^^Belle^^ Skrevet 24. mars 2014 #781 Del Skrevet 24. mars 2014 18 uker allerede Er det på ordinær UL du får vite termindato? Eller vet du det allerede? På UL'en får man vite hva som er den ''offisielle'' datoen som leger og jordmødre følger. Men altså...jippi! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*bakepulver* Skrevet 24. mars 2014 Forfatter #782 Del Skrevet 24. mars 2014 18 uker allerede Er det på ordinær UL du får vite termindato? Eller vet du det allerede? Man får en dato da, ja - men den er basert på størrelsen på fosteret. Det er ultralydtermin. Også har man menstermin, som er basert på første dag i siste mens - og det er 25. august. Også vet jeg når eggløsning og unnfangelse skjedde også, og ut fra det er det 26/27. august. Ultralyden i uke 12 da 23. august, så vi får se hva de påstår denne gang. Har skjønt de ikke er noe flinke til å ta hensyn til at enkelte faktisk VET når unnfangelsen skjedde, det virker jo litt...rart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 24. mars 2014 #783 Del Skrevet 24. mars 2014 Man får en dato da, ja - men den er basert på størrelsen på fosteret. Det er ultralydtermin. Også har man menstermin, som er basert på første dag i siste mens - og det er 25. august. Også vet jeg når eggløsning og unnfangelse skjedde også, og ut fra det er det 26/27. august. Ultralyden i uke 12 da 23. august, så vi får se hva de påstår denne gang. Har skjønt de ikke er noe flinke til å ta hensyn til at enkelte faktisk VET når unnfangelsen skjedde, det virker jo litt...rart. Grunnen til dette er at de måler størrelsen på fosteret og sannsynlig restlengde på svangerskapet. Termindato er uansett +/- 2 uker omtrent. Til og med IVF'ere kan få flyttet på terminen sin og der er man ihvertfall sikker på når unnfangelsen skjedde! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 24. mars 2014 #784 Del Skrevet 24. mars 2014 (endret) Det handler vel litt om at man ikke vet når egget festet seg, selv om man vet dato og klokkeslett for Uansett skal det tas hensyn til hvis det er stort avvik mellom menstermin og ul-termin. Jeg skulle vært på overtidskontroll i dag selv om det bare er to dager siden ul-termin Endret 24. mars 2014 av Mazilla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 24. mars 2014 #785 Del Skrevet 24. mars 2014 Spennende og stas! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*bakepulver* Skrevet 24. mars 2014 Forfatter #786 Del Skrevet 24. mars 2014 Jada, jeg skjønner logikken bak det, og den er jo god. Og de fleste jordmødre/sykehus bruker helt sikkert sunn fornuft. Men jeg synes jeg etterhvert har hørt endel "skrekkhistorier" om folk som blitt flyttet tilbake ganske mye og så går voldsomt over tiden med konsekvenser både for mor og barn, til tross for ivrige protester. Så jeg tar i grunn ikke sunn fornuft for gitt. Men det gjør jeg jo i grunnen aldri uansett (jeg synes de kan flytte terminen litt tilbake. Vil ha barnehageplass! ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 24. mars 2014 #787 Del Skrevet 24. mars 2014 :jippi: 18 uker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokos Skrevet 24. mars 2014 #788 Del Skrevet 24. mars 2014 På UL'en får man vite hva som er den ''offisielle'' datoen som leger og jordmødre følger. Men altså...jippi! Man får en dato da, ja - men den er basert på størrelsen på fosteret. Det er ultralydtermin. Også har man menstermin, som er basert på første dag i siste mens - og det er 25. august. Også vet jeg når eggløsning og unnfangelse skjedde også, og ut fra det er det 26/27. august. Ultralyden i uke 12 da 23. august, så vi får se hva de påstår denne gang. Har skjønt de ikke er noe flinke til å ta hensyn til at enkelte faktisk VET når unnfangelsen skjedde, det virker jo litt...rart. Grunnen til dette er at de måler størrelsen på fosteret og sannsynlig restlengde på svangerskapet. Termindato er uansett +/- 2 uker omtrent. Til og med IVF'ere kan få flyttet på terminen sin og der er man ihvertfall sikker på når unnfangelsen skjedde! Takk, det var oppklarende! Og ikke så rart at jeg ikke har helt oversikt skjønner jeg Da blir det jo spennende å høre hva de sier på UL! I forhold til barnehageplass, hva er den magiske datoen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 24. mars 2014 #789 Del Skrevet 24. mars 2014 (endret) Hurra for 18 uker Snart halvveis jo Digg Magiske datoen for barnehagestart er vel 1 september Endret 24. mars 2014 av Kakaoen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 24. mars 2014 #790 Del Skrevet 24. mars 2014 Hurra for 18 uker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*bakepulver* Skrevet 25. mars 2014 Forfatter #791 Del Skrevet 25. mars 2014 Jupp, 1. september! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daenerys Skrevet 25. mars 2014 #792 Del Skrevet 25. mars 2014 Dumt det ikke blir så mange septemberbarn ut av det da pga barnehageplass, jeg kan si at det er veldig fint å være septemberbarn uansett! Spennende på fredag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 26. mars 2014 #793 Del Skrevet 26. mars 2014 Er det nå jeg skal være kjip og si at som førstegangs går du mest sannsynligvis over termin uansett? Neida, jeg forstår at det kan være greit å få barn før september altså. Teite regler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 26. mars 2014 #794 Del Skrevet 26. mars 2014 Jeg fødte dagen før termin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasadena Skrevet 26. mars 2014 #795 Del Skrevet 26. mars 2014 Jeg fødte 10 dager før termin! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 26. mars 2014 #796 Del Skrevet 26. mars 2014 Dere altså! Men statistisk sett, hører dere? Jeg selv fødte henholdsvis 7 og 6 dager over termin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*bakepulver* Skrevet 26. mars 2014 Forfatter #797 Del Skrevet 26. mars 2014 Joa, jeg er klar over det (selv om jeg sliter med å finne ordentlig tall og undersøkelser på det, kun henvisning til disse tallene som visstnok finnes. Hrmf, dårlig nerdemateriale) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 26. mars 2014 #798 Del Skrevet 26. mars 2014 Joa, jeg er klar over det (selv om jeg sliter med å finne ordentlig tall og undersøkelser på det, kun henvisning til disse tallene som visstnok finnes. Hrmf, dårlig nerdemateriale) Det har jeg faktisk aldri tenkt på. Kildehenvisning altså. Det har liksom alltid bare vært sånn. Som Barney Stinson sier: challenge accepted! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KatteLatte Skrevet 26. mars 2014 #799 Del Skrevet 26. mars 2014 Jeg fødte ei uke før, min mor to uker før, og svigerinna mi tre uker før termin med førstemann! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*bakepulver* Skrevet 26. mars 2014 Forfatter #800 Del Skrevet 26. mars 2014 (endret) Det har jeg faktisk aldri tenkt på. Kildehenvisning altså. Det har liksom alltid bare vært sånn. Som Barney Stinson sier: challenge accepted! Kjekt å ha. Og overraskende ofte gøy å lese. Som sagt: nerd. Jeg ble født noen uker før termin, men mamma ble igangsatt fordi det så ut som om jeg var så himla svær på ultralyden. Og det var jeg jo ikke, jeg var helt normal. Luuurte dem! Endret 26. mars 2014 av *bakepulver* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå