Gå til innhold

Du som er for abort, men

Fremhevede innlegg

Skrevet

..som ikke synes abort skal bli brukt som prevensjon, hvorfor det? Hvorfor skal man ikke bruke det dom prevensjon?

Anonymous poster hash: a4bf8...2f3

Videoannonse
Annonse
Gjest New_Girl
Skrevet

Selv om jeg er for selbestemt abort så syns ikke jeg denne ordningen skal misbrukes, og jeg syns man skal ha en viss respekt for "hva som kunne ha blitt", om jeg kan si det på den måten.

• Liker 2
Skrevet

Er du seriøs når du spør?

Da skal jeg svare seriøst.

Jeg er for selvbestemt abort, men jeg er ikke for at man annenhver måned i 25 år avslutter et liv som nettopp har startet. Kan ikke helt se en grunn til å utdype det mye mer.

Skrevet

Selv om jeg er for selbestemt abort så syns ikke jeg denne ordningen skal misbrukes, og jeg syns man skal ha en viss respekt for "hva som kunne ha blitt", om jeg kan si det på den måten.

skjønner ikke den logikken gitt.

Kan ikke kvinnen bestemmelser sin egen kropp?

Skrevet

Fordi folk bør tenke mer på konsekvenser. Det finnes en hel drøss med prevensjonsmetoder som er både billigere og tryggere, noen beskytter til og med mot kjønnsykdommer.

• Liker 5
Skrevet

Er du seriøs når du spør?

Da skal jeg svare seriøst.

Jeg er for selvbestemt abort, men jeg er ikke for at man annenhver måned i 25 år avslutter et liv som nettopp har startet. Kan ikke helt se en grunn til å utdype det mye mer.

Hvorfor det? Hva er forskjellen? Aborten er ikke mer abort dersom den skjer ofte,

Skrevet

Fordi folk bør tenke mer på konsekvenser. Det finnes en hel drøss med prevensjonsmetoder som er både billigere og tryggere, noen beskytter til og med mot kjønnsykdommer.

men kvinnen vet om alternativene.

Skrevet

Av flere grunner:

- Påkjenning for kroppen

- Unødvendig

- Kan føre til sterilitet

Kan sikkert nevne flere grunner også, men abort skal ikke brukes som prevensjon da det finnes massevis av andre og bedre alternativer. For min del er det også umoralsk å benytte seg av abort mer enn de gangene det er nødvendig. Abort skal være et alternativ til å determinere en graviditet, men skal ikke brukes som forebyggende (prevensjon).

• Liker 1
Gjest New_Girl
Skrevet

skjønner ikke den logikken gitt.

Kan ikke kvinnen bestemmelser sin egen kropp?

Jo, til en viss grad. Men syns du ikke det burde være visse begrensinger når det kommer til abort?

Skrevet

Eh.. Fordi det er usunt og respektløst selvfølgelig.

Anonymous poster hash: f6b5c...ce5

Skrevet

Av flere grunner:

- Påkjenning for kroppen

- Unødvendig

- Kan føre til sterilitet

Kan sikkert nevne flere grunner også, men abort skal ikke brukes som prevensjon da det finnes massevis av andre og bedre alternativer. For min del er det også umoralsk å benytte seg av abort mer enn de gangene det er nødvendig. Abort skal være et alternativ til å determinere en graviditet, men skal ikke brukes som forebyggende (prevensjon).

Er du virkelig så bekymret for andre, ukjente, kvinner som det du gir uttrykk for? Wow.

Gjest Offensive Pie
Skrevet

men kvinnen vet om alternativene.

Men abort er samfunnsøkonomsik svært ugunstig, og et større antall aborter kan være skadelig for kvinnens fruktbarhet. Om hun ønsker å bli steril, kan hun like greit ordne det med en gang.

• Liker 1
Skrevet

Jo, til en viss grad. Men syns du ikke det burde være visse begrensinger når det kommer til abort?

Abort er abort..

Skrevet

Eh.. Fordi det er usunt og respektløst selvfølgelig. Anonymous poster hash: f6b5c...ce5

Hvorfor er det mer respektløst enn hvis man tar det nå og da?

Skrevet

Men abort er samfunnsøkonomsik svært ugunstig, og et større antall aborter kan være skadelig for kvinnens fruktbarhet. Om hun ønsker å bli steril, kan hun like greit ordne det med en gang.

Men hva så? Kanskje hun vet om det, men velger det allikevel? Kan ikke skjønne at flere gir uttrykk for at de er såååå bekymret for livmoren til ukjente kvinner,

Skrevet

Er for selvbestemt abort fordi alternativet er så mye verre (illegale aborter, nemder, kvinner som tvinges til å bære fram barn de ikke ønsker). Det betyr ikke at jeg har et ønske om å benytte abort som prevensjon, ei heller at jeg selv nødvendigvis ville tatt abort hvis jeg "uforskyldt" hadde blitt gravid og det ikke passet.

Men jeg syns jeg og andre kvinner skal kunne bestemme det selv.

Om noen bruker det som prevensjon, får være opp til dem.

Skrevet

Kirurgisk abort er dyrt og krevende, medisinsk abort har også en atskillig større sjanse for bivirkninger som krever legehjelp enn feks.kondomer har. For samfunnet er det derfor mye bedre at alle benytter prevensjon dersom de ikke ønsker å bære frem et barn.

• Liker 1
Gjest New_Girl
Skrevet

Abort er abort..

Det er vel der vi er uenig da. Moralsk sett så klarer jeg ikke å følge den tankegangen.

Skrevet

Er for selvbestemt abort fordi alternativet er så mye verre (illegale aborter, nemder, kvinner som tvinges til å bære fram barn de ikke ønsker). Det betyr ikke at jeg har et ønske om å benytte abort som prevensjon, ei heller at jeg selv nødvendigvis ville tatt abort hvis jeg "uforskyldt" hadde blitt gravid og det ikke passet.

Da er du jo ikke imot at de bruker det som prevensjon, du sier det er opp til dem :)

Skrevet

Kirurgisk abort er dyrt og krevende, medisinsk abort har også en atskillig større sjanse for bivirkninger som krever legehjelp enn feks.kondomer har. For samfunnet er det derfor mye bedre at alle benytter prevensjon dersom de ikke ønsker å bære frem et barn.

Så du tenker samfunnsmessig. Da har vi et par som er såååå bekymret for ukjente kvinner, og en som er bekymret for samfunnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...