Gå til innhold

Tror ikke jeg får i meg nok næring - 17 timer siden sist måltid


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tror ikke jeg får i meg nok næring hver dag.

I går spiste jeg to karbonadekaker med rundstykke til lunsj og kl 16.30 spiste jeg en tallerken med lasagne. Det var det.

Nå er kl 10, så jeg har ikke spist på 17 timer, (kun drukket vann)

Jeg begynner å bli litt sulten nå, så skal snart spise. Men er liksom ikke veldig sulten, litt rart når det er så lenge siden sist måltid?

Jeg er slank, men ikke veldig tynn.

Kan noen komme med forslag til mat jeg kan ha med på jobb? (Vi har ikke kjøleskap å legge det i, så må være noe som tåler romtemperatur)

Anonymous poster hash: dc4b7...073

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ikke jeg får i meg nok næring hver dag.

I går spiste jeg to karbonadekaker med rundstykke til lunsj og kl 16.30 spiste jeg en tallerken med lasagne. Det var det.

Nå er kl 10, så jeg har ikke spist på 17 timer, (kun drukket vann)

Jeg begynner å bli litt sulten nå, så skal snart spise. Men er liksom ikke veldig sulten, litt rart når det er så lenge siden sist måltid?

Jeg er slank, men ikke veldig tynn.

Kan noen komme med forslag til mat jeg kan ha med på jobb? (Vi har ikke kjøleskap å legge det i, så må være noe som tåler romtemperatur)

Anonymous poster hash: dc4b7...073

(Jeg har en stillesittende jobb og er jente på 25 år.)

Anonymous poster hash: dc4b7...073

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du spiser lite vil kroppen venne seg til dette, og du vil ikke bli like sulten. Kanskje du kan innføre måltider til faste tidspunkt? Frokost før du drar på jobb, lunsj på jobb, middag og eventuelt kvelds dersom du spiser tidlig middag?

Mat på jobb - fylte horn/rundstykker, matmuffins, pastasalat, wraps.



Anonymous poster hash: ef413...8e9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er avhengig av å spise ca hver 3 time. På jobb har jeg tilgjengelig knekkebrød, tubeost, rettikoppen-supper. Funker greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha alarm på telefonen til hver tid du skal spise, helst hver 3-4 time. Holder på å gå gjennom dette selv nå, og når alarmen går må jeg spise uansett sulten eller ikke.

Så vil kroppen venne seg til dette etterhvert. Får mer energi og sånn aswell. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du spiser lite vil kroppen venne seg til dette, og du vil ikke bli like sulten. Kanskje du kan innføre måltider til faste tidspunkt? Frokost før du drar på jobb, lunsj på jobb, middag og eventuelt kvelds dersom du spiser tidlig middag?

Mat på jobb - fylte horn/rundstykker, matmuffins, pastasalat, wraps.

Anonymous poster hash: ef413...8e9

Minus pastasalaten. Ris og pasta bør ikke oppbevares i romtemperatur over 4-6 timer fordi det utvikles giftstoffer. Det tar riktignok lenger tid før det blir noen fare å snakke om, men jeg er ihvertfall generelt skeptisk til å oppbevare kokt pasta i romtemperatur.

Man kan få kjøpt matbokser med innlagt kjøleelement, kanskje det kunne være noe? (Trenger ikke være noe fancy, du kan bare kjøpe sånne fryseelementer man putter i kjølebag for å ha sammen med maten.) Selv er jeg kresen på matpakker fordi påsmurt mat gjerne blir så slapp og kjip når den ikke holdes kald, men hvis du investerer i noe sånt kan det kanskje bli litt mer fristende å spise matpakke? Spise-alarm som Sillicious foreslo er forøvrig et supert råd. Spis fordi det er spisetid i en periode, så vil kroppen venne seg til det og bli sulten oftere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...