AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #941 Del Skrevet 19. februar 2014 ANONYMBRUKER NAVN RIKKE Startvekt for fra 31 januar: 112,5 kgMål til påske: 98 kg Februar 2014 07. februar, uke 6: 111,5 kg 14. februar, uke 7: 110,6 kg 21. februar, uke 8: -- 28. februar, uke 9: -- Anonymous poster hash: 2154e...1bd ANONYMBRUKER NAVN RIKKE Startvekt for fra 31 januar: 112,5 kgMål til påske: 98 kg Februar 2014 07. februar, uke 6: 111,5 kg 13. februar, uke 7: 110,6 kg 19. februar, uke 8: -- 109, 05 28. februar, uke 9: -- Anonymous poster hash: 2154e...1bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elanore Skrevet 19. februar 2014 Forfatter #942 Del Skrevet 19. februar 2014 - Oversikten er oppdatert til og med dette innlegget - Vil gjerne hoppe over veiinga denne uka. *fjernet* Så du hadde tallet med i innlegget. Har du ombestemt deg, eller skal jeg droppe å ta det med? Har som mål å komme ned til 62-63 før påske, og under 61 innen slutten av mai (skal til syden da) .. Trener cardio og litt styrke. Spise lavkalori Velkommen! Kjenner jeg er litt demotivert nå... Har vært flink med treningen siden fredag, men merker ikke enorme forbedringer i vektnedgang selv om jeg har strammet inn mer på dietten og økt aktivitetsnivået ytterligere. Jeg har alltid vært bevisst på at det garantert skyldes småspising og lignende når jeg har nådd platå(?) tidligere, men nå spiser jeg virkelig strengt og smaker ikke på noe som helst utenom, så skjønner ikke hvor jeg bommer... Må nesten være feilberegning av aktivitet, men er begrenset hvor mye man kan trene heller... Dessuten er det rart at de dagene som ville trigget enorme resultater for en måned siden ikke gjør noe som helst for meg nå. Skjønner virkelig ikke et kvekk! Tror liksom ikke at kroppen klarer å redusere forbrenningen så enormt mye heller, så jeg skjønner meg ikke på dette. Har noen tanker eller innspill her? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 19. februar 2014 #943 Del Skrevet 19. februar 2014 - Oversikten er oppdatert til og med dette innlegget - Så du hadde tallet med i innlegget. Har du ombestemt deg, eller skal jeg droppe å ta det med? Velkommen! Kjenner jeg er litt demotivert nå... Har vært flink med treningen siden fredag, men merker ikke enorme forbedringer i vektnedgang selv om jeg har strammet inn mer på dietten og økt aktivitetsnivået ytterligere. Jeg har alltid vært bevisst på at det garantert skyldes småspising og lignende når jeg har nådd platå(?) tidligere, men nå spiser jeg virkelig strengt og smaker ikke på noe som helst utenom, så skjønner ikke hvor jeg bommer... Må nesten være feilberegning av aktivitet, men er begrenset hvor mye man kan trene heller... Dessuten er det rart at de dagene som ville trigget enorme resultater for en måned siden ikke gjør noe som helst for meg nå. Skjønner virkelig ikke et kvekk! Tror liksom ikke at kroppen klarer å redusere forbrenningen så enormt mye heller, så jeg skjønner meg ikke på dette. Har noen tanker eller innspill her? Jeg har ingen forklaring. Men de gangene min vektnedgang har stoppet opp, så har jeg også vært veldig flink til å trene og spise riktig, uten noen utskeielser. Jeg har heldigvis da fått nedang uken etter. Håper du også vil få det. Det viktigste er å ikke gi opp, bare fortsette som før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nepenthe Skrevet 19. februar 2014 #944 Del Skrevet 19. februar 2014 Tror liksom ikke at kroppen klarer å redusere forbrenningen så enormt mye heller, så jeg skjønner meg ikke på dette. Har noen tanker eller innspill her? Elanore: Prøv å ta en skei-ut-dag, det hjelper faktisk! Det gir kroppen et lite sjokk så den skjønner den er i live, hehe Når det gjelder meg selv så har jeg gitt opp denne uka. Mensen og tidenes mest oppblåste kropp. Meeeen nå får jeg snart lov å jogge/trene igjen, så da håper jeg motivasjonen på kostholdsbiten tar seg opp igjen også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elanore Skrevet 19. februar 2014 Forfatter #945 Del Skrevet 19. februar 2014 Jeg har ingen forklaring. Men de gangene min vektnedgang har stoppet opp, så har jeg også vært veldig flink til å trene og spise riktig, uten noen utskeielser. Jeg har heldigvis da fått nedang uken etter. Håper du også vil få det. Det viktigste er å ikke gi opp, bare fortsette som før. Er vel noe i det med å ikke gi