Gå til innhold

Stoler dere på p-pillene, eller tar dere graviditetstester iblant?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som bruker p-piller og hopper over mensen og har sex, stoler dere på pillene, eller tar dere graviditetstester iblant for å være på den sikre siden? Plutselig kan man jo være langt på vei med en unge uten at man vet det. Jeg begynte med p-piller for noen måneder siden og begynte plutselig å tenke på dette nå. Er det bare jeg som er hysterisk, eller er det andre som tenker slik også?



Anonymous poster hash: 80755...6c1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg går på cerazette som gjør at jeg ikke har mensen og dette gjør meg litt "hysterisk" ang graviditet. Har kjøpt slike billigstrimler som jeg tar kanskje 1 gang i månden. Man vet jo aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testet fra tid til annen da jeg gikk på pillen.



Anonymous poster hash: c881e...f3b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

P-piller er jo veldig trygt om man tar dem riktig, men da jeg var yngre brukte jeg alltid kondom i tillegg, men nå som voksen er det liksom ikke SÅ krise selv om timingen blir dårlig:P Pluss at jeg ikke velger å hoppe over hver gang, så har jo mensen som en bekreftelse på at alt er i sin skjønneste orden:P



Anonymous poster hash: a4501...255
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi, spesielt kjæresten, stoler ikke helt på p-pillene nei. Jeg går på p-piller, og første halvannet året brukte vi kondom i tillegg. De siste par mnd nå har vi droppet kondomet, men han trekker seg ut før han kommer. Har ikke tatt graviditetstester.

Anonymous poster hash: 98525...2e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på Cerazette, gikk greit helt til jeg ble hysterisk og tenkte jeg var gravid hver gang jeg følte meg litt dårlig.

Ble litt mye tester etterhvert så jeg byttet til Microgynon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. Har blitt gravid 3 ganger på p-piller. Det til tross for at jeg har tatt dem hver dag på sekundet.

Har også blitt gravid på p-ring, så jeg stoler jeg ikke på noen ting lengre. Nå er det spiral, kondom og trekke seg i svingen. Tar ingen sjanser lengre da det har satt dype spor.

Har endt opp i spontanaborter :( og verdens skjønneste mirakelgutt. :)



Anonymous poster hash: b27bd...553
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Har blitt gravid 3 ganger på p-piller. Det til tross for at jeg har tatt dem hver dag på sekundet.

Har også blitt gravid på p-ring, så jeg stoler jeg ikke på noen ting lengre. Nå er det spiral, kondom og trekke seg i svingen. Tar ingen sjanser lengre da det har satt dype spor.

Har endt opp i spontanaborter :( og verdens skjønneste mirakelgutt. :)

Anonymous poster hash: b27bd...553

Oi! Jeg har gått på p-piller (med et lite bytte til minipiller, for så å bytte tilbake) i en del år nå, og jeg har ikke blitt gravid en eneste gang til tross for at vi ikke har brukt kondom i forholdene.

Men jeg leste at noen bare har det lett for å bli gravid på hormonprevensjon mens andre ikke.

Anonymous poster hash: 981b3...904

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på Cerazette og sjekker innimellom da jeg ikke har mensen.
Ca hver 2. mnd, men noen ganger glemmer jeg det. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Jeg har gått på p-piller (med et lite bytte til minipiller, for så å bytte tilbake) i en del år nå, og jeg har ikke blitt gravid en eneste gang til tross for at vi ikke har brukt kondom i forholdene.

Men jeg leste at noen bare har det lett for å bli gravid på hormonprevensjon mens andre ikke.

Anonymous poster hash: 981b3...904

Ble gravid noen måneder etter jeg fikk sønnen min. Da hadde jeg hatt sex en gang på 3 måneder, da ammet jeg i tillegg til at jeg gikk på piller, så du kan vel trygt si at jeg er hyperfertil.

Leste noe om at det blir gjort studier på at enkelte mennesker kan få eggløsning i det dem får orgasme i tillegg til den månedlige. Jeg vet ikke helt, det har i hvert fall vært helt forferdelig og ha forberedt seg psykisk til disse graviditetene, for og så miste det man begynte å glede seg til.

Anonymous poster hash: b27bd...553

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en pillefri uke, og om man får blødning da, er man ikke gravid. Hvis jeg ikke gjorde det, ville jeg nok tatt graviditetstest om jeg fikk symptomer på graviditet (kvalme, hovne bryster, svimmelhet osv). Ellers ikke.

Anonymous poster hash: 6c71a...b19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en pillefri uke, og om man får blødning da, er man ikke gravid. Hvis jeg ikke gjorde det, ville jeg nok tatt graviditetstest om jeg fikk symptomer på graviditet (kvalme, hovne bryster, svimmelhet osv). Ellers ikke.

Anonymous poster hash: 6c71a...b19

Men er det virkelig sånn? På pillefri uke er jo mensen "kunstig", betyr ikke det at den trolig vil komme selv om man er gravid?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men er det virkelig sånn? På pillefri uke er jo mensen "kunstig", betyr ikke det at den trolig vil komme selv om man er gravid?

Hvis du starter å produserer gravid-hormoner vil den kunstige mensen utebli. Kroppen får jo naturlig harmoner (de du tar når du går på pillene), så når du har pillefri uke skal vanligvis ikke kroppen få hormoner = blødning. Er du gravid, har kroppen fremdeles hormoner = ikke blødning :)

Derfor stoler jeg på mine piller, har aldri tatt en graviditetstest. Men dersom "mensen" hadde endret seg drastisk, f.eks mye mindre blødning, ville jeg nok tatt en test.

Anonymous poster hash: 5726c...7b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du starter å produserer gravid-hormoner vil den kunstige mensen utebli. Kroppen får jo naturlig harmoner (de du tar når du går på pillene), så når du har pillefri uke skal vanligvis ikke kroppen få hormoner = blødning. Er du gravid, har kroppen fremdeles hormoner = ikke blødning :)

Derfor stoler jeg på mine piller, har aldri tatt en graviditetstest. Men dersom "mensen" hadde endret seg drastisk, f.eks mye mindre blødning, ville jeg nok tatt en test.

Anonymous poster hash: 5726c...7b0

Å, takk, det har jeg alltid lurt på! Har også sett for meg at p-pillene ville gjøre at man blødde selv om man var gravid (har aldri visst hva som ga bortfallsblødningen på pilla, regnet bare med at det var "noe" i pillene…).

Jeg testa aldri på 3 års p-pillebruk, men så hoppa jeg heller aldri over pillefri uke. Hadde et par episoder der den lille blødninga jeg vanligvis hadde ble helt borte, men det falt meg ærlig talt ikke inn å teste - jeg hadde jo tatt pillene helt etter skjema.Heldig for meg at jeg er en av dem som pillene funker på. Kjedelig for de få (som AB'en over) som hormonell prevensjon bare ikke funker ordentlig på...

Anonymous poster hash: f9c2c...427

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...