Gå til innhold

Rengjøring, hvor ofte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

- Hvor ofte vasker du badet? (Do, dusj, vask, golv)

- Hvor ofte støvsuger du huset?

- Hvor ofte bytter du håndkle som du tørker hendene dine med?

Hva rengjøringsmidler bruker du når du vasker bad, kjøkken, og stue?

Anonymous poster hash: 1c101...731
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

bad, 1 gang i uka.

Håndkle, hver annen til tredje dag, ca

Støvsuger 4-7 dager i uka (har tre hunder...)

Vanlig vaskemiddel (ajax ol) jif/ ajax spray til andre flater.

Anonymous poster hash: cee10...45d
Skrevet

- Vasker vel egentlig badet hver dag... Med 5 personer i husholdningen, blir badet konstant støvete, med to gutter (og en mann) som står og tisser må doen gås over hver dag og vask og badekar tar jeg litt over hver dag.<br /><br />- Støvsuger huset ca 2 ganger i uke, men kke over alt hver gang... Det blir mye kjøkken og gang/trapp, så kommer 2 etasje og stuene ca en gang i uka.<br /><br />- Håndkle, ca en gang i uka...<br /><br />Bruker litt forskjellige rengjøringsmidler. Bad, kjøkken og vindu/glass spray kan være kjekt. Ellers div. jif, ajax og grønnsåpe + spesialmiddel til doen.

Anonymous poster hash: bda65...49d

Skrevet

..

• Liker 1
Gjest Funky Punk
Skrevet

Badet tar jeg 1 gang i uka.

Støvsuger hver dag

Bytter håndkleder når jeg føler det er behov for det.

Bruker å blande vann med litt eddik (og noen ganger litt duftolje for god lukt) som jeg bruker når jeg gjør rent.

Skrevet

Dere rengjør veldig ofte i forhold til meg. Litt støv i krokene tar jeg ingen skade av.

Anonymous poster hash: 21985...11f
  • Liker 7
Skrevet

- Hvor ofte vasker du badet? (Do, dusj, vask, golv) - Hvor ofte støvsuger du huset?- Hvor ofte bytter du håndkle som du tørker hendene dine med?Hva rengjøringsmidler bruker du når du vasker bad, kjøkken, og stue? Anonymous poster hash: 1c101...731

Hver Søndag vasker jeg badet.

Støvsuger huset hver dag.

Bytter håndkle på badet annenhver dag.

Når jeg vasker badet bruker jeg gif, ajax og skurrekrem. Kjøkken og stue bruker jeg Durance sine vaskemidler.

Anonymous poster hash: bfdf3...489

Skrevet

Kommer litt an på, men prøver å ta badet og vaske huset generelt en gang i uka, for så er det som regel poteavtrykl overalt. Bikkja drar med seg hele hagen inn hver gang hun er ute. Støvsuge gjør jeg hver dag eller annenhver dag, litt avhengig av hvor mye bikkja røyter. Håndkleder byttes når jeg kommer på å gjøre det, men de brukes vel som regel et par ganger før jeg hiver dem i vaskekurven. Også liker jeg best å bruke vanlig grønnsåpe til å vaske med, eller en eller annen spraysåpe.

Skrevet

- Hvor ofte vasker du badet? (Do, dusj, vask, golv) Jeg vasker gulvet ca en gang i uka, det andre ved behov.

- Hvor ofte støvsuger du huset? Støvsuger omtrent aldri, bruker slik engangsmopp som tar alt støvet isteden.

- Hvor ofte bytter du håndkle som du tørker hendene dine med? 2-3 ganger i uka.

Hva rengjøringsmidler bruker du når du vasker bad, kjøkken, og stue? Bruker engangsvåtmopp på alle gulv. På badet bruker jeg JIF badespray, klor til doen, ajax og eddik. Kjøkkenet blir vasket med JIF kjøkkenspray og JIF ovnspray. Stue går det i Ajax, JIF kjøkkenspray til bordene og JIF for glass/vindu til skapdørene som har glass. Også slik spray til TVen.

Skrevet

Altfor sjelden.

Gjelder det badet og? uff. ekkelt.

Skrevet

Tar hele badet hver fredag. Støvsuger og vasker over leiligheten med mopp hver mandag og torsdag. Bytter håndkler 1-2 ganger. Har sånn håndklevask hver torsdag.

• Liker 1
Skrevet

Legger merke til alle vaskemidler dere bruker. Hvorfor?

Ser noen svarer JEG når de gjør rent, selv om det er flere i husstanden.

Vi har en sprayflaske, og en tørkerull på badet. Der må alle tørke opp etter seg etter bruk. Slik er badet rent hver dag.

Tar en tørrmopp over gulvene en g i uken. Tar flekker om nødvendig. Vaker med fuktig mopp en g i uken

Anonymous poster hash: d2cfd...5d8
  • Liker 1
Skrevet

Gjelder det badet og? uff. ekkelt. Anonymous poster hash: 1c101...731

Uff. Du er teit

Anonymous poster hash: 129d2...86d

• Liker 5
Skrevet

Vi har en sprayflaske, og en tørkerull på badet. Der må alle tørke opp etter seg etter bruk. Slik er badet rent hver dag.

Tar en tørrmopp over gulvene en g i uken. Tar flekker om nødvendig. Vaker med fuktig mopp en g i uken

Fordi fuktig mopp ikke tar fettflekker på kjøkkenet for eksempel.

Hos oss er det jeg som vasker hus, fordi jeg liker det best, og mannen foretrekker å ta seg av alt ute + rep osv.

Anonymous poster hash: 9b7c9...4cc

Skrevet

Uff. Du er teit

Anonymous poster hash: 129d2...86d

Følte du deg truffet? :P Det er ekkelt å ikke vaske bad ;-) Skitten bad er helt forferdelig og uhygienisk.

• Liker 1
Skrevet

Vasker du aldri grundig? For eksempel skikkelig i vasken, dusjen el doen?

Skrevet

Vasker hele huset én gang i uka (alle overflater, støvsuging, gulvvask, bad, etc).

Bruker Ajax universal på overflater, do-vaskemiddel (husker ikke merke) i toalettet, Jiff Baderom på badet, grønnsåpe på parketten.

Skrevet

Tar alt en gang i uken. Tar bad på mandager, kjøkken tirsdager, soverom onsdager, stue torsdager, klær/vaskerom på fredager og gangene på lørdager. Og så spotvasker jeg jo innimellom, og oppvask mere enn en gang i uken liksom.

Anonymous poster hash: 9bf03...2fa
Skrevet

Har blitt litt dårlig på det i det siste... Men tidligere, når jeg var flink, støvsugde jeg en uke og moppet den neste, altså annenhver. Vasker badet hver uke. Skal skjerpe meg nå, og gå tilbake til dette. Er ikke så ille tenker jeg, for er bare en person som bor her:p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...