opp, ja.. Blir fristende etterhvert. Tror jeg skal øke på med styrketreningen og generelt trene mer, men ikke begrense det til cardio i så stor grad. Har gått tre uker eller noe nå, så begynner å få litt panikk. Tenker med gru tilbake på forrige vekttråd der jeg nådde målet mitt, men hadde en periode på kanskje sånn to måneder hvor vekten var låst rundt 68,8 kg... Ble helt sprø av det. Forskjellen er at jeg den gang kunne spore det rett tilbake på diett og småspising til slutt, mens jeg er strengere enn noen sinne nå uten resultater. Elanore: Prøv å ta en skei-ut-dag, det hjelper faktisk! Det gir kroppen et lite sjokk så den skjønner den er i live, hehe Når det gjelder meg selv så har jeg gitt opp denne uka. Mensen og tidenes mest oppblåste kropp. Meeeen nå får jeg snart lov å jogge/trene igjen, så da håper jeg motivasjonen på kostholdsbiten tar seg opp igjen også! Skeiet ut en del den første uken (eller noe) etter at vektnedgangen stoppet opp, men merket ikke at det funket denne gangen... Noen ganger er det å spise mer en periode alt som skal til, det har jeg erfart, men føler alt har vært helt uten resultat nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nepenthe Skrevet 19. februar 2014 #946 Del Skrevet 19. februar 2014 Da tror jeg du bare må være tålmodig og like flink som du har vært til nå, så løsner det etterhvert. Platåer er jo veldig vanlig nå og da. Bare pass på å ikke spise for lite. Kroppen trenger brensel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eliza Doalot Skrevet 19. februar 2014 #947 Del Skrevet 19. februar 2014 Jeg har visst hoppet over en veiing, og nå er det så nære fredag at jeg får vente til da. Også får jeg krysse fingrene for superresultat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wei Wei Skrevet 20. februar 2014 #948 Del Skrevet 20. februar 2014 - Oversikten er oppdatert til og med dette innlegget - Så du hadde tallet med i innlegget. Har du ombestemt deg, eller skal jeg droppe å ta det med? Nei, ta det med selvfølgelig. Skal det være rettferdig, så skal det være rettferdig. Har veid det i nesten 2 uker nå så er nesten vant. Venter på mens om noen dager, så jeg håper det hjelper. Bare synd å gå opp så mye når jeg går ned så sakte... Men samtidig så forstår jeg at jeg er normalvektig og egentlig ikke trenger å gå ned. I påsken skal jeg til Syden med kjæresten og dette motiverer veldig. Pluss denne tråden, selvfølgelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest boblebrus Skrevet 20. februar 2014 #949 Del Skrevet 20. februar 2014 (endret) Tviler på at det blir noen nedgang på meg denne uka basert på det vekta viste i dag. Damn you, supergode havrecookies! Neste uke får ikke samboer lov til å bake Synes det er helt merkelig at jeg klarte å gå ned så raskt før jul og holde vekta i jula, da skeiet jeg ut som bare det. Nå skal det bare et par ørsmå utskeielser til før jeg har gått opp 1 kg Kroppen min er rar altså. Må være enda strengere fremover, no more cookies for me! Endret 20. februar 2014 av boblebrus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xaphan Skrevet 20. februar 2014 #950 Del Skrevet 20. februar 2014 Jeg har lastet ned vektnedgangs-app på telefonen min nå. Den heter Noom og så langt er jeg veldig fornøyd med den, siden den legger opp til å gjøre vektnedgang så enkelt som mulig. Istedenfor å telle karbohydrater, fett osv (som blir litt for mye for meg), så bruker den en enkel fargekode hvor grønn mat er bra og rød mat må man være forsiktig med. Dette er basert på kaloritetthet i mat, sånn at du kan bli så mett som mulig på minst kalorier. Du har en "coach" som gir deg utfordringer og tips hver dag. Dagens utfordring er for eksempel å sjekke kaloritettheten på maten jeg spiser gjennom dagen. I går var det å være bevisst på porsjonsstørrelser. Ellers fungerer den som en vanlig kaloriteller hvor du kan legge inn mat og trening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elanore Skrevet 20. februar 2014 Forfatter #951 Del Skrevet 20. februar 2014 Da tror jeg du bare må være tålmodig og like flink som du har vært til nå, så løsner det etterhvert. Platåer er jo veldig vanlig nå og da. Bare pass på å ikke spise for lite. Kroppen trenger brensel. Jeg håper virkelig det. Ser at figuren blir smalere, så er jo lov å håpe at jeg kanskje har forbedret muskelfronten litt... Gikk ned litt muskelvekt tidligere i prosessen, tror jeg, for blir for fristet av tredemøllen. Tusen takk for all oppmuntring! Nei, ta det med selvfølgelig. Skal det være rettferdig, så skal det være rettferdig. Har veid det i nesten 2 uker nå så er nesten vant. Venter på mens om noen dager, så jeg håper det hjelper. Bare synd å gå opp så mye når jeg går ned så sakte... Men samtidig så forstår jeg at jeg er normalvektig og egentlig ikke trenger å gå ned. I påsken skal jeg til Syden med kjæresten og dette motiverer veldig. Pluss denne tråden, selvfølgelig. Okei, den er grei. Er kjedelig når man opplever det der, men ser at det heldigvis ikke er snakk om ekstremt mye. Ikke at jeg skal moralisere, for øvrig, da jeg klikker dersom jeg ikke går ned mer enn 3-400 gram på en uke. Er kanskje vanskeligere når vi er såpass godt innenfor normalvekt og bare skal justere. Har du noen planer for å oppmuntre fremgang? Jeg er usikker på hva jeg skal gjøre selv... Synes det er helt merkelig at jeg klarte å gå ned så raskt før jul og holde vekta i jula, da skeiet jeg ut som bare det. Nå skal det bare et par ørsmå utskeielser til før jeg har gått opp 1 kg Kroppen min er rar altså. Må være enda strengere fremover, no more cookies for me! Kjenner på det samme... Er akkurat som om kroppen tilpasser seg enormt mye til kostholdet og bare venter på neste måltid... Jeg har lastet ned vektnedgangs-app på telefonen min nå. Den heter Noom og så langt er jeg veldig fornøyd med den, siden den legger opp til å gjøre vektnedgang så enkelt som mulig. Istedenfor å telle karbohydrater, fett osv (som blir litt for mye for meg), så bruker den en enkel fargekode hvor grønn mat er bra og rød mat må man være forsiktig med. Dette er basert på kaloritetthet i mat, sånn at du kan bli så mett som mulig på minst kalorier. Du har en "coach" som gir deg utfordringer og tips hver dag. Dagens utfordring er for eksempel å sjekke kaloritettheten på maten jeg spiser gjennom dagen. I går var det å være bevisst på porsjonsstørrelser. Ellers fungerer den som en vanlig kaloriteller hvor du kan legge inn mat og trening. Den hørtes rimelig interessant ut! Har ikke hørt om noe lignende før, men ser for meg at mange ville vært mer fornøyd med noe sånt enn den jeg sverger til, for er litt lettere når man kan forholde seg til "ja/nei" fremfor å hele tiden vurdere vekt, gram, fett, karbohydrater, protein og kcal selv. Uansett minner du meg på at jeg må fullføre "brukeranmeldelsen" jeg begynte å skrive på i januar... Har en del programmer jeg gjerne vil dele med dere. Oppfølgingsspørsmål til alle sammen... Hva tenker dere om platå(?) og mekanismene bak dette? Jeg har som nevnt alltid tenkt at kcal ut og kcal inn er så nærme fasiten vi kommer, men nå begynner jeg oppriktig å bli usikker her. Har de av dere som er kjent med dette fenomenet alltid funnet en årsak som går på aktivitet/matinntak? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missi89 Skrevet 20. februar 2014 #952 Del Skrevet 20. februar 2014 Vil ikke trene idag fordi jg har hatt en tung dag psykisk men jg må vel bare. Idag hater jg målene jg har satt meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tia83 Skrevet 20. februar 2014 #953 Del Skrevet 20. februar 2014 Hei! Var på vei til å starte en egen tråd da jeg ble tipset om denne, håper det er greit jeg blir med på denne:) Forstår det slik at dere har veiedag på fredager? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wei Wei Skrevet 20. februar 2014 #954 Del Skrevet 20. februar 2014 Okei, den er grei. Er kjedelig når man opplever det der, men ser at det heldigvis ikke er snakk om ekstremt mye. Ikke at jeg skal moralisere, for øvrig, da jeg klikker dersom jeg ikke går ned mer enn 3-400 gram på en uke. Er kanskje vanskeligere når vi er såpass godt innenfor normalvekt og bare skal justere. Har du noen planer for å oppmuntre fremgang? Jeg er usikker på hva jeg skal gjøre selv... Akuratt i dag så tenkte jeg å ikke småspise mellom måltidene. Det er ikke sikkert at jeg gjør det ellers, men skal være mer bevist på besøkene til skapene fremover =) Ellers forventer jeg bedre resultater neste fredag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wei Wei Skrevet 20. februar 2014 #955 Del Skrevet 20. februar 2014 Hei! Var på vei til å starte en egen tråd da jeg ble tipset om denne, håper det er greit jeg blir med på denne:) Forstår det slik at dere har veiedag på fredager? Ja, i morgen er neste veiing. Bare bruk skjema fra første innlegget i denne tråden og les litt på den første siden, så forstår du opplegget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missi89 Skrevet 20. februar 2014 #956 Del Skrevet 20. februar 2014 Da ble en time styrke allikavel. Treningspause og veing imorgen så. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alfa Skrevet 20. februar 2014 #957 Del Skrevet 20. februar 2014 Litt frustrert... da jeg var på mitt tyngste for for ca 4 måneder siden, hadde jeg så og si akkurat de samme målene som jeg har nå :/ jeg har gått ned 4 kg, det er ikke så mye, men hadde håpet at jeg skulle se det litt mer på målene Når tenker dere det er best å måle? Jeg tenker at tidlig på dagen så er mage og kropp stram pga faste over natten, og på ettermiddagen kanskje litt oppblåst... når er best? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 20. februar 2014 #958 Del Skrevet 20. februar 2014 Litt frustrert... da jeg var på mitt tyngste for for ca 4 måneder siden, hadde jeg så og si akkurat de samme målene som jeg har nå :/ jeg har gått ned 4 kg, det er ikke så mye, men hadde håpet at jeg skulle se det litt mer på målene Når tenker dere det er best å måle? Jeg tenker at tidlig på dagen så er mage og kropp stram pga faste over natten, og på ettermiddagen kanskje litt oppblåst... når er best? Det er best å ta mål om morgenen, etter dobesøk, før frokost. For å få ned målet rundt midjen, kan det lønne seg å trene med rockering i tillegg til slankingen. Da får du strammet magemusklene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elanore Skrevet 20. februar 2014 Forfatter #959 Del Skrevet 20. februar 2014 Hei! Var på vei til å starte en egen tråd da jeg ble tipset om denne, håper det er greit jeg blir med på denne:) Forstår det slik at dere har veiedag på fredager? Velkommen! Vi veier oss hver fredag i god tradisjon, men om du f.eks. ikke har tilgang på vekt før søndag, så kommer du bare med ukens vekt når det passer deg. Det er selvsagt litt usikkert hvor mye man kan stole på vekten for en enkelt dag, men du vil se om det går rett vei etter noen uker. Akuratt i dag så tenkte jeg å ikke småspise mellom måltidene. Det er ikke sikkert at jeg gjør det ellers, men skal være mer bevist på besøkene til skapene fremover =) Ellers forventer jeg bedre resultater neste fredag. God plan! Litt frustrert... da jeg var på mitt tyngste for for ca 4 måneder siden, hadde jeg så og si akkurat de samme målene som jeg har nå :/ jeg har gått ned 4 kg, det er ikke så mye, men hadde håpet at jeg skulle se det litt mer på målene Når tenker dere det er best å måle? Jeg tenker at tidlig på dagen så er mage og kropp stram pga faste over natten, og på ettermiddagen kanskje litt oppblåst... når er best? Da jeg hadde tatt mine første fire kilo, var det 1-3 cm forskjell på midjemål. Enkelt å overse via målefeil, med andre ord. Du bør heller la det gå litt tid og måle igjen, og være svært nøye med hvor du måler. Naviger etter føflekker eller hva som helst, eller mål deg frem fra et visst punkt. Bare 1 cm høyere eller lavere rundt mageområdet kan gi flere cm forskjell på tallet du får. Støtter Hulderen sitt svar på det med tidspunkt, forresten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alfa Skrevet 20. februar 2014 #960 Del Skrevet 20. februar 2014 (endret) Det er best å ta mål om morgenen, etter dobesøk, før frokost. For å få ned målet rundt midjen, kan det lønne seg å trene med rockering i tillegg til slankingen. Da får du strammet magemusklene. Da jeg hadde tatt mine første fire kilo, var det 1-3 cm forskjell på midjemål. Enkelt å overse via målefeil, med andre ord. Du bør heller la det gå litt tid og måle igjen, og være svært nøye med hvor du måler. Naviger etter føflekker eller hva som helst, eller mål deg frem fra et visst punkt. Bare 1 cm høyere eller lavere rundt mageområdet kan gi flere cm forskjell på tallet du får. Støtter Hulderen sitt svar på det med tidspunkt, forresten. Men blir det ikke litt juks å måle på morgenen? Jeg tenker at magen er jo så flat på morgenen når den ikke har fått i seg noe mat på mange timer, så den er vel egentlig litt større enn det som vises/måles på morgenen? Endret 20. februar 2014 av Alfa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå