Gå til innhold

*bakepulver*s hevebok


*bakepulver*

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en mobywrap til mini da han var nyfødt. Åååå så kos det var å gå rundt med han oppi der. Han sovna oppi der men våkna ofte etter ca 30 min og ville ikke mer :P Pluss at ryggen min var ganske skrøplig etter graviditet og fødsel så jeg orka ikke bære rundt på han så lenge. Samme hvor ergonomisk sjal eller sele jeg brukte.

Jeg synes Cabooen ser genial ut. Helt lik moby men du slipper å knytte hver gang. Det er null problem å knytte moby, men jeg fikk aldri brukte det ute. Fikk uansett vinterbaby, så frista ikke å stå der i snøen å knytte sjal :fnise:

Etter han var 4 mnd begynte jeg å bruke sele også. Har en Manduca som er veldig god. Pluss en ergobaby-knock-off fra ebay til 80 kr som er like god som manducaen ;)

Brukte de litt hjemme hvis jeg måtte gjøre ting, når jeg skulle gå inne på butikken var det greit å ha han i selen, og om han ble lei av vogna. Men igjen, samme hvor ergonomisk så orka jeg ikke bære rundt på han lenge. Ryggen var kjempesliten etter en tur på butikken. Note to self, tren mer :ler:

Har spart på alle tre bæretingene mine siden vi skal ha flere barn, og de blir nok mer brukt da ser jeg for meg.

Jeg har skjønt det sånn at de selene på babybjørn hvor ungen henger i skrittet og titter utover er ikke bra for ungen i lengden. Tviler på at ungen har vondt av å sitte der i 10 min. Og har hørt at mange av de er så vonde å bruke at du ikke orker noe lengre alikavel :P

Ene til babybjørn heter vel active one, eller noe i den duren (gidder ikke google nå), og den tror jeg er en av de bedre :)

Du får nesten bare prøve deg frem og se hva du synes er best for deg og din baby :)

Kos deg videre med verdens fineste søndag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tekola

Babybjörn One er den nyeste, vi har den og er kjempefornøyde. Den gir god støtte til oss og babyen. Har for det meste hatt henne innover, men noen korte turer utovervendt. Og så kan man ha barnet på ryggen med den når de blir eldre, veldig kjekt :jepp:

Er noen bilder her av dem http://lekmer.no/search/?q=babybj%C3%B8rn+b%C3%A6resele

Men man bør nesten dra og prøve, for det er så ulikt hva som sitter godt! Vi prøvde ErgoBaby også, og den satt ikke godt på noen av oss.

Gleder meg så til å bære i sjal igjen! Og så har vi vært kjempeheldige og fått en MeiTai vi skal teste også :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babybjørn One er fremdeles ikke optimal mtp babyens ergonomi. :sjenert: Nå skal jeg ikke legge ut om så mye av det, og jeg ville ikke nølt med å bruke noe sånt i en halvtime for eksempel, men for mer bruk enn det ville jeg valgt noe som er "riktigere".

Caboo er dødsgenialt! Feelingen til et bæresjal (så deilig! :hjerte: ), og like enkelt som en bæresele. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri brukt bæresjalet utendørs, bare inne når han ikke ville sove/roe seg og jeg f.eks var sulten og hadde andre ting jeg burde gjøre. Cabooen er et "ferdigknytt" (man knyter det en gang) sjal med ringer på, også knyter man en ekstra stoff rundt for å holde barnet bedre på plass. Tar to sek å slenge på seg, og babyen er jo liten så null problem å få inn selv :) Å knyte hver gang hadde jeg ikke orka.

Jeg fikk i gave en slags bæresele fra Asia som i mitt hodet ikke virker ergonomisk bra i det hele tatt, prøvde den en gang men det var så vondt for meg (selene gnagde og han var ikke så veldig tung da). Har prøvd å gi den gratis bort men ingen vil ha den :P Har en Ergobaby men den er lite brukt. Vogna er masse brukt :)

Koselig at dere får så mye :) Gjenbruk er kjempe bra, vi fikk lite men kjenner heller ikke så mange med barn som ikke hadde gitt bort tingene eller som er ferdig med få barn. Fikk en vippestol men den er mye mindre brukt enn jeg hadde trudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nydelig med verdens fineste søndag! Og hyggelig med svoger/svigerinne som kaster utstyr etter dere :fnise: At dere hadde noe av det fra før er vel et tegn på at dere begynner å bli klare :)

Babyutstyr generelt og bæreseler spesielt har jeg null peiling på, så der skal jeg ikke uttale meg. Overlater det til de med erfaring.

Her har helgen vært megafin :jepp: Den første helgen siden jeg ble ferdig med siste eksamen og den siste helgen før vi flytter til ny leilighet. Alt er dratt ut fra skuffer og skap, puttet i esker eller ligger strødd rundt omkring så det er litt kaos, men bare kos! :nigo:

Ha en fortsatt fin søndagskveld! :klem:

Jeg er jo en av de der superplanleggerdamene (bortsett fra at jeg til tider er jævlig dårlig på å følge opp min egen planlegging, da. OG fryktelig glemsk, haha), så jeg har brukt litt tid på å lete etter ålreit ting&tang og se etter det brukt og sånt. Mesteparten av det vi har fikk vi på én gang da, fra et vennepar.

Whiii, grattis med vel overståtte eksamener! Flytting er litt slitsomt mens det står på, men det er jo så stas med nytt sted å bo! :jepp: Kaos, men kos. Hm. Kaoskos. Yay!

Jeg hadde en mobywrap til mini da han var nyfødt. Åååå så kos det var å gå rundt med han oppi der. Han sovna oppi der men våkna ofte etter ca 30 min og ville ikke mer :P Pluss at ryggen min var ganske skrøplig etter graviditet og fødsel så jeg orka ikke bære rundt på han så lenge. Samme hvor ergonomisk sjal eller sele jeg brukte.

Jeg synes Cabooen ser genial ut. Helt lik moby men du slipper å knytte hver gang. Det er null problem å knytte moby, men jeg fikk aldri brukte det ute. Fikk uansett vinterbaby, så frista ikke å stå der i snøen å knytte sjal :fnise:

Etter han var 4 mnd begynte jeg å bruke sele også. Har en Manduca som er veldig god. Pluss en ergobaby-knock-off fra ebay til 80 kr som er like god som manducaen ;)

Brukte de litt hjemme hvis jeg måtte gjøre ting, når jeg skulle gå inne på butikken var det greit å ha han i selen, og om han ble lei av vogna. Men igjen, samme hvor ergonomisk så orka jeg ikke bære rundt på han lenge. Ryggen var kjempesliten etter en tur på butikken. Note to self, tren mer :ler:

Har spart på alle tre bæretingene mine siden vi skal ha flere barn, og de blir nok mer brukt da ser jeg for meg.

Jeg har skjønt det sånn at de selene på babybjørn hvor ungen henger i skrittet og titter utover er ikke bra for ungen i lengden. Tviler på at ungen har vondt av å sitte der i 10 min. Og har hørt at mange av de er så vonde å bruke at du ikke orker noe lengre alikavel :P

Ene til babybjørn heter vel active one, eller noe i den duren (gidder ikke google nå), og den tror jeg er en av de bedre :)

Du får nesten bare prøve deg frem og se hva du synes er best for deg og din baby :)

Kos deg videre med verdens fineste søndag ;)

Ja, det virker veldig koselig med de bæregreiene. :rodmer: Tror mannen er litt ivrig på dem og. Hihi, fint.

Takk for tips og synsing! Er vel et greit utgangspunkt å prøve seg frem litt ja, men sånn ang babyen er det jo litt vanskelig å se selv hva som er belastende over tid. Kjekt med meninger fra fagfolk og sånt. :)

Det som er litt irriterende ang. Babybjörnen er at jeg finner veldig mange som mener og synser på forum og blogger at det ikke er bra, og som gjerne bruker fagfolk som argument. Men jeg ser ikke så mange (les: ingen) faglige artikler om temaet. Og da blir jeg skeptisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babybjörn One er den nyeste, vi har den og er kjempefornøyde. Den gir god støtte til oss og babyen. Har for det meste hatt henne innover, men noen korte turer utovervendt. Og så kan man ha barnet på ryggen med den når de blir eldre, veldig kjekt :jepp:

Er noen bilder her av dem http://lekmer.no/search/?q=babybj%C3%B8rn+b%C3%A6resele

Men man bør nesten dra og prøve, for det er så ulikt hva som sitter godt! Vi prøvde ErgoBaby også, og den satt ikke godt på noen av oss.

Gleder meg så til å bære i sjal igjen! Og så har vi vært kjempeheldige og fått en MeiTai vi skal teste også :rodmer:

Takk for tips! Åh, må man dra i butikk altså? Men jeg er jo så glad i å kjøpe ting på nettet! :ler:

Babybjørn One er fremdeles ikke optimal mtp babyens ergonomi. :sjenert: Nå skal jeg ikke legge ut om så mye av det, og jeg ville ikke nølt med å bruke noe sånt i en halvtime for eksempel, men for mer bruk enn det ville jeg valgt noe som er "riktigere".

Caboo er dødsgenialt! Feelingen til et bæresjal (så deilig! :hjerte: ), og like enkelt som en bæresele. :)

Hmmm. Vi ER jo to kløner her i huset. Kanskje lurt med noe som gjør det enkelt å holde den tredje kløna på plass? :ler:

Aldri brukt bæresjalet utendørs, bare inne når han ikke ville sove/roe seg og jeg f.eks var sulten og hadde andre ting jeg burde gjøre. Cabooen er et "ferdigknytt" (man knyter det en gang) sjal med ringer på, også knyter man en ekstra stoff rundt for å holde barnet bedre på plass. Tar to sek å slenge på seg, og babyen er jo liten så null problem å få inn selv :) Å knyte hver gang hadde jeg ikke orka.

Jeg fikk i gave en slags bæresele fra Asia som i mitt hodet ikke virker ergonomisk bra i det hele tatt, prøvde den en gang men det var så vondt for meg (selene gnagde og han var ikke så veldig tung da). Har prøvd å gi den gratis bort men ingen vil ha den :P Har en Ergobaby men den er lite brukt. Vogna er masse brukt :)

Koselig at dere får så mye :) Gjenbruk er kjempe bra, vi fikk lite men kjenner heller ikke så mange med barn som ikke hadde gitt bort tingene eller som er ferdig med få barn. Fikk en vippestol men den er mye mindre brukt enn jeg hadde trudd.

Ja, gjenbruk er stas når man har muligheten til det! :jepp: Leter for harde livet etter brukt vogn nå også, men finner selvfølgelig ingen av de modellene vi vil ha. :ler. (IKKE START EN VOGNDISKUSJON IGJEN FOLKENS, JEG BLIR BARE FORVIRRA!)

Oh hey - jeg har observert flere sæggepungvogner i det siste! Blir litt glad hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg så en sæggepungvogn i dag faktisk. Tenkte på dere her inne med en eneste gang :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke bare de i skinn. Stort sett alle vogner fra emmaljunga og simo er sæggepung, spør du meg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...i tillegg til alien og robot og alt det der, har det blitt tippa "ire" i tippelista? Det var ihvertfall *noen* som fant ut at det var en god idé med en runde riverdance i 4-tiden i natt. :Gjesp:

Endret av *bakepulver*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

:hoho: bøllefrø!

Jeg lurer av og til på om graviditeten er designet sånn for å forberede vordende foreldre på dårlig søvn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoho: bøllefrø!

Jeg lurer av og til på om graviditeten er designet sånn for å forberede vordende foreldre på dårlig søvn :P

Men dette gikk jo bare ut over meg? :klo: ...mener du jeg burde plage mannen når det skjer? Lille sparker meg, så kan jeg sparke mannen? Ja? :lur:
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Tekola

Du må jo legge deg i stor skje når det holder på som verst! :nigo:

Husker HerrTekola ble så sur forrige runde fordi jeg sparket og dultet til ham i søvne. Men jeg sa jo som sant var, at det var ikke meg.... :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Får du en ire må du jo håpe på sjarmerende dialekt på kjøpet! :jepp:

Men kanskje et forklaringsproblem ovenfor herren i huset? :fnise: Eh - det var en leprechaun? :P

Men dette gikk jo bare ut over meg? :klo: ...mener du jeg burde plage mannen når det skjer? Lille sparker meg, så kan jeg sparke mannen? Ja? :lur:

:nigo: Ja.

Noe annet ville vel være å ta fra mannen en første-gangen opplevelse? :engel: Tenk, det var første gangen lille bøllefrø holdt oss våkne hele natten, kan dere mimre på aldersheimen. Eventuelt med påføyelsen "og så sov vi ikke mer de neste 3 årene". :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt en Caboo denne gangen, men har ikke fått prøvd den ennå ;)

Har hatt både BabyBjørn, ringslynge, Mei Tai og Ergo før, likte de to siste best!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, men jeg liker inntrykket jeg får av cabooen. Er det teit å kjøpe bare en sånn? Eller er det teit å ikke ha et sjal på lur også? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...