Gå til innhold

*bakepulver*s hevebok


*bakepulver*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er bare å sende PM om du vil rante, vet ikke om jeg har sagt det før, men jeg var jo gjennom lignende for ikke så alt for lenge siden. Godt at du er i gang på DPS! Men det aller meste av ting som sånne dumme depresjoner henter opp, er helt normale, men føles skikkelig dritkjipe når de står på. :klemmer:

PERFEKT KOSEKANIN! Hvor er den fra? Vesla har en fra H&M som hun elsker, og jeg er så sur på meg selv for at jeg ikke fikk tak i en til, sånn at jeg har en i bakhånd i tilfelle ødeleggelse/misting/lignende ting.

Silly U er kulest! :nigo:

Vi kjøpte sånne små håndhåndklær på Ikea som vi brukte på stellematta, i tillegg til de vi hadde fra før av. Syntes det funket like greit som noe annet. Har også kjøpt en stor pakke med sånne 50x50 cm (eller hva de nå er) tisseunderlag (eller kladder, som jeg ble kjent med at de heter i hjemmesykepleien), så vi bruker nok noen sånne også.

FlexiBath er veldig kjekt! :jepp: Elsker at det kan slåes sammen!

Om jeg får til ammingen, så blir det minst en Freya-bh på meg har jeg bestemt. Enn så lenge får de der slaskete fra Boob holde. Selv om det dreper ryggen min :fnise:

Men penger investert i gode BHer er penger spart på kiropraktor/fysioterapeut.

Høres ut som en fornuftig mengde kluter og gulpekluter :jepp:

Takk, fine deg. :klemmer: Kanskje jeg gjør det etterhvert. Akkurat nå er verden ganske fin :)

Jaaah, sant det er fin-fin kanin!? (:fniser:) Den er fra Babylonia, modellen heter Peppa Tino. Jeg kjøpte den på Rudo (som har verdensrekord i elendig katalog og nettbutikk), men de har den på bl.a.på mimmis.no ser jeg. På tilbud! ;)

Kladder!? :ler: Jaja. Vi har noen sånne ihvertfall.

...om man klipper to hull til øyne i dem og trer dem over hodet: blir man spøkelseskladden da?

*ba-dum-dsjjjj*

Jeg har to vanlige BHer fra Freya, og de eeeelsker jeg. Men det var det med størrelse da. Nå har de fått inn en Freya amme-BH på underverker.no og (mye lettere å bestille fra norsk butikk mtp mulig retur av feil størrelse og sånt). Jeg har innmari godt erfaring med servicen der, så det kan jo hende det blir etterhvert. Men den koster godt over 600 spenn, da! :haar:

Innom med en :klem: Ikke lenge igjen nå

:hug:

Takk! :kose: Søtinger!

*KG hikke, dobbelt innkegg*

Jaaa, jeg liker Bravissimo! Men nå som størrelsen min plutselig driver og endrer seg, så synes jeg det er litt skummelt å bestille fra utenlandsk nettsted, er ikke bare-bare å få byttet og sånt.

- - - - - - - - -

Morgengynastikk, anyone? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte bare vanlige håndklær på stellematta - det vil si, de gamle med grelle farger. Da var det ikke så farlig om de fikk noen bæsjegule flekker i tillegg, den fargen er helt innmari! :ler: ikke alltid den går bort i vask.

Gulpekluter hadde jeg også kjøpt inn i store dunger, men de ligger enda i skuffa. Lillemor gulpet nesten aldri, jeg trodde alle babyer skulle gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi bruker flanellskluter på stellematta, eller håndhåndklær om vi ikke har flere igjen. Det går med en del når lillebror tisser så fort bleia kommer av! Da gjelder det å legge noe over før uhellet er ute :fnise:

Har en veldig god amme-BH fra Bravado, men jeg ville venta til etter at melka har kommet etter fødsel (og stabilisert seg noenlunde) før du kjøper de dyreste og fineste. :)

Denne har jeg: http://ammebutikken.no/produkt/36/bravado-seamless-amme-bh.aspx?farge=Latte

Supersøt koseklut da! :rodmer:

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor driver folk å filmer seg selv mens de gjør yoga?? Noen ting kommer jeg aldri til å forstå meg på :klo:

Jeg kjøpte en del nye hånd håndkler til å ha på stellematta. Mest fordi de vi hadde ikke var så myke lengre. Og jeg bytta jo håndkle på stellematta 2-3 ganger om dagen i begynnelsen. Ungen var så glad i å gjøre fra seg når bleia var av :rolleyes:

Godt å høre at du får hjelp med tankene dine :klemmer:

Jeg brukte mye penger på ammebh fra Change. Var der under en uke etter fødsel for å få noe ordentlig støtte. De jeg hadde kjøpt var fra sparkjøp og ellos bare for å ha noe. De fra Change er med spiler, noe som gikk overraskende bra :)

Jeg økte faktisk ikke cupstørrelse etter fødselen.. Merkelig i grunnen :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Tips til rastløse bein:

Driver og går litt lange turer fortiden og får jævlig såre føtter og vondt i leggene. Kjøpte sånn fotolje og krem på bodyshop - ingen såre bein i dag og det var øyeblikkelig god effekt i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte bare vanlige håndklær på stellematta - det vil si, de gamle med grelle farger. Da var det ikke så farlig om de fikk noen bæsjegule flekker i tillegg, den fargen er helt innmari! :ler: ikke alltid den går bort i vask.

Gulpekluter hadde jeg også kjøpt inn i store dunger, men de ligger enda i skuffa. Lillemor gulpet nesten aldri, jeg trodde alle babyer skulle gjøre det.

Mnei, de gjør vel ikke det alle sammen. Jeg kjenner jeg lett går inn i latskapsmodus på sånt. Joda, butikkene er åpne også etter at ungen er født. Men det er et styr å gå på butikken, og sikkert ye mer styr med en liten en. Så da gidder jeg heller å gjøre det nå :ler:

Vi bruker flanellskluter på stellematta, eller håndhåndklær om vi ikke har flere igjen. Det går med en del når lillebror tisser så fort bleia kommer av! Da gjelder det å legge noe over før uhellet er ute :fnise:

Har en veldig god amme-BH fra Bravado, men jeg ville venta til etter at melka har kommet etter fødsel (og stabilisert seg noenlunde) før du kjøper de dyreste og fineste. :)

Denne har jeg: http://ammebutikken.no/produkt/36/bravado-seamless-amme-bh.aspx?farge=Latte

Supersøt koseklut da! :rodmer:

Jeg har kjøpt to fra Bravado nå! Både seamless-en, og en med litt mer støtte. Er veldig klar over at størrelsen kan endre seg, men siden jeg brukte to mnd (!) med returer og nybestillinger sist jeg kjøpte BH på nett, så tenkte jeg det var like greit å starte nå :fnise: Seamlessen er vel ganske fleksibel har jeg skjønt. Om den andre passer perfekt nå, så vet jeg ikke helt hva jeg gjør :P

Hvorfor driver folk å filmer seg selv mens de gjør yoga?? Noen ting kommer jeg aldri til å forstå meg på :klo:

Jeg kjøpte en del nye hånd håndkler til å ha på stellematta. Mest fordi de vi hadde ikke var så myke lengre. Og jeg bytta jo håndkle på stellematta 2-3 ganger om dagen i begynnelsen. Ungen var så glad i å gjøre fra seg når bleia var av :rolleyes:

Godt å høre at du får hjelp med tankene dine :klemmer:

Jeg brukte mye penger på ammebh fra Change. Var der under en uke etter fødsel for å få noe ordentlig støtte. De jeg hadde kjøpt var fra sparkjøp og ellos bare for å ha noe. De fra Change er med spiler, noe som gikk overraskende bra :)

Jeg økte faktisk ikke cupstørrelse etter fødselen.. Merkelig i grunnen :klo:

Jeg har skjønt at de er glad i å vente til bleia er av, de små jævlene :lol:poop-before-or-after.jpeg

Jeg har fått arve en spile-BH fra Change! Ganske kjekt, sånn i tilfelle det ikke funker med spiler så har jeg ikke kasta vekk en krone. *tadaaaah*

Nei, de puppene er rare. Noen øker to-tre størrelser omtrent over natta, andre ingen ting. Fryktelig vanskelig å forholde seg til. Jeg føler det trengs litt mer standarder her. Kanskje et EU-regulativ eller to? :ler:

:blomst:

:kose:

Tips til rastløse bein:

Driver og går litt lange turer fortiden og får jævlig såre føtter og vondt i leggene. Kjøpte sånn fotolje og krem på bodyshop - ingen såre bein i dag og det var øyeblikkelig god effekt i går.

Men er såre og rastløse bein det samme? :klo: Uansett: sånne tips liker man! Takk, og notert! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klem til deg! Kan tenke meg at det ikke er noe godt å ha det som du har det nå. Håper hjelpen du får er virkningsfull. Jeg kjenner igjen meg og mannen i dere. Jeg vil ha alt klart, ha orden, rydde, være forberedt, ha god tid osv. Han er stikk motsatt, tar ting som det kommer, ordner det meste i siste lita osv. Jeg pleier å tenke at vi utfyller hverandre, og at han bidrar til at ikke jeg tar helt av, og jeg bidrar til at han får litt mer orden i kaoset sitt :) Det er ikke gøy når man ender opp med å krangle pga det. Håper du klarer å få det meste klart så du slipper å føle på stress når du går inn i de siste par ukene før fødsel. Er det mye som gjenstår nå?

Min erfaring fra ammebh-er er at jeg gikk opp to cup-størrelser og to rundt rett etter fødsel, men etter et par måneder roet det seg og jeg kan bruke de som er én større både i cup og rundt. Kan tipse deg om å ikke kjøpe de som har veldig stive cuper, de er vanskelige under amming, da de "spretter" opp igjen om du bretter dem ned for å amme, fordi de er så stive. Funker best når du ammer liggende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Men er såre og rastløse bein det samme? :klo: Uansett: sånne tips liker man! Takk, og notert! :)

Nei, på ingen måte. Tror likevel det kan ha effekt. Og deler gjerne et rimelig tips - tenker det kan være godt fir slitne gravidbein uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klem til deg! Kan tenke meg at det ikke er noe godt å ha det som du har det nå. Håper hjelpen du får er virkningsfull. Jeg kjenner igjen meg og mannen i dere. Jeg vil ha alt klart, ha orden, rydde, være forberedt, ha god tid osv. Han er stikk motsatt, tar ting som det kommer, ordner det meste i siste lita osv. Jeg pleier å tenke at vi utfyller hverandre, og at han bidrar til at ikke jeg tar helt av, og jeg bidrar til at han får litt mer orden i kaoset sitt :) Det er ikke gøy når man ender opp med å krangle pga det. Håper du klarer å få det meste klart så du slipper å føle på stress når du går inn i de siste par ukene før fødsel. Er det mye som gjenstår nå?

Min erfaring fra ammebh-er er at jeg gikk opp to cup-størrelser og to rundt rett etter fødsel, men etter et par måneder roet det seg og jeg kan bruke de som er én større både i cup og rundt. Kan tipse deg om å ikke kjøpe de som har veldig stive cuper, de er vanskelige under amming, da de "spretter" opp igjen om du bretter dem ned for å amme, fordi de er så stive. Funker best når du ammer liggende.

Ja, stort sett så fungerer vi sånn vi og. Utfyllende, altså :) Selv om jeg av og til skulle ønske at jeg hadde en av disse hyperaktive handymennene med overdreven ordenssans, så VET jeg at jeg har godt av å bli utfordra litt på det der. ...pluss at jeg ville gått på veggen av å bo med en sånn :fnise:

Mye og mye. Det blir jo et work in progress det her, men målet skal ihvertfall være å bli ferdige NOK innen 3 uker før termin. Ferdig nok betyr fått hivd ut alt vi ikke skal ha, fjernet stabler med rot og gjort det sånn noenlunde klart til at enten vi eller Lille kan flytte inn når vi ikke skal dele soverom lenger. Og det er vi ikke så langt unna! Blir nok litt hardkjør de siste dagene før "fristen" nå, men det burde gå. (i tillegg må vi bruke en 4-5 dager på å hjelpe mødrene våre på hver sin kant. Jaja, vi kommer ikke til å kjede oss ihvertfall) Ellers er det jo hundre ting som burde gjøres her, men det er sånt vi kan ta fatt på når livet tillater det igjen.

Direkte krangling gjør vi så og si aldri, men det blir noen dumme situasjoner likevel. Men alt i alt er jeg egentlig jækla stolt av mannen. Det har gått treigt, jeg har mast, han har utsatt, men jeg vet også at det har vært ting der som har vært veldig vanskelig for ham å ta tak i. Men det har han gjort. :hjerte: OG jeg er fornøyd med meg selv som har jobba masse med å bli et litt hyggeligere stressehue å bo med :P

Det var et godt poeng med amme-BHene! Notert!

Nei, på ingen måte. Tror likevel det kan ha effekt. Og deler gjerne et rimelig tips - tenker det kan være godt fir slitne gravidbein uansett.

Det tror jeg også! smug.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså. Er det en paragraf i betingelsene på finn.no om at man må være en lobotomert, dement, sosialt tilbakestående dorullnisse for å opprette og svare på annonser? :bond:

Jeg blir gal. Vi har kjøpt masse på finn i det siste, og gitt bort og solgt masse. Selgere kommer i en masse festlige varianter:

- de som aldri svarer når du tar kontakt.

- de som svarer at jada, tingen er fortsatt tl salgs, du kan godt kjøpe den - og så aldri svarer igjen.

- de som tror en annonse som sier "kommode til salgs" er komplett hvis den inneholder ett lusent bilde som ser ut som om det er tatt av en dritings oldemor gjennom et 5 cm tjukt lag med vaselin og i mørket, og ikke noe mer info. Hverken tingens tilstand, mål eller noe som helst.

- de som prøver å selge et newborn-sete (nypris 990,-) som er brukt i 6 mnd for 900 kroner. Må hentes. :rolleyes:

- de som sier at du kan kjøpe tingen og så selger den til noen andre (TRE ganger har jeg opplevd det nå!!!)

- de som ikke har ærlig beskrivelse i annonsen. Takk til damen som solgte oss et klaffebord med klaff som ikke funker.

- de som har annonsen som aktiv til tross for at tingen ble solgt for to uker siden. Og som blir sure fordi jeg ikke husker at jeg har kontaktet dem før og derfor spør en andre gang om den fortsatt er til salgs.

Også er det kjøperne.

- Greit at ikke alle er like stødige i norsk. Jeg gir da faen i hudfarge og opprinnelsesland på de jeg selger til. Men ikke send meg mail på polsk/urdu/wahetever da!? -.-

- De som tenker at "Hei! Jeg kommer og henter den i morgen kl 17" er en grei førstemail. Nei, det er det ikke - du er bare creepy.

- De som aldri dukker opp, som regel uten å si fra. Dette er 50% av menneskene som skal ha gratisting. Og overraskende mange av de som skal kjøpe noe.

- de som kjøper noe stor og tungt og så møter opp via kollektivtrafikk eller totalt uegna transportmiddel. Det gikk bra den gangen en tysk småbfarnsamilie måtte sjonglere den gamle sofaen på taket av bilen sin. Det gikk såvidt bra da den iranske faren med utkommandert bærehjelp-sønn skulle hente ellipsemaskina mi (med fullstendig mål og vekt oppgitt i annonsen), som de hadde tenkt å få i baggasjerommet på en liten Ford. Det beste var vel synkron-hakesleppet deres. Men jeg er glad for at jeg fikk overtalt den uføretrygdede, litt skrøpelige damen som skulle ha et et leksikon på 20 bind og nesten like mange kilo til at det IKKE var en god idé å ta bussen hit for å hente det. Puh.

Og så videre.

*leter videre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Jeg har hatt leggvarmere, nå er det bein som er så rastløse som en hyperaktiv 5-åring på julaften. Det er dødsvarmt, mannen snorker som besatt, og Lille veksler mellom å hikke masse og å sparke/vri på seg sånn at det nesten gjør vondt. I musa.

Sove? Kanskje en annen gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Blondie65

Lille teste ut om det er på tide å komme ut ser du.

Når det gjelder Finn annonsører:

Min annonse:

enslig voksen dame søker leilighet strekningen Sandviken - sentrum - Danmarksplass. Eget kjøkken og bad. Sikker betaler - max kr x.xxx/mnd. Ønsker ikke kontakt med telefonselgere.

Dette er pr definisjon å betrakte som sentrum i Bergen.

Svar 1: Langt ut i Bergen vest

Svar 2: Leier kun ut til studenter, er kollektiv der man deler kjøkken og bad

Svar 3: Leier kun ut til par

Svar 4: 2.500/mnd over mitt budsjett

Svar 5 til 10: telefonselgere

Svar etter at jeg har satt annonse til "utleid": flere.

Endret av Blondie65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, rastløse ben er TORTUR! Føler sånn med deg! :klem: Har du prøvd støttestrømper? Type sånn som går helt opp til skrittet omtrent. Det kan hjelpe. :jepp:

Finn er en sær, sær verden. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Finn er jeg fristet til å bare gi opp. Men himla godt oppsummert! :ler:

Prøvd å tøye ut leggene før du går til sengs? :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille teste ut om det er på tide å komme ut ser du.

Når det gjelder Finn annonsører:

Min annonse:

enslig voksen dame søker leilighet strekningen Sandviken - sentrum - Danmarksplass. Eget kjøkken og bad. Sikker betaler - max kr x.xxx/mnd. Ønsker ikke kontakt med telefonselgere.

Dette er pr definisjon å betrakte som sentrum i Bergen.

Svar 1: Langt ut i Bergen vest

Svar 2: Leier kun ut til studenter, er kollektiv der man deler kjøkken og bad

Svar 3: Leier kun ut til par

Svar 4: 2.500/mnd over mitt budsjett

Svar 5 til 10: telefonselgere

Svar etter at jeg har satt annonse til "utleid": flere.

Hahahaha, ja dette hørtes kjent ut! :laugh: Fikk du vondt i hodet etterhvert? (jeg hadde ihvertfall dunka det i skrivebordet både titt og ofte)

Huff, rastløse ben er TORTUR! Føler sånn med deg! :klem: Har du prøvd støttestrømper? Type sånn som går helt opp til skrittet omtrent. Det kan hjelpe. :jepp:

Finn er en sær, sær verden. :fnise:

Ææææææh. Kan jeg eventuelt vente med å prøve til det ikke er faen-og-tredve-grader!? :P Ellers ikke dumt tips, altså! :jepp:

Finn er jeg fristet til å bare gi opp. Men himla godt oppsummert! :ler:

Prøvd å tøye ut leggene før du går til sengs? :kose:

Ja, tøyer litt og prøver å bevege meg når det blir for ille. Det hjelper jo. Sovna på sofaen i natt, med mobilen som distraksjon. :ler:

Men så er Finn en bra ting også. I dag fikk vi kjøpt kommode! :danse: Etter å ha avtat med to som så trakk seg (les: solgte til noen andre etter å ha avtalt med oss. Grrrr!), og etter å ha sendt en million mailer med negativt eller ikke noe svar. Kjekt å bo i Oslo hvor det legges ut så mange ting, men det er jammen meg større pågang på dem her også! Nå har vi sted å ha barneklær og utstyr! Må vaske den litt og sånt, men det er utrolig kjekt å få på plass. Så da har jeg begynt å vaske barneklær også. Hihi. Kanskje litt tidlig, men siden jeg egentlig haaaater å vaske klær så var det kjekt å få gjort det mens jeg faktisk var litt inspirert.

Jeg liker IKEA som det er, men det er enda bedre når du kan kjøpe pent brukte, ferdigmonterte ting til halv pris. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...