Gå til innhold

Halshuggingen på TV


Saeria

Hva synes du?  

  1. 1. Hva synes du?

    • Det burde ikke blitt vist
      13
    • Helt greit
      5
    • Vet ikke/så det ikke
      11
    • Tvilsomt
      5


Anbefalte innlegg

Hva synes dere om innslaget som ble vist på TV2? En artikkel om innslaget kan sees her!

Jeg mener at selv om det ikke var behagelig å se på, så viser det en virkelighet som ikke alltid er lett å godta. Selve drapet ble ikke vist. Da synes jeg det var verre å se den lille gutten som ble skutt i hjel mesn faren desperat prøvde å beskytte han. :(

Så med tanke på det, synes jeg det var litt tvilsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Phair

Jeg synes ikke det burde blitt vist. Alle vet hva som skjedde, og i mine øyne har det ingen hensikt. Men så er det slik at vi mennsker "elsker" å se sjokkerende ting og tror derfor at ting som ikke hadde vært nødvendig å vise blir vist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Phair
Jeg tror vi bør minnes på at verden kan være jævlig.

Det blir vi jo minnet på daglig? Er vel ikke alltid nødvendig å gå i detaljer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Så det ikke, og er glad jeg ikke gjorde det. Ut fra hva jeg har lewt synes eg ikke det burde vært vist. Å sende slik skriking og brutalitet uten advarsel (selv om man ikke ser noe) er ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så det ikke, så jeg føler at jeg egentlig ikke kan uttale meg. men etter å ha lest artikkelen så vil jeg si at en advarsel hadde vært greit, om de så absolutt skulle sende innslaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Esther

Synes det er helt greit at de viser hvilke metoder disse menneskene er villige til å ta i bruk.

Jeg så det på nyhetene selv - grusomt, forferdelig - men faktisk tror jeg det er nødvendig å vise slike barbariske hendelser for at folk virkelig skal forstå at det har skjedd ...

Innslaget fylte meg med vemmelse og sjokk over hva religion kan gjøre med mennesker ... for til syvende og sist så er det bare endel av det å vise muskler overfor den "store, stygge Vesten" ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus
for til syvende og sist så er det bare endel av det å vise muskler overfor den "store, stygge Vesten" ..

Med vår imperialistfortid/nåtid og ønske om å tre vår kultur ned over hodet på hvemsomhelst, så kan man nesten fjerne fnuttene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Synes det er helt greit at de viser hvilke metoder disse menneskene er villige til å ta i bruk.

Jeg så det på nyhetene selv - grusomt, forferdelig - men faktisk tror jeg det er nødvendig å vise slike barbariske hendelser for at folk virkelig skal forstå at det har skjedd ...

Innslaget fylte meg med vemmelse og sjokk over hva religion kan gjøre med mennesker ... for til syvende og sist så er det bare endel av det å vise muskler overfor den "store, stygge Vesten" ..

Eller hvilke barbariske metoder "vi" er villige til å ta i bruk.

Ref. de britiske soldatene som skjøt en åtte år gammel irakisk jente i magen. De endeløse unnskyldningene om "at det var et uhell" hjelper verken jenta eller hennes pårørende.

Apropos kan det nevnes at skuddsår i magen som regel fører til en svært smertefull død.

For å presisere mener jeg begge drapene er avskyelige og på ingen måte kan forsvares. Men å kalle dem barbariske, mens "vi" er edle fordi vi får andre til å stå på avstand å skyte kuler eller raketter er dobbeltmoral på høyt nivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det var langt verre å trykke de bildene VG trykket i dag. 3 bilder fra den samme hendelsen, men kun det første er før halshuggelsen. Det er unødvendig, selv om det bare er bilder, og ikke video. Som sagt tidligere her. Alle vet hva som har skjedd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så det og jeg syntes ikke det burde vært vist. Jeg mener ikke at det å vise hele videoen tilfører saken noe som helst nytt, og det ville vært nok å vise der hvor han snakket osv. Det jeg reagerte mest på, var at TV2 ikke advarte om sterke scener. Selv om man ikke så noe, så hørte man jo skrik etc. Og alle er vel klar over at verden tiltider er et meget ubehagelig sted å leve, men derfor er det vel ingen grunn til stadig å tøye grensene for hva som vise.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest TomKrus
Ehhh Gjest - så du nyhetene ?

Sammenligner du virkelig de to hendelsene ?

Er våre drap og overgrep i verden mindre bestialske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Potter
Jeg så det ikke' date= så jeg føler at jeg egentlig ikke kan uttale meg. men etter å ha lest artikkelen så vil jeg si at en advarsel hadde vært greit, om de så absolutt skulle sende innslaget.

:enig_animasjon:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Seleena

Har ikkje sett video, men har fått det ufrivillig fortalt av ein kamerat og får bilete opp i hovudet av berre det! :-x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest gjest1

Dette er jeg glad jeg ikke så. Minnene om Hans Christian som ble halshogget i Kashmir for noen år siden ville kommet for sterkt tilbake. Hans Christian var slekt..... :cry: En kjempegutt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...

Innslaget fylte meg med vemmelse og sjokk over hva religion kan gjøre med mennesker ... for til syvende og sist så er det bare endel av det å vise muskler overfor den "store, stygge Vesten" ..

Dette har ikke bare med religion å gjøre Esther, det blir for snevert å faktisk tro det!!

Dette var en reaksjon, fra en gruppe som står nært al quida altså gansek ekstrem!! som gjorde dette som en hevnreaksjon på den behandlingen Irakiske fanger har fått i fengselet som det har vært så mye snakk om nå.

Her ser vi hvordan den kristne, amerikaneren er, dersom handlingene i Irak dreier seg hovedsaklig om religion!

For DEM, ikke for alle muslimer antagelig heller ikke for alle Irakere!, så er det værre å bli fratatt all ære på den måten fangene i dette fengselet blir, forran hele verden, en det er å bli tatt livet av. Dette er noe vi ikke skjønner, men vi må faktisk innse at det ER slik!

Å nedverdige noen på det aller værste, torturere, ydmyke og misshandle, kan for noen være værre en å bli drept, men det er en heeeeelt annen reaksjon når vi ser bildene fra dette terror-fengselet!! DET dreier seg nemlig ikke om alle amerikaner, ei heller religion, men om enkelte mennesker.... Hvorfor klarer vi å se at det er fanatiske og gale mennesker blandt "våre egne", når vi er totalt blindet for å se det i andres verdener?

Jeg så ikke videoen i går, og trenger det heller ikke. Jeg synes det er tragis, og jeg synes det er tragisk når amerikanerne gjør sine ting, uansett hva det er. Når MENNESKER skader/dreper andre mennesker så får jeg vondt, uansett hvilken religion de tror på eller hva slags kultur de er oppvokst i!!

Generellt synes jeg det er grusomt mye bilder i mediene som viser krigens tragiske drap og skader, men så tenker jeg på hvor heldig jeg er, som faktisk synes dette er tragisk, som faktisk ikke trenger å leve i land der jeg ser drepte mennesker ligge i gatene eller trenger å være redd for at noen kommer å skyter hue av familien min bare fordi....

Det er tragisk, men kanskje vi har godt av å se hva andre lever med som en hverdag, vi gråter og blir syke, men skylder fremdeles på religionen, vi forstår allikevel ikke at det å leve slik kan skape det vi nå ser!! "For mennesker er ikke slik, det MÅ være religionen!!" :-? :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Ellers skal vi også være veldig forsiktige med å dømme folk etter hva de gjør i en krigssituasjon. Vi har ikke vært i lignende situasjon selv, og kan dermed ikke bedømme hva det ville gjort med psyken vår...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...