Gå til innhold

diskriminerende frisørsalong?


Cupcake

Anbefalte innlegg

Klippet meg nylig på en frisørsalong i byen. Den blir drevet av utlendinger, og det koster 100,- klippen. De har også et slags klippekort, som gir deg den fjerde klippen gratis. MEN da jeg spurte etter dette kortet, ble jeg fortalt at dette tilbudet kun gjelder MENN!!! Det er vel ikke rettferdig?!?!?! Er det lovlig?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klippet meg nylig på en frisørsalong i byen. Den blir drevet av utlendinger, og det koster 100,- klippen. De har også et slags klippekort, som gir deg den fjerde klippen gratis. MEN da jeg spurte etter dette kortet, ble jeg fortalt at dette tilbudet kun gjelder MENN!!! Det er vel ikke rettferdig?!?!?! Er det lovlig?!

Overrasker meg ikke (vel å merke hvis frisøren kom fra en land der de har til vane å sette mannen høyere enn kvinnen ). :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men er ikke vanligvis herreklipp langt billigere enn dameklipp?

Jeg har en venninne som klippet seg i kliss lik frisyre som mannen sin, men hun måtte likevel betale dameklipp-pris...

Det er vel en rabattordning på det billigste produktet deres da, og siden det ikke er det du får, så får du heller ikke rabatt?

Eller koster dame- og herreklipp det samme? DA er det i tilfellet helt tåpelig (og sikkert bittelitt ulovelig også kanskje?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Elle Melle sier, så har vel jeg også bitt meg merke i at de fleste vel har forskjellige priser på dameklipp (dyrere) og herreklipp (billigere), er dette også diskriminering? eller er det rett og slett fordi dameklipp krever mer, tar lenger tid, koster mer i produkter?

Er det en herrefrisør opprinnelig? for det er faktisk både norske og utenlandske frisører som "opprinnelig" eller hovedsaklig er enten eller, og da gir de vel kanskje spesielle tilbud til den målgruppen de hovedsaklig retter seg mot, noe som jo er naturlig om man ser på all reklame og tilbudsgiving?

Men det burde vært opplyst om på samme stedet hvor de opplyser om at de har hver 4. klipp gratis, det burde stått at hver 4. herreklipp var gratis eller lignende. Det hadde ikke jeg reagert på ihvertfall, uansett hva slags bakgrunn eller opprinnelse vedkommende hadde hatt. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cuddly

Syns generelt det er forkastelig å ha forskjellige priser på dame- og herreklipp!

Prisen burde da definitivt beregnes ut i fra hva som faktisk blir gjort av frisøren!

Kjenner jeg blir :-x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Prisen burde da definitivt beregnes ut i fra hva som faktisk blir gjort av frisøren!...

Det er jeg enig i, for det blir fler og fler menn som bruker like mye tid og ekspertise og remedier som damer gjør, og det blir fler og fler kvinner som er like "enkle" i klipp og stæsj som det som var typisk menn tidligere.

Men er det en herresalong, og de bruker ordet herresalong, og motsatt, så skjønner jeg at de lager tilbud som trekker folk i den målgruppen de satser på. Det er jo slik det virker med alt salg av produkter og tjeneser, markedsføring og trekkplaster for å nå flest mulig innen sin målgruppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er ikke kun en herresalong. De tar begge deler, og reklamerer med hver fjerde klipp gratis... altså synes jeg det bør gjelde alle... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, enten får de skrive at det gjelder kun for herreklipp ellers får det gjelde for alle!! så lenge de ikke skriver spesifikt, så tror jeg faktisk du har rett på det!

i min jobb så har vi også to forskjellige "typer" kunder, og vi har tilbud på hver tredje. Hadde dette kun vært gjeldende for den ene "typen" kunder, så MÅTTE vi ha spesifisert det! Så lenge vi ikke skriver at dette kun gjelder for slik og sånn, så gjelder det ikke kun for slik og sånn!!

Og vi kan jo bare TRO at noe annet skal fungere dersom vi har "glemt" å skrive på denne spesifiseringen.... Da må vi pent gi inntil vi har fått ut rett reklame for tilbudet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus
Klippet meg nylig på en frisørsalong i byen. Den blir drevet av utlendinger' date=' og det koster 100,- klippen. De har også et slags klippekort, som gir deg den fjerde klippen gratis. MEN da jeg spurte etter dette kortet, ble jeg fortalt at dette tilbudet kun gjelder MENN!!! Det er vel ikke rettferdig?!?!?! Er det lovlig?![/quote']

Mulig litt generealiserende, men jeg har inntrykket av at kvinner er mer trofaste mot sine frisører enn hva vi gutta er. Med en slik rabattordning sikrer de seg en lite trofast kundegruppe.

Men betalte du selv 100 kroner for klippen?Altså, var det samme pris for å frisere en kvinnemanke? I så fall er det en drøy rabattordning og trolig lite lovlig.

For øvrig utrolig billig. Tror jeg selv betalte 300 for min sise herreklipp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Mulig litt generealiserende' date=' men jeg har inntrykket av at kvinner er mer trofaste mot sine frisører enn hva vi gutta er. Med en slik rabattordning sikrer de seg en lite trofast kundegruppe....[/quote']

Enig, generaliserende, men sikkert en grunn til.

Spurte du hvorfor det bare var for menn? Hva svarte de på det?

Også er det jo det med frisører da, at er du missfornøyd, så KAN man jo bare gå ett annet sted, men jeg tror seriøst at du sliter litt med å finne noen du betaler mindre hos, selv om du skulle finne ett sted hvor du får hver 4. gratis!! (når en vanlig dameklipp ligger på mellom 2-400,- minimum, så kan du klippe deg noen ganger der du går, og allikvel spare mer en du kan de fleste andre steder.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest the imp

Reklamen er ihvertfall ikke lovlig dersom det står hver 4. klipp er gratis, men så gjelder det bare herreklipp. Da er nemlig reklamen misvisende og det er ikke lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tipper du bor i samme by som meg, for jeg opplevde akkurat det samme. Fikk ikke noe rabattkort jeg heller, men betalte bare kr 100,- for klippen. Han ble forøvrig litt bekymret når jeg spurte om han kunne skrå "luggen" litt. "Jeg kan bare klippe" var svaret jeg fikk. Men - det er billig da :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...