Gå til innhold

Har noen fått feil kjønn på ultralyd?


Linda84mar

Anbefalte innlegg

Jeg har to jenter fra før, og i går fikk jeg beskjed om at jeg venter ei jente til. Hadde veldig lyst på en gutt. (Håper ikke dere tror at jeg vil hate ungen min selv om det er jente, for jeg vil ikke det)

Jeg hadde jeg liksom prøvd meg på to jenter og en gutt om det hadde vist seg å være en gutt i min mage.

Fikk høre at hun så 3 prikker som er jente, og at hun var så sikker som hun kunne bli. På at jeg måtte forberede meg på en kjole.

Så er det noen som har fått vite feil kjønn på ultralyd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ok 😊

For det sies så at for noen år siden var det lettere å ta feil mens nå er de mer sikrere? Hvor mye det stemmer vet jeg ikke😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke selv fått feil kjønn, men noen jeg kjenner. De trodde de skulle ha jente, så når jeg fikk beskjed om at gutten hadde kommet, trodde jeg det var fleip ;)

Kjenner også til ei som er gravid nå. Hun har fra før to problemgutter, å det virker som (utifra face statuser) at hun ønsket å ei søt lita jente fra hun ble gravid. Graviditetet ble forresten publisert før hun var hos lege og fikk graviditeten bekreftet...



Anonymous poster hash: 0f471...63f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner også til ei som er gravid nå. Hun har fra før to problemgutter, å det virker som (utifra face statuser) at hun ønsket å ei søt lita jente fra hun ble gravid. Graviditetet ble forresten publisert før hun var hos lege og fikk graviditeten bekreftet...

Man trenger ikke få graviditeten bekreftet av lege. En clear blue vet like sikkert om du er gravid som legen gjør.

Jeg kjenner en som fikk beskjed om at hun skulle få jente, men det ble gutt.

Anonymous poster hash: fda45...a9e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Det er ganske vanlig at de tar feil når de sier det er jente. Sier de det er gutt, er det som regel gutt. Men 100% sikre kan de aldri være. Med jente er det bare 80% sikkert mener jeg å ha hørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke selv fått feil kjønn, men noen jeg kjenner. De trodde de skulle ha jente, så når jeg fikk beskjed om at gutten hadde kommet, trodde jeg det var fleip ;)

Kjenner også til ei som er gravid nå. Hun har fra før to problemgutter, å det virker som (utifra face statuser) at hun ønsket å ei søt lita jente fra hun ble gravid. Graviditetet ble forresten publisert før hun var hos lege og fikk graviditeten bekreftet...

Anonymous poster hash: 0f471...63f

legen bruker samme tester som man kan bruke hjemme. Man blir ikke mer gravid av å gå til legen. Jeg brukte ikke lege engang =)

Anonymous poster hash: babc0...dcd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå tre jenter er drømmen min bare så du vet det;) For meg har du vunnet i lotto tre ganger! Tenk så mye glede de får av hverandre resten av livet!

Det er ikke så vanlig at de tar feil av kjønnet på ordinær ultralyd, hvertfall ikke hvis han sa han var sikker. Men som regel er det vel gutter som feilaktig tolkes som jente tror jeg.

Men igjen, gratulerer med tre frøkner:)

Anonymous poster hash: 4e0db...9e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er det noen som har fått vite feil kjønn på ultralyd?

Ja og da ble det abort.

Anonymous poster hash: 8022a...21a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjæreste skulle være jente og hadde fått navn og hele pakka, men så kom det ut en gutt :P



Anonymous poster hash: ab068...22e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja og da ble det abort.

Anonymous poster hash: 8022a...21a

Haha, slutt å troll. Det er ikke engang mulig, for det er for det første vanskelig å se fosteret i det hele tatt før uke 12, og da er det i alle fall ikke mulig å se kjønn. For det andre forteller ikke jordmødre kjønn for et stykke uti svangerskapet.

Anonymous poster hash: ab068...22e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I de tilfellene man har fått vite at det er jente men det var gutt er vel fordi wienerschnitzelen ikke lå synlig til.. I tillegg tror jeg det er oftere blitt gjort feil av en mindre erfaren person.

Der jeg gikk, dama tok ultralyd dagen lang,og måtte opprettholde flere tusen ultralyd per år for å kunne ha denne lisensen. Tror ikke hun tar ofte feil..



Anonymous poster hash: babc0...dcd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ei på barselgruppa mi skulle ha gutt. Hadde tre ultralyder som sa det samme, men det kom ei jente gitt! Detta var i fjor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, slutt å troll. Det er ikke engang mulig, for det er for det første vanskelig å se fosteret i det hele tatt før uke 12, og da er det i alle fall ikke mulig å se kjønn. For det andre forteller ikke jordmødre kjønn for et stykke uti svangerskapet. Anonymous poster hash: ab068...22e

Er du morsom? Vi var på 3D-ul i uke 11+4, og så rett og slett en liten baby. Ansikt og hele pakka. Vi fikk dessuten vite kjønn (det er riktignok ikke lov, men), som også stemte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min UL-jordmor sa hun kunne se kjønnslepper (hun pekte, men jeg så ingenting, jeg…) - så jeg tolket det som at hun var mer sikker i sin dom enn om det bare hadde vært "her ser vi ikke noen penis så da er det nok ei jente". Så vi føler oss ganske trygge på at det er ei jente som dukker opp snart. Noen som har vært borti at det har vært feil på tross av at jordmor sier hun har sett jente-kjønnsorganer?



Anonymous poster hash: 11394...180
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Riskjeks

Åå tre jenter er drømmen min bare så du vet det;) For meg har du vunnet i lotto tre ganger! Tenk så mye glede de får av hverandre resten av livet!

Det er ikke så vanlig at de tar feil av kjønnet på ordinær ultralyd, hvertfall ikke hvis han sa han var sikker. Men som regel er det vel gutter som feilaktig tolkes som jente tror jeg.

Men igjen, gratulerer med tre frøkner:)

Anonymous poster hash: 4e0db...9e4

Nei, det er omvendt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min UL-jordmor sa hun kunne se kjønnslepper (hun pekte, men jeg så ingenting, jeg…) - så jeg tolket det som at hun var mer sikker i sin dom enn om det bare hadde vært "her ser vi ikke noen penis så da er det nok ei jente". Så vi føler oss ganske trygge på at det er ei jente som dukker opp snart. Noen som har vært borti at det har vært feil på tross av at jordmor sier hun har sett jente-kjønnsorganer?

Anonymous poster hash: 11394...180

Hos meg så legen både kjønnslepper og livmor, men det var en gutt som kom ut!

Anonymous poster hash: 007dc...2e2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er omvendt.

Er du sikker? Trodde at så dem en penis så var det ganske sikkert... Det er de damene som er gravid med jente som har sagt at de tror ingenting før ungen er ute.

Anonymous poster hash: 4e0db...9e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...