Kokos Skrevet 28. januar 2014 #381 Del Skrevet 28. januar 2014 Den var fin! Bra å senke forventningene litt, det ordner seg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*bakepulver* Skrevet 28. januar 2014 Forfatter #382 Del Skrevet 28. januar 2014 "Ikke putt babyen i tørketrommelen" tror jeg at jeg skal huske, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasadena Skrevet 28. januar 2014 #383 Del Skrevet 28. januar 2014 Men! Det kan være svært nyttig å plassere babyen i nærheten av tørketrommelen. Hvit støy er fine greier Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*bakepulver* Skrevet 28. januar 2014 Forfatter #384 Del Skrevet 28. januar 2014 Men! Det kan være svært nyttig å plassere babyen i nærheten av tørketrommelen. Hvit støy er fine greier Njaaa. Ikke sikker i vårt tilfelle. Vi har vaskekjeller. Og bor i 11. etg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anje Skrevet 28. januar 2014 #385 Del Skrevet 28. januar 2014 Njaaa. Ikke sikker i vårt tilfelle. Vi har vaskekjeller. Og bor i 11. etg. Du kan jo alltids gå ned og ta opp 1-2 timer med "vaskesyklus kokvask" på mobilen så du er beredt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 28. januar 2014 #386 Del Skrevet 28. januar 2014 Hvit støy i form av støvsuger fungerte til en viss grad hos oss. Hun sovna ikke, men vi hørte ikke at hun vrælte, og så fikk vi jo gjort litt husarbeid. Prøvde ikke så mange gangene, for å si det sånn.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasadena Skrevet 28. januar 2014 #387 Del Skrevet 28. januar 2014 Kanskje ikke helt velegnet plassering da, nei. Mini sov mange halvtimer (det er max lengde på blundene) foran vannkranen på kjøkkenet, ved oppvaskmaskinen eller ved tørketrommelen da hun var lita og lå i bagvogna. Nå sover hun med radio på om natta. Det hjelper kanskje en smule. Man prøver det meste, når man kan krysse av 12 av 12 punkter på Dr. Sears "high need baby"-liste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 28. januar 2014 #388 Del Skrevet 28. januar 2014 Du kan jo alltids gå ned og ta opp 1-2 timer med "vaskesyklus kokvask" på mobilen så du er beredt? Eller legge babycallen vaskekjelleren og sende til barnerommet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anje Skrevet 28. januar 2014 #389 Del Skrevet 28. januar 2014 Eller legge babycallen vaskekjelleren og sende til barnerommet. Fin ide! Spørs bare om alle samtalene naboene har der nede egner seg for småbarn.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KatteLatte Skrevet 29. januar 2014 #390 Del Skrevet 29. januar 2014 Ny leser melder seg! Gratulerer så mye med graviditet! Har pløyd igjennom hele dagboka di nå, og kjenner meg igjen i veldig mye av det du skriver. Her satt spira på første (!) forsøk, og det var med skrekkblandet fryd jeg leste av testpinnen. Rakk jo knapt å begynne å prøve før den satt, hadde trodd jeg skulle få litt lengre tid på å forberede meg på at jeg skulle bli gravid. Ikke misforstå, det var 100% planlagt. Terningen er 8. februar, og vi venter ei lita jente Er enig med deg når det kommer til gjenbruk av babyutstyr. Ikke kjøp masse ting og tang før dere har sett hva dere kan få/låne/kjøpe av venner og familie. Selv har vi fått vanvittig mye klær (har kun kjøpt ei lue selv, samt noe sengetøy og et håndklesett - mest fordi det var pent og myyykt, ikke fordi vi egentlig trengte det), vi har fått tre (!) bilseter, lekegrind, stellebord, tåterflasker osv... Vogn har vi fått låne, en flott TFK med tre hjul. Tenk om vi skulle kjøpt alt dette selv! Vi har spart ganske mange tusen, og miljøet er spart for avfall - det liker jeg! Ser også hva du mener med at alt ikke MÅ være rosa eller blått. Her blir det mye rosa, da vi har arvet så mye, men jeg synes også lilla og grått er veldig fint. Gråt forresten noen tårer da jeg leste om både mannen og mammaen din sin reaksjon Hormonell, jeg? Neeeida... Faktisk ikke så ille, jeg har hatt en utrolig fin graviditet. Hadde kvalme og oppkast i noen uker i sommer, litt ryggvondt innimellom, ellers har formen vært utrolig bra. Har sluppet å gå opp så veldig mye også (ikke fordi jeg har gått inn for det, kun fordi jeg alltid har vært sånn), og tror kroppen har hatt godt av det. Nå er jeg egentlig der at jeg prøver å gå opp mer før jeg skal starte amminga - må ha litt å tære på da. Har derimot vært utrolig dårlig til å trene - ser du er flink der allerede, håper du klarer å fortsette med det. Tror du får igjen for det under fødselen og i tida etterpå! Så, 10 dager igjen til termin, og jeg har ingen hast med å føde. Kan godt vente et par uker til, det hadde ikke gjort meg noenting Gleder meg jo veldig til vesla kommer, men det er samtidig skuuummelt... Hva ER det vi har gjort, egentlig!? PS: innlegg skrevet fra iPad, derav mangel på morsomme, illustrerende smileys, og helt sikkert overflod av teite autokorrekturer. Gidder ikke lese igjennom, so forgive me. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*bakepulver* Skrevet 29. januar 2014 Forfatter #391 Del Skrevet 29. januar 2014 Så langt er vel det morsomste forslaget å overvåke naboene? Jeg går for den. Hei og velkommen, KatteLatte! (jeg er imponert over at du har lest hele boka) Ja, jeg er VELDIG forsiktig med å "klage" over det for det er så mange par som sliter med å bli gravide - men det gikk nesten litt for fort. Litt sånn "men... heh? Jeg skulle jo venne meg til tanken først!" Det høres jo ut som om du har en drøm av en graviditet! Har inntrykk av at VELDIG mange er møkkalei når de er på ditt stadie. Jeg prøver så godt jeg kan å nyte å være ganske symptomfri enn så lenge. Har til og med *sniker inn selvskryt* trent både kondis og styrke i dag! Eh, og bakt og spist cookies... Fant ingen morsomme autokorrekturer i innlegget ditt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 30. januar 2014 #392 Del Skrevet 30. januar 2014 Hei på deg, og gratulerer med baby i magen! Gleder meg til å bli kjent med deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mihi Skrevet 30. januar 2014 #393 Del Skrevet 30. januar 2014 Jeg vil også følge med anbefaler virkelig UL i uke 12, vi fikk med flere bilder og 3D film av nurket! Kjempestas å vise besteforeldrene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*bakepulver* Skrevet 31. januar 2014 Forfatter #394 Del Skrevet 31. januar 2014 Hei og velkommen, La Traviata og Mihi! Så koselig med flere nye fjes i dagboka mi! Det blir nok UL i uke 12 ja, for jeg gleder meg som en liten unge! ...til å se en liten unge! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*bakepulver* Skrevet 31. januar 2014 Forfatter #395 Del Skrevet 31. januar 2014 Strikkeprosjekt babyteppe: godt underveis! Dette går både bedre og fortere enn jeg trodde. Sidene er nesten 80 cm lange nå, og det er ikke så mye igjen av det første nøstet. Jeg kjøpte bare to, så jeg burde vel strengt tatt begynne å felle av snart. Det er litt fristende å kjøpe et nøste til og gjøre det litt større (til 100x100 f.eks.) sånn at det passer lenger. Men samtidig så begynner jeg jo å bli drittlei! Helt jevnt strikket er det jo ikke, men det ble penere enn jeg skulle trodd. Har fått til et merkelig "hull" () et sted inni det som ikke er en løs maske eller noe sånt. Og ett sted hadde jeg visst bestemt meg for at kastet burde inn etter to masker i stedet for tre. Jaja, sånt skriver vi på "sjarmerende og hjemmelaget"-kontoen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 31. januar 2014 #396 Del Skrevet 31. januar 2014 Yay! Så flink! Tepper har jeg aldri begitt meg ut på, orker ikke tanken! Jeg holder jo på å gå lei på bolen til babygenseren jeg holder på med liksom... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*bakepulver* Skrevet 31. januar 2014 Forfatter #397 Del Skrevet 31. januar 2014 Øøøøøhhhh.... ....bol? *n00b* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 31. januar 2014 #398 Del Skrevet 31. januar 2014 Øøøøøhhhh.... ....bol? *n00b* Det er visst det den hoveddelen heter, den man setter ermene på! Man skal stadig lære nye ting! (Jeg visste det ikke før jeg begynte på Oslo-anorakken altså) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*bakepulver* Skrevet 31. januar 2014 Forfatter #399 Del Skrevet 31. januar 2014 Haha, OK! Jeg var litt på "eh, sånn som vepser bor i? Finnes det noe på en genser som til forveksling kunne ligne på det? Eeeeee, nei?" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 31. januar 2014 #400 Del Skrevet 31. januar 2014 Er det noe galt med gensere med litt ekstra buzz også, nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå