Gå til innhold

Stiller du større krav til en partner enn deg selv ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mange jenter/kvinner har en del krav til hvordan "drømmemannen" eller "drømmedama" skal være. Lista er lang over egenskaper, økonomi, utdannelse, kropp, fysisk form, følsomhet osv.....

Har du like store krav til deg selv ? Er du en like god kjæreste på den andre personens premisser ? Oppfyller du den andre personens liste ?

Mener altså om ikke om du stiller de samme kravene til deg selv som du selv stiller til andre, men om du oppfyller feks din manns eller kjæreste sine krav. Hvor langt strekker du deg ?



Anonymous poster hash: 65945...b8a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest åffårno

Jeg oppfyller selv de krav jeg har til andre ja.

Men nå krever jeg andre ting enn det du nevner, og de tingene jeg "krever" er vel mer noe man er og ikke noe man egentlig kan oppnå om det ikke er der.

Ergo er ikke "slik og slik kropp, en viss sum penger, den spesifikke utdannelsen" og andre lett oppnåelige og intetsigende kriterier på den lista.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New_Girl

Det er egentlig lite jeg krever av en partner, bortsett fra helt grunnleggende ting, som at han er snill, behandler meg med respekt osv. Slike ting gjengjelder jeg selvsagt.

Derimot har jeg enkelte preferanser som jeg ikke innehar selv, fordi det er ting jeg mener enn mann bør ha/være/kunne.

Når det kommer til utdannelse, jobb og økonomi krever jeg ikke mer enn jeg selv kan tilby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg setter ikke krav til noen andre som jeg ikke oppfyller selv.

OK. Så en mannlig partner trenger ikke ha en pikk?

For det kravet kan jo sikkert ikke du oppfylle..... ;-). ....ergo....

Anonymous poster hash: e7e7d...7fa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neh, lite krav. At vi passer sammen på et personlig plan kommer han langt med. Men det er en biologisk funksjon som automatisk gjør at jeg går etter de som har egenskaper jeg ikke innehar, for avkommet sitt beste. At det blir en match som kan tilby det beste fra to verdener. Men dette er som sagt noe ikke jeg kan kontrollere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heller motsatt, stiller høyere krav til meg selv og ønsker gjerne en partner som stiller høye krav til meg samtidig. :) Og seg selv.

Da blir det bra.



Anonymous poster hash: 413e7...fc2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

&

Derimot har jeg enkelte preferanser som jeg ikke innehar selv, fordi det er ting jeg mener enn mann bør ha/være/kunne.

Utdyp, ellers er det jo uinteressant. Jeg regner med det går i å betale på date, ta initiativ, ta alle tunge oppgaver i hjemmet, jobbe lenger så du kan jobbe mindre osv sikkert? Altså disse "mannlige" egenskapene som alltid bare betyr at han gjør ting du må slippe å gjøre, ikke sant?

Anonymous poster hash: ab53b...ff8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heller motsatt, stiller høyere krav til meg selv og ønsker gjerne en partner som stiller høye krav til meg samtidig. :) Og seg selv. Da blir det bra. Anonymous poster hash: 413e7...fc2

Enig.

Anonymous poster hash: 5a68c...6f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke krav til økonomi og utdannelse, men til egenskaper og holdninger: Når det gjelder utseende har jeg heller ikke krav, men jeg har preferanser. Og ja, jeg oppfyller vel både kravene og preferansene.

Hvilken type krav tenker du på når du spør hvor langt vi er villig til å strekke oss? Når kravene innebærer egenskaper som for eksempel morsom, glad i dyr og utadvendt blir det vel litt vanskelig for en som ikke allerede innehar egenskapene å oppnå dem uansett hvor mye man 'strekker' seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner er flinke å stille krav... Er dere like flinke til å oppfylle en manns krav ? - Altså det hjelper ikke å si at "jeg krever det samme av meg selv som jeg forventer" osv.... Men kan du møte en manns krav, selv om ikke dette er krav som du ikke setter på din "liste" ?



Anonymous poster hash: 65945...b8a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvinner er flinke å stille krav... Er dere like flinke til å oppfylle en manns krav ? - Altså det hjelper ikke å si at "jeg krever det samme av meg selv som jeg forventer" osv.... Men kan du møte en manns krav, selv om ikke dette er krav som du ikke setter på din "liste" ?

Anonymous poster hash: 65945...b8a

Her er vel det viktigste at man passer sammen før man faktisk går inn i et forhold. En mann med krav om at dama skal være 1.80 høy, politi og ha klesvask som favoritthobby ville neppe falt for meg, og jeg ville heller ikke falt for ham.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange jenter/kvinner har en del krav til hvordan "drømmemannen" eller "drømmedama" skal være. Lista er lang over egenskaper, økonomi, utdannelse, kropp, fysisk form, følsomhet osv.....

Har du like store krav til deg selv ? Er du en like god kjæreste på den andre personens premisser ? Oppfyller du den andre personens liste ?

Mener altså om ikke om du stiller de samme kravene til deg selv som du selv stiller til andre, men om du oppfyller feks din manns eller kjæreste sine krav. Hvor langt strekker du deg ?

Anonymous poster hash: 65945...b8a

Jeg er syk og står derfor utenfor arbeidslivet, men jeg har høyere utdanning, bor stansmessig, god økonomi, et bra utseende og har vel stort sett orden på livet.

Mine krav er:

- Han er i jobb/under utdanning (med realistiske muligheter for å få jobb)

- Han har orden på økonomi

- Bor for seg selv og bor ok.

- Orden på livet. Nei takk til psychoekser, konstant drama, familiefeider osv.

Føler vel ikke at jeg har urimelige krav.

Anonymous poster hash: ebf0f...9f7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Som sagt over her så krever jeg at partneren er snill osv, og jeg er selvsagt snill tilbake. Føler ikke jeg krever noe mer enn det jeg krever av meg selv. Utenom at han har en pikk da og helst at han ikke barberer leggene osv. Men så krever vel han igjen at jeg skal ha en vagina og at jeg ihvertfall innimellom skal shave leggene, så da føler jeg at det er ganske likt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er syk og står derfor utenfor arbeidslivet, men jeg har høyere utdanning, bor stansmessig, god økonomi, et bra utseende og har vel stort sett orden på livet.

Mine krav er:

- Han er i jobb/under utdanning (med realistiske muligheter for å få jobb)

- Han har orden på økonomi

- Bor for seg selv og bor ok.

- Orden på livet. Nei takk til psychoekser, konstant drama, familiefeider osv.

Føler vel ikke at jeg har urimelige krav.

Anonymous poster hash: ebf0f...9f7

Det er jo ganske urimelig at du forventer enten jobb eller utdanning og rett inn i jobb, mens du er ufør. DU må kunne godta at en mann er ufør også.

Anonymous poster hash: ab53b...ff8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest åffårno

Kvinner er flinke å stille krav... Er dere like flinke til å oppfylle en manns krav ? - Altså det hjelper ikke å si at "jeg krever det samme av meg selv som jeg forventer" osv.... Men kan du møte en manns krav, selv om ikke dette er krav som du ikke setter på din "liste" ?

Anonymous poster hash: 65945...b8a

Menn har ikke like krav og ønsker.

Men nå handler det ikke om krav, men mer hvordan et menneske berører en på ulike vis.

Man trenger jo ikke høy relasjonell kompetanse for å skjønne det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...