enn at jeg er negativ. Jeg følte meg heldigvis ikke dum som ikke hadde vært på den timen før. Fordi det har jeg gjort tidligere når jeg har prøvd nye timer. Instruktøren var flink. Svetten rant og jeg ble fort sliten. Tror jeg kommer til å merke det i beina i morgen. Tror ikke jeg er helt negativ til å gå tilbake til den timen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Offensive Pie

Nå har jeg vært innom 4 sportsbutikker på jakt etter denne Fitbit-greia, men ingen av de har en gang hørt om det :klo: Jeg som tenkte at jeg skulle ha meg en sånn..

FitBit er en Apple-dings, så du må innom Eplehuset eller nettbutikk for å få tak i den. Sportsbutikkene får ikke lov til å selge dem, nemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

FitBit er en Apple-dings, så du må innom Eplehuset eller nettbutikk for å få tak i den. Sportsbutikkene får ikke lov til å selge dem, nemlig.

Åh, er det en epledings ja.. Jeg som gikk forbi eplehuset og greier også... Typisk.. Kanskje i morgen da.

-Allima

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en temmelig dårlig start på uken kostholdmessig, har jeg nå vært flink i to dager:) 1300kcal om dagen og trening. I dag hadde jeg PT time med fokus på tung styrke, og det merkes virkelig i kroppen nå. Bein og rygg er helt kaputt. Men håper jo at det gir resultater på morgendagens veiing :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...