Gå til innhold

Kan gutter og jenter BARE være venner?

Fremhevede innlegg

Skrevet

tro meg kjekke dominante menn blir friend zoned!

trur gutta vet mer om hvordan friend zone fungerer en jenter gitt :) ikke jenter som blir utsatt for slike ting

Forskjellen på kjekke dominante menn og patetiske tapere er at de dominante ikke forblir i friendzone. Om de blir friendzoned av ei, så tar de aldri kontakt igjen og finner ei annen på 1 - 2 - 3.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tro meg kjekke dominante menn blir friend zoned!

trur gutta vet mer om hvordan friend zone fungerer en jenter gitt :)ikke jenter som blir utsatt for slike ting

Blir nok utsatt for det de også.

Kan jo svare på det da damer. Blir dere venner med menn dere har vært keen på som har avist dere?

Anonymous poster hash: b9dd4...e35

Gjest ms_kwang
Skrevet

Derfor jeg bare har homofile kompiser x)
Også fordi mange av de eeelsker å shoppe å bruke flere timer i en butikk..
Og det mest herlige: Noen kan gi deg sminke/klær tips itillegg og er dønn ærlig :D

Skrevet

Wow, dette tok virkelig en helt annen retning. Mye bitre menn her. Og hvem sa noe om å bruke kompiser og utnytte dem? For meg er de venner, på lik linje med venninner. Jeg bruker de verken som hobbypsykologer, sjåfører eller flyttehjelp.

Grunnen til at kontakten blir tatt opp igjen, er fordi en av oss f.eks har flyttet vekk en stund og kommet tilbake og møtes tilfeldig. Vi har også vært i andre forhold og naturlig nok er ikke det mest populære å ha venner av det motsatte kjønn da..

Men, når man liksom tror at begge endelig er på samme nivå, at vi begge bare trives som venner, kommer den ene parten å ødelegger det, ved å begynne å flørte. Den ene kompisen min har jeg kjent i 8(!) år og vi har aldri vært i næææærheten av å gjøre noe ikke-vennskapelig, så da skjønner jeg ikke hvorfor det skulle bli interessant nå?

Skrevet

Visst går det an. Kan ikke huske en eneste av mine mannlige (før gutte)venner som har prøvd seg på meg noensinne. Eller...det var vel en da jeg var ca. 20. Må jo ærlig innrømme at et par av dem kunne jeg tenkt meg som mer enn bare venner etterhvert, så det ble litt frustrerende da de etterhvert fant seg damer. Men frustrasjonen gav seg jo etterhvert, så flere av dem er gode venner den dag i dag.

Og selvsagt er jeg blitt kjent med konene til dem som jeg fremdeles omgås også.

Skrevet

Bestevennen min er en gutt og vi har vært venner i 20 år, og ingen av oss har noen gang vært interessert i den andre som noe mer enn det. Vet ikke hva som gjør at folk har så ulike opplevelser av vennskap på tvers av kjønn, men det er ikke akkurat en universell umulighet:P

Anonymous poster hash: 0cc44...dbd
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Og hvem sa noe om å bruke kompiser og utnytte dem? For meg er de venner, på lik linje med venninner. Jeg bruker de verken som hobbypsykologer, sjåfører eller flyttehjelp.

Det er bra da :)

Men, når man liksom tror at begge endelig er på samme nivå, at vi begge bare trives som venner, kommer den ene parten å ødelegger det, ved å begynne å flørte. Den ene kompisen min har jeg kjent i 8(!) år og vi har aldri vært i næææærheten av å gjøre noe ikke-vennskapelig, så da skjønner jeg ikke hvorfor det skulle bli interessant nå?

Det er vanskelig å si. Kan jo hende han har blitt interessert nå som han traff deg igjen da, eller at han har vært interessert lenge uten å tørre å si det.

Endret av .-L-.
Skrevet

Bestevennen min er en gutt og vi har vært venner i 20 år, og ingen av oss har noen gang vært interessert i den andre som noe mer enn det. Vet ikke hva som gjør at folk har så ulike opplevelser av vennskap på tvers av kjønn, men det er ikke akkurat en universell umulighet:P Anonymous poster hash: 0cc44...dbd

Hvorfor vi du ikke være sammen med en slik sjelevenn?

Han "tenner" deg ikke?

Skrevet

Jeg tror man KAN være bare venner, men det er ikke med mange. Ihvertfall ikke for min del.

Jeg har én god kompis jeg ikke har hatt seksuelle/romantiske tanker om (ikke at jeg har lyst til å pule alle andre, men de fleste har jeg nok tenkt på hvordan det kunne vært å være sammen med, osv, uten at det nødvendigvis har blitt noe mer). Han har jeg det kjempemorsomt med, og kan si alt til ham. Han har dame, og verken jeg eller han har på noen som helst måte en romantisk interesse for hverandre. Det er mer bror-søster-forhold. Det kan jeg si helt ærlig.

Jeg har mange andre kompiser, men flere av dem har det vært litt flørting med. Noen har jeg til og med hatt sex med. Så det er egentlig ganske vanskelig det der, å bare være venner.

Så jeg vil si at i noen tilfeller går det faktisk an å BARE være venner, men at det som regel alltid vil være noe flørting/seksuelt i bildet på et eller annet tidspunkt.

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor vi du ikke være sammen med en slik sjelevenn?

Han "tenner" deg ikke?

Er du forelsket i alle damer du ser da waco. Om nei: da har du svaret selv.

Anonymous poster hash: 96a6f...fa5

Skrevet

Selvsagt, har selv venninner jeg synes er motbydelige utseendemessig. Er gjerne de som er kulest.

Skrevet

Er du forelsket i alle damer du ser da waco. Om nei: da har du svaret selv.

Ikke i alle damer, men jeg hadde blitt forelsket i en sjelevenn. Så deilig det må være å være typen din, dersom han lurer på noe angående deg så kan han bare spørre din bestevenn!

Skrevet

Selvsagt, har selv venninner jeg synes er motbydelige utseendemessig. Er gjerne de som er kulest.

Hehe, jenter som ser helt forferdelige ut er gjerne kule ja. Det er ganske deilig å ha venninner man ikke tenner visuelt på.

Og det er jo sånne kamerater disse jentene ønsker seg. Gutter som ikke finner de attraktive.

Skrevet

Ikke i alle damer, men jeg hadde blitt forelsket i en sjelevenn. Så deilig det må være å være typen din, dersom han lurer på noe angående deg så kan han bare spørre din bestevenn!

Jeg er ikke den du siterte, men jeg lurte. Hvorfor er det galt å ha venner av motsatt kjønn synes du da? Er du virkelig så sjalu at du ikke takler det? Min kjæreste tåler helt fint at jeg har kompiser, på samme måte som at jeg tåler at han har jentevenner han prater med.

Det virker som om at du er hele tiden må skjære alle kvinner over en kam for at du tror at alle kvinner er like. Jeg håper derfor at du kan oppsøke hjelp dersom du ikke troller, for det kan være faktisk at du sliter med noe uten at det er så veldig bevisst.

Det har hendt med meg, så jeg vet hva jeg snakker om. Hadde en ekskjæreste som ikke var den snilleste mannen på jord kan man si, og bare plutselig så blusset det opp masse vonde følelser et helt år etter det var slutt med han. Og da jeg fant ut hva som var problemet så var det mye enklere å løse! Men det rare er at jeg ikke sitter og snakker dritt om alle menn på Kvinneguiden på grunn av at jeg har opplevd en mann som ikke var snill.

Skrevet

Jeg er ikke den du siterte, men jeg lurte. Hvorfor er det galt å ha venner av motsatt kjønn synes du da? Er du virkelig så sjalu at du ikke takler det? Min kjæreste tåler helt fint at jeg har kompiser, på samme måte som at jeg tåler at han har jentevenner han prater med.

Det virker som om at du er hele tiden må skjære alle kvinner over en kam for at du tror at alle kvinner er like. Jeg håper derfor at du kan oppsøke hjelp dersom du ikke troller, for det kan være faktisk at du sliter med noe uten at det er så veldig bevisst.

Det har hendt med meg, så jeg vet hva jeg snakker om. Hadde en ekskjæreste som ikke var den snilleste mannen på jord kan man si, og bare plutselig så blusset det opp masse vonde følelser et helt år etter det var slutt med han. Og da jeg fant ut hva som var problemet så var det mye enklere å løse! Men det rare er at jeg ikke sitter og snakker dritt om alle menn på Kvinneguiden på grunn av at jeg har opplevd en mann som ikke var snill.

Er du ærlig med meg når du mener at du synes det er stas at kjæresten din har bestevenninner fra barndommen han aldri kommer til å slutte å møte? Du vet at de vil være der for ham etter deg?

Skrevet

Nei.

Jeg er faktisk en jente som har opplevd at min venn ikke ville noe mer enn å bare være venner. Eller han ville pule meg også. Skjønte aldri hva slags vennskap det var vi hadde.

Anonymous poster hash: cfe5e...6bc
Skrevet

Er du ærlig med meg når du mener at du synes det er stas at kjæresten din har bestevenninner fra barndommen han aldri kommer til å slutte å møte? Du vet at de vil være der for ham etter deg?

Ja, hva er så galt med det?

På grunn av jobben hans så møter han mange kvinner som til og med klår han på låret osv, så tror ikke sjalusi funker så bra i forholdet vårt. Vi er veldig avslappet når det kommer til sånt, fordi vi er trygg på hverandre.

Tror du ikke det føles deilig? Det å kunne stole på hverandre så mye som vi gjør? Og jeg vet om mange andre som er som oss.

Skrevet

Ja, hva er så galt med det?

På grunn av jobben hans så møter han mange kvinner som til og med klår han på låret osv, så tror ikke sjalusi funker så bra i forholdet vårt. Vi er veldig avslappet når det kommer til sånt, fordi vi er trygg på hverandre.

Tror du ikke det føles deilig? Det å kunne stole på hverandre så mye som vi gjør? Og jeg vet om mange andre som er som oss.

Jeg spør ikke om fulle jenter som klår. Jeg spør om sjelevenn og bestevenn nivået. På det nivået at han snakket med bestevenninnen sin før han ble sammen med deg! Han spurte henne om råd. En sjelevenn. En som aldri forlater ham. En han kan ringe til på natten når dere har kranglet sammen.

Skrevet

Jeg spør ikke om fulle jenter som klår. Jeg spør om sjelevenn og bestevenn nivået. På det nivået at han snakket med bestevenninnen sin før han ble sammen med deg! Han spurte henne om råd. En sjelevenn. En som aldri forlater ham. En han kan ringe til på natten når dere har kranglet sammen.

Vi krangler aldri, og han bruker ikke telefon, så det skjer ikke. Men jeg føler jeg bryr meg mindre om en bestevenn enn ei dame som klår på han, selv om jeg ikke bryr meg om noen av delene egentlig.

Hva da? Synes du det er så forferdelig? For jeg synes ikke det.

Skrevet

Selvfølgelig KAN man være BARE venner.

Men det er ikke alle, kanskje ganske få man kan være det med.

Det man ikke kan gjøre er å ta et par erfaringer og lage en universell regel av det. Det er bare for dumt.

Begynner etterhvert å ha levd en stund, og har erfart følgende:

* Jeg har jentevenner som aldri har vært noe annet, kun vennskap som en søster eller kusine

* Jeg har jentevenner som jeg dessverre forelsket meg i og mer eller mindre ødela vennskapet :(

* Jeg har jentevenner hvor jeg har vært betatt, men som siden bare har vært kjempegode venner :)

* Jeg har jentevenner hvor jeg helst ville være noe mer, noe som gjør det komplisert. fungerer dårlig

* Jeg har jentevenner hvor jeg bare vil være venn, men hvor det er mye tiltrekning. fungerer så langt...

(noen er entall, noen er mer enn en (noen er fortid))

Det er altså mange varianter, og disse var kun de selvopplevde.

Kommer godt overens med jenter, og kunne ikke tenke meg å bare ha kamerater.

Anonymous poster hash: f60ee...02d
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...