Gå til innhold

Valg av prevensjon "mellom babyer"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har nettopp fått vårt første barn og ser for oss å få et barn til om ca 2 år. Trenger derfor prevensjon i en periode på 1-2 år. Jeg kan ikke bruke p-piller pga. tidligere blodpropp, og vil helst slippe kondom. Utenomm de to alternativene er jeg åpen for det meste, men det bør være rimelig trygt (ikke hoppe-av-i-svingen) og så billig som mulig. Har hatt spiral tidligere men føler at månedskostnaden blir rimelig høy om jeg skal ta den ut etter litt over et år..

Hva vil dere anbefale og hva koster det sånn ca. i måneden? :)



Anonymous poster hash: 7ec12...30c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer an på hvor mye sex dere har, haha. Kondom 5 ganger i uka blir hvertfall mye dyrere enn 100kr i mnd som er cirka kostnad for spiral.

Anonymous poster hash: 21eb2...ccb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Vi har nettopp fått vårt første barn og ser for oss å få et barn til om ca 2 år. Trenger derfor prevensjon i en periode på 1-2 år. Jeg kan ikke bruke p-piller pga. tidligere blodpropp, og vil helst slippe kondom. Utenomm de to alternativene er jeg åpen for det meste, men det bør være rimelig trygt (ikke hoppe-av-i-svingen) og så billig som mulig. Har hatt spiral tidligere men føler at månedskostnaden blir rimelig høy om jeg skal ta den ut etter litt over et år..

Hva vil dere anbefale og hva koster det sånn ca. i måneden? :)

Anonymous poster hash: 7ec12...30c

Jeg anbefaler pessar, lettvint og ufarlig. Det er en engangsutgift og må tilpasses av lege. Det kan vare flere år ved riktig behandling. Du må bruke sæddrepende krem i det, men utgiften der varierer selvfølgelig av hvor ofte du har sex. Jeg vet ikke hva det koster nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...