Sauen Shaun Skrevet 14. februar 2014 Forfatter #421 Del Skrevet 14. februar 2014 God morgen. I dag er Sauen skrapsau. Jeg kjenner at jeg har vært på farten fire dager på rad. Det blir litt mye det. Så i dag skal jeg være hjemme hele dagen. Kanskje blir det en liten rusletur. Men utover det blir det hjemmekos. Det blir ikke vasket til helga heller i dag. Det får vente til i morgen. Her blir det TV, Turbo og scrapping i dag. Og mat ja... Jeg bestemte meg for at jeg skulle lage en stor bolle med salat til helga. Salat med reker, oliven, fetaost og mye annet godt. Men hva glemte jeg å kjøpe i går? Jo, salat... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 14. februar 2014 #422 Del Skrevet 14. februar 2014 Men trenger du salat i en salat? Reker, oliven, feta samt andre ting bør da utgjøre en fin mix? *løsningsorientert* Blir rolig kveld hos meg også i dag, kjenner det skal bli godt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 14. februar 2014 Forfatter #423 Del Skrevet 14. februar 2014 (endret) Går helt fint uten salat ja. Blir bare litt frustrert over meg selv. Det er liksom så typisk meg å glemme salaten når jeg handler inn til akkurat salat... Her går det i sakte tempo i dag. Sløv -sløvere - Sauen... Men pytt sann, det gjør ikke noe... Endret 14. februar 2014 av Sauen Shaun Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiralis Skrevet 14. februar 2014 #424 Del Skrevet 14. februar 2014 God helg Sauen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 15. februar 2014 Forfatter #425 Del Skrevet 15. februar 2014 God morgen. Lørdag morgen. Og det ser ut til å bli en dag med gråvær. Man kan jo alltids håpe på litt nedbør snart. Og dagen startet litt grått inne også. For da jeg åpnet døra fra soverommet til stua ble jeg møtt av noe som stinket. Pføy, for en stank... Etter litt leting fant jeg kilden. En laksebit under rya i gangen. Ja-ja, nå ligger rya i vaskemaskina og det ene vinduet på stua er åpnet. Og jeg får ta en runde med såpevann og klut når jeg er ferdig med å tygge i meg et knekkebrød og drikke en kopp kaffe. Ellers hadde jeg en rolig og fin dag i går. Det er veldig moro å lage kort igjen nå. Og i går prøvde jeg meg på bokmerker for første gang. Det blir nok flere av det slaget framover. Det var kjempegøy. Og en veldig fin måte å bruke opp "avkapp" på. Litt skakt ble det i går. Så jeg trenger litt trening før jeg får bokmerkene perfekt. Også må jeg få tak i sånne plastlommer til å ha utenpå før jeg kan selge bokmerker på julemessa. God helg Sauen Takk. Det samme ønskes deg, Spiralis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 15. februar 2014 Forfatter #426 Del Skrevet 15. februar 2014 Nyvasket leilighet, sovende Turbo og fornøyd sau. Nå skal det lages kort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 15. februar 2014 #427 Del Skrevet 15. februar 2014 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 16. februar 2014 #428 Del Skrevet 16. februar 2014 De bokmerkene var veldig fine! Jeg måtte le da jeg leste på FB om den mystiske lukten og den bortkommede fisken. Mistenker at et stripedyr står bak det hele... Hadde jeg kunnet så skulle jeg gjerne sendt nedbør til dere. Her har det vært nedbør i mer eller mindre tre måneder, og sola har vi kbnapt sett på to måneder. Men, bare vent til sommeren nærmer seg; Da kommer det regn i bøtter og spann til dere.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 16. februar 2014 Forfatter #429 Del Skrevet 16. februar 2014 God morgen. Det er en stund siden Sauen tuslet ut fra soverommet. Det var jo superG og curling på TV. Og jeg skjønner fremdeles ikke hvorfor Putin har lagt de to tingene samtidig på sendeskjemaet. Jeg fikk jo nesten krampe i tommelen av å svitsje mellom to kanaler. Men jammen gikk det veien i begge konkurransene. Gull til Jansrud. Og seier til curlinggutta. Om et par timer må jeg til byen. Jeg skjønner ikke hva ledelsen i foreningen har tenkt på. De har klart å legge årsmøtet samtidig med langrennstafetten for gutta. Men-men, jeg får alliere meg med noen som kan holde meg oppdatert på sms ved hver veksling. Også rekker jeg forhåpentligvis hjem igjen til å få ny krampe i tommelen, når skiskyting og neste curlingkamp går samtidig... De bokmerkene var veldig fine! Jeg måtte le da jeg leste på FB om den mystiske lukten og den bortkommede fisken. Mistenker at et stripedyr står bak det hele... Hadde jeg kunnet så skulle jeg gjerne sendt nedbør til dere. Her har det vært nedbør i mer eller mindre tre måneder, og sola har vi kbnapt sett på to måneder. Men, bare vent til sommeren nærmer seg; Da kommer det regn i bøtter og spann til dere.... Takk. Jeg er fornøyd med bokmerkene jeg. Og det er vel liten tvil om hvem som har gjemt laks under rya i gangen. Jeg tviler ikke et sekund på at vi får regn i bøtter og spann til sommeren. Jeg får trøste meg med at da blir det ihvertfall ikke skogbrannfare. Også skal jeg to uker til Kreta i slutten av august. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 16. februar 2014 #430 Del Skrevet 16. februar 2014 Tror super-G-rennet egentlig skulle gått senere på dagen, men ble flyttet pga varmen. Jeg var såvidt våken 6.30, så på klokka og tenkte at nå begynner alpin-sendinga... og så sov jeg videre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 16. februar 2014 Forfatter #431 Del Skrevet 16. februar 2014 Ja, jeg tror det skulle gå senere. Jeg var våken 6.20, og sjekket tv-programmet på telefonen. Fant ut at det var curling, og sto opp for å se. Overraskelsen var derfor stor når jeg oppdaget at superG begynte så tidlig... Men flaks for meg. Jeg fikk med meg begge deler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 16. februar 2014 #432 Del Skrevet 16. februar 2014 Sportsgærninger! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 17. februar 2014 #433 Del Skrevet 17. februar 2014 Mårnings! Håper ikke du har stått opp grytidlig for å se skiskytinga i dag, for den er jo plutselig utsatt igjen. Bare å sove videre, Sauen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 17. februar 2014 #434 Del Skrevet 17. februar 2014 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 17. februar 2014 Forfatter #435 Del Skrevet 17. februar 2014 God morgen. Det REGNER!!! Jeg spiser knekkebrød med spekelaks. Og tror dette blir en fin dag. Turbo henger i gardina, og har også tro på at dette blir en fin dag... Jeg håper tåka snart letter i Sotsji, slik at det blir snowboard kl 8.30. Også gleder jeg meg til curling kl 11. Deretter skal jeg til fysioen, så hjem for å dusje og så til byen på mandagsklubb. Gårdagens samling og årsmøte ble finfint. Men jeg må innrømme at jeg klarte ikke si noe da jeg fikk offisiell takk for den jobben jeg har gjort i spennende prosjekt og mandagsklubben. Klumpen i halsen var litt stor da. Så får vi se hvordan det blir i kveld. For da blir det takk fra mandagsklubben (det var ikke så mange av klubbmedlemmene som var på årsmøtet i går, så det må taes en gang til). Sportsgærninger! Hæ? Skjønner ikke hva du snakker om? Mårnings! Håper ikke du har stått opp grytidlig for å se skiskytinga i dag, for den er jo plutselig utsatt igjen. Bare å sove videre, Sauen! Jeg hadde ikke vekkeklokke på. Og jeg ser at det var et smart valg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 17. februar 2014 Forfatter #436 Del Skrevet 17. februar 2014 Etter å ha vært våken halvannen time, kjenner jeg at det ikke blir noe trening i dag. I dag er rett og slett ikke skrotten i stand til sånne utskeielser. Så enkelt er det. I dag blir det hvile fram til mandagsklubben. Mulig jeg drar nedover litt tidligere slik at jeg rekker å kjøpe noen småting jeg trenger til kortmakeriet før klubben. Men å løfte vekter er utelukket i dag... Det henger kanskje sammen med at gikta reagerer på første dag med lavtrykk på flere måneder... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiralis Skrevet 17. februar 2014 #437 Del Skrevet 17. februar 2014 Ok. To ting. Du bor i Norge .... og jubler over at det regner. Foreslår at du tar bilde av det innlegget og sparer det for ettertiden Spekelaks? Nå er jeg ikke helt med. Saltet, urøkt laks? Her er sola på besøk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 18. februar 2014 #438 Del Skrevet 18. februar 2014 Jeg lurer og litt på det der med spekelaks... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 18. februar 2014 #439 Del Skrevet 18. februar 2014 Godt det er flere enn meg som lurer Røykelaks ja, og gravlaks, men spekelaks? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 18. februar 2014 Forfatter #440 Del Skrevet 18. februar 2014 Heisann folkens. Her startet dagen med fastende blodprøver. Og det er virkelig noe skrotten min ikke liker. Men jeg kom inn døra hjemme akkurat tidsnok til å se en spennende innspurt. Hurra for Emil. Og spekelaks ja. Det er knallgodt pålegg. Det er Lofoten fiskeprodukter som har den. Men jeg finner den ikke under produktene på hjemmesiden deres. Akkurat hvordan den lages vet jeg ikke. På pakken står det bare at den er tørrsaltet etter god gammel oppskrift. Den er ihvertfall saltere og tørrere enn røykelaksen (og en smule dyrerer...). Ok. To ting. Du bor i Norge .... og jubler over at det regner. Foreslår at du tar bilde av det innlegget og sparer det for ettertiden Spekelaks? Nå er jeg ikke helt med. Saltet, urøkt laks? Her er sola på besøk Jepp, jeg bør vel ta bilde av det innlegget. Jeg er superglad for at den verste brannfaren er over jeg... Men det har ikke kommet nok nedbør enda. Vi trenger litt mer. Og helst bør den nedbøren være hvit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå