Gå til innhold

Trøst meg!Jeg har nettopp hatt eksamen i matte muntlig og re


Anglofil

Anbefalte innlegg

Jaja...Her sitter jeg da...Griner mellom linjene i mens jeg skriver....Tårene danner seg til en fin liten dam... icon_cry.gif

Jeg kom selvfølgelig opp i matte,ok tenker dere,å ja da sier jeg,når man som 10.klassing aldri har hatt noen muntlig eksamen før!Riktig nok kom jeg opp i matte prøve muntlig,men dette var helt jævlig...! icon_frown.gif

Jeg kom til det rommet jeg skulle opp i,hilste på ei dame som skulle være sensor..Jeg har hørt om eksamens marerritt,vel dette var ubeskrivelig..Der satt jeg da,helt fersking på dette feltet,begynte å legge ut om oppgaven.Syntes jeg gjorde det riktig bra,men avlikevel hadde jeg en vond magefølelse når jeg gikk hjem....Vel det ergrer meg at denne magefølelsen alltid stemmer!Jeg kom for å få karakteren,og det kom som et sjokk...Og jeg griner...Og griner...Og griner...Og føler fryktelig synd på meg selv!Hehe..Litt tragikomisk.... icon_frown.gif

Karakteren ble en 3'er,for meg et stort nederlag..!Å gå ned fra en opprinnelig 4 på kortet gjorde meg utrolig vondt!Og jeg synes ikke jeg fortjente den heller! icon_mad.gif

Nå har jeg 3,5 i snitt i matte,jeg som absolutt aldri har hatt en 3'er på kortet!Noen synes vel det var på tide for meg å få en 3'er,men jeg sliter utrolig mye for de karakterene jeg har..Derfor gråter jeg nå....Og jeg tør ikke å klage,og jeg vet at det ikke er vits,for det første kan rektor sette karakteren min ytligere ned eller så får jeg ikke mehold....Hva er da vitsen med å klage? icon_rolleyes.gif

Og jeg hadd nok ikke spurt,hadde det ikke vært for at jeg faktisk hadde en god grunn til å klage..Mener nå jeg...

Huff nå ble nesten hele tastaturet blåst bort i røyk,her i kampens hete...Hehe... icon_wink.gif

Vel nå trenger jeg litt oppmuntring,for akkuratt i dag har jeg det,*annnngh*,utrolig sårt....... icon_cry.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

*trøste klemmer*

skjønner at du har det vondt nå. Og vet ikke hva jeg kan gjøre for at du skal føle deg bedre. Men det høres jo ut som om du egentlig har veldig bra karakterer på skolen da, så en treer er ikke så veldig farlig. Men jeg skjønner godt at det er surt å gå ned bare pga en eksamen12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Uffda! Men slapp helt av! Dette går så bra skal du se! Det er faktisk vanlig å få dårligere karakterer på eksamen enn standpunkt! Og en annen ting: Du går "bare" i 10ende enda. Om to år teller ikke den karakteren i det hele tatt! Jeg skjønner nesten ikke hvorfor jeg gadd å stresse sånn med karakterene mine på videregående engang! Jeg har jo fått meg en kjempebra utdannelse nå og det er ingen som bryr seg noe om karakterene min før høyskolen (iallefall ikke fra ungdomsskolen). Jeg mener ikke at du skal gi f... videre! absolutt ikke! Du danner grunnlaget for det videre livet ditt nå, men jeg vil bare få deg til å forstå at det ikke er så ille som du tror. Selv omjeg skjønner hvor håpløst det føles! Snakk med klassekameratene dine! Få ut litt frustrasjon, finn på noe gøy med venner så glemmer du snart denne karakteren!

Håper det går bedre!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for noen oppmuntrende ord...Hehe..Jeg ble bare så på den ...... av en sensor som mente jeg gikk for mye rundt grøten!"Du har mye kunnskap men du gikk for mye rundt grøten.."....Jeg synes det var urettferdig og sette meg ned en karakter på dette..!Da vil jeg faktisk vite hva som skjedde...!Jeg fikk jo egentlig ikke noe svar i det hele tatt og det er det som er frustrerende..!Men når jeg ikke fikk noe svar så fortet meg raskest mulig hjem.....Og her sitter jeg nå... icon_frown.gif

Men takk for støtten da..Hehe..Det er i hverfall godt å få...icon_smile.gif*Hva hadde jeg gjordt uten KG?*..Roser dere....icon_biggrin.gif

(Måtte ringr mamma oxo i stad,få litt mental støtte....Det hjalp litt...icon_wink.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg vet hvordan det der føles, men trøst deg med at ungddomsskolekarakterene faktisk ikke teller videre i det hele tatt!!! Når du kommer inn på videregående er ungdomsskolekarakterene ubetydelig. Irriterende på en måte, men lærerikt på en annen. Jeg la ned masse jobb i lekser på ungdomsskolen, men dette er faktisk uten betydning. Så dette skal du ikke bry deg om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er ikke bortkastet å ha lest på ungdomsskolen for å få gode karakterer selv om karakterene nesten ikke teller til noe mer enn å komme inn på videregående med. Det er nemlig den kunnskapen en tilegner seg som en skal jobbe videre med når en utdanner seg videre. Det være seg matte (som faktisk er viktig i veldig mange yrker), norsk eller andre fag. Noen fag er også viktig for samfunnsforståelse.

Så gråt ikke over en 3-er, hvis du vet du har kunnskapen, den kommer du til å tjene på senere!

- Hilsen ei på 30, som også husker at ungdomsskoleeksamene var tøffe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heppz Yvonne!!

Har medfølelse for deg!!! Matte er mitt livs verste fag.. Jeg hatet det på ungdomsskolen og grunnkurs. Ville ha ekstraundervisning, men fikk aldri dette. X-tra undervisningen var visstnok for de som bråkte for mye i timene.

Jeg er født uten den matematiske delen av hjernen. Har prøvd så hardt å lære det, men det går ikke. Så i 10 klasse hadde jeg gitt opp. Gjorde aldri leksene, og drev med andre ting i timene. Og tror du ikke jeg var så heldig å få matte i eksamen - både skriftlig og muntlig!!!! :cry: Jeg var forberedt på å komme opp til skriftlig. Så det gikk dårlig, men men... brydde meg ikke... Men da jeg ble trekt til muntlig hadde jeg lyst å dø..! Håpet på å komme opp i engelsk el. noe sånt. Så jeg gråt og gråt.... Eksamen gikk faktisk bra likevel. Læreren hjalp meg til å si de rette svarene, og jeg endte opp med en 3'er (hadde 2 i standpkt)! :) Skriftlig fikk jeg 2, men det var vel ikke annet å forvente??!! Var bare glad jeg ikke strøyk.... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest indiangranny

Hei Yvonne :)

Jeg fikk også 3 i matematikk på ungdomskolen,men jeg fikk 6 i matematikk på vidregående skole.Alt ordner seg fagene må bare modnes litt .

Lykke til vidre :D

hilsen og klem fra

indianlady

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...