MockingJay Skrevet 10. desember 2013 #1 Skrevet 10. desember 2013 http://m.youtube.com/watch?feature=youtube_gdata_player&v=sV1LHlS4uTM&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DsV1LHlS4uTM%26feature%3Dyoutube_gdata_player Jeg har ikke ord, dette er barnemishandling på et nivå som er skremmende.
Gjest RockOn Skrevet 10. desember 2013 #2 Skrevet 10. desember 2013 :'( Dette river meg i hjertet og se på! Og jeg kjenner jeg blir så forbanna! Dette er ikke personell som er særlig kompetente i jobben sin, det er helt klart! De ser ikke engang innom barnet! Jeg får så vondt av å se dette!
MockingJay Skrevet 10. desember 2013 Forfatter #3 Skrevet 10. desember 2013 Ja, man blir faktisk veldig forbannet. Jeg kjente hendene ristet når jeg så hva de gjorde mot gutten. Hadde det vært min sønn de hadde handlet så galt mot, så hadde jeg nok (dessverre) sittet bak murer den dag idag. Foreldrene skal ha respekt for å holde seg samlet for gutten sin skyld. Slik at de kan være der for han. Det er veldig sterkt, DE er veldig sterke. Mammahjertet mitt blør, stakkars lille gutten <3 Tenk at de enda får praktisere yrket sitt..
Frisørdama Skrevet 10. desember 2013 #4 Skrevet 10. desember 2013 Lille vennen... Huff, stakar.. Har ikke ord!
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2013 #5 Skrevet 10. desember 2013 Det er helt klart et barn som ikke har det bra. Og det er aldri godt å se på. Stakkars liten.. Men jeg syns også det er vanskelig å se en slik video og ta alt for god fisk uten å vite mer. Vi ser kun at gutten sliter, og jeg kan ikke vite om det er pga medisinering, eller mangel på det, og hva av historien som fortelles som er sann og objektivt riktig. Anonymous poster hash: 1ba04...0a8 27
Gjest RockOn Skrevet 10. desember 2013 #6 Skrevet 10. desember 2013 Ja, man blir faktisk veldig forbannet. Jeg kjente hendene ristet når jeg så hva de gjorde mot gutten. Hadde det vært min sønn de hadde handlet så galt mot, så hadde jeg nok (dessverre) sittet bak murer den dag idag. Foreldrene skal ha respekt for å holde seg samlet for gutten sin skyld. Slik at de kan være der for han. Det er veldig sterkt, DE er veldig sterke. Mammahjertet mitt blør, stakkars lille gutten <3 Tenk at de enda får praktisere yrket sitt.. Når man er foreldre til et multihandikappet barn, så tror jeg etterhvert at man blir sterk, fordi man må. Man møter på sånne mennesker i helsevesenet, barnevernet, helsestasjoner, NAV og mange andre instanser dessverre. Jeg er selv vernepleier og kan vel si at jeg har sett noe utslitte og fortvila foreldre gjennom tidene!
Gjest RockOn Skrevet 10. desember 2013 #7 Skrevet 10. desember 2013 Det er helt klart et barn som ikke har det bra. Og det er aldri godt å se på. Stakkars liten.. Men jeg syns også det er vanskelig å se en slik video og ta alt for god fisk uten å vite mer. Vi ser kun at gutten sliter, og jeg kan ikke vite om det er pga medisinering, eller mangel på det, og hva av historien som fortelles som er sann og objektivt riktig. Anonymous poster hash: 1ba04...0a8 Det er helt riktig! Men samtidig så tviler jeg på at de ville gått så langt for ingen grunn, for det koster mye og ta opp en sånn kamp. Men samtidig så er det jo riktig at man aldri kam vite..
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2013 #8 Skrevet 10. desember 2013 Trist historie, men jeg tror nok det er en side av saken vi ikke ser. Og jeg reagerer veldig negativt på at foreldrene legger ut en video av sin syke sønn i en så sårbar posisjon på YouTube. Anonymous poster hash: ed932...d07 21
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2013 #9 Skrevet 10. desember 2013 Det er helt riktig! Men samtidig så tviler jeg på at de ville gått så langt for ingen grunn, for det koster mye og ta opp en sånn kamp. Men samtidig så er det jo riktig at man aldri kam vite.. For all del, mulig det er sant og bør være under all kritikk. Men utfra videoen så vet vi bare det perspektivet. Vi vil nok ikke få vite noe fra sykehusets side. Kanskje har de alt sitt på det tørre. Vanskelig å hive seg på noe der alt man har å stole på er "klipp og lim" i en video som dette. Man har nok av saker det foreldre hevder både det ene og det andre, hvor det ikke er helt rett fremstilling av saken. Men igjen, at gutten ikke har det godt er det ikke tvil om. Og mammahjertet mitt får grusomt vondt av å se det. Det står i hvertfall at gutten har det bra nå, godt å lese. Anonymous poster hash: 1ba04...0a8 5
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2013 #10 Skrevet 10. desember 2013 Det er helt klart et barn som ikke har det bra. Og det er aldri godt å se på. Stakkars liten.. Men jeg syns også det er vanskelig å se en slik video og ta alt for god fisk uten å vite mer. Vi ser kun at gutten sliter, og jeg kan ikke vite om det er pga medisinering, eller mangel på det, og hva av historien som fortelles som er sann og objektivt riktig. Anonymous poster hash: 1ba04...0a8 Enig, og jeg har fortsatt stor tillit til det norske helsevesenet. Det er direkte usmakelig av foreldrene å legge ut denne videoen av et barn i en sårbar situasjon. Anonymous poster hash: 7704a...0e0 10
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2013 #11 Skrevet 10. desember 2013 Jeg kan heller ikke akkurat si at det styrker saken deres at de hevder at barnet har blitt kidnappet av legen og barnevernet, og at dette liksom skal være en hevn mot ham. Anonymous poster hash: 7704a...0e0 7
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2013 #12 Skrevet 10. desember 2013 Dette virket veldig rart. Vi som ser filmen får kun sett én side av saken, og det er foreldrenes side. Det brukes sterke ord, som tvangsmedisinering, kidnapping og mishandling. Vi som ser filmen ser jo ingen av delene. Det vi ser er at barn som skriker. Hvorfor barnet skriker vet ikke vi. Det kan selvsagt være på grunn av en reaksjon på medisinen, men det er vel ingen umulighet at det kan skyldes andre ting. Dersom denne familien mener at UNN har gjort noe galt, det samme med Barnevernet og andre instanser, så er nok ikke en slik redigert film på You Tube veien å gå. Altså, hva er hensikten med å legge på slike dramatiske lyder i starten og underveis i filmen? Er det for å gjøre denne hendelsen mer brutal enn den skal ha vært? Anonymous poster hash: c5afe...1e8 15
minister-mio Skrevet 10. desember 2013 #13 Skrevet 10. desember 2013 Stakkars lille vienn... Her er det mye feil 2
Gjest RockOn Skrevet 10. desember 2013 #14 Skrevet 10. desember 2013 Enig, og jeg har fortsatt stor tillit til det norske helsevesenet. Det er direkte usmakelig av foreldrene å legge ut denne videoen av et barn i en sårbar situasjon. Anonymous poster hash: 7704a...0e0 Jeg har ikke stor tillit til det norske helsevesenet. Lite pga hva jeg har opplevd, men har opplevd mye stygt som pårørende og et nært familiemedlem døde omtrent av kreft fordi en lege nektet for at kulen i brystet var kreft! (Hun måtte til privatist og få henvisning. Men da skjedde det kjapt gitt, for det var aggressiv kreft) og gjennom jobben (som vernepleier) har jeg møtt mye rart og mange leger som ikke har nok kompetanse på psykisk utviklingshemmede. (For all del, det er mange som har det også, så svartmalar ikke alle). Men, jeg har sett nok til at min erfaring tilsier at sånn som dette er mulig. Og hvis en lege mener noe kan de tvangsmedisinere et barn. Jeg tror det er mange her som ikke er klar over hvor lite du skulle ja sagt om ditt eget barn hvis det først skjer noe. Og dette er egentlig regler som skal være til det beste for barnet, men noen ganger så blir det brukt på feil måte. Det er ikke første gang foreldre som da kjenner barnet best, ikke blir hørt fordi de ikke er utdannet leger. I min utdanning så lærer vi om respekt for pårørende. At vi kan lære mye av de også. For all del, dette var en vond video og se, og det bar kanskje feil av foreldrene og legge det ut på YouTube og det kam til og med hende at de ikke forteller sannheten. MEN det kan også hende dette er foreldre som har opplevd dette før og nå har tatt bilder og video. Det kan være foreldre som er så frustrerte og har så vondt at de gjør hva som helst for at dette ikke skal skje igjen. Og det hat jo blitt en "greie" i det senere at folk legger ut mer og mer av sine liv med dødsyle barn/ektefeller osv. Og de kommer langt ved dette, noen har oppnådd mye ved å vise verden hvordan de har det. De har fått hjelp. Kanskje dette er disse foreldrenes skrik om hjelp? Jeg sier ikke at dette er hverken sant eller ikke sant. Eneste er at jeg er troende til å tenke at det kan være sant hva som har skjedd, for jeg vet at det blir gjort mye stygge feil i sykehus. Og før vi begynte å eksponere oss på nettet på denne måten, så var det bare få tilfeller som kom ut og disse da gjennom avisen.
MockingJay Skrevet 10. desember 2013 Forfatter #15 Skrevet 10. desember 2013 Kunne plusset deg opp i skyene RockOn! :D 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2013 #16 Skrevet 11. desember 2013 Jeg kan heller ikke akkurat si at det styrker saken deres at de hevder at barnet har blitt kidnappet av legen og barnevernet, og at dette liksom skal være en hevn mot ham. Anonymous poster hash: 7704a...0e0 Foreldre føler det kanskje slik, og velger derfor disse ordene. Det å stole på helsevesenet i for stor grad bør man ikke gjøre. Vi ser hver dag at det er store mangler i barnevernet og helsevesenet. Har selv en bror som ble tatt av barnevernet på grunn av en lege som påsto at min mor nektet å ta medisin (hun ville bare forhøre seg med spesialist først, og var redd for at det skulle skade barnet i magen). Min bror døde nesten i barnevernets omsorg på grunn av allergi som ikke ble tatt alvorlig. Etter dette fikk min mor tilbake omsorgsretten igjen, men det å miste sitt barn var veldig sårt for henne og resten av familien, og hun brukte ofte ordet kidnappet. For det var akkurat det hun følte at dem gjorde. Jeg tror også hun følte at hun fikk uttrykt det bedre, da det er et mer negativt ladet ord.Anonymous poster hash: ac7b3...5b1
Gjest Eurodice Skrevet 11. desember 2013 #17 Skrevet 11. desember 2013 Denne videoen var rystende. Det gjør vondt langt inni sjelen. Hvordan kan noen, helsepersonell til og med, utsette en liten gutt for dette som er direkte mishandling? Stakkar lille vennen
Djungelvrål Skrevet 11. desember 2013 #18 Skrevet 11. desember 2013 Hvorfor ble ungen tvamgsmedisinert hvis han hadde det bra på andre medisiner??
Djungelvrål Skrevet 11. desember 2013 #19 Skrevet 11. desember 2013 Og hvor var de sterke scenene? Mulig jeg er yrkesskadet, var primær for en dødsyk multihandikapped jente som hadde pustestansproblematikk på toppen av mye skriking.... 3
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2013 #20 Skrevet 11. desember 2013 Og hvor var de sterke scenene? Mulig jeg er yrkesskadet, var primær for en dødsyk multihandikapped jente som hadde pustestansproblematikk på toppen av mye skriking.... ja, da er du nok "yrkesskadet". Man blir sikkert vant til sånt etterhvert, men vi som ikke er det synes dette er rystende Anonymous poster hash: 5d8df...069 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå