Gå til innhold

Kan gutter og jenter BARE være venner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helt siden tenårene har jeg hatt mye guttevenner, og de fleste av de har på ett tidspunkt blitt interessert eller ymta frampå om at de vil noe mer enn bare vennskap.

For min del er det sånt jeg finner ut ved første/andre møte med en gutt om det er en potensiell kjæreste. Jeg har ALDRI vært venn med en fyr over en periode, for så å senere finne ut at jeg er keen på noe mer med han.

Med årene har jeg sila ut en del venner, men noen kompiser har bestått. Det kan gå lang tid mellom hver gang vi snakker, men når vi møtes eller sms'er, prøver de seg gjerne eller begynner å skrive flørtete sms. Da blir jeg litt oppgitt og tenker at " Hallo, jeg var ikke keen på deg for 5 år siden heller, hvorfor skulle det ha forandret seg nå?"

Jeg har aldri skrevet noe flørtete tilbake eller gjengjeldt noe de har sagt til meg, så hvordan kan de motta feil vibber? Virker som alle tror at jeg også er interessert, ellers hadde de jo ikke prøvd seg.

Er det ikke lov å bare ville være venn? Og hva er greia med å prøve seg ett år etterpå? Hvis vi begge hadde vært keene, hadde det vel skjedd noe for lenge siden?!

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør slutte å barbere deg under armen. Da forsvinner dette voldsomme problemet. =)

For øvrig kunne jeg aldri blitt sammen med ei jente jeg ikke var venner med først.

Man forelsker seg ikke i ukjente og samtidig skryter av at man har forstand! Det skjønner alle at ikke går an.

Du da, - den neste du skal forelske deg i skal være en gøyal og kjekk fremmed?

• Liker 1
Skrevet

friend zone er mannfolks mareritt :P

• Liker 1
Skrevet

friend zone er mannfolks mareritt :P

Ja det er skikkelig dritt å bare være kompis. Å være en skikkelig god bestevenn som kan bli brukt som sjåfør, flyttehjelp og være en kamerat. Men når det kommer til brunst og elskov, nei da vil hun heller pule på ham kødden hun aldri har sett før og som bare satt i hjørnet på nachspielet.

Ingen menn vil være venner med en jente for å se at jenta puler på andre. Og etterpå når han drittsekkelskeren avviser henne og prøver seg på venninna, - må du sitte å trøste henne! Det finnes til og med jenter som ikke ser noe galt i å behandle menn sånn.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Helt siden tenårene har jeg hatt mye guttevenner, og de fleste av de har på ett tidspunkt blitt interessert eller ymta frampå om at de vil noe mer enn bare vennskap.

For min del er det sånt jeg finner ut ved første/andre møte med en gutt om det er en potensiell kjæreste. Jeg har ALDRI vært venn med en fyr over en periode, for så å senere finne ut at jeg er keen på noe mer med han.

Med årene har jeg sila ut en del venner, men noen kompiser har bestått. Det kan gå lang tid mellom hver gang vi snakker, men når vi møtes eller sms'er, prøver de seg gjerne eller begynner å skrive flørtete sms. Da blir jeg litt oppgitt og tenker at " Hallo, jeg var ikke keen på deg for 5 år siden heller, hvorfor skulle det ha forandret seg nå?"

Jeg har aldri skrevet noe flørtete tilbake eller gjengjeldt noe de har sagt til meg, så hvordan kan de motta feil vibber? Virker som alle tror at jeg også er interessert, ellers hadde de jo ikke prøvd seg.

Er det ikke lov å bare ville være venn? Og hva er greia med å prøve seg ett år etterpå? Hvis vi begge hadde vært keene, hadde det vel skjedd noe for lenge siden?!

Er det et spørsmål?? i så tilfelle er svaret nei, med forbehold om at det ikke er noe feil med deg.

Endret av RoH
Skrevet

Ja det er skikkelig dritt å bare være kompis. Å være en skikkelig god bestevenn som kan bli brukt som sjåfør, flyttehjelp og være en kamerat. Men når det kommer til brunst og elskov, nei da vil hun heller pule på ham kødden hun aldri har sett før og som bare satt i hjørnet på nachspielet.

Ingen menn vil være venner med en jente for å se at jenta puler på andre. Og etterpå når han drittsekkelskeren avviser henne og prøver seg på venninna, - må du sitte å trøste henne! Det finnes til og med jenter som ikke ser noe galt i å behandle menn sånn.

om du ikke liker å være venn med jenter, så kan du faktisk velge å ikke være det. er vel ingen som tvinger deg

Anonymous poster hash: 96a6f...fa5

• Liker 2
Skrevet

om du ikke liker å være venn med jenter, så kan du faktisk velge å ikke være det. er vel ingen som tvinger deg

Jeg kan være venn med jenter om hun er venn med meg og ikke blir brukt som omsorgsarbeider.

Du da, hvorfor vil du bare forbruke disse guttevennene dine til tjenester og gjøremål?

Skrevet

Du bør slutte å barbere deg under armen. Da forsvinner dette voldsomme problemet. =)

For øvrig kunne jeg aldri blitt sammen med ei jente jeg ikke var venner med først.

Man forelsker seg ikke i ukjente og samtidig skryter av at man har forstand! Det skjønner alle at ikke går an.

Du da, - den neste du skal forelske deg i skal være en gøyal og kjekk fremmed?

Snakker ikke om fremmede, men i motsetning til mange andre, trenger jeg ikke 1 år på meg for å finne ut om en fyr er potensielt kjæresteemne eller ei. Jeg ville nok ha lagt inn en aksje lenge før det, om han ikke gjorde det først.

Det er derfor jeg stusser over at det følelser plutselig skal blusse etter ett/fler års vennskap.

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan være venn med jenter om hun er venn med meg og ikke blir brukt som omsorgsarbeider.

Du da, hvorfor vil du bare forbruke disse guttevennene dine til tjenester og gjøremål?

I et vennskap så er det i alle fall i følge mine erfaringer normalt å hjelpe hverandre. Så om jeg har en venn som trenger hjelp så skal selvfølgelig den personen få hjelp og motsatt.

Sånn er det jo i mitt forhold også. Min kjæreste hjelper meg og jeg hjelper han.

Så hvordan har det seg at du mener jeg bruker noen når jeg stiller opp når mine venner trenger det? Jeg spør også svært sjeldent om hjelp til noe som helst, så.

Merkelige antagelser du kommer med waco. Du er ganske frekk av deg.

• Liker 4
Skrevet

Snakker ikke om fremmede, men i motsetning til mange andre, trenger jeg ikke 1 år på meg for å finne ut om en fyr er potensielt kjæresteemne eller ei. Jeg ville nok ha lagt inn en aksje lenge før det, om han ikke gjorde det først.

Det er derfor jeg stusser over at det følelser plutselig skal blusse etter ett/fler års vennskap.

Det er nok brunsten som kommer over dem? Skulle du heller ønske at du var seksuelt uønsket?

Skrevet

Ja, gutter og jenter kan fint være kun venner! Jeg har selv noen kamerater som jeg ofte er sammen med, og vi gjør alt sammen uten at det er noe kjærestegreier, overnatter hos hverandre gjør vi også, selvom jeg har type..

MEN disse få guttene som jeg har veldig god kontakt med er venner jeg har hatt siden jeg gikk på barneskolen, og som jeg nærmest har vokst opp sammen med. Føler nesten de er fetterene mine..

De kameratene jeg fikk på ungdomsskolen og vgs derimot.. Flaut å si det, men skjedde noe galt med alle de venneforholdene, enten ente vi opp sammen på fylla, eller så fikk den ene følelse for den andre.. Men det går an, men etter min erfaring er det lettest med dem man har kjent leenge.

• Liker 2
Skrevet

Prøvde meg på en jente for noen år siden, hun avviste meg, også ble jeg sammen med bestevenninga henens, og er fortsatt det i dag.

Er faktisk kjempegod venn med hun jeg prøvde meg på, og hun er en av de beste vennene jeg har :blomst:

• Liker 1
Skrevet

I et vennskap så er det i alle fall i følge mine erfaringer normalt å hjelpe hverandre. Så om jeg har en venn som trenger hjelp så skal selvfølgelig den personen få hjelp og motsatt.

Sånn er det jo i mitt forhold også. Min kjæreste hjelper meg og jeg hjelper han.

Så hvordan har det seg at du mener jeg bruker noen når jeg stiller opp når mine venner trenger det? Jeg spør også svært sjeldent om hjelp til noe som helst, så.

Merkelige antagelser du kommer med waco. Du er ganske frekk av deg.

hva skal du med alle disse "kamerater" når du har type? De skal stille opp når typen din ikke gidder?

Skrevet

Jeg klarer fint å være venn med gutter. Går helt fint det :) Ikke bruker jeg dem til å flytte på ting eller som sjåfør heller, til det har jeg en kjæreste ;) (nei jeg misbruker ikke ham heller...) Men det er da ganske vanlig blant venner å hjelpe hverandre i nød, og det med å flytte på ting kommer vel gjerne av at de som oftest er litt sterkere enn oss. Ser ikke helt problemet? That's what friends are for? Så lenge det ikke går over til misbruk, det er jo ikke ok uansett.

Anonymous poster hash: 36e30...914

Skrevet

Eneste jentene jeg gidder å være venn med er de som er så lite attraktive at jeg ser på de som en av gutta.

Skrevet

hva skal du med alle disse "kamerater" når du har type? De skal stille opp når typen din ikke gidder?

Hva skal jeg med venninner når jeg har type?

Det blir akkurat samme spørsmålet for min del. For jeg behandler venninner og kamerater likt. Hva skal de stille opp med når jeg ikke trenger hjelp da?

Og hvorfor er du så frekk? Mine kompiser vet godt at de bare er venner og ikke noe mer. På samme måte som at jeg vet at de ikke er interessert i noe mer. Min bestekompis gikk jeg på fotballkamper med da han hadde dame. Bruker jeg han når vi drar på fotballkamp sammen fordi vi er venner?

Da bruker jeg i alle fall absolutt alle andre jeg kjenner også da.

Så hvorfor har du et behov for å være så frekk waco? Klarer du ikke å oppføre deg skikkelig?

• Liker 4
Skrevet

Hvis jeg skal ta utgangspunkt i meg selv så har jeg en del guttevenner som jeg aldri kunne tenkt meg å bli sammen. Ut fra tonen samtalene våre har, tror ikke jeg de har noen følelser for meg heller, akkurat.

Skrevet

Jeg antar at du ikke har noen kompiser eller venninner waco. For det går jo ikke an! Da bruker du dem! Og familien din kan du heller ikke ha kontakt med, for du bruker dem også!

For det er jo ikke mulig i følge deg å kjenne noen uten at du bruker denne personen.

Skrevet

Hva skal jeg med venninner når jeg har type? Det blir akkurat samme spørsmålet for min del. For jeg behandler venninner og kamerater likt. Hva skal de stille opp med når jeg ikke trenger hjelp da? Og hvorfor er du så frekk? Mine kompiser vet godt at de bare er venner og ikke noe mer. På samme måte som at jeg vet at de ikke er interessert i noe mer. Min bestekompis gikk jeg på fotballkamper med da han hadde dame. Bruker jeg han når vi drar på fotballkamp sammen fordi vi er venner? Da bruker jeg i alle fall absolutt alle andre jeg kjenner også da. Så hvorfor har du et behov for å være så frekk waco? Klarer du ikke å oppføre deg skikkelig? Anonymous poster hash: 96a6f...fa5

Han er en av de største bitterpikkene her inne. Ikke bry deg om han.

Anonymous poster hash: 36e30...914

• Liker 2
Skrevet (endret)

Hvis du tar opp igjen kontakten med dem og bruker tid på dem tror de kanskje at du er interessert? Ellers er det nok bare at de er keen på deg. Har ikke noe å si om du virker interessert eller ikke, de vil jo like deg uansett.

Er det ikke lov å bare ville være venn?

Selvfølgelig er det lov å ønske å være venner, men jeg kan være såpass ærlig å si at jeg ikke blir venner med en dame jeg liker eller ønsker noe mer med, det gidder jeg ikke. Å være gråteskulderen/hobbypsykologen hennes er selvdestruerende i lengden. Sluttet med min private hobbypsykologvirksomhet når jeg gikk på videregående.

Og hva er greia med å prøve seg ett år etterpå? Hvis vi begge hadde vært keene, hadde det vel skjedd noe for lenge siden?!

Da har han ikke forstått tegningen da, og håper forsatt at noe kan skje.

Endret av .-L-.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...