Gå til innhold

Rengjøring, hvor ofte?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Hva vasker du med etter du har brukt dampvaskeren? Blir det ikke fuktig osv på møbler? Bruker du en klut til å vaske over etterpå? :P

Anonymous poster hash: 1c101...731

Tørker raskt over med en mikrofiber klut for å fjerne fukt. Gjør ikke det når jeg tar gulvet og sofaen.

Litt av poenget med den er at den fjerner eventuelle rester etter vaskemidler. Disse legger seg ofte som en hinne på overflater som skitt etc fester seg i. Merker det spesielt på vinduer.

Endret av Bellablue
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tørker raskt over med en mikrofiber klut for å fjerne fukt. Gjør ikke det når jeg tar gulvet og sofaen.

Litt av poenget med den er at den fjerner eventuelle rester etter vaskemidler. Disse legger seg ofte som en hinne på overflater som skitt etc fester seg i. Merker det spesielt på vinduer.

ah:) kanskje jeg skal kjøpe meg en sånn:)

• 3 uker senere...
Skrevet

dytter

Skrevet

Innrømmer at jeg har fått støv på hjernen etter å ha flyttet inn i leilighet alene (bodd med venninner før) Føler det nesten går over til tvangstanker innemellom, klarer ikke å føle meg vel og virkelig slappe av dersom det er noe rot eller bestikk som står klar til oppvask. Toalett og bad generelt er jeg virkelig nøye på. Ingenting er mer ekkelt enn møkkete toalett, så vasker over det hver dag, og ved behov slik at den er alltid er skinnende ren. Støvsuger hver 3 dag. Før brydde jeg meg ikke særlig om rot, men gud hvor deilig det er å virkelig lene seg tilbake, tenne noen stearinlys og se hvor fint man kan ha det! :)

Anonymous poster hash: d1c04...e1d
Gjest Mary Quant
Skrevet (endret)

Vasker du gulvet hver dag??

Jeg vasker også gulvene hver dag på gangen, kjøkken og stuen. Har hvit parkett og er sikker på at alle hadde gjort det dersom de hadde sett skitten like godt som meg ;-)

Badet og soverom vaskes en gang i uken, men jeg tørker alltid av på badet etter at jeg har dusjet så der ser det alltid gullrent ut - selv om hovedvasken er en gang i uken.

Skifter håndklær på badet annenhver dag.

Bruker vanlige rengjøringsmidler som Zalo, Jif klorin til toalett, Jif Spray & Mop samt universal for gulv, Ajax til speil og vinduer osv ..

Sofa og lenestol støvsuges en gang i uken - samtidig som jeg støvsuger alle gulvlistene.

Endret av Mary Quant

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...