Gå til innhold

Kjip gave

Fremhevede innlegg

Skrevet

Makan til utakknemlighet og mangel på folkeskikk.

Du hadde aldri mer fått en gave av meg - hverken fra bensinstasjon eller salgskurven på Nille.

Jeg synes det er mangel på folkeskikk å gi slike gaver i utgangspunktet jeg.

Anonymous poster hash: 2cf97...de4

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får la vær å kjøpe noe neste år da, og si at du ikke forventer å få noe til jul.

Jeg forstår at du ble skuffet dersom gaven viser at avsender ikke har giddet å legge noe som helst omtanke i kjøpet. Da kan man like gjerne la vær å kjøpe noe.

Anonymous poster hash: 06c57...c28
  • Liker 1
Skrevet

Uansett om du ble skuffet over gaven, så vet ikke du om den ble kjøpt med omtanke og kjærlighet eller i siste liten. Vi får av og til gaver som vi enten har fra før eller som ikke faller i smak. Men jeg tenker alltid at det er tanken som teller og vi takker pent for gaven.

Det er lov til å være skuffet over en gave, men man viser liksom ikke det til giveren. Fordi som sagt, man vet ikke om det var omtanke og kjærlighet bak, eller om giveren bare fant på noe i siste liten. Men takker gjør man uansett.

• Liker 1
Skrevet

Jeg vet ikke hva ts fikk, men i visse tilfeller er det åpenbart at giveren ikke har spandert et sekund på å vurdere om det er en grei gave eller ei.

Et fenalår til en vegetarianer f.eks ville jo vært et godt eksempel på hva jeg mener.

Hva var det du fikk, TS?

Anonymous poster hash: 06c57...c28
  • Liker 3
Skrevet

skjønner ikke at voksne folk holder på med det gavestyret hvert eneste jul, er jo haugevis av tråder her i dag om folk som er skuffet over gavene sine, bare styr og skuffelse hvert eneste år, at ikke folk bare kutter det ut

Anonymous poster hash: fb666...2fd

Jess!

Det burde vel holde med en gave per voksen, så kan heller ungene få gaver?

Jeg fikk så mange gaver i år av foreldre, tanter, svigers, svigerbrødre og søsken at jeg rett og slett ble brydd over hvor mye jeg fikk, og hvor mye andre fikk. Vi er da voksne folk og trenger ikke alt dette gavetullet.

Vi var 6 på julaften, og selv om vi la igjen mange gaver hjemme så er jeg sikker på at det ble delt ut gaver til godt over 30 000 kroner på julaften mellom 6 voksne.

Jeg blir dårlig av å tenke på det.

Anonymous poster hash: ac749...1e6

Skrevet

Jeg har fått én pakke i år, det var en pakke nudler. Storfornøyd med den.

Anonymous poster hash: 35774...a9b
Skrevet

I år har jeg som vanlig gjort en innsats for å gi foreldrene mine en fin gave. Jeg har brukt tid og energi på dem, og de virket veldig fornøyde.

Av dem fikk jeg en gave av typen "siste liten", noe billig rask som tydelig er revet med fra en eller annen tilbudshaug. Det høres kanskje litt brutalt ut men slik var det altså. Og dette til tross for at jeg hadde meldt i fra om hva jeg ønsket meg, noe som var en helt kurant og rimelig ting.

Jeg gadd ikke å takke for det engang, jeg bare la det fra meg og latet som ingenting. Moren min ble tydelig litt lei seg, men det mener jeg var på sin plass. Eller var det jeg som var kjip her? Noen meninger?

Kjenner jeg blir direkte BRYDD på dine vegne ! Skjerp deg, og bli voksen !

Hadde du vært min datter og oppført deg som en trassig,utakknemlig og bortskjemt 5åring på den måten, så ville jeg også reagert som moren din.

Kanskje hun gikk inn i sjokk/sorg over å måtte innse at oppdragelsen hun hadde gitt deg var for dårlig !

Mottar man en gave, så smiler man, takker og er fornøyd ! Skam deg!

Skrevet

I år har jeg som vanlig gjort en innsats for å gi foreldrene mine en fin gave. Jeg har brukt tid og energi på dem, og de virket veldig fornøyde.

Av dem fikk jeg en gave av typen "siste liten", noe billig rask som tydelig er revet med fra en eller annen tilbudshaug. Det høres kanskje litt brutalt ut men slik var det altså. Og dette til tross for at jeg hadde meldt i fra om hva jeg ønsket meg, noe som var en helt kurant og rimelig ting.

Jeg gadd ikke å takke for det engang, jeg bare la det fra meg og latet som ingenting. Moren min ble tydelig litt lei seg, men det mener jeg var på sin plass. Eller var det jeg som var kjip her? Noen meninger?

Du var den kjipe.

Jeg ga en gave i år som ble gjort omtanke med, og det var en mening bak. Mottakeren lo høyt AV gaven, og fnyste av den. Jeg ble faktisk så paff og lei meg at jeg ikke orket å forklare hvorfor og hva.

Hva fikk dere, og hva ga dere? Husk at man kan tro man har gitt noe midt i blinken, som mottaker ikke forstår poenget med.

Anonymous poster hash: 30dc9...758

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...