Gå til innhold

Rengjøring, hvor ofte?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Når jeg får besøk og når jeg vil føle meg vel ;)

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rundvasker bad og alle gulv + overflater og støvsuger en gang i uken. Støvsuger oftere om jeg ser behovet, men vi er bare to som bor her, og ingen kjæledyr.

Gulv vaskes med Ajax, badet med klorinserien (spray, toalettrens osv.). Ellers er jeg stor fan av universalsprayen til Ajax, den grønne som dufter sitron, den tar ALT!

Skrevet

Somregel vasker jeg leiligheten hver uke, men i eksamensperioden har jeg blitt flinkere til å ignorere støv....

Støvsuger noe oftere, men vi har hverken dyr eller barn og er renslige.

Håndklær brukes i noen(2-3) dager før vask

Jeg bruker; grønsåpe, salmiak og jif-produkter

Skrevet

.

Anonymous poster hash: 1c101...731
Skrevet

- Hvor ofte vasker du badet? (Do, dusj, vask, golv)

- Hvor ofte støvsuger du huset?

- Hvor ofte bytter du håndkle som du tørker hendene dine med?

Hva rengjøringsmidler bruker du når du vasker bad, kjøkken, og stue?

Bad: 1-2 ganger i uka etter behov

Støvsuger vel i snitt 3 ganger i uka

Bytter håndklær for hender en gang i uka.

Bruker jif, ajax, grønnsåpe, zalo og alt mulig annet ;) Lukte godt skal det!

Gjest Whitestripes
Skrevet

Vasker badet en gang i uka.

Støvsuger 1-2 ganger i uka.

Skifter håndhåndkle på badet 1-2 ganger i uka.

Av vaskemidler bruker jeg stort sett Jif sine produkter til bad og gulv (spray og mopp), salmiakk, nylonvask, zalo og grønnsåpe.

Skrevet

Somregel vasker jeg leiligheten hver uke, men i eksamensperioden har jeg blitt flinkere til å ignorere støv....

Støvsuger noe oftere, men vi har hverken dyr eller barn og er renslige.

Håndklær brukes i noen(2-3) dager før vask

Jeg bruker; grønsåpe, salmiak og jif-produkter

hvor bruker du salmiakk?:)

Skrevet

hvor bruker du salmiakk? :)

Salmiakk er et effektivt vaskemiddel som har mange bruksområder. Salmiakk fjerner effektivt fett, flekker og belegg, og egner seg spesielt godt til å løse rengjøringsoppgaver som er ekstra vanskelige å hanskes med,

Eksempelvis

Rengjøring av stekeovn, rengjøring av kjøkkenviftefilter, rengjøring av kjøleskap og fryser, flekker på teppe/sofa, jfr. http://www.plusstid.no/Rent-og-ryddig/Oppholdsrom/Fram-med-salmiakken

Vindusvask, jfr. http://www.nrk.no/livsstil/tre-tips-for-rene-vinduer-1.8407544

Vaske flisfugene på bad, jfr. http://www.klikk.no/bolig/rengjoring/article788391.ece

:)

Anonymous poster hash: 0301b...a17

• Liker 1
Skrevet

- Hvor ofte vasker du badet?

(Do, dusj, vask, golv) Toalettet vaskes ved behov, dvs. ofte. Dusjen ca. en gang i uken. Gulvet 1-2 ganger i uken (benytter vaskerobot, drar over hjørner med mopp etterpå.

- Hvor ofte støvsuger du huset?

Varierer. Kjøkken/spisestue flere ganger i uken. Resten av huset ca. 7-14 dager mellom hver gang, alt etter rom og bruk. Benytter robotstøvsuger.

- Hvor ofte bytter du håndkle som du tørker hendene dine med?

Noen ganger hver dag, andre ganger ikke så ofte.

Hvilke rengjøringsmidler bruker du når du vasker bad, kjøkken, og stue?

Badegulv: Eddik i vaskeroboten.

Dusj: Nylonvask, edikk eller salmiakk.

Kjøkkenbenker: Stålrens. Zalo, Edikk / Kjøkkengulv: Spesialmiddel til robotvaskeren eller eddik

Stuegulv: Spesialmiddel til robotvaskeren eller edikk.

Favorittvaskemiddelet mitt for tiden er ediik: Eddik har mange fine egenskaper, og egner seg godt til rengjøring. Den er en naturlig luktfjerner i at den absorberer lukt i stedet for å dekke den over, god som fettfjerner, dreper mugg, virker desinfiserende, er mild nok til vask av tregulv og kan faktisk brukes i stedet for tøymykner (ca. 1 dl per vask) , jfr. http://www.dagbladet.no/2011/09/28/tema/bolig/klikk/18334108/

Skrevet

hvilken såpe er best å bruke på golvet på badet? Er fliser. Kan jeg bruke vann og Zalo? Eller vann og litt eddik?

Skrevet

hvilken såpe er best å bruke på golvet på badet? Er fliser. Kan jeg bruke vann og Zalo? Eller vann og litt eddik?

Eddik er miljøvennlig, desinfiserende og kan erstatte det meste av vaskemidler: http://www.dagbladet.no/2011/09/28/tema/bolig/klikk/18334108/

Anbefales. :)

Skrevet

Vasker badet minst 1 gang i uka, oftest hver 5.dag. Vi er to voksne, så en gang i uka er iallefall nødvendig.

Bytter handkle 2 ganger i uka.

Støvsuger 1-3 ganger i uka, våtmopper alle gulv 1 gang, kanskje 2 på kjøkkenet.

Bruker zalo, klor og hva enn vi har av sprayer.

Anonymous poster hash: 86a54...97d

Skrevet

Vasker gulvet og kjøkkenet hver dag.

Badet 2 ganger i uka. Stue en gang i uka.

Vi er 2 voksne

Skrevet

Vasker gulvet og kjøkkenet hver dag.

Badet 2 ganger i uka. Stue en gang i uka.

Vi er 2 voksne

Vasker du gulvet hver dag??

Skrevet (endret)

Jeg har store forbedringer å by på siden sist jeg skrev i en av disse trådene, for jeg har skjerpet meg enormt og heller blitt litt for glad i vasking...

Badet tar jeg ved behov, noe som blir ganske ofte grunnet mye støv i byområdet... Må ofte over med mopp etter 3-4 dager da det blir støv og hundehår her. Bruker en del Natura Verde, vanlig Jif og lignende når det kommer til badet. Noen ganger bruker jeg sånn skurekrem med sitronduft, uavhengig av merke. Hender at jeg bruker klorin i toalettet, men det er ytterst sjelden. Dusjen er jeg lat med da jeg nesten aldri dusjer hjemme lenger, men pleier å tørke støv, vaske over møbler med Jif o.l. i tillegg til å moppe over gulvene med våtmopp. Tar jeg først dusjen, så er det nylonvask som gjelder.

Stuen moppes vel mest. Hater støvsuging dypt og inderlig, så blir våtmopp i stedet. Bruker grønnsåpe og jif, i all hovedsak. Tørker støv før noe annet. Ender opp med å gjøre dette 1-4 ganger på to uker.

Kjøkkenet våtmoppes og benkene vaskes med hva enn jeg har for hånden som kan egne seg. Sliter ikke mye med støv akkurat her, men er svært mye problemer med smuler og fett. Vasker benkene ved behov, så blir flere ganger ukentlig. Moppingen tar jeg samtidig som jeg tar stuen.

Edit: Glemte håndklær og lignende. Vasker disse flere ganger ukentlig da jeg uansett må ta håndklær fra trening ganske ofte, så det er stort sett ikke et tema her.

Endret av Elanore
Skrevet (endret)

Uff.. Kjenner det klør i vaskefineren av å lese detta her.

Si meg, hva er en god måte å ta kjøkkenet på?

Typ grundig, fra bunnen opp.

Merker det er på tide med en stell på den avdelingen :)

Endret av PenestiVerden
Gjest Trappetroll
Skrevet

Vasker badet grundig 1 gang i uken, tar vasker osv ved behov i tillegg.
Bytter håndkle minimum annenhver dag.
Støvsuger alle gulvene ca 2 ganger i uken, men bruker heller en tørrmopp da jeg ikke har så mye tepper. Også vasker jeg alt grundig 1 gang i uken, helst før helgen.

Jeg bruker zalo på gulvene, på kjøkkenet brukes zalo, salmiakk i hovedsak. Og på badet bruker jeg Jif spray for bad, og zalo. Noen ganger klorin/salmiakk også.

Skrevet

Uff.. Kjenner det klør i vaskefineren av å lese detta her.

Si meg, hva er en god måte å ta kjøkkenet på?

Typ grundig, fra bunnen opp.

Merker det er på tide med en stell på den avdelingen :)

Bruk Zalo :)

Skrevet

Så det går fint ant å bruke Zalo på gulv?

Skrevet

Så det går fint ant å bruke Zalo på gulv?

Lurer jeg også på aldri hørt om før

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...