AnonymBruker Skrevet 25. desember 2013 #1 Skrevet 25. desember 2013 I år har jeg som vanlig gjort en innsats for å gi foreldrene mine en fin gave. Jeg har brukt tid og energi på dem, og de virket veldig fornøyde. Av dem fikk jeg en gave av typen "siste liten", noe billig rask som tydelig er revet med fra en eller annen tilbudshaug. Det høres kanskje litt brutalt ut men slik var det altså. Og dette til tross for at jeg hadde meldt i fra om hva jeg ønsket meg, noe som var en helt kurant og rimelig ting. Jeg gadd ikke å takke for det engang, jeg bare la det fra meg og latet som ingenting. Moren min ble tydelig litt lei seg, men det mener jeg var på sin plass. Eller var det jeg som var kjip her? Noen meninger? Anonymous poster hash: 2cf97...de4
Rosalie Skrevet 25. desember 2013 #2 Skrevet 25. desember 2013 Kjip gave eller ei - man setter på seg smilet og takker for det man får. Ærlig talt! 23
Gjest Sobril Skrevet 25. desember 2013 #3 Skrevet 25. desember 2013 (endret) Hvis hun faktisk ble lei seg så er det en sjanse for at den ble kjøpt med omtanke allikevel. Enig med Rosalie. Endret 25. desember 2013 av Sobril
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2013 #4 Skrevet 25. desember 2013 Kjip gave eller ei - man setter på seg smilet og takker for det man får. Ærlig talt! Hvorfor det? Jeg ble jo skuffet og lei meg selv? Anonymous poster hash: 2cf97...de4
Sirah Skrevet 25. desember 2013 #5 Skrevet 25. desember 2013 Kjip gave eller ei - man setter på seg smilet og takker for det man får. Ærlig talt! Signerer!
frøkna Skrevet 25. desember 2013 #6 Skrevet 25. desember 2013 Dette skjedde med meg også, jeg smilte og takket og forsto at herretter legger man ikke så mye i julegaver.
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2013 #7 Skrevet 25. desember 2013 Hvis hun faktisk ble lei seg så er det en sjanse for at den ble kjøpt med omtanke allikevel. Enig med Rosalie. Jeg er ikke sikker på om hun var lei seg eller om hun skammet seg. Anonymous poster hash: 2cf97...de4
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2013 #8 Skrevet 25. desember 2013 skjønner ikke at voksne folk holder på med det gavestyret hvert eneste jul, er jo haugevis av tråder her i dag om folk som er skuffet over gavene sine, bare styr og skuffelse hvert eneste år, at ikke folk bare kutter det ut Anonymous poster hash: fb666...2fd 5
Gjest Sobril Skrevet 25. desember 2013 #9 Skrevet 25. desember 2013 Hvorfor det? Jeg ble jo skuffet og lei meg selv? Anonymous poster hash: 2cf97...de4 Slik oppførsel er uansett grunnen til at jul og gaver egentlig burde vært avlyst. Det er også en markant forskjell på å bli skuffet over at noen ikke liker en gave man har kjøpt, kontra å surmule over at man ikke fikk det man ville ha. Hvis man ikke er åtte år selvsagt.
helloworld Skrevet 25. desember 2013 #10 Skrevet 25. desember 2013 Jeg forstår at det er kjedelig å få gaver man ikke ønsker seg, spesielt hvis du vet at det er noe du ikke kommer til å få bruk for. Men å demonstrere utakknemlighet på den måten syns jeg er ganske frekt. Når jeg har fått gaver jeg vet jeg ikke vil ha, så har jeg funnet noen som kanskje har villet ha den i ettertid, eller gitt den til Frelsesarmeen.
Rosalie Skrevet 25. desember 2013 #11 Skrevet 25. desember 2013 Hvorfor det? Jeg ble jo skuffet og lei meg selv? Anonymous poster hash: 2cf97...de4 Hørt om normal folkeskikk..? 4
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2013 #12 Skrevet 25. desember 2013 Jeg synes ikke det er noe poeng i å vise falsk takknemlighet. En ting hadde vært om jeg ikke hadde ønsket meg noe spesielt. Da hadde jeg gladelig takket for hva som helst. En annen ting er når jeg blir spurt om hva jeg ønsker meg, og spesifiserer det ganske klart. Da er det kjipt å bli møtt med noen som ser ut som det ble kjøpt på en bensinstasjon samme dag. Det får være grenser. Anonymous poster hash: 2cf97...de4 4
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2013 #13 Skrevet 25. desember 2013 Blir så kvalm av de grådige folka som er her, blir spysjuk. Anonymous poster hash: 76e03...f06 4
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2013 #14 Skrevet 25. desember 2013 Blir så kvalm av de grådige folka som er her, blir spysjuk. Anonymous poster hash: 76e03...f06 Tulling. Det har overhodet ingenting med grådighet å gjøre. Det var den totale mangel på omtanke som lå bak. Anonymous poster hash: 2cf97...de4
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2013 #15 Skrevet 25. desember 2013 Nei, faen heller, du er ei grådig tispe. Anonymous poster hash: 76e03...f06 2
Gjest Skrevet 25. desember 2013 #16 Skrevet 25. desember 2013 Gave eller ikke - jeg tenker at om det er sånn du generelt oppfører deg, så er det ikke rart du fikk en "kjip" gave. "La den fra meg og LOT SOM INGENTING" ????? Makan til utakknemlighet og mangel på folkeskikk. Du hadde aldri mer fått en gave av meg - hverken fra bensinstasjon eller salgskurven på Nille. 2
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2013 #17 Skrevet 25. desember 2013 I år har jeg som vanlig gjort en innsats for å gi foreldrene mine en fin gave. Jeg har brukt tid og energi på dem, og de virket veldig fornøyde. Av dem fikk jeg en gave av typen "siste liten", noe billig rask som tydelig er revet med fra en eller annen tilbudshaug. Det høres kanskje litt brutalt ut men slik var det altså. Og dette til tross for at jeg hadde meldt i fra om hva jeg ønsket meg, noe som var en helt kurant og rimelig ting. Jeg gadd ikke å takke for det engang, jeg bare la det fra meg og latet som ingenting. Moren min ble tydelig litt lei seg, men det mener jeg var på sin plass. Eller var det jeg som var kjip her? Noen meninger? Anonymous poster hash: 2cf97...de4 Vel, til neste år trenger de ikke å kjøpe gave. 1
plix Skrevet 25. desember 2013 #19 Skrevet 25. desember 2013 Du var den kjipe. Jeg ga en gave i år som ble gjort omtanke med, og det var en mening bak. Mottakeren lo høyt AV gaven, og fnyste av den. Jeg ble faktisk så paff og lei meg at jeg ikke orket å forklare hvorfor og hva. 2
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 25. desember 2013 #20 Skrevet 25. desember 2013 I år har jeg som vanlig gjort en innsats for å gi foreldrene mine en fin gave. Jeg har brukt tid og energi på dem, og de virket veldig fornøyde. Av dem fikk jeg en gave av typen "siste liten", noe billig rask som tydelig er revet med fra en eller annen tilbudshaug. Det høres kanskje litt brutalt ut men slik var det altså. Og dette til tross for at jeg hadde meldt i fra om hva jeg ønsket meg, noe som var en helt kurant og rimelig ting. Jeg gadd ikke å takke for det engang, jeg bare la det fra meg og latet som ingenting. Moren min ble tydelig litt lei seg, men det mener jeg var på sin plass. Eller var det jeg som var kjip her? Noen meninger? Anonymous poster hash: 2cf97...de4 Husk at det du ønsker deg til jul av andre ikke er noe du kan kreve. Du har faktisk ingen rett til å bli sur for dette. Hvordan er økonomien hennes? Hvordan er helsa? Kanskje hun faktisk var veldig sliten i juleplanlegginga, og ikke orket å bruke så mye tid på julegaver. Det må være lov å være ærlig også.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå