Gå til innhold

Folk som ler av vold mot menn i forhold


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Sagarmatha

Noen som har noen meninger?

Anonymous poster hash: 4949b...156

Etter nok års arbeid innen traumebehandling har jeg sluttet å bli sjokkert hver gang man ler av voldsutsatte menn som blir innlagt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BettyBoop

Vet ikke helt om jeg i det hele tatt tar dette seriøst, virker rett og slett for tullete til å være sant....

Men hvis det er sant, så er det jo idioter. Noen folk ler av de jævligste ting og er fullstendig hensynsløse.

Anonymous poster hash: aa66b...374

Jeg tviler faktisk ikke på at det ts sier er sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er riktig som anonym sier at menn går ikke til legen med skader påført av damer.

I mitt tilfelle MÅTTE jeg til sykehus. Da jeg skulle forklare hva som hadde skjedd rotet jeg meg inn en en forklaring som var helt hinsides og absolutt ikke troverdig. Legen hadde tydligvis erfaring med at det som hadde skjedd ikke var så veldig uvanlig. Etter kort tid sa han at jeg burde kontakte min fastlege når jeg kom hjem igjen så kunne han mekle mellom daværende samboer og meg og kanskje "noen av oss" kunne få hjelp av psykolog ???

Men alt ordner seg og heler ikke barna utsettes for vold idag. Det tør hun rett og slett ikke :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er riktig som anonym sier at menn går ikke til legen med skader påført av damer.

I mitt tilfelle MÅTTE jeg til sykehus. Da jeg skulle forklare hva som hadde skjedd rotet jeg meg inn en en forklaring som var helt hinsides og absolutt ikke troverdig. Legen hadde tydligvis erfaring med at det som hadde skjedd ikke var så veldig uvanlig. Etter kort tid sa han at jeg burde kontakte min fastlege når jeg kom hjem igjen så kunne han mekle mellom daværende samboer og meg og kanskje "noen av oss" kunne få hjelp av psykolog ???

Men alt ordner seg og heler ikke barna utsettes for vold idag. Det tør hun rett og slett ikke :-).

Det som skjedde her tenker vel de fleste at var en grei lege som forstod deg og ba deg snakke med fastlegen.

Men når man tenker på at om tilsvarende hadde hendt en kvinne, hadde hun blitt bedt om å ikke reise hjem, men ta med barna til et krisesenter og ta ut skilsmisse.

Mulig hadde også barnevern blitt kontaktet.

Så det viser at en mann som deg ikke får samme tilbud som en kvinne får i situasjoner det de blir utsatt for livstruende vold. Noe du jo ble.

Ble volden meldt til Politiet av legen, så det kunne sikres bevis og opprettes en anmeldelse for legemsbeskadigelse? Meget sannsynlig ikke.

Fordi det ikke var en kvinne som ble mishandlet ble ting pakket inn i vatt og legen sa ikke en gang ordene "hun trenger psykolog og du og dine barn trenger beskyttelse" Han sa "kanskje noen av dere når du kommer hjem"..

Og det sier vel i grunnen det meste.

:(

Anonymous poster hash: 0ee28...3a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er både akseptert og normalt å le av vold mot menn, enten det er i hjemmet eller på film. De som ler er av begge kjønn. Likeledes er det helt greit å le av menns (eventuelle/påståtte)små peniser.

Når jeg ler av (såkalt) likestilling blir mange sure......... :klo:

Endret av Gorgonzola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Det som skjedde her tenker vel de fleste at var en grei lege som forstod deg og ba deg snakke med fastlegen.

Men når man tenker på at om tilsvarende hadde hendt en kvinne, hadde hun blitt bedt om å ikke reise hjem, men ta med barna til et krisesenter og ta ut skilsmisse.

Mulig hadde også barnevern blitt kontaktet.

Så det viser at en mann som deg ikke får samme tilbud som en kvinne får i situasjoner det de blir utsatt for livstruende vold. Noe du jo ble.

Ble volden meldt til Politiet av legen, så det kunne sikres bevis og opprettes en anmeldelse for legemsbeskadigelse? Meget sannsynlig ikke.

Fordi det ikke var en kvinne som ble mishandlet ble ting pakket inn i vatt og legen sa ikke en gang ordene "hun trenger psykolog og du og dine barn trenger beskyttelse" Han sa "kanskje noen av dere når du kommer hjem"..

Og det sier vel i grunnen det meste.

:(

Anonymous poster hash: 0ee28...3a0

Er dumt ikke menn blir rådet til å oppsøke krisesentre. siden 2010 er krisesentre også åpne for menn, men det tror jeg veldig få vet. Så tror ikke så mange oppsøker krisesentre for de vet ikke at de kan det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle kommuner plikter å ha et krisetilbud til menn, men mange kommuner har det ikke.

Det problemet som beskrives i denne tråden er underkommunisert så det holder. Vi ser fortsatt at det er "morsom" TV når kvinner slår menn. For eksempel melkereklamen der kvinnen slår mannen i magen. Karl & Co er et klassisk eksempel.

Hjelpeapparatet og rettsvesenet har fortsatt problemer med å skjønne alvoret og det virker som om mediene mener at kun vold mot kvinner er noe som bør fram i lyset.

Selv om forskning viser at menn er valdsoffer i nære relasjoner like ofte som kvinner, virker det som om politikerne mener at menn er mindre verdt, rett og slett. Vold rammer alle og det er på tide at man ihvertfall begynner å ta alle voldsoffer på alvor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...