Velasq Skrevet 7. desember 2013 #21 Skrevet 7. desember 2013 Har ikke lest alle svarene, men for å være litt "vanskelig" synes jeg faktisk at du skal skrive opp hver gang du skifter bleie, gir mat, våkner om natta, når du får sove osv. Så noterer du det han evt gjør. På slutten av uka viser du han skjemaet ditt, så får han svare for seg. Ta den gjerne med til helsesøster, dine svigerforeldre og alle andre som tror han er så flink. Drittsekk oppførsel avler drittsekkoppførsel :-) Lykke til! 7
Barcelone Skrevet 7. desember 2013 #22 Skrevet 7. desember 2013 Vi snakket om dette før jeg ble gravid, også før barnet ble født. Og da sa han at dette var vi to om, så vi skulle gjøre like mye. Etter hun ble født diskuterte vi en dag og da sa han "Jeg skjønner at du er sur for at du gjør alt.. Ja, jeg vet at det ikke er sånn det skal være. Det er jo begge sitt barn og vi skal gjøre like mye.Jeg skal bli flinkere, kjære" så hvorfor gjør han ikke noe med det da Han vil at jeg skal fortsette å være hjemme pga han ikke våkner av hun om natta. Anonymous poster hash: 49ba7...5e8 Men hva føler du om det? Synes kanskje det er en litt tynn unnskyldning jeg da. 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2013 #23 Skrevet 7. desember 2013 Du får begynne å nekte han ting, som for eksempel sex og mat. Si han kan lage sin egen mat og ta seg av seg selv. Si at du ikke har tid til å ta deg av han siden du har mer enn nok med å være alenemor for deres felles barn. Barnslig gjort i så fall..tror ikke det fører til det bedre akkurat. Anonymous poster hash: c22a1...91c
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2013 #24 Skrevet 7. desember 2013 Men hva føler du om det? Synes kanskje det er en litt tynn unnskyldning jeg da. Jeg vil jo ut i jobb. Men jeg føler ikke jeg kan gå ut i jobb om jeg må stå opp 2-3 ganger om natta fordi han ikke klarer\gidder Har ikke lest alle svarene, men for å være litt "vanskelig" synes jeg faktisk at du skal skrive opp hver gang du skifter bleie, gir mat, våkner om natta, når du får sove osv. Så noterer du det han evt gjør. På slutten av uka viser du han skjemaet ditt, så får han svare for seg. Ta den gjerne med til helsesøster, dine svigerforeldre og alle andre som tror han er så flink. Drittsekk oppførsel avler drittsekkoppførsel :-) Lykke til! Den med lista var faktisk smart! Lurer på om jeg skal gjøre det, så ser han faktisk hvor mye jeg gjør.. Anonymous poster hash: 49ba7...5e8 3
Barcelone Skrevet 7. desember 2013 #25 Skrevet 7. desember 2013 Jeg vil jo ut i jobb. Men jeg føler ikke jeg kan gå ut i jobb om jeg må stå opp 2-3 ganger om natta fordi han ikke klarer\gidder Den med lista var faktisk smart! Lurer på om jeg skal gjøre det, så ser han faktisk hvor mye jeg gjør.. Anonymous poster hash: 49ba7...5e8 Her tror jeg faktisk det handler om vilje. Hva om du sover på et annet rom, så får han sove alene sammen med ungen. Den gir vel skikkelig beskjed om han ikke våkner for å ta seg av henne. Han legger alt ansvaret over på deg og så driver han å skryter av alt han gjør. Jeg hadde sagt ham midt i mot om han satt å løy sånn foran meg. 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2013 #26 Skrevet 7. desember 2013 Du får gjøre det klart at å være hjemme med barnet også er jobb, altså er dere begge på jobb hele dagen. Når han har kommet hjem skal dere dele likt på oppgavene. Anonymous poster hash: e0e5a...30f 7
jabx Skrevet 7. desember 2013 #27 Skrevet 7. desember 2013 Vi har sittet å snakket litt om det og han mener det er min jobb så lenge jeg går hjemme barnet Er ikke det å ta seg av et barn en "heltidsjobb" uansett? Så når han kommer hjem fra jobb så har også du "jobbet" like lenge? 5
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2013 #28 Skrevet 7. desember 2013 veit han egentlig hvordan det er å ha alt ansvaret for en baby? hvis barnet bruker MME eller går på fast føde (usikker på hva som er riktig for et barn jeg) så si at du trenger en dag for deg selv. sett ungen i fanget hans å stikk til en venninne eller noe, ikke for langt unna bare sånn i tilfelle han skulle få panikk. å, hvis han begynner å skryte av alt han gjør så motsi han. blir han sint så får du begrunne hvorfor du gjør som du gjør. Anonymous poster hash: 5a10c...b73 4
Gjest Chloe87 Skrevet 7. desember 2013 #29 Skrevet 7. desember 2013 Wow! Er ikke dette DERES barn? Et barn dere skapte sammen? Dette er ikke bare ditt barn, men også hans! Har inntrykk av at han bare vil ha moroa med barnet mens du må gjøre all jobben. Slike menn skulle aldri hatt barn i utgangspunktet, som skyver alt over på mora! "Du er mammaen!" Vel...han er pappaen!
Gjest Skrevet 7. desember 2013 #30 Skrevet 7. desember 2013 Han vil at jeg skal fortsette å være hjemme pga han ikke våkner av hun om natta. Anonymous poster hash: 49ba7...5e8 Men du våkner vel? Og han våkner om du vekker han? Problem løst for min del hvertfall!
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2013 #31 Skrevet 7. desember 2013 Grunnen til at HS spurte om vi var flink til å dele på oppgavene var fordi tidligere jeg var der så sa jeg at han ikke gjorde noen ting og da avtalte jeg å ha med han neste gang så skulle hun spørre om det. Og etter han svarte sa HS "Ja for det er en jobb det også. Og man kan bli like sliten som man blir i å jobbe" Og da svarte mannen "jaa det blir man" Men du våkner vel? Og han våkner om du vekker han? Problem løst for min del hvertfall! Mener du at jeg skal vekke han hver gang barnet våkner da? Det har jeg prøvd. Og da sier han alltid "Kan ikke du ta det idag da, så tar jeg det imorgen. Er så trøtt" .. Anonymous poster hash: 49ba7...5e8
Barcelone Skrevet 7. desember 2013 #32 Skrevet 7. desember 2013 Grunnen til at HS spurte om vi var flink til å dele på oppgavene var fordi tidligere jeg var der så sa jeg at han ikke gjorde noen ting og da avtalte jeg å ha med han neste gang så skulle hun spørre om det. Og etter han svarte sa HS "Ja for det er en jobb det også. Og man kan bli like sliten som man blir i å jobbe" Og da svarte mannen "jaa det blir man" Mener du at jeg skal vekke han hver gang barnet våkner da? Det har jeg prøvd. Og da sier han alltid "Kan ikke du ta det idag da, så tar jeg det imorgen. Er så trøtt" .. Anonymous poster hash: 49ba7...5e8 Nei det kan jeg ikke. Jeg har stått opp hver natt i 7 mnd, nå er de din tur. 8
Gjest Skrevet 7. desember 2013 #33 Skrevet 7. desember 2013 (endret) Grunnen til at HS spurte om vi var flink til å dele på oppgavene var fordi tidligere jeg var der så sa jeg at han ikke gjorde noen ting og da avtalte jeg å ha med han neste gang så skulle hun spørre om det. Og etter han svarte sa HS "Ja for det er en jobb det også. Og man kan bli like sliten som man blir i å jobbe" Og da svarte mannen "jaa det blir man" Mener du at jeg skal vekke han hver gang barnet våkner da? Det har jeg prøvd. Og da sier han alltid "Kan ikke du ta det idag da, så tar jeg det imorgen. Er så trøtt" .. Anonymous poster hash: 49ba7...5e8 Da hadde jeg faktisk vurdert om det var verdt det! Jeg er en slik person som heller ville vært alene mor, enn alene mor i et forhold til noen som drar meg ned! Men nå har jeg et mannfolk som jeg har greid å dytte ut døra med to bikkjer som er dårlige i magen kl 3 om natta i ti kuldegrader, så kommer nok litt ann på mannfolket også! Endret 7. desember 2013 av Gjest
MockingJay Skrevet 7. desember 2013 #34 Skrevet 7. desember 2013 Jeg har en litt lat mann. Han mener det godt, men han (som din), skjønner virkelig ikke hvor mye som gjøres hjemme. Så jeg sluttet å vaske trusene hans. Vasket alt annet, bortsett fra dem. Sa til han at jeg skulle vaske trusene hans når han hadde støvsuget (slik han hadde lovet), og diverse andre ting som han måtte gjøre. Jeg sliter ennå med bekkenløsning 4 mnd etter fødsel, så noen ting går rett og slett ikke. Når han gikk tom for truser så gikk det faktisk en hel uke før han fikk fart på ræva. Men har ikke hatt problemet siden:-) 5
79kreps Skrevet 7. desember 2013 #35 Skrevet 7. desember 2013 Har ikke lest alle svarene, men for å være litt "vanskelig" synes jeg faktisk at du skal skrive opp hver gang du skifter bleie, gir mat, våkner om natta, når du får sove osv. Så noterer du det han evt gjør. På slutten av uka viser du han skjemaet ditt, så får han svare for seg. Ta den gjerne med til helsesøster, dine svigerforeldre og alle andre som tror han er så flink. Drittsekk oppførsel avler drittsekkoppførsel :-) Lykke til! Skriv ned hvor lang tid hver ting tar også da, så kan en trekke i fra 8 timers arbeidsdag som han har før han kommer hjem! Altså, føre opp hva en gjør med sitt eget barn? Jeg har da med alle mine barn synes det har vært en glede å stå opp på natten, skifte på de, bade de osv. Det er da virkelig ikke ett ork slik det fremstilles her i denne tråden! Om han ikke er interessert i å bruke tid på sitt eget barn når han kommer hjem etter jobb så har TS rett og slett funnet seg en mann som er lite egnet som far! Da jeg var hjemme mens moren var ute i jobb hadde jeg ingen problemer med å få gjort unna de vanlige gjøremål i hjemmet i tillegg til å lage middag til hun kom hjem. Tid til trilletur ble det også uten at jeg ble spesielt utslitt igjennom dagene. Barn sover også flere timer i løpet av en dag på den tiden, og om en på død og liv ikke må sove selv eller rett på pcen de timene så har en faktisk en ganske behagelig hverdag når en går hjemme med barnet. 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2013 #36 Skrevet 7. desember 2013 Dette hadde vært en så alvorlig ting for meg at jeg hadde bestilt time på familievernkontoret med den klare beskjed at dersom vi ikke kom til en enighet, så hadde det blitt skilsmisse. Jeg hadde opplevd det som så grunnleggende respektløst ovenfor meg at jeg ikke hadde ønsket leve livet mitt sammen med en slik person, rett og slett. Dårlig partner og dårlig far er ikke hva jeg gikk inn i, og det er ikke noe jeg vil leve med. Jeg hadde ikke brukt umodne strategier som å nekte sex, mat osv - det likner alt for mye på hans måte å agere på,og eskalerer bare uten at han forstår alvoret om han skulle respondere på det. Anonymous poster hash: beaee...b22 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2013 #37 Skrevet 7. desember 2013 Skriv ned hvor lang tid hver ting tar også da, så kan en trekke i fra 8 timers arbeidsdag som han har før han kommer hjem! Altså, føre opp hva en gjør med sitt eget barn? Jeg har da med alle mine barn synes det har vært en glede å stå opp på natten, skifte på de, bade de osv. Det er da virkelig ikke ett ork slik det fremstilles her i denne tråden! Om han ikke er interessert i å bruke tid på sitt eget barn når han kommer hjem etter jobb så har TS rett og slett funnet seg en mann som er lite egnet som far! Da jeg var hjemme mens moren var ute i jobb hadde jeg ingen problemer med å få gjort unna de vanlige gjøremål i hjemmet i tillegg til å lage middag til hun kom hjem. Tid til trilletur ble det også uten at jeg ble spesielt utslitt igjennom dagene. Barn sover også flere timer i løpet av en dag på den tiden, og om en på død og liv ikke må sove selv eller rett på pcen de timene så har en faktisk en ganske behagelig hverdag når en går hjemme med barnet. Vet ikke om jeg selv(kvinne som venter barn) klarer finne samme glede i alt dette min i nattevåk osv - men man gjør jo hva man må, utslitt eller ikke. Anonymous poster hash: beaee...b22 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2013 #39 Skrevet 7. desember 2013 Wow! Er ikke dette DERES barn? Et barn dere skapte sammen? Dette er ikke bare ditt barn, men også hans! Har inntrykk av at han bare vil ha moroa med barnet mens du må gjøre all jobben. Slike menn skulle aldri hatt barn i utgangspunktet, som skyver alt over på mora! "Du er mammaen!" Vel...han er pappaen! Det er vårt barn ja. Et vi har skapt sammen. Skriv ned hvor lang tid hver ting tar også da, så kan en trekke i fra 8 timers arbeidsdag som han har før han kommer hjem! Altså, føre opp hva en gjør med sitt eget barn? Jeg har da med alle mine barn synes det har vært en glede å stå opp på natten, skifte på de, bade de osv. Det er da virkelig ikke ett ork slik det fremstilles her i denne tråden! Om han ikke er interessert i å bruke tid på sitt eget barn når han kommer hjem etter jobb så har TS rett og slett funnet seg en mann som er lite egnet som far! Da jeg var hjemme mens moren var ute i jobb hadde jeg ingen problemer med å få gjort unna de vanlige gjøremål i hjemmet i tillegg til å lage middag til hun kom hjem. Tid til trilletur ble det også uten at jeg ble spesielt utslitt igjennom dagene. Barn sover også flere timer i løpet av en dag på den tiden, og om en på død og liv ikke må sove selv eller rett på pcen de timene så har en faktisk en ganske behagelig hverdag når en går hjemme med barnet. Det er ikke det at jeg ikke synes det er koselig eller at jeg det er dritslitsomt. Jeg elsker å være mamma! Men vil at barnet skal få tid med pappaen sin, o.l. Hver gang han koser med barnet ser barnet på meg som ett spørsmålstegn. Kunne ønske han gjorde litt mer. Hører om så mange flinke pappaer, kunne ønske han var en av dem. Men tenker at han kanskje er sånn fordi faren var sånn? Kom hjem når han ville og gjorde ingenting.. Ser også mange jenter skriver de er redd for bli alenemor og hvor mye det plutselig blir å gjøre. Kan ikke si at jeg hadde vært redd. Selvfølgelig hadde det vært trist, men tror det også hadde vært ganske deilig å slippe å tenke på at han ikke gjør noen ting.... Anonymous poster hash: 49ba7...5e8 2
Gorgonzola Skrevet 8. desember 2013 #40 Skrevet 8. desember 2013 Jeg elsker å være mamma! Men vil at barnet skal få tid med pappaen sin, o.l. Ser også mange jenter skriver de er redd for bli alenemor og hvor mye det plutselig blir å gjøre. Kan ikke si at jeg hadde vært redd. Selvfølgelig hadde det vært trist, men tror det også hadde vært ganske deilig å slippe å tenke på at han ikke gjør noen ting.... Og du lesser all skylda over på mannen din ????
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå