Gå til innhold

For legalisering av hasj?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Norsk Organisasjon for Reform av Marihuana Lovgivningen (NORMAL)arrangerer sin hvert år marsj for retten til å røyke cannabis. Er dette verdt å demonstrere for? Er du for legalisering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjesta

Om det er verdt å demonstrere for? Jeg tror da det, de får jo mye oppmerksomhet!

Ja, jeg er for legalisering!

Clea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vel litt for likegyldig til at jeg gidder å demonstrere, men ser ingen stor forskjell på å røyke hasj eller drikke alkohol...

Sterkere stoffer er jeg derimot helt imot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Er for legalisering. Gir en deilig rus. Slipper bakrus. God lukt. Stemningsfullt. Ikke så skaldelig som alkohol i store mengder. Slipper å oppsøke kriminelle miljøer for å få tilgang på det. Reduserer bruken av andre narkotiske stoffer. Umulig å ta en overdose (tror jeg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

oki. men uansett om det ikke er stor forskjell på hasj og alkohol, synes du ikke at det er ille nokk med alkohol da?

Mange flere kommer til å ta ibruk hasj!!

synes dette er skikkelig synd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

For legalisering.

hasj er mindre farlig enn alkohol.

Alkohol gir i større grad agressiv adferd og fysisk avhengighetsdannende, i motsetning til hasjen som kanskje kan sies å være psykisk avhengighetsdannende. Den gjør deg imidlertid ikke agressiv.

Ta en titt på legevakta i helgene - de som sitter der med blodige kutt i panna og knivstikk i låret sitter ikke der på grunn av hasj, men alkohol. Helgefylla har dessuten en stor del av æren for sykehuskøene her i landet.

Jeg liker ikke rusen selv, men ser ingen grunn til at stoffet skal være forbudt. En annen ting er jo at kriminalisering av folk som røyker er jo så borti natta teit at det kan ikke beskrives en gang.... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

En får alltid en forherligelse av hasj av de som har prøvd eller røyker i ny og ned.

Det går på at alkohol er verre og hasj ikke er farlig. Tull at man går over til sterkere saker osv.

Sikkert sant for noen, men med slike holdninger blir det litt mere akseptert av unge og andre og prøve.

Om du snakker med de som har røkt hasj i mange år så ser en resultatet. Det går bla på tanker. Tankerekken deres er ikke som den var en gang. Det går også(kan) på hygienen. Man blir mindre nøye med ting.

Så har du en gruppe som er disponert som fortsetter med andre stoffer.

Disse som skal gå i tog og demostrere for fri hasj....har dere virkelig snakket "dypt" med noen av de? De som har røkt fast i åresvis?

Jeg har ikke problemer med å skille ut disse personer. Så kan dem si hva dem vil, men at hasj gjør noe med kroppen er helt klart.

Selvsagt vil de selv nekte på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus
En får alltid en forherligelse av hasj av de som har prøvd eller røyker i ny og ned.

Det går på at alkohol er verre og hasj ikke er farlig. Tull at man går over til sterkere saker osv.

Sikkert sant for noen, men med slike holdninger blir det litt mere akseptert av unge og andre og prøve.

Om du snakker med de som har røkt hasj i mange år så ser en resultatet. Det går bla på tanker. Tankerekken deres er ikke som den var en gang. Det går også(kan) på hygienen. Man blir mindre nøye med ting.

Så har du en gruppe som er disponert som fortsetter med andre stoffer.

Disse som skal gå i tog og demostrere for fri hasj....har dere virkelig snakket "dypt" med noen av de? De som har røkt fast i åresvis?

Jeg har ikke problemer med å skille ut disse personer. Så kan dem si hva dem vil, men at hasj gjør noe med kroppen er helt klart.

Selvsagt vil de selv nekte på det.

Etvhert misbruk av et rusmiddel er så klart ikke bra. Still en som drikker alkohol hver dag ved siden av en som røyker hasj, og se hvem som har det verst. Begge har det nok verre enn deg, men en av dem har det mye verre.

Eneste grunn til at en går over til sterkere stoffer er kanskje at man vanker i miljøer hvor man tar sterkere stoffer og at langeren din også kan skaffe deg andre rusmidler. Så det er ikke hasjen som får deg til det, men det er kanskje spenningen/miljøet som driver deg. Denne spenningen blir ikke større av at stoffet blir legalisert.

Men ser ikke noe behov for å legalisere salg av hasj. Bruk derimot kan fint legaliseres. Politiet har viktigere arbeidsoppgaver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Har noen hørt om å ha en hasjpersonlighet? Synes det å observere mennesker med en sådann er grunn nok til å være mot legalisering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus
Har noen hørt om å ha en hasjpersonlighet? Synes det å observere mennesker med en sådann er grunn nok til å være mot legalisering.

Hva er det? En person påvirket av hasj?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er imot legalisering. Klart at alkohol ikke er bra og at folk kan bli tullinger i fylla, men det er vel ikke at agrument for å tillate hasj? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus
Jeg er imot legalisering. Klart at alkohol ikke er bra og at folk kan bli tullinger i fylla' date=' men det er vel ikke at agrument for å tillate hasj? :roll:[/quote']

Poenget til mange er vel hvorfor det skal være ulovlig å bruke et rusmiddel som er mindre skadelig enn alkohol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg er for legalisering av de fleste narkotiske stoffer. Dette vil ta makten og rikdommen fra alle narkokongene som sitter i regjeringer, rundt om i hele verden. Derimot kunne jeg tenke meg å forby alkohol, siden alkohol har gjort, og gjør ENORME skader på mennesker og samfunnet (det femdobbelte av hva narkotika og tobakk gjør tilsammen).

Jeg er også for legalisering av hamp-dyrking, siden dette er en UTROLIG nyttig plante for menneskeheten. Hamp kan brukes til nesten ALLT.

http://www.google.com/search?hl=en&ie=UTF-...G=Google+Search

Postmannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hasj er vel skadelig nok?? Jeg kjenner fler som har røkt hasj jevnlig som i dag sliter med store depresjoner og som har endret sin personlighet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Men hasj er vel skadelig nok?? Jeg kjenner fler som har røkt hasj jevnlig som i dag sliter med store depresjoner og som har endret sin personlighet...

Joda, hasj kan være skadelig det også. Det å spise fisk i allt for store mengder ER skadelig det også. Cola og godterier er også skadelig - skal vi forby det også? INGENTING må overdrives!

Se her hva man kan lage av hamp. Burde være interessant for hunnkjønn. ;)

http://www.hemp-sisters.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Moonshadow

Har selv gått i hasjmasjen flere ganger. Er for legalisering av hasj og avkriminalisering av brukeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er for legalisering. Gir en deilig rus. Slipper bakrus. God lukt. Stemningsfullt. Ikke så skaldelig som alkohol i store mengder. Slipper å oppsøke kriminelle miljøer for å få tilgang på det. Reduserer bruken av andre narkotiske stoffer. Umulig å ta en overdose (tror jeg).

Folk reagerer foskjellig på ting, er man av mindretallet kan man få svært uheldige reaksjoner bare av hasj. Enten første gang eller 10...

Tror hasj fort kan lede til sterkere saker, hørt om det mange ganger.

Både fra folk som har slutta med stoff og folk som kjenner/kjente folk som ikke har klart/klarte å slutte etter å ha begynt med "Harmløs hasj".

Selv om det lukter helt herlig, er jeg personlig ikke for legalisering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Joda, hasj kan være skadelig det også. Det å spise fisk i allt for store mengder ER skadelig det også. Cola og godterier er også skadelig - skal vi forby det også? INGENTING må overdrives!

Se her hva man kan lage av hamp. Burde være interessant for hunnkjønn. ;)

http://www.hemp-sisters.com/

Mener du da at cola og depresjon gir like fæle skader?

Utifra personlig erfaring som meget,meget syk tidligere vil jeg si at jeg heller får samtlige tenner dratt ut enn å oppleve mer angst/depresjon/selvmordstanker. Tror ikke menneskene er "opplagte" (sleit med å finne et ord der,men en kan vel si at psykisk sett er alt mulig hos et menneske) nok til at "alt" skal være lovlig, veldig mange vil bukke under, men du tilhører da de som mener dette er prisen å betale?

Og at det blir feigt å forby noe?

Og at man enten forbyr alt eller ingenting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...