Gå til innhold

Nyfjøset.

Sauen Shaun

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Cata skrev:

Øyh, ny dagboktittel? "Kofferten"?

Been there, done that :fnise: Det var en gang vi var fem KG-ere med tvilsom humor som hadde en fellesdagbok med det navnet :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Daria skrev:

Been there, done that :fnise: Det var en gang vi var fem KG-ere med tvilsom humor som hadde en fellesdagbok med det navnet :ler: 

:fnise:

*eskalerer*

:rulle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var den tiden hvor du risikerte at hvis du var borte en kveld, hadde alle de ti dagbøkene du pleide å henge i vokst med 2-3 sider hver... :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Daria skrev:

Det var den tiden hvor du risikerte at hvis du var borte en kveld, hadde alle de ti dagbøkene du pleide å henge i vokst med 2-3 sider hver... :ler: 

Akk ja, det var den gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :kaffekopp: 

Sauen er i godt humør. :bolledeig:  Sauen gleder seg til å møte venninne fra naboby i dag :bolledeig:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en fin dag i går. :bolledeig:  Veldig koselig å dra på shopping med venninne. :bolledeig: 

At jeg endte opp med å kjøpe meg et nettbrett gjorde vel ikke dagen dårligere. Jeg var så heldig å få noen penger som jeg kunne kjøpe noe til meg selv for. Og da ble det et lite og rimelig nettbrett. Tanken er at hvis jeg flytter spillene mine over på brettet, så kanskje jeg kan spare min skrøpelige telefon litt. Stakkaren begynner å bli sliten av å bli brukt til spill, chatting og surfing... 

I dag står det hårklipp på programmet. Ja, og luciafeiring i barnehagen til mini. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Roadrunner skrev:

Grattis med ny dings! :strix: Så moro!

Takk-takk :)  Er ikke av de raskeste og beste brettene, men det er godt nok til å spille HD og WF på... :jepp:  Ja, og til å lese KG og oppdatere seg på face på... :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en fantastisk dag i går. :bolledeig:  Først juleavslutning med onsdagslunsjen. Skravling, god mat, utlodning og underholdning. :bolledeig:  Så rett til byen for å møte Fuggel'n. :strix: Kjempekoselig å rusle i en julepyntet by. :tree:  Også ble det årets pinnekjøttmiddag på meg. Det er jo risikosport å spise sånt på restaurant. Er ikke lett å spise pinnekjøtt samtidig som man skal prøve å vise gode manerer ved bordet... Men jeg tror jeg klarte meg ganske bra. :ler:  Og til tross for at jeg er i en periode hvor motorikken i skrotten fungerer dårlig, så klarte jeg meg uten å søle annet enn litt vann... *stolt* :ler:  

I dag skal jeg gjøre litt veldedig arbeid for foreningen i byen. Deretter innom ei venninne en liten tur, for å levere en liten julegave til datteren hennes. Også skal jeg hjem til godstolen. Og da er avtaleboka mi tom fram til jul. :bolledeig:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppendeglad:

Veldig koselig i går, nydelige juletoner, masse julestemning i byen og god mat. Toppet med godt selskap - helt super ettermiddag!

Nyt godstolen - vel fortjent!

Her er det mulig ny bymiddag på gang - om ei lita uke :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal man tenne det fjerde lyset i adventstaken, og jeg har en plan om å få ferdig de siste julekortene i dag. Har fått sendt de fleste kortene. Men jeg mangler noen få, og de må lages før de kan skrives og sendes. Så da vet jeg hva jeg skal gjøre i dag. :jepp:  

Bortsett fra de kortene, er det meste klart til jul her. Gjenstår å kjøpe lutefisk og litt melk og brød. Også får jeg vel vaske gulvene en gang når julaften nærmer seg. Ellers er det bare å nyte julestemningen. :tree::nisse: 

På 15.12.2016 den 9.41, Roadrunner skrev:

:hoppendeglad:

Veldig koselig i går, nydelige juletoner, masse julestemning i byen og god mat. Toppet med godt selskap - helt super ettermiddag!

Nyt godstolen - vel fortjent!

Her er det mulig ny bymiddag på gang - om ei lita uke :fnise:

Ny bymiddag på gang ja... Flyfille :fnise:  Tusen takk for en koselig onsdag ettermiddag. :klemmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble ferdig med å lage julekortene i går. Men jeg kom ikke så langt som til å skrive dem. Så da vet jeg hva jeg skal gjøre når jeg tømt kaffekoppen min, og tatt oppvasken... :jepp: 

Utover det har jeg ikke noen planer for dagen. Deilig å kunne ta ting som de kommer. :jepp: 

23 timer siden, Cata skrev:

Lutefisk????:haar:

Ja. :nigo:  Det blir jo ikke skikkelig jul uten at jeg får lutefisk, godt smør, poteter, lefse og Munkholm juleøl lille julaften. :sikle: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner ikke helt den lutefisken jeg heller, men vi har jo alle våre tradisjoner som er viktig å holde på. Håper du får en fin siste uke før jul :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk aldri smakt lutefisk. Ikke av prinsipp, men av mangel på mulighet. Det er jo ikke noe man bestiller ute uten å ha vært borti det før. Jeg er litt skeptisk til fisk med gele-konstistens, men jeg har jo spist mye annet tvilsomt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Daria skrev:

Jeg har faktisk aldri smakt lutefisk. Ikke av prinsipp, men av mangel på mulighet. Det er jo ikke noe man bestiller ute uten å ha vært borti det før. Jeg er litt skeptisk til fisk med gele-konstistens, men jeg har jo spist mye annet tvilsomt...

Den ser for så vidt rarere ut enn den smaker. (Jeg har faktisk prøvd.) Men den er ikke blitt noen vinner på menyen her i gården. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jammen er vi enda en dag nærmere jul... :tree::nisse:  Og det blir stadig flere julesanger på radioen. Jeg drikker kaffe av julekrus, og har tyvstarta på julesylta. :sikle:  Planen i dag var egentlig å bake litt, men det gjenstår å se om det blir utsatt til i morgen... 

19 timer siden, Jerle skrev:

Skjønner ikke helt den lutefisken jeg heller, men vi har jo alle våre tradisjoner som er viktig å holde på. Håper du får en fin siste uke før jul :klemmer:

Ja, tradisjoner er viktig. Håper dere også får en fin siste uke før jul. :klemmer:  Her er det rolige dager, og bare kos i grunnen. 

15 timer siden, Daria skrev:

Får håpe muligheten byr seg snart da. For det er utrolig godt. :sikle:  Hadde du bodd nærmere skulle jeg invitert deg på lutefiskmiddag. :jepp: 

15 timer siden, Cata skrev:

Den ser for så vidt rarere ut enn den smaker. (Jeg har faktisk prøvd.) Men den er ikke blitt noen vinner på menyen her i gården. 

Men du er vel ikke så veldig glad i fisk i det hele tatt? Eller husker jeg feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Sauen Shaun skrev:

Men du er vel ikke så veldig glad i fisk i det hele tatt? Eller husker jeg feil?

Ikke så veldig, men jeg spiser da det meste når jeg får det servert og jammen lager jeg ikke kokt torsk eller plukkfisk  selv - helt frivillig. (For den del laks og kveite også). Til og med fiskekaker kan gå ned. Det eneste jeg blånekter på i så måte er fiskeboller i hvit saus. Der går grensen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor god morgenen er kan vel kanskje diskuteres. Men-men, det kunne vært verre... Jeg hadde absolutt ikke planer om noen bytur i dag. Men da jeg skulle fornye busskortet mitt i går kveld, klarte sjåføren å rote det til. Det endte med at jeg ble trukket for ordinært månedskort, mens jeg skulle ha honnør. Så da må jeg ned til kontoret i byen i dag, for å få endret det - og forhåpentligvis få 400 kr tilbake. :sukk: 

Men jeg får bare gjøre det beste ut av det. Planen min i dag var å steke siste porsjonen med krumkaker. Og da lager jeg røra før jeg drar til byen, og steker når jeg kommer hjem igjen. :jepp: 

15 timer siden, Cata skrev:

Ikke så veldig, men jeg spiser da det meste når jeg får det servert og jammen lager jeg ikke kokt torsk eller plukkfisk  selv - helt frivillig. (For den del laks og kveite også). Til og med fiskekaker kan gå ned. Det eneste jeg blånekter på i så måte er fiskeboller i hvit saus. Der går grensen. 

Fiskeboller som er så godt :sikle: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for nydelig julekort, jeg er helt fasinert over hvor fine de er. Jeg hadde aldri hatt tålmodighet til å få det til.

Håper du får en fin julehelg. :nisse::tree:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...