Gå til innhold

Mulig gravid ett år etter SA


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sensommeren i fjor ble jeg gravid for første gang. Mistet i uke 5. symptomene jeg kan huske var ømme pupper.

Nå sitter jeg her 2 dager før IKM. Begynte å få ømme pupper for 2-3 dager siden. Jeg fryser og har hetetoker om hverandre. Jeg er tørst. Mye mensmurringer, så tidlig som 4-5 dager siden. Har hatt syke drømmer i noen netter nå, men det er vel sikkert fordi jeg har lest at tidlig graviditetstegn er tydelige drømmer.. lol.

Vet at dette kan være tegn på en gravidiet, men det kan også være andre ting. Men ømme pupper har jeg aldri.

Det jeg tenker nå er hvis jeg er gravid, så er jeg 4 uker å vei. Hvor langt har evt embryoet kommet? Og hvis jeg igjen mister tidlig, hva er det som skjer med embryoet siden det ikke vil sitte?

Jeg tør selvsagt ikke håpe noen ting. For 2 uker siden fikk jeg henvisning fra min lege til Fertilitetsklinikken. Fikk brev i går, hvor det stod at jeg var i den pasientgruppen med minst prioritet. JaVEL, tenkte jeg. jeg er 25 år og de syntes jeg har minst prioritet? Er det ikke skummelt at jeg ikke blir gravid igjen etter en SA for 13 måneder siden?

Gir opp.. Man kan søke hjelp etter ett år, men Hei, her skal de prøve å få meg inn før april 2014... Takk for den. Bare litt frustrasjon fra min side.

Jeg er gretten om dagen, samboern hater meg vel snart :P

Jeg er gretten for jeg er redd jeg skal finne blod i truseinnlegget en av de neste dagene.. Jeg er gretten på HU som har først en unge for 9 måneder siden og har enda en unge i magen som kommer om 6 mnd. Gir opp.

Gretten fordi HU som har tatt abort 1 gang før har blitt gravid igjen, og hun vet ikke om det "passer" med barn akkurat nå. NEIvel, så BRUK prevensjon!!

Og, jeg er redd... Jeg er redd jeg er gravid, men kommer til å bli knust fordi jeg kanskje mister igjen....

Ønsker svar på litt nyttig tidlig svangersskaps info og noen trøstene ord.. akk ja... :sad:

Takk til deg som leser og svarer.....



Anonymous poster hash: a99d5...c93
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har mistet engang i uke 5/6 for 2 år siden, og mistet igjen nå i høst, da var jeg i uke 9/10. Jeg hadde ulike symptomer de 2 gangene. Og jeg opplevde av symptomene på mensen og smertene der ble annerledes etter både første og andre sa. Frem til den siste opplevde jeg mye ømme bryster og vondt i rygg, etter den siste er den null vondter eller ømme bryster.

Jeg var også kjempe redd når jeg fikk possitiv test andre gangen. Snakket med legen om det, men var jo ikke noe særlig å gjøre med det, en må bare vente og se hva som skjer såpass tidelig.

Jeg er også 25 år, og har snakket litt med legen om hvorfor det er sånn, enten har vi hatt maks uflaks 2 ganger eller så ligger det noe bak som ødelegger for en graviditet.

Og det er veldig normalt at man mister et par ganger, og at det tar tid å bli gravid. Men man hører jo oftest om de det går kjapt for og bra for.

Ble kanskje litt mye rør her nå. Men ville bare dele erfaringene mine med deg :) også ville jeg ventet så lenge som mulig med å teste, vi har ikke tester liggende hjemme, når jeg skal teste skal jeg være godt over forventet mens for å slippe skuffelsene igjen. Og ikke tenk så mye på det, vet det er vanskelig, særlig nå, men er ikke noe godt å kverne for mye med de tankene *klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for erfaring og klemmer begge to!i går hadde jeg en dårlig dag :P

Når jeg våknet i dag tenkte jeg, faen heller.DDet er 1 dag til ikm. Hvis jeg har Ømme pupper pga hcg er det også mulig å teste, så jeg klite ikke la være. Tok en test og fikk dette resultatet. Jeg tror jeg er gravid? Ts

Anonymous poster hash: a99d5...c93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj, fikk ikke lastet opp på mobilen. Her kommer bildet.



Anonymous poster hash: a99d5...c93

post-37809-0-18820900-1386678795_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, fikk ikke lastet opp på mobilen. Her kommer bildet.

Anonymous poster hash: a99d5...c93

Den der er jo kjempepositiv!!! :danse: Gratulerer! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, gud. Jeg skjelver. Er nesten sånn at jeg ikke må være FOR glad, for jeg er så redd for å miste om bare noen dager, men skal prøve å være positiv. SÅ fin desembergave <3

Ts



Anonymous poster hash: a99d5...c93
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, gud. Jeg skjelver. Er nesten sånn at jeg ikke må være FOR glad, for jeg er så redd for å miste om bare noen dager, men skal prøve å være positiv. SÅ fin desembergave <3

Ts

Anonymous poster hash: a99d5...c93

Det er verdens beste følelse :hjerte: Håper alt går bra, og at du får en liten bebis i august :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, missdior. Ringte nettopp fertilitetsklinikken og utsatte hormon/blodprøvene jeg skulle ta om 3-4 dager.. Håper jeg slipper å ta dem i det hele tatt <3



Anonymous poster hash: a99d5...c93
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!!!!!! For en fin julegave :) Krysser fingrene for at jeg får en like fin julegave! Mistet i uke 10 for 4 mnd siden og kroppen har endelig kommet i gjenge igjen.

Klemmer og masse lykke til :klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...