AnonymBruker Skrevet 16. desember 2013 #21 Skrevet 16. desember 2013 Det er vel der vi er uenig da. Moralsk sett så klarer jeg ikke å følge den tankegangen. Neivel. Jeg er imot all abort, bortsett fra i ekstreme saker. Anonymous poster hash: a4bf8...2f3
Jolene Skrevet 16. desember 2013 #22 Skrevet 16. desember 2013 Er du virkelig så bekymret for andre, ukjente, kvinner som det du gir uttrykk for? Wow.Anonymous poster hash: a4bf8...2f3 Jeg synes at det bør være en begrensning på abort, fordi det ikke skal misbrukes enkelt og greit. I dagens samfunn hvor de fleste er godt informert om andre alternativer ser jeg INGEN god grunn til å bruke abort som prevensjon. 1
Gjest New_Girl Skrevet 16. desember 2013 #23 Skrevet 16. desember 2013 Jeg synes at det bør være en begrensning på abort, fordi det ikke skal misbrukes enkelt og greit. I dagens samfunn hvor de fleste er godt informert om andre alternativer ser jeg INGEN god grunn til å bruke abort som prevensjon. Helt enig!
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2013 #24 Skrevet 16. desember 2013 Jeg synes at det bør være en begrensning på abort, fordi det ikke skal misbrukes enkelt og greit. I dagens samfunn hvor de fleste er godt informert om andre alternativer ser jeg INGEN god grunn til å bruke abort som prevensjon. De slippe å ta piller eller bruke kondom?Anonymous poster hash: a4bf8...2f3
Lea2 Skrevet 16. desember 2013 #25 Skrevet 16. desember 2013 men kvinnen vet om alternativene.Anonymous poster hash: a4bf8...2f3 Ja, og hun bør bruke dem.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2013 #26 Skrevet 16. desember 2013 De slippe å ta piller eller bruke kondom?Anonymous poster hash: a4bf8...2f3 Idioti kan desverre ikke kureres...Anonymous poster hash: f6b5c...ce5 1
Gjest New_Girl Skrevet 16. desember 2013 #27 Skrevet 16. desember 2013 De slippe å ta piller eller bruke kondom?Anonymous poster hash: a4bf8...2f3 En abort gjennomføres med en pille... Eventuelt kirurgi. Kan ikke se at det er så mye bedre. 1
Lou Salome Skrevet 16. desember 2013 #28 Skrevet 16. desember 2013 Da er du jo ikke imot at de bruker det som prevensjon, du sier det er opp til dem Anonymous poster hash: a4bf8...2f3 Jeg "synes ikke andre skal bruke det", men fordi jeg er for selvbestemt abort, ER det opp til dem, og ikke min sak. Jeg bruker ikke abort som prevensjon selv, ei heller har jeg tatt abort noen gang. Men jeg er for selvbestemt abort. Hva jeg mener om andres prevensjonsbruk eller abortvaner er da irrelevant. Jeg kjenner ingen som bruker abort som prevensjon (så vidt jeg vet), og ingen har noensinne spurt meg om min mening i RL, antageligvis fordi min mening ikke er relevant for den det gjelder. Hvis noen hadde spurt: "Hva syns du om at jeg gjør det?" hadde jeg vel svart at det høres ut som en umoralsk og uhensiktsmessig prevensjonsmåte. 1
Tidus Skrevet 16. desember 2013 #29 Skrevet 16. desember 2013 Jeg er for selvbestemt abort. Men abort er en fysisk og psykisk påkjenning for de fleste som gjennomfører dette. - Det kan føre til mange plager, som f.eks. sterilitet. - Det koster samfunnet mer enn annen form for prevensjon. Jeg ser hva TS prøver å gjøre her. Han prøver å få det til å se ut som om de som er for selvbestemt abort er dobbelmoralske, men de fleste biter ikke på, og han blir mer og mer frustrert i innleggene sine. Tåpelig. 2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2013 #30 Skrevet 16. desember 2013 En abort gjennomføres med en pille... Eventuelt kirurgi. Kan ikke se at det er så mye bedre. Jo, men hver sin preferanse? Anonymous poster hash: a4bf8...2f3
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2013 #31 Skrevet 16. desember 2013 Jeg "synes ikke andre skal bruke det", men fordi jeg er for selvbestemt abort, ER det opp til dem, og ikke min sak. Jeg bruker ikke abort som prevensjon selv, ei heller har jeg tatt abort noen gang. Men jeg er for selvbestemt abort. Hva jeg mener om andres prevensjonsbruk eller abortvaner er da irrelevant. Jeg kjenner ingen som bruker abort som prevensjon (så vidt jeg vet), og ingen har noensinne spurt meg om min mening i RL, antageligvis fordi min mening ikke er relevant for den det gjelder. Hvis noen hadde spurt: "Hva syns du om at jeg gjør det?" hadde jeg vel svart at det høres ut som en umoralsk og uhensiktsmessig prevensjonsmåte. Ok!Anonymous poster hash: a4bf8...2f3
Gjest Offensive Pie Skrevet 16. desember 2013 #32 Skrevet 16. desember 2013 Men hva så? Kanskje hun vet om det, men velger det allikevel? Kan ikke skjønne at flere gir uttrykk for at de er såååå bekymret for livmoren til ukjente kvinner,Anonymous poster hash: a4bf8...2f3 Ingen gir uttrykk for dette, men uønsket barnløshet er ikke noe man ønsker for andre, selv for fremmede. Jeg snakket om samfunnsøkonomiske konsekvenser, som også blir større dersom man må kontakte lege for å få barn, gå gjennom IVF og alt det medfører. Kan det unngåes, bør det unngåes. Hva med deg selv? Du er absolutt mot abort, i alle tilfeller? Voldtekt og incest? Mors liv i fare? Ingen mulighet for overlevelse utenfor livmoren?
