Gå til innhold

*bakepulver*s hevebok


*bakepulver*

Anbefalte innlegg

Kupping er da bare stas? :nigo: Vi har vogndyne! Og da er det jo ikke noe vits i å kjøpe noe som kanskje blir overflødig :) Vi kan jo se det an. Bor noe sånt som 500 meter fra nærmeste babyutstyrbutikk, det skal vel la seg gjøre å skaffe ting vi trenger :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heh. Bra vi ikke er så himla konservative på det der med farger og kjønn. Sånn i tilfelle det bor en gutt i magen.

*har vaska en haug med hvite bodyer sammen med noe rødt som ikke var FULLT så utvask som jeg trodde*

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh. Bra vi ikke er så himla konservative på det der med farger og kjønn. Sånn i tilfelle det bor en gutt i magen.

*har vaska en haug med hvite bodyer sammen med noe rødt som ikke var FULLT så utvask som jeg trodde*

:ler:

Ta det som et tegn ;) (selv om du ikke tror på sånt. Det gjør ikke jeg heller. Men litt morsomt likevel).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vogndyne (og evt. lammeskinn i bunnen) er fint fram til det blir kaldere ute, da kan man gå over til voksipose eller en annen god vinterpose. Vi har hatt både skinnpose, voksipose og Odenwalder Lammy XL dunpose med avtagbart lammeskinn inni posen. Har nok brukt Odenwalder-posen mest (og lengst).

Rosa bodyer er jo fint, hehe :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av alle merkelige setninger jeg aldri hadde trodd jeg skulle skrive: babyen hikker sånn at jeg kjenner det i rompa. Hihihi.

Supre vognposetips! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Jeg har lest gjennom dagboka di over noen dager, og tenkte jeg skulle legge igjen et lite spor :) Jeg er snart 11 uker på vei, og må si det har vært moro og lærerikt å lese om svangerskapet ditt fra starten. Dagene mine går så treigt, men boka di har bevist for meg at det går fremover - selv om de dagene jeg har brukt på å lese, sannsynligvis har gitt inntrykk av at det går litt vel fort..;)

Du virker som en reflektert kvinne med et veldig godt humør, og jeg er sikker på at dere blir gode foreldre. Det er bra du får hjelp med vanskelige tanker, vil tro det er godt å få sortert litt før babyen kommer.

Lykke til med innspurten! Jeg kommer til å følge med! :)

Endret av Essie_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaahhh… Rumpehikking :rodmer: Like behagelig som musetafsing innenfra :ler: Følte noen ganger at han prøvde å ta hånda ut av livmorhalsen :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp :P

:skratte:

Hei!

Jeg har lest gjennom dagboka di over noen dager, og tenkte jeg skulle legge igjen et lite spor :) Jeg er snart 11 uker på vei, og må si det har vært moro og lærerikt å lese om svangerskapet ditt fra starten. Dagene mine går så treigt, men boka di har bevist for meg at det går fremover - selv om de dagene jeg har brukt på å lese, sannsynligvis har gitt inntrykk av at det går litt vel fort.. ;)

Du virker som en reflektert kvinne med et veldig godt humør, og jeg er sikker på at dere blir gode foreldre. Det er bra du får hjelp med vanskelige tanker, vil tro det er godt å få sortert litt før babyen kommer.

Lykke til med innspurten! Jeg kommer til å følge med! :)

Hei Essie_, så hyggelig med besøk i dagboka mi. (og du har lest gjennom den!? Gale kvinnfolk!) Velkommen til deg! :)

Gratulerer med spire! Du, den første tiden var for meg den desidert treigeste! Frem til vi kunne fortelle det til folk, og før det begynte å synes og merkes ordentlig. Etter det så bare *poff* har tiden flydd! Nå synes jeg egentlig bare at det hele har går veldig fort, nesten litt for fort! Jeg trodde jo jeg skulle være dritt lei innen nå, men formen er jo såpass god (både fysisk, og for tiden også mentalt. Hurra!) at tanken på å gå frem til termin eller på overtid er VELDIG overkommelig. ...men vi får se om en uke eller to eller tre ;) (OMG bare såvidt over tre uker til termin! :bond:)

Hvordan er formen din da?

Aaahhh… Rumpehikking :rodmer: Like behagelig som musetafsing innenfra :ler: Følte noen ganger at han prøvde å ta hånda ut av livmorhalsen :sjenert:

Ja steike, det er ikke mye behagelig! :hoho: Litt sånn "eh, au. Eeeh. AU! VØ-HØ-HØØØYH, du har ikke noe nedi der å gjøre enda! Slapp av litt, a?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å pakke sykehusbagen. Det er jo dævendøttemeg umulig! Ta med nok klær sånn at man ikke risikerer å få blod/gulp/melk/gud vet hva på absolutt alt. Komfortabelt å ha på. Praktisk å amme i. Helst noe litt finere (les: ikke superslaskete) om vi skal ha besøk. Men fortsatt komfortabelt og praktisk. Og ikke ta med for mye.

:bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh. Fødebag pakket. Så langt som det går nå ihvertfall. Begynte nesten å sippe da jeg skulle finne klær til Lille. Og sippa på ordentlig da jeg tok kosekaninen ut av skuffen og putta den i bagen (dumme mannen bare flirte av meg og gav meg en klem. Skjønner han ikke at dette er STORT!? :ler:).

Endret av *bakepulver*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Rumpehikking og innside musetafsing. Hvilke vidunderlige kroppslige fenomen man får del i. Og ikke minst bilder i hodet ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Essie_, så hyggelig med besøk i dagboka mi. (og du har lest gjennom den!? Gale kvinnfolk!) Velkommen til deg! :)

Gratulerer med spire! Du, den første tiden var for meg den desidert treigeste! Frem til vi kunne fortelle det til folk, og før det begynte å synes og merkes ordentlig. Etter det så bare *poff* har tiden flydd! Nå synes jeg egentlig bare at det hele har går veldig fort, nesten litt for fort! Jeg trodde jo jeg skulle være dritt lei innen nå, men formen er jo såpass god (både fysisk, og for tiden også mentalt. Hurra!) at tanken på å gå frem til termin eller på overtid er VELDIG overkommelig. ...men vi får se om en uke eller to eller tre ;) (OMG bare såvidt over tre uker til termin! :bond:)

Hvordan er formen din da?

Jeg hadde vel ikke egentlig tenkt å lese gjennom hele, men begynte, og fant mye humor, tips om ikke-pungsæggete ( :fnise: ) vogner og annet, derfor fortsatte jeg. Godt å høre at tiden kommer til å føles kortere etterhvert - nå syns jeg hver dag er som en uke. Likevel har det ikke helt gått opp for meg. Jeg har mistet to ganger siste året (en SA og en MA), men plutselig en dag forrige uke fikk jeg troen på at fosteret vårt lever. Skal på UL på tirsdag og se om troen min stemmer :rolleyes:

Har allerede fortalt det til en del; mamma, svigers (fordi vi har vært på ferie sammen), to vennepar (også pga ferie), to venninner, og sjefen min. Gleder meg likevel til det blir offisielt - og da går kanskje dagene noe fortere også ;)

Formen er ganske bra, stigende tror jeg. Har vært mye kvalm med brekninger, og forferdelig sliten! Blir helt utmattet av å gå opp i 2. etasje. :hakeslepp:

Fint å høre at formen din er god, både fysisk og psykisk - kan se for meg at enkelte svangerskap kan være ganske utmattende for hode og kropp. Tre uker er jo ingenting! Og det betyr også at h*n kan komme når som helst egentlig, selv om jeg forstår at du ikke har det travelt :Nikke:

God helg! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh. Fødebag pakket. Så langt som det går nå ihvertfall. Begynte nesten å sippe da jeg skulle finne klær til Lille. Og sippa på ordentlig da jeg tok kosekaninen ut av skuffen og putta den i bagen (dumme mannen bare flirte av meg og gav meg en klem. Skjønner han ikke at dette er STORT!? :ler:).

:ler: Du er søt! Nei, DERE er søte! :Nikke:

Veldig hyggelig å høre at formen er god om dagen! :hoppe: Og Essie_, jeg krysser fingrene for at alt går bra denne gangen! :klem:

God helg! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åh, MA var en av mine største frykter. Krysser fingre og tær og alt mulig annet for at alle gode ting er tre for dere, og at spiren har klort seg grundig fast denne gangen! :klemmer:

Og at kvalmen går over og blir erstattet med masse energi! Det er det jo mange som opplever når de går over i 2.trimester, heldigvis. :)

- - -

I går var jeg 37 uker på vei! 3 uker til termin i dag! :blink: om lille skulle bli født nå, så ville h*n ikke bli regna som prematur. Det er et relativt ferdig, lite menneske inni der! Vææææh!

Vi har stått på så SINNSYKT mye hjemme de siste ukene. Mannen er nesten helt ferdig med å rydde det megarotete rommet (som har vært megarotete i 10 år eller noe sånt). Han har virkelig jobba altså, jeg er dritstolt av ham :hjerte: En halv dag med smårydding nå, så er vi egentlig i mål der inne (og det er ingen krise sånn det er nå heller, perfekt blir det ikke uansett). Også han er så flink så blir jo jeg inspirert til å være det samme, så jeg har vært vaskekjerring i noen uker nå. Vi *ahem* er ikke de ivrigste på rengjøringa, så nå har jeg gått over og vaska grundig endel steder. Og gjort klart alt mulig til Lille-ankomsten. Ikke 100% ferdig, men ferdig nok. Alt både jeg og mannen får gjort fra nå av blir en hyggelig bonus, tror jeg at jeg skal tenke. :)

3 uker!?! :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er da :) Er utrolig deilig å få sånt ut av verden :) Skal dere bruke mannens roterom som babyrom?

Tenk da… 3 uker :danse: Så spennende, gøy, skummelt og herlig :rodmer:

Jeg og hater å gjøre rent. Skikkelig skippertak menneske :sjenert: Ikke noe "perfect instagram tusen bilder i uka stilrent og perfekt" hjem dette :fnise:

Stuegulvet er som oftest "pynta" med leker som er vonde å tråkke på OG sparke i :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...