Gå til innhold

Airbrush tanning og allergi! Starie pleas :)


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg har en meget sensitiv hud, så jeg ringte forsikerhets skyld hudpleiesalongen før jeg skulle ta airbrush tanning.

De sa til meg at jeg måtte være ny peelet/skrubbet, men ikke ha smurt meg inn med noe loation, før jeg skulle bli sprayet av dem. Men hun kunne ikke svare meg på hvordan folk meg sensitiv hud/ allergi problemer ville reagere på tanningen (selvbruneren som blir sprayet på).

Er det noen som har prøvd dette, og vet noe iforhold til dette med sensitiv hud?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

--------------------------------------------------------------------------------

Hei, jeg driver med airbrush tanning og kan med 100% sikkerthet si at du kan ta airbrush. Absolutt alle kan ta dette, fordi vesken inneholder ingen allergifremkallende stoffer. Det som gjør at en blir brun er at det inneholder et sukkerstoff, DHA som reagerer på dine hudceller.

Til og med hudleger anbefaler dette.

Så bare dra å prøv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke hørt om noen som har fått allergiske reaksjoner.

Er du fremdeles i tvil, så be om å få teste litt på en del av huden din først og så gå med det noen dager før du tar resten av kroppen.

Slik service burde salongen gi når du forteller hvorfor.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg prøvde dette i kveld hos en venninnde av meg, som har kjøpt et apparat til hjemme bruk.

Tok nok litt lenger tid enn i salong, pga. på toppen av sprøytepistolen er det en trakt hvor man skal helle tanningen oppi. Den må jo etterfylles ganske kjapt når man skal spray store områder/flater (kroppen).

Vi fant ut at leverandøren hun kjøpte apparatet av, selger sprøytepistoler som man kan montere en flaske tilo, som fylles med selvbruningsvesken. Så hun vil gå til innkjøp av dette, slik at man slipper styret med å etterfylle trakten hele tiden i prossen.

Synes ikke jeg har blitt serlig brun heller, vet ikke om det finnes forskjellige styrker på tanningvesken man kjøper. Må jo nevnes at jeg er veldig lys i huden, så det må vel en del "lag" til, for at jeg skal bli brun. Vi syntes også det var vanskelig å få til et jevnt resultat. ENkelte områder ble det litt mørkere flekker enn andre.

Vi stå på badet å gjorde dette, med lukket dør, og følte etterhvert som vi sprayet at rommet ble ganske tåkelagt og at man følte seg grumsette i halsen. Vi måtte tilslutt lukke opp baderomsdøren, for ikke å føle oss helt grugne i halsen. Er det farlig å puste inn de partikklene som blir igjen i luften av sprayingen? Og må man evt. stå i et rom med avtrekk.

Hadde blitt veldig glad om gjest som driver med dette, kunne hjulpet oss litt med det vi lurer på. Kan vi evt. kjøpe en sterker tanningsveske hos deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
Jeg prøvde dette i kveld hos en venninnde av meg, som har kjøpt et apparat til hjemme bruk.

Tok nok litt lenger tid enn i salong, pga. på toppen av sprøytepistolen er det en trakt hvor man skal helle tanningen oppi. Den må jo etterfylles ganske kjapt når man skal spray store områder/flater (kroppen).

Vi fant ut at leverandøren hun kjøpte apparatet av, selger sprøytepistoler som man kan montere en flaske tilo, som fylles med selvbruningsvesken. Så hun vil gå til innkjøp av dette, slik at man slipper styret med å etterfylle trakten hele tiden i prossen.

Synes ikke jeg har blitt serlig brun heller, vet ikke om det finnes forskjellige styrker på tanningvesken man kjøper. Må jo nevnes at jeg er veldig lys i huden, så det må vel en del "lag" til, for at jeg skal bli brun. Vi syntes også det var vanskelig å få til et jevnt resultat. ENkelte områder ble det litt mørkere flekker enn andre.

Vi stå på badet å gjorde dette, med lukket dør, og følte etterhvert som vi sprayet at rommet ble ganske tåkelagt og at man følte seg grumsette i halsen. Vi måtte tilslutt lukke opp baderomsdøren, for ikke å føle oss helt grugne i halsen. Er det farlig å puste inn de partikklene som blir igjen i luften av sprayingen? Og må man evt. stå i et rom med avtrekk.

Hadde blitt veldig glad om gjest som driver med dette, kunne hjulpet oss litt med det vi lurer på. Kan vi evt. kjøpe en sterker tanningsveske hos deg?

Hei, det finnes pistol som du sprayer med dette gjør at resultatet blir veldig og det går veldig fort...så jeg anbefaler det. Når en sprayer bør en ha utlufting fordi det legger seg veske overalt, og det kan irritere slimhinner om puster inn veldig mye....derfor bruker vi munnbind.Men det er ikke farlig å puste inn.

Dette med at du ikke ble så brun kan vær at du bruker feil veske, det finne mange mange typer vesker til forskjellig hudtype, dessuten anbefaler jeg at en sprayer 2 ganger...dvs du sprayer første dag og venter til neste dag med andre behandlig, dette fordi fargen holder seg mye lengre og blir dypere....Hva type veske har du brukt??

En skal ikke bli ujevn, blir en det så har en sprayet for mye...

Jeg har mange type vesker som er veldig fine, de inneholder ikke noe gule pigmenter noe som gjør at en blir gulbrun...Å kjøpe kan kanskje bli en råd med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Takk for svar :)

Den tanningsvesken vi brukte bestillte hun gjennon leverandøren som hun bestilte airbrush apparatet av. Så vi vet dessverre ikke hva slags farge styrke det er. Hva koster det evt. hos deg for en flaske og hvilke størrelser (ml/l) selger du?

Men vi har nå prøvd å spraye oss to dager etter hverandre, og merker brun fargen først nå. Men visse deler av kroppen er skjoldete, spesielt lårene, armene og bena, og det er kanskje fordi vi har sprayet for mye på disse områdene, siden det er mørke flekker på enkelte områder. Mens det på andre områder ikke har kommet noe farge. Etter peelingen smurte vi ikke oss med noe loation eller noe annet, for i bruksanvisningen stod det at man ikke skulle påføre seg noe etter peelingen. Det var litt vanskelig å se hvor man hadde sprayet, pga. at tanningen ikke var så sterk i fargen, slik at man kunne dosere mengden ved påføring.

Så du anbafaler at den som står og sprayer bør bruke et mundbind. Det var godt tips! Blir jo litt vanskelig for den som skal bli dusjet brun og bruke det og'.

Vi får nok bestille den andre pistolen med flasken som man heller tanningen i,slik at vi kanskje får litt mindre skjolder i tillegg til at det går raskere å "lakkere" hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Takk for svar :)

Den tanningsvesken vi brukte bestillte hun gjennon leverandøren som hun bestilte airbrush apparatet av. Så vi vet dessverre ikke hva slags farge styrke det er. Hva koster det evt. hos deg for en flaske og hvilke størrelser (ml/l) selger du?

Men vi har nå prøvd å spraye oss to dager etter hverandre, og merker brun fargen først nå. Men visse deler av kroppen er skjoldete, spesielt lårene, armene og bena, og det er kanskje fordi vi har sprayet for mye på disse områdene, siden det er mørke flekker på enkelte områder. Mens det på andre områder ikke har kommet noe farge. Etter peelingen smurte vi ikke oss med noe loation eller noe annet, for i bruksanvisningen stod det at man ikke skulle påføre seg noe etter peelingen. Det var litt vanskelig å se hvor man hadde sprayet, pga. at tanningen ikke var så sterk i fargen, slik at man kunne dosere mengden ved påføring.

Så du anbafaler at den som står og sprayer bør bruke et mundbind. Det var godt tips! Blir jo litt vanskelig for den som skal bli dusjet brun og bruke det og'.

Vi får nok bestille den andre pistolen med flasken som man heller tanningen i,slik at vi kanskje får litt mindre skjolder i tillegg til at det går raskere å "lakkere" hverandre.

Hei:)

Det som er veldig VIKTIG når man sprayer er å holde avstand, holder du det for nær blir det skjolder...Jeg forstår ikke helt hvordan dere har klart å få ujevnheter på bena...det har aldri skjedd meg før. dette med at dere ikke ser så godt hvor dere sprayer har med hvor sterk "instant color" er, dvs den fargen som kommer med det samme du sprayer. Den fargen forsvinner når dere dusjer dagen etter. Den skikkelig fargen er opptimal ca 6 timer etter spraying.

Dette med pistol er veldig bra men det blir mer søl, dessuten kan en få det like bra med anna type, slik som dere har. Hva heter levrandøren hennes?

Dere bør dusje/peele ca 5 timer før dere sprayer, og ikke bruk lotion!!! Om du er interesert i å kjøpe veske hadde det vert fint om jeg fikk en e-mail adresse, der vi kunne avtale....ok?

Ha en fin kveld:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei!

Takker nok en gang for svar!

Leverandøren av maskinen sin nettadr.er: www.sprayon.de

Her er bildet av selve apparatet:

http://www.bennye.de/produkte/Shop/index.h...ben_tanning.htm

Det er denne pistolen som kom med apparatet, Sprühpinsel Vega 1000 F

Artikel Nr. 420-BW (står at Sprühpinsel Badger 200 Single Action kom med apparatet, men denne jeg viser til ser helt identisk ut)

men vil tro at den andre, Sprühpinsel Vega 2000 F

Artikel Nr. 420-BV med flaske til å helle tanningen i, er bedre, pga at man kan slippe å etterfylle hele tiden i behandlingen.

Vet ikke om det er lov å legge ut e-post adr. min her, men siden jeg ønsker å bestille tanning av deg, får jeg vel bare prøve. Den er : [email protected]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...