Gå til innhold

Og hvordan kan vi få babyen til å sove om natten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du skal ikke nattavvenne enn 6 mnd gammel baby håper jeg?

Anonymous poster hash: 72505...0cc

Jeg er ikke ts, så nei.

Anonymous poster hash: 2559c...7f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skal ikke nattavvenne enn 6 mnd gammel baby håper jeg?

Anonymous poster hash: 72505...0cc

Hvorfor ikke? Hvis barnet spiser minst et måltid med fast føde på dagtid kan man det. Selv ventet vi et par mnd til, men helsestasjonen var på oss ganske tidlig om å nattavvenne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke babyen din sover for mye på dagtid!

Anonymous poster hash: 72505...0cc

Hvor mye barna trenger å sove er veldig individuelt, og når det har gått dårlig om natten er dagsoving det første jeg har endret på for å se om det har hjulpet. Å sove halv fem på ettermiddagen mener jeg er veldig sent. Dessuten kan det føre til mer søvn hvis man kutter ned på antall dupper.

Anonymous poster hash: 0e806...1c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man bør vel ikke nattavvenne før babyen spiser 2-3 ordentlige måltider om dagen? Det er i hvert fall det jeg har lest og hørt..



Anonymous poster hash: ad9ba...594
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mitt barn stemte veldig "søvn avler søvn". Sov han dårlig eller mindre enn vanlig på dagen, ble natten vanskelig. Sov han mye og godt sov han hele natten. Så å kutte dagsoving hjelper ikke alltid på nattesøvnen. Han er nå 2 år og siver 12-13 timer på natten, og 3 på dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Hvorfor ikke? Hvis barnet spiser minst et måltid med fast føde på dagtid kan man det. Selv ventet vi et par mnd til, men helsestasjonen var på oss ganske tidlig om å nattavvenne.

De skal ha minst tre måltider. Helsesøster sier fire.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mulig det er nytt de siste to årene da. Her var det 1-2 måltider som gjaldt for 2 år siden. De sa at de kom til å spise mer fast føde når man nattavvente og derfor var det ikke noen vits i å vente. Det stemte jo også, det var først da vi kuttet nattmaten at hun ville ha noe særlig fast føde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Altså, jeg tvinger ikke min 6,5 mnd gamle baby til å være våken halv fem dersom hun er trøtt og trenger en dupp. Gjør dere det? Siden dt var en som reagerte på det...

Her styrer faktisk babyen duppene sine selv, og er helt enig med hun som skriver at mindre soving på dagen ikke hjelper :( de gangene vi har forsøkt det, har natten vært like ille. Dersom vi har vært i selskap med mange folk og mye lyder, er natta dårlig.

Men det rare er: i går fikk hun middagsmat hun ikke likte så godt. Pasta og brokkoli. Så hun spiste ikke alt. Og derimot sov hun fra 20-02 på natta, uten å våkne. Normalt sett våkner hun to ganger. Tåler hun ikke mat?

Anonymous poster hash: 94d26...7b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Altså, jeg tvinger ikke min 6,5 mnd gamle baby til å være våken halv fem dersom hun er trøtt og trenger en dupp. Gjør dere det? Siden dt var en som reagerte på det...

Her styrer faktisk babyen duppene sine selv, og er helt enig med hun som skriver at mindre soving på dagen ikke hjelper :( de gangene vi har forsøkt det, har natten vært like ille. Dersom vi har vært i selskap med mange folk og mye lyder, er natta dårlig.

Men det rare er: i går fikk hun middagsmat hun ikke likte så godt. Pasta og brokkoli. Så hun spiste ikke alt. Og derimot sov hun fra 20-02 på natta, uten å våkne. Normalt sett våkner hun to ganger. Tåler hun ikke mat?

Anonymous poster hash: 94d26...7b0

Hun er jo veldig liten enda, og ofte kan de få litt vondt i magen av mat. Kanskje lurt å ta maten tidligere på dagen og melk til kvelden?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er jo veldig liten enda, og ofte kan de få litt vondt i magen av mat. Kanskje lurt å ta maten tidligere på dagen og melk til kvelden?

Ja. Jeg får gi alt sånt tidlig. Grøt er midt på dagen, og middag fire. Men får gi middag tidligere :)

Anonymous poster hash: 94d26...7b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sovet en hel natt på 4 år jeg. Anonymous poster hash: ebcac...c00

Takk for oppmuntringen ;)

Anonymous poster hash: 94d26...7b0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi bestemte duppene på den tiden for ellers ble det ingen nattesøvn. Både baby og foreldre har det mye bedre om man sover godt om natten. Forskyv dagduppen og underhold på kveldstid. Legg henne litt før og etterhvert blir hun vant med den nye rutinen. Det er enklere å endre soverutiner jo yngre barna er.

Mange tvillingmødre sverger til strengt regime rundt soving fra barnet blir født. Uten å samkjøre og være strenge på soving ville mange vært fullstendig utslitt. Det krever ofte at barn må vekkes, eller holdes våkne i korte perioder. Ikke noe galt i det, når de alle får det bedre totalt sett.

Endret av Sunshine
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan nattavennet dere? :)

Anonymous poster hash: 2559c...7f9

Prøvde mange metoder i perioder for å få han til å sove lengre, uten hell. (Velling på flaske, vann på flaske, regulere dagsøvn osv.) Fant ut at vi hadde mest tro på å kutte ut nattmelka fullstendig ved 11mnd, og da tilbød vi kun vann på flaske, smokk og bamse, og at vi var hos han hele tiden mens han var våken. Hadde sprinkelsenga inntil vår, slik at jeg kunne ligge med ei hånd på han, og samtidig hvile/sove selv. Jeg tok meg av nattavvenninga selv, siden jeg tåler søvnmangel best, og er mest utholdende og sta av oss.

Han var frustrert/sint/lei seg de første tre nettene, men så gikk det fint. Våknet når smokken falt ut, men det var jo mye enklere å bare gi smokk enn å måtte blande flasker annenhver time.

Vi fant ut av hvilket søvnmønster som passet han best, og sørget for at han fikk sove til faste tider på dagen. Han måtte ha en dupp rundt kl.16 for å kunne legge seg greit ca kl.19 og sove noenlunde på natta, så om det trengtes trillet vi en tur på den tiden. Mange syntes vi styret veldig med søvnen, men når man er helt på felgen pga søvnmangel gjør man det som trengs for at natta skal bli best mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyen er bare seks måneder. Noen barn er bare slik og ingenting fungerer. Jeg vet det ikke er det du ønsker å høre, men det er sannheten. Gutten min sov ikke en natt gjennom før han var 14 mnd. Han var våken på det jevne 20 ganger pr natt. Sover fortsatt dårlig i en alder av 15 mnd, men bedre.

Så jeg vil bare si stålsett dere og ikke gjør noe som går i mot magefølelsen din og morsfølelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...