cattleya Skrevet 12. desember 2013 #1 Del Skrevet 12. desember 2013 Min samboer irriterer seg over at jeg sier ”vi” om ting som han har gjort. Jeg sier ting som ”nå har vi endelig fått malt hagegjæret” eller ” vi laget oss matpakke og gikk på tur.” Det spiller liksom ingen rolle for han hvor liten tingen er (smøre matpakke) han vil fremdeles bli kreditert. Jeg syntes dette er litt smålig, og at det er koselig å si vi om ting, og tenker at det skaper en slags ”lagånd” eller no. Hva sier dere? Er jeg alene om dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HappyWaffle Skrevet 12. desember 2013 #2 Del Skrevet 12. desember 2013 man sier "vi" hvis det handler om noe DERE har gjort/skal gjøre. å "jeg" om det er noe du har gjort/skal gjøre. samme med han, du sier feks HAN har malt gjerdet om du ikke var med på det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2013 #3 Del Skrevet 12. desember 2013 Det er bare teit å si til naboen at ja nå har vi endelig fått malt gjerdet når det var mannen din som gjorde jobben alene ja. Helt enig med han. Det får da være måte på vi-mentalitet. Hilsen kvinne som selv bruker jeg og vi der det hører hjemme. Anonymous poster hash: 34332...cea 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QueenOfTheSidewalk Skrevet 12. desember 2013 #4 Del Skrevet 12. desember 2013 Prøver du å ta æren over å lage matpakke fra han? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2013 #5 Del Skrevet 12. desember 2013 Jeg hadde blitt ganske irritert om jeg hadde malt et helt hus, så sier kjæresten at det er "vi" som har gjort det. Samme om han hadde fikset bilen, så hadde jeg aldri sagt "vi". Men om det er noe vi har gjort sammen, som for eksempel å lage middag til gjester, så sier jeg så klart "vi". Anonymous poster hash: ac7d9...0ab 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sportiva Skrevet 12. desember 2013 #6 Del Skrevet 12. desember 2013 Det spiller ingen rolle hva vi gjør eller hva vi mener. Det som betyr noe er hva samboeren din føler om saken, og det bør du ta hensyn til. Dette er ikke en sak hvor en har rett og en har galt, men noe som går på hvilke følelser som oppstår i situasjonen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2013 #7 Del Skrevet 12. desember 2013 Viss mannen hadde sagt "nå har vi endelig fått vasket hele huset", så hadde jeg nok blitt irritert. Anonymous poster hash: 2f773...6f8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2013 #8 Del Skrevet 12. desember 2013 Det blir jo noe annet om dere sier "Ja nå har vi endelig fått salongbord i stua også!", for det er jo noe begge har fått. Men det blir annerledes om du sier "Ja nå har vi endelig fått montert opp salongbordet", når det er samboeren din som har gjort det. Anonymous poster hash: ac7d9...0ab 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raindrops Skrevet 12. desember 2013 #9 Del Skrevet 12. desember 2013 Det er da ikke så fryktelig vanskelig å skille mellom det dere gjør sammen og det dere gjør hver for dere. Jeg skjønner at du synes det er koslig å ha denne "vi"-tonen i et forhold, men dere har ikke blitt til ett individ, det er fortsatt to mennesker i forholdet, noe som tydeligvis er viktig for kjæresten din. Og det skjønner jeg godt. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 12. desember 2013 #10 Del Skrevet 12. desember 2013 Hvis du sier "Nå har vi endelig fått malt" så tar du jo æren for noe han har gjort. Pluss at du gir inntrykk av at du var med på å fikse noe som du indikerer at dere kunne ha ordnet for lenge siden, når du faktisk ikke var med å ordne det nå heller... Ja, jeg hadde blitt irritert. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gorgonzola Skrevet 12. desember 2013 #11 Del Skrevet 12. desember 2013 Klassisk kvinnelig hersketeknikk det der. Akkurat som dere omtaler penger; "alt mitt er mitt, alt ditt er vårt" Unntak: Menn som presterer å si "vi" er gravide - like dust. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 12. desember 2013 #12 Del Skrevet 12. desember 2013 Om han laget matpakke og vi gikk på tur sammen der vi delte matpakken, da kunne jeg fint, for enkelhetsskyld, sagt at vi har tatt med oss matpakke og gått tur. Jeg ville aldri sagt at vi har malt gjerdet om det er han som har gjort det. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Naria Skrevet 12. desember 2013 #13 Del Skrevet 12. desember 2013 Om han laget matpakke og vi gikk på tur sammen der vi delte matpakken, da kunne jeg fint, for enkelhetsskyld, sagt at vi har tatt med oss matpakke og gått tur. Jeg ville aldri sagt at vi har malt gjerdet om det er han som har gjort det. Signerer denne. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cathrine88 Skrevet 12. desember 2013 #14 Del Skrevet 12. desember 2013 Jeg ville blitt like irritert som samboeren din. Jeg skjønner meg ikke på folk som tydeligvis tror forholdet blir bedre hvis de sier 'vi' om alt mulig. En bekjent presterte til og med å fortelle meg at de ikke skal ha juletre i år 'fordi vi er allergiske.' Eh, nei, det er dama di som er allergisk. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 12. desember 2013 #15 Del Skrevet 12. desember 2013 (endret) Klassisk kvinnelig hersketeknikk det der. Akkurat som dere omtaler penger; "alt mitt er mitt, alt ditt er vårt" Unntak: Menn som presterer å si "vi" er gravide - like dust. Così fan tutte, selvfølgelig Enig i det siste du skriver om menn. Endret 12. desember 2013 av Arabella 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fluttershy Skrevet 12. desember 2013 #16 Del Skrevet 12. desember 2013 Jeg hadde blitt irritert om mannen sa at vi hadde vasket hele huset hvis jeg hadde vasket her og han ikke hadde løftet en finger. Det sier seg vel selv? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
strawberry Skrevet 12. desember 2013 #17 Del Skrevet 12. desember 2013 Synes det er unødvendig når folk skal si "vi vasket bilen" når det faktisk er den ene som har gjort det og den andre som har sett på. Man trenger ikke å bli en samlet person bare fordi man er sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bernardette Skrevet 12. desember 2013 #18 Del Skrevet 12. desember 2013 Men "VI er gravide" overgår alt annet. Om mannen brekker beinet sier du ikke "vi har brukket beina". Off topic, men kjente irritasjonen komme smygende da jeg tenkte på "vi er gravide". Og dessuten, om han ENDELIG har malt gjerdet burde du for pokker ha bidratt tidligere selv. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avalon Skrevet 12. desember 2013 #19 Del Skrevet 12. desember 2013 Når det er ting som omhandler OSS sammen, bruker jeg "vi" eller "oss". Er det ting som omhandler bare han eller meg, bruker jeg "du/ deg", "jeg/ meg". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2013 #20 Del Skrevet 12. desember 2013 Prøver du å ta æren over å lage matpakke fra han? Ta her. Men er det noe ære i det da??? Er det ikke grenser for hva man skal ha "ære" for. Ville jo sagt "vi" om det var jeg som hadde laget den også. Jeg mener, det er da BARE en skarve matpakke...Anonymous poster hash: 155c8...bcc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå