Gå til innhold

Har endometrioese og har begynt på Synarela


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei dere!

Håper jeg kan få noens erfaringer rundt dette.

Vi har prøvd å få barn siden Oktober 2011. Mannen min fikk påvist og kurert for underlivsinfeksjon i Oktober-Desember 2012.

Mars 2013 ble det gjort en laparoskopi på meg som viste at jeg hadde "antydning til endometriose" og mye av det ble fjernet.

Vi var på forsamtale i Porsgrunn fertilitetsklinikk i April i år og fikk vite at jeg skulle insemineres ved neste menstruasjon. To uker etter denne forsamtalen ble jeg selvfølgelig spontant gravid og gleden var stor og nedturen enorm da jeg hadde en SA i uke 5.

Slutten av oktober i år hadde jeg laparoskopi 2 som viste mye endometriose i følge kirurgen. Det meste ble fjernet i følge kirurgen.

Legen i Porsgrunn og kirurgen som opererte meg kom sammen frem til at det er best å la meg gå på synarela for nedregulering i ca 2-3 mnd før vi setter i gang med IVF. Denne langen behandlingen skal "fighte" endometriosen.

Nå fikk jeg mensen 4.desember og begynte med synarela samme dag.

Er det riktig at jeg skal gå på sprayen sååååå lenge og at jeg skal begynne første mensdag og ikke på dag 20 i syklusen? Forventet at vi skal gjennom IVF kanskje i Februar 2014 :(

MASSE info, men del gjerne deres erfaringer...



Anonymous poster hash: 5f777...42c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synarela er for og tørke ut endoen du har. Det tar tid. du starter første første mensdag som du har fått beskjed om. Mange blir behandlet opptil 6 mnd for å få god effekt.



Anonymous poster hash: 9baef...290
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...