Elanore Skrevet 21. januar 2014 Forfatter #481 Del Skrevet 21. januar 2014 - Hovedinnleggene er oppdatert(e) til og med dette innlegget - Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #482 Del Skrevet 21. januar 2014 Herregud, jeg er så oppblåst at jeg ser gravid ut! Lurer på om det var stressende dag som har gjort det? Eller den sjokoladen jeg spiste i stad. Eller bare tilfeldig -Allima Anonymous poster hash: e09ba...bb3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nepenthe Skrevet 21. januar 2014 #483 Del Skrevet 21. januar 2014 Takk for motiverende bilder, Xaphan! Jeg har selv noen motiverende tekster både på pcen og på en tavle som henger på soverommet. Den ene er: "A year from now you'll wish you had started today". I dag kom jeg hjem fra jobb, kledde av meg (for å skifte til joggeklær), satte meg på sengen og tenkte: NEI, jeg ORKER faktisk ikke jogge i dag. Så så jeg opp, og rett på den teksten. Og jeg så for meg hva som skjer hvis jeg sier at jeg ikke ORKER hver gang jeg skal jogge... Så da fikk jeg jogget! I dag begynte jeg uke 3 av 12-ukers joggeprogrammet, med intervaller med lengre joggetid. Begynner å innse at jeg en dag kan bli en jogger igjen 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Belle Gunnes Skrevet 21. januar 2014 #484 Del Skrevet 21. januar 2014 Her går vekta litt for fort ned fortiden :o også et problem... men litt for mye stress og mye trening fortiden. Trenger en liten pause. Har forresten tips til supersund og god snacks. Kalechips. Grønnkål er full av jern, den forebygger og lindrer betennelser i kroppen, den inneholder mer kalsium enn melk, den byr på både omega-3 og -6, den styrker immunforsvaret med sine korotenoider, flavanoider og antioksidanter. Den metter og smaker godt! http://nomnompaleo.com/post/2648091289/baked-kale-chips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Offensive Pie Skrevet 22. januar 2014 #485 Del Skrevet 22. januar 2014 Jeg slenger meg dessverre på gruppa som har ei dårlig uke. Familiehelg sist helg, samt en fest med obligatorisk alkoholkonsum ga ikke akkurat en pangstart. Konsekvensene av denne festen er åpenbare ( og supersunne ) - dårlig mat på søndag, og starten på en negativ spiral jeg stadig forsøker å komme meg ut av. Kombiner dette med hjemhenting av vårt første pelsbarn, som selvsagt ikke sover gjennom natten, og du har et optimalt miljø for vektoppgang. Jeg skadebegrenser så godt jeg kan, og prøver å motivere meg mot neste uke. Foreløbig vet jeg ikke hvor motivasjonen min har blitt av, men jeg leter der jeg kan - kanskje bak sofaen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 22. januar 2014 #486 Del Skrevet 22. januar 2014 Er vel på tide at jeg melder meg inn her... Jeg er 20 år og sliter med overvekt. Ikke i den grad at jeg blir alt for fort sliten, eller har vonde knær. Jeg går fjellturer om sommeren, men bruker lang tid på det. Nå har jeg faktisk innsett hvor EKKEL jeg er, og hvor stor jeg faktisk er. Har vært og trent i går, og fått laget treningsprogram til meg. Blir trening 3 ganger i uka, og total omlegging av kosten. Målet mitt før påske er ned 12 kg. Kommer ikke til å poste vekten min her, men poster vektnedgangen (om det er noen!) Go go girls Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjärterdam Skrevet 22. januar 2014 #487 Del Skrevet 22. januar 2014 Tenkte å vise det lekre måltidet jeg fikk servert her om dagen... Dere ser riktig: ihjelkokte grønnsaker og litt for rå poteter, det er jo det vanlige, men sausen er tomatsaus. Vet ikke med dere, men jeg har aldri hørt om den kombinasjonen - den var uansett fantastisk og uventet god.. Jeg vet ikke om jeg har gått glipp av noe, men jeg skal i hvert fall ikke lære noe av denne retten selv. Tomatsaus?Æææææ, og jeg som skal på sykehus snart. Må huske å alliere meg ordentlig med mannen her altså. Mulig du har skrevet det, men håper det ikke er noe alvorlig og at du er frisk og rask igjen (også skylder jeg på gravidhjerne for å ikke få med meg noen ting om dagen) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Belissima Skrevet 22. januar 2014 #488 Del Skrevet 22. januar 2014 Jeg har vært syk ei uke nå, ikke bare bare å ha barnehagebarn :-p så har ikke vært så ivrig på løpingen denne uka, men i dag tok jeg mot til meg, var rastløs og bestemte meg for å jogge i 40 minutter.. Ble ikke mer enn 4,83 km så det går ikke så fort, men jeg hoppa ikke av mølla en eneste gang, ingen gåpauser, ikke noe.. Jeg er så stolt, hehe, er en liten mental sperre det der og greie å løpe etter man er lei, jeg hadde lyst å gi meg på 25 minutter fordi jeg syntes jeg hadde vært flink nok, men jeg var egentlig ikke sliten, og ikke var jeg andpusten, så jeg kjente jeg måtte presse hodet mitt til å ville mer og det funka :-) i morgen blir det trening med PT og på fredag blir det muligens intervaller på mølla før styrke igjen på lørdag og noe kos på søndag, tror det blir en løpetur eller en saltime for variasjonens del :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xaphan Skrevet 22. januar 2014 #489 Del Skrevet 22. januar 2014 Jeg har vært syk ei uke nå, ikke bare bare å ha barnehagebarn :-p så har ikke vært så ivrig på løpingen denne uka, men i dag tok jeg mot til meg, var rastløs og bestemte meg for å jogge i 40 minutter.. Ble ikke mer enn 4,83 km så det går ikke så fort, men jeg hoppa ikke av mølla en eneste gang, ingen gåpauser, ikke noe.. Jeg er så stolt, hehe, er en liten mental sperre det der og greie å løpe etter man er lei, jeg hadde lyst å gi meg på 25 minutter fordi jeg syntes jeg hadde vært flink nok, men jeg var egentlig ikke sliten, og ikke var jeg andpusten, så jeg kjente jeg måtte presse hodet mitt til å ville mer og det funka :-) i morgen blir det trening med PT og på fredag blir det muligens intervaller på mølla før styrke igjen på lørdag og noe kos på søndag, tror det blir en løpetur eller en saltime for variasjonens del :-) Det er så gøy når kroppen vinner over hodet og du overrasker deg selv. Det er egentlig ganske rart at vi tenker "nå må jeg stoppe" selv om det er ingenting kroppslig som tilsier at du ikke kan holde på lenger. Et sitat jeg liker veldig godt er "Every minute you spend deciding whether you want to quit or not, you're still going." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 22. januar 2014 #490 Del Skrevet 22. januar 2014 Jeg fant et par motiverende bilder på en nettside. Det fikk meg til å tenke på oss i denne tråden, så tenkte å dele noen av dem med dere: Jeg likte spesielt godt denne. Nå ser det ut som om vekten omsider er på vei ned igjen. Jeg må innrømme at jeg hadde veldig lyst til å trøstespise en Japp da vekta bare økte tidligere i uka. Men jeg klarte å la være. Og jeg har fortsatt gått ca 60 min tur hver eneste dag. For å komme meg ut, så har jeg holdt meg til mottoet til han TV-treneren fra Sogndal: "Berre gjer da". Jeg vurderer ikke om jeg skal ut, jeg bare gjør det. To dager til neste veiing. Er spent på om jeg kommer meg ned til forrige ukes resultat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kath H. Skrevet 22. januar 2014 #491 Del Skrevet 22. januar 2014 Er det for sent å slenge seg med? Begynte for 2 uker siden og visste ikke om denne flotte tråden. Hvordan går jeg fram i så fall? (Med innleggene, ikke slankingen...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elanore Skrevet 22. januar 2014 Forfatter #492 Del Skrevet 22. januar 2014 (endret) Er vel på tide at jeg melder meg inn her... Velkommen! Høres ut som om du har et fint opplegg. Mitt beste tips er å få UT alt som ikke passer ditt nye kosthold, og å få i deg masse sunne godsaker før du går i nærheten av butikker og snacks - jeg opplever at butikkturene kan være fæle i begynnelsen, men det å være mett hjelper godt. Tomatsaus?Æææææ, og jeg som skal på sykehus snart. Må huske å alliere meg ordentlig med mannen her altså. Mulig du har skrevet det, men håper det ikke er noe alvorlig og at du er frisk og rask igjen (også skylder jeg på gravidhjerne for å ikke få med meg noen ting om dagen) Det var litt som tykk tomatsuppe... Følte liksom ikke jeg kunne si noe, for kan jo hende noen faktisk lager dette jevnlig hjemme... Maten er ofte sjømat og lignende, men det er stort sett greit for de som ikke ligger lenge. Er man der noen uker, merker man at man får repeterende måltider på en uke, så det er litt kjipt om man ikke liker det som blir servert. Noen måltider er faktisk veldig gode, så er ikke bare katastrofer som kommer på bordet. De har alltid dessert og greier. Det er dessverre ikke kjekke saker, og det kan ikke kureres... Men jeg har bedre perioder - langt bedre. Nå ser det ut som om vekten omsider er på vei ned igjen. Jeg må innrømme at jeg hadde veldig lyst til å trøstespise en Japp da vekta bare økte tidligere i uka. Men jeg klarte å la være. Og jeg har fortsatt gått ca 60 min tur hver eneste dag. For å komme meg ut, så har jeg holdt meg til mottoet til han TV-treneren fra Sogndal: "Berre gjer da". Jeg vurderer ikke om jeg skal ut, jeg bare gjør det. Flink! Er det for sent å slenge seg med? Begynte for 2 uker siden og visste ikke om denne flotte tråden. Hvordan går jeg fram i så fall? (Med innleggene, ikke slankingen...) Velkommen! Det er bare å slenge seg på, og så skriver du bare inn vekten for uken vi er i nå - altså veier du deg fredag og legger det inn her. Om folk melder seg på i mars, for eksempel, så er det også helt greit - jeg kjenner igjen navnene her, så det blir sjelden mye kluss i notatene. Legger ved tabellen, så kan du fylle ut det du vil ha med på fredag - er ikke krise om tabellen ikke følges slavisk, for jeg retter det stort sett opp på forsiden uansett. Om du skulle ha lyst til å føre opp vekten for de to forrige veiedagene, så kan du det også. Eventuelt fører du opp tidligere vekt som "startvekt fra tidligere" dersom du har gått ned mye allerede. Startvekt fra tidligere: -- (<- gått ned i vekt før tråden? skriv maksvekt her om du vil)Høyde (valgfritt): --- cm Startvekt for denne tråden: STARTVEKT (<- samme som uken du ble med)Mål til påske: -- (<- ditt eget mål til påske, før inn som vekten du vil være på) Januar 201403. januar, uke 1: -- 10. januar, uke 2: -- 17. januar, uke 3: -- 24. januar, uke 4: STARTVEKT 31. januar, uke 5: -- Endret 22. januar 2014 av Elanore 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kath H. Skrevet 22. januar 2014 #493 Del Skrevet 22. januar 2014 (endret) Startvekt for denne tråden: STARTVEKT 81.1Mål til påske: 72 Mål til sommeren 65! Januar 201403. januar, uke 1: -- 10. januar, uke 2: 81.1 17. januar, uke 3: 80.824. januar, uke 4: 31. januar, uke 5: -- Gleder meg! Endret 22. januar 2014 av Kath H. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kissi Skrevet 22. januar 2014 #494 Del Skrevet 22. januar 2014 Jeg har jaggu glemt å oppdatere her! Fikk endelig formen på topp igjen forrige uke, så da var det tilbake på ellipsemaskina mi. Fredag var vekta på 83,2! Ned 0,8..Helt greit det, så lenge det går nedover Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
calio Skrevet 22. januar 2014 #495 Del Skrevet 22. januar 2014 Nå begynner det å gå litt dårlig her. Vekta har stått helt stille i en uke nå uansett hvor flink jeg har vært. Føles bortkastet når jeg likevel ikke går ned, så er utrolig fristende å bare spise alt godt jeg har lyst på uten å tenke på kaloriene... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Funky Punk Skrevet 22. januar 2014 #496 Del Skrevet 22. januar 2014 Nå begynner det å gå litt dårlig her. Vekta har stått helt stille i en uke nå uansett hvor flink jeg har vært. Føles bortkastet når jeg likevel ikke går ned, så er utrolig fristende å bare spise alt godt jeg har lyst på uten å tenke på kaloriene... I know the feeling, men ikke gi opp!! Det vil gå rette veien igjen snart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snurrebart Skrevet 23. januar 2014 #497 Del Skrevet 23. januar 2014 Er det for sent å melde seg på...? Litt om meg : Sliter med fatigue, og kan ikke trene like mye som andre. Pushe meg selv betyr bare at jeg blir sengeliggende og "invalid" en periode, og det kan jeg ikke. Men jeg har noen små øvelser jeg gjør, og har tatt noen grep om kostholdet! Jeg MÅ ned litt, og dette er jo en god motivasjonstråd! Mine tall og mål : Høyde (valgfritt): 160 cm Startvekt for denne tråden: 71,6 Mål til påske: 69 Januar 2014 03. januar, uke 1: STARTVEKT 10. januar, uke 2: -- 17. januar, uke 3: -- 24. januar, uke 4: 71,6 31. januar, uke 5: -- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 23. januar 2014 #498 Del Skrevet 23. januar 2014 Nå begynner det å gå litt dårlig her. Vekta har stått helt stille i en uke nå uansett hvor flink jeg har vært. Føles bortkastet når jeg likevel ikke går ned, så er utrolig fristende å bare spise alt godt jeg har lyst på uten å tenke på kaloriene... Du har kanskje sett at der er jeg også. Det er nesten litt godt å se at vi er flere. For jeg var ikke forberedt på å oppleve stillstand/oppgang alt nå. Tidligere har det truffet meg i uke 6-7 av slankingen. En ting er sikkert, gir vi etter nå, så går vi i hvert fall ikke lenger ned. Så vi får bare holde ut, og satse på at det går bedre neste uke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shantee Skrevet 23. januar 2014 #499 Del Skrevet 23. januar 2014 Føler meg oppblåst og at vekten peker oppover igjen... vet ikke hva jeg gjør feil.. Har trent som vanlig, spist sunt og godt, og... ja... jeg vet ikke.. skal ikke være for negativ før morgendagens veiing men tror nok det blir + kilo på meg! Skikkelig deprimerende å ikke se resultater...... betyr det at jeg må trene hardere?? Spise mindre? Kommer med en oppdatering i morgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elanore Skrevet 23. januar 2014 Forfatter #500 Del Skrevet 23. januar 2014 Gruer meg til veiingen i dag. Reiste meg for litt siden, og falt rett i gulvet og våknet litt forfjamset - skikkelig ekkelt... Jeg har nok fått i meg for lite væske eller noe. Tror kanskje lavkalori er lite lurt med infeksjoner og dritt herjende, for skal litt til før en svimer av sånn som det her... Vet ikke om det er flere av dere som går på lavkalori, men det er i hvert fall en advarsel til dere som kunne hatt lyst til å prøve. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå