Gå til innhold

Rengjøring, hvor ofte?

Fremhevede innlegg

Skrevet

- Hvor ofte vasker du badet? Vasker doen og "benken" der tannpuss osv skjer hver dag. Hele badet tar jeg 1-2 ggr uke (vasker hele huset grundig 1 gang i uken).

- Hvor ofte støvsuger du huset? Hver dag eller annenhver (har hund).

- Hvor ofte bytter du håndkle som du tørker hendene dine med? Hver dag.

- Hvilke rengjøringsmidler bruker du når du vasker bad, kjøkken, og stue? Universalspray, ajax gulvvask, zalo, baderomsspray etc. Supplerer med noe annet hvis det trengs.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

.

Anonymous poster hash: 1c101...731
Skrevet

:)

Skrevet

for å være ærlig, så vasker jeg dassen en gang annenhver måned.

og RYDDER (ikke vasker rommet) en gang i måneden

Vasker vel kanskje en gang i året.

jupp.. hardt å være ungkar i 120kvm

Anonymous poster hash: 87cfc...e10
Skrevet

for å være ærlig, så vasker jeg dassen en gang annenhver måned.

og RYDDER (ikke vasker rommet) en gang i måneden

Vasker vel kanskje en gang i året.

jupp.. hardt å være ungkar i 120kvm

Anonymous poster hash: 87cfc...e10

gud, så ekkelt. Ikke rart du er singel da.

• Liker 1
Skrevet

Støvsuger en gang hver dag i gangene nede pga. hund. Støvsuger 1-2 ganger i uka på stue kjøkken og bad. Prøver å vaske gulvene en gang i uka eller ved behov oftere. Soverommene blir som oftest glemt og blir tatt skippertak på innimellom.

Do vaskes annen hver dag. Vi er fem i familien og den blir ekkel. Vaskene på badet vaskes hver dag og håndklærne byttes hver dag. Fordrar ikke fuktige håndklær!

Klarer ikke lukta til klor eller salmiakk, så her brukes alt mulig fra jif produktene.

Anonymous poster hash: 256ea...98e

Skrevet

Støvsuger en gang hver dag i gangene nede pga. hund. Støvsuger 1-2 ganger i uka på stue kjøkken og bad. Prøver å vaske gulvene en gang i uka eller ved behov oftere. Soverommene blir som oftest glemt og blir tatt skippertak på innimellom.

Do vaskes annen hver dag. Vi er fem i familien og den blir ekkel. Vaskene på badet vaskes hver dag og håndklærne byttes hver dag. Fordrar ikke fuktige håndklær!

Klarer ikke lukta til klor eller salmiakk, så her brukes alt mulig fra jif produktene.

Anonymous poster hash: 256ea...98e

Samme her. Ikke er det bra heller..

Skrevet (endret)

Vi vasker kjapt over do og vask + støvtørking 1-2 ganger i uka, og vasker hele badet grundig (skrubbing sv fliser i dusjen osv) maks 1 gang i mnd.

Håndklær byttes hver 4-5 dag.

Kjøkken tørkes over stort sett hver dag, evt annenhver om vi har travle dager eller er slitne.

Støv tørkes 1-2 ganger i mnd fordi det ikke er behov oftere.

Gulvet støvsuges 1-2 ganger i uka, og ministøvsuger brukes når det trengs. Gulvene vaskes kanskje 1 gang i mnd eller ved behov.

Vi er tre personer, ingen dyr og bor i et nyrenovert hus som er lett å renholde. Vi har vaskerom i kjelleren så det blir lite støv i hovedetasjen. Jeg tipper det har en sammenheng med at vi kjører nesten alt i tørketrommelen. Vi har heller ikke nips og pynt stående rundt omkring, og ingen gulvtepper.

Vårt største problem er brødsmuler etter 2-åringen og sand fra barnehagen. Vi vasker mye mindre enn mange her ser jeg, men huset er virkelig ikke skittent av den grunn. Når vi vasker vasker vi grundig, og jeg er veldig pirkete når det gjelder flekker på vegger etc.

Vi bruker grønnsåpe, Zalo kjøkkenspray, diverse baderomssprayer, og Jif til flekker.

Endret av Sunshine
Skrevet

Jeg (fordi jeg er eneste voksne her) vasker litt hele tiden.

Støvsuger gulvene annen hver dag, hver tredje dag når barnet er hos pappan sin. Blir merkelig nok ikke så smulete da.

Vasker gulvene en gang i uka (med jif allrent?).

Tørker støv hver andre til tredje dag, med tørr microfiberklut. Men på badet må det tørkes/vaskes minst annen hver dag, aller helst hver dag.Tørker da først med tørr microfiberklut og så bruker jeg en sånn blå spray til speilet (ajax?) og jif til benkene og do. Nedi do er det en eller annen dovask med klorin.

Dusjen vaskes også en gang i uka, med ajax eller jif eller hva det nå er.

Håndkleet til hendene skiftes ut to ganger i uka.

På kjøkkenet bruker jeg zalo og jif kjøkkenspray.

Anonymous poster hash: 22c86...ae8
Skrevet

Støvsuger nesten hver dag, håndklene bytter jeg ut etter behov, vasker badet en gang i uka, men vasken og speilet nesten hver dag. Bruker Ajax, klorin og grønnsåpe.

Skrevet

Vasker gulvene ca en gang i uken, feier og tørker opp flekker ved behov.

Kjøkken og bad vaskes lett hver dag og litt mer grundig en gang i uken.

Klær vasker jeg to ganger i uken som regel og håndklene byttes ved behov. Dog ikke så ofte som mange andre gjør her i tråden. Man er jo ren når man har dusjet eller vasket hendene så jeg ser ikke poenget med å vaske de så ofte om det ikke er bare for å fylle opp vaskemaskinen.

Sengetøy byttes hver uke og har to puter som jeg bytter på.

Haha nå ser jeg at jeg har blitt mye ryddigere enn for noen år siden! Men i perioder med mye jobb/ andre ting som tar mye tid hoper ting seg litt opp.

AnonymBruker
Skrevet

ingen som bruker jif skurekrem på bad? Eller er ikke det noe bra?

Skrevet

ingen som bruker jif skurekrem på bad? Eller er ikke det noe bra?

funker helt oke, det. bruk det vist du har sånne keramikkplater og på dusjen, dassen og alt av porselen.

Skrevet

- Hvor ofte vasker du badet? Overflater og toalett tas når det trengs, har universalspray og torky liggende på badet. Vasker grundig hver 1-2 uke.

- Hvor ofte støvsuger du huset? Huset blir støvsugd hver morgen kl 8 av min eminente robotstøvsuger, elsker den!!!! Støvsuger ordentlig en gang i uka.

- Hvor ofte bytter du håndkle som du tørker hendene dine med? går 1-2 dager mellom. Bruker det gamle "tørke hendene håndkledet" til å stå på etter jeg har dusja før jeg kaster det til vask.

- Hvilke rengjøringsmidler bruker du når du vasker bad, kjøkken, og stue? Jif universalspray, slike engangs våtmopp, noen ganger klor og noen ganger salmiakk. Dersom jeg skal være super flink så låner jeg dampvaskeren til mamma og vasker absolutt alt med den. Det skjer ca 2 ganger i året, anbefales for å få alt skikkelig rent.

AnonymBruker
Skrevet

Legger til et spørsmål til :P

- hvor ofte vasker dere eller bytter dere dokost?

AnonymBruker
Skrevet

- Hvor ofte vasker du badet? Overflater og toalett tas når det trengs, har universalspray og torky liggende på badet. Vasker grundig hver 1-2 uke.

- Hvor ofte støvsuger du huset? Huset blir støvsugd hver morgen kl 8 av min eminente robotstøvsuger, elsker den!!!! Støvsuger ordentlig en gang i uka.

- Hvor ofte bytter du håndkle som du tørker hendene dine med? går 1-2 dager mellom. Bruker det gamle "tørke hendene håndkledet" til å stå på etter jeg har dusja før jeg kaster det til vask.

- Hvilke rengjøringsmidler bruker du når du vasker bad, kjøkken, og stue? Jif universalspray, slike engangs våtmopp, noen ganger klor og noen ganger salmiakk. Dersom jeg skal være super flink så låner jeg dampvaskeren til mamma og vasker absolutt alt med den. Det skjer ca 2 ganger i året, anbefales for å få alt skikkelig rent.

Hvordan er det? Altså, hvordan funker det?:P

Skrevet

Hvordan er det? Altså, hvordan funker det? :P

Dampvaskeren er genial! Er tilhenger av alt som gjør hverdagen lettere som min elskede robotstøvsuger og mammas dampvasker.

Jeg bruker den på vinduene, og vindusvask er virkelig ikke det samme mer! Det er så enkelt. Å når man ikke bruker vaskemiddel på de, så fester ikke skitten seg på samme måte.

Vasker også hele kjøkkenet med den. Løser fett og dritt lett. Har mye i rustfritt stål og blir ordentlig blankt og rent uten polering.

Synes den er mest effektiv på badet da. Bruker den på alt der.

Akkurat nå låner jeg mammas, men kommer til å kjøpe meg en selv.

AnonymBruker
Skrevet

Dampvaskeren er genial! Er tilhenger av alt som gjør hverdagen lettere som min elskede robotstøvsuger og mammas dampvasker.

Jeg bruker den på vinduene, og vindusvask er virkelig ikke det samme mer! Det er så enkelt. Å når man ikke bruker vaskemiddel på de, så fester ikke skitten seg på samme måte.

Vasker også hele kjøkkenet med den. Løser fett og dritt lett. Har mye i rustfritt stål og blir ordentlig blankt og rent uten polering.

Synes den er mest effektiv på badet da. Bruker den på alt der.

Akkurat nå låner jeg mammas, men kommer til å kjøpe meg en selv.

Men hvordan gjør du det ?Hvor kjøper du den?

Skrevet

Bruker den som en "støvsuger", ser ut som en også. Fyller først på med rent vann. Så må man vente et par minutter til det har bygd seg opp nok damp til å bruke den. Trykker på "damp knappen" og drar rolig over. Noen steder som kjøkkenvifta, dusjkabinett etc skrubber jeg skikkelig samtidig som jeg damper. Justerer selvfølgelig mengden damp som kommer etter hvor jeg bruker den. Bruker ikke like mye damp på møblene som på dusjdørene.

Deretter er det bare å vaske. Den jeg bruker er en eldre modell av denne: http://www.elkjop.no/product/hjem-og-husholdning/stovsuger-og-rengjoring/SC3000/karcher-dampvasker-sc3000

Den har en lite roterende dyse til kriker og kroker. Et litt større munnstykke med børster og egen mikrofiberklut. Den bruker jeg på møbler, ovn, kjøkken. vindu, speil osv.

Den har også sånn støvsuger gulvmunnstykke med mikrofiberklut jeg bare bruker som en støvsuger på gulvet.

Første gang jeg brukte den så testet jeg med litt damp på et sted som ikke vises så godt. Testa at det ikke ødela kjøkkenfronter, sofaen etc.

AnonymBruker
Skrevet

Bruker den som en "støvsuger", ser ut som en også. Fyller først på med rent vann. Så må man vente et par minutter til det har bygd seg opp nok damp til å bruke den. Trykker på "damp knappen" og drar rolig over. Noen steder som kjøkkenvifta, dusjkabinett etc skrubber jeg skikkelig samtidig som jeg damper. Justerer selvfølgelig mengden damp som kommer etter hvor jeg bruker den. Bruker ikke like mye damp på møblene som på dusjdørene.

Deretter er det bare å vaske. Den jeg bruker er en eldre modell av denne: http://www.elkjop.no/product/hjem-og-husholdning/stovsuger-og-rengjoring/SC3000/karcher-dampvasker-sc3000

Den har en lite roterende dyse til kriker og kroker. Et litt større munnstykke med børster og egen mikrofiberklut. Den bruker jeg på møbler, ovn, kjøkken. vindu, speil osv.

Den har også sånn støvsuger gulvmunnstykke med mikrofiberklut jeg bare bruker som en støvsuger på gulvet.

Første gang jeg brukte den så testet jeg med litt damp på et sted som ikke vises så godt. Testa at det ikke ødela kjøkkenfronter, sofaen etc.

Hva vasker du med etter du har brukt dampvaskeren? Blir det ikke fuktig osv på møbler? Bruker du en klut til å vaske over etterpå? :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...