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2013 #33 Skrevet 16. desember 2013 Idioti kan desverre ikke kureres...Anonymous poster hash: f6b5c...ce5 Idioti kan desverre ikke kureres...Anonymous poster hash: f6b5c...ce5 Idioti kan desverre ikke kureres...Anonymous poster hash: f6b5c...ce5 Det er sant Anonymous poster hash: a4bf8...2f3
Gjest s@nd Skrevet 16. desember 2013 #34 Skrevet 16. desember 2013 Jeg er for abort (selvbestemt). Men, man bør ikke misbruke det. Om man ikke bruker prevensjon riktig/ikke bruker i det hele tatt, og blir gravid mange ganger og tar abort ofte.. da blir det bare feil. Man må lære seg å bruke prevensjon om man ikke ønsker å bli gravid. Og skjer det med et uhell, da synes jeg det er greit å ta abort.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2013 #35 Skrevet 16. desember 2013 Ingen gir uttrykk for dette, men uønsket barnløshet er ikke noe man ønsker for andre, selv for fremmede. Jeg snakket om samfunnsøkonomiske konsekvenser, som også blir større dersom man må kontakte lege for å få barn, gå gjennom IVF og alt det medfører. Kan det unngåes, bør det unngåes. Hva med deg selv? Du er absolutt mot abort, i alle tilfeller? Voldtekt og incest? Mors liv i fare? Ingen mulighet for overlevelse utenfor livmoren? Haha, hvor har du det fra? Kan ikke svare på det en gang Anonymous poster hash: a4bf8...2f3
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2013 #36 Skrevet 16. desember 2013 Jeg er for abort (selvbestemt). Men, man bør ikke misbruke det. Om man ikke bruker prevensjon riktig/ikke bruker i det hele tatt, og blir gravid mange ganger og tar abort ofte.. da blir det bare feil. Man må lære seg å bruke prevensjon om man ikke ønsker å bli gravid. Og skjer det med et uhell, da synes jeg det er greit å ta abort. Så det er en grense, man kan ta abort så og så mange ganger før det ikke er greit mer?Anonymous poster hash: a4bf8...2f3
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2013 #37 Skrevet 16. desember 2013 Anonymous poster hash: 9b6ea...77b
Amphitrite Skrevet 16. desember 2013 #38 Skrevet 16. desember 2013 Jeg er for abort om man har en GOD grunn. Å bruke det som prevansjon fordi man er for lat til p-piller eller kondom er altså IKKE en god grunn.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2013 #39 Skrevet 16. desember 2013 Så de som er for abort, men ikke som prevensjon, er aldri de samme som de som er for abort, uansett årsak? F.eks at det "ikke passer" fordi man har fått ny jobb, man vil vente og drikke rusbrus i noen år først osv, det er ikke gode grunner til abort, men det er noen som synes det er grunn nok, er de menneskene også for abort som prevensjon? Anonymous poster hash: a4bf8...2f3
Jolene Skrevet 16. desember 2013 #40 Skrevet 16. desember 2013 De slippe å ta piller eller bruke kondom?Anonymous poster hash: a4bf8...2f3 Forskjellen på abort og annen prevensjon ligger i blant annet hormonmengde, mindre risiko for sterilitet samt påkjenninger for kroppen. En abort kan skade kroppen mer over tid, og det er derfor ikke ønskelig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå