Gå til innhold

Roten stikker ut i tannkjøtt over tannen?


Sphynx

Anbefalte innlegg

Hei.

Trakk en tann for 3 dager siden. Nest bakerst, oppe til venstre. Altså en vanlig tann, ikke en visdomstann..

Første tannen jeg har trukket, så det hele er ganske nytt for meg.

Har kjent litt på den i dag og synes det kjennes rart ut i tannkjøttet over. Det er på en måte som om roten fra tannen foran går over der hvor tannen jeg trakk skulle være. Og at roten liksom stikker ut på siden. Den er veldig skarp under huden og det gjør området veldig sårt. Når jeg kjenner over tannkjøttet er det helt 'smooth' helt til jeg kommer til tannkjøttet over der jeg trakk, der stikker det ut ganske mye.

Den har ikke stikket ut så mye før etter jeg trakk tannen. Kan det ha flyttet seg så mye? Burde jeg vente litt å se om det blir bedre (med tanke på at det er 3 dager siden jeg trakk bare) eller burde jeg haste til tannlegen å ta en titt på dette?

Hadde vært utrolig greit om noen som har erfaring svarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det KAN være tannkjøtt fra området rundt den trekte tannen som er litt hardt under groprosessen, kan være at de har skjært og svidd, slik at kantene er... kantete. Føler det er litt supermann-ish at nabotannen har flyttet seg så fort på så kort tid (tar flere år), men det kan jo også hende at den var slik - og du bare kjenner det bedre nå som tannen er borte. Sannsynligvis har tannlegen sett det allerede før du trakk den, ellers har du gått til en fryktelig dårlig tannlege :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det KAN være tannkjøtt fra området rundt den trekte tannen som er litt hardt under groprosessen, kan være at de har skjært og svidd, slik at kantene er... kantete. Føler det er litt supermann-ish at nabotannen har flyttet seg så fort på så kort tid (tar flere år), men det kan jo også hende at den var slik - og du bare kjenner det bedre nå som tannen er borte. Sannsynligvis har tannlegen sett det allerede før du trakk den, ellers har du gått til en fryktelig dårlig tannlege :vetikke:

Takk for svar :)

Ja, tenker også at tannlegen må ha sett det.

Ettersom det ikke er så lang tid siden jeg trakk, så venter jeg litt.

Har uansett en tannsjekk tidlig i januar, så tror nok jeg bare lar det være.

Er jo vondt, men er jo uansett vondt etter en trekk og infeksjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...