Gå til innhold

Hvem er smålig her?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det vanlig med felleskonto når man ikke bor sammen? Har aldri gjort det sånn.

Kjæresten og jeg bor ikke engang i samme by akkurat nå, og vi deler likevel økonomi. Vi har ikke felleskonto, men det spiller ingen rolle hvem som betaler.

Skjønner vel forøvrig at vi kanskje er litt mer løsslupne enn andre på akkurat det, men jeg hadde aldri blitt sammen med en som krevde å få tilbakebetalt småbeløp hele tiden, eller skulle dele på krona når man handler mat sammen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjæresten og jeg bor ikke engang i samme by akkurat nå, og vi deler likevel økonomi. Vi har ikke felleskonto, men det spiller ingen rolle hvem som betaler.

Skjønner vel forøvrig at vi kanskje er litt mer løsslupne enn andre på akkurat det, men jeg hadde aldri blitt sammen med en som krevde å få tilbakebetalt småbeløp hele tiden, eller skulle dele på krona når man handler mat sammen.

Det er forskjell på å ikke være streng påvhvem betaler hva når, og begge passer på så ikke det støtt går utover en; og å gi den andre full tilgang til sin konto og styre hvor tusenlappene flyr.

• Liker 2
Skrevet

Ts her.

En annen ting er at før vi bestilte tur og fat ut at broren skulle bli med så vi på et hotell vi ville bo på. Dette hotellet kostet akkurat det samme om vi var 3 eller 4 personer som bodde der. Vi ble enige om å betale halvparten vær på dette rommet før vi visste at broren skulle bli med. Men, da broren ble med så sa han at jeg skulle betale mer enn han på hotellet likevel...

Jeg påpekte at når vi var ute å spiste så bestilte han mat,øl etc for samme sum alene som jeg og ungene spiste for til sammen, så sånn sett mener jeg at jeg har betalt min del der ift hans regning. Han mener det er irrelevant fordi han ikke har kvitteringer og kan regne på det i ettertid...

Jeg ser utifra svarene her inne at v burde ha snakket bedre sammen først så jeg spurte kjæresten om det var greit at jeg betalte halvparten av det beløpet jeg fortsatt skylder siden jeg ikke har så mye å rutte med, han sa at det var greit.

Jeg sa at jeg hadde snakket med sjefen og fikk ordna meg noen ekstra vakter på jobb i jula. Sønnen min skal til sin far i år så jeg kan like godt jobbe. Nå er kjæresten min sur for det fordi han hadde sett frem til å feire jul med meg og sin familie. Jeg svarte at jeg ville jobbe sånn at han kunne få pengene sine men, da var ikke pengene så viktig likevel....

Alt blir galt uansett hva jeg gjør jo...

Anonymous poster hash: 24743...fcb

Asså, du er jo litt dramaqueen du også da. At du satte deg opp på vakter i jula, var fordi du er snurt og sur, og vil gi ham en lærepenge, ikke fordi du fortest mulig vil betale ham pengene du føler det er feil at han skal ha.

Innse at du har kommunisert dårlig, og ikke tenkt over hva du egentlig sa, og dermed pådro deg ekstra kostnader. Noe som er helt fair and square utfra slik du beskriver hva som skjedde. Du sier jo selv at det er snakk om veldig mye penger ekstra for at denne lillebroren var med, og jeg syns det er urimelig av deg å mene at han alene skal dekke hele den ekstrautgiften. Nå har han jo sagt at det er greit at du betaler din del i avdrag, så ikke lag mer bølger enn nødvendig.

Anonymous poster hash: 89fd9...b0c

• Liker 2
Skrevet

Det er forskjell på å ikke være streng påvhvem betaler hva når, og begge passer på så ikke det støtt går utover en; og å gi den andre full tilgang til sin konto og styre hvor tusenlappene flyr.

Enig. Det er greit å ikke tenke på hvem som betaler hva når man er sammen (sånn er det i mitt forhold også), men med felles økonomi tenker jeg at man i det minste har et felles ansvar for den andres utgifter, f.eks. at kjæresten min skulle bare kunne tatt penger fra min konto om han trengte nye sko. Hadde han spurt, hadde han selvfølgelig fått, men det er ikke felles økonomi.

Skrevet

Vel, her går det støtt utover meg. Jeg tjener det tredobbelte av hva han gjør. Jeg har ingen problemer med det. Plutselig snur det.

Anonymous poster hash: 1aad8...4c7

Skrevet

Han burde være glad for å ha muligheten til å ha med broren sin. Synd han ødelegger det med å ikke ville betale det som han burde. Hils og si han må mannen seg opp, og gjøre det som er riktig ovenfor seg selv, deg og broren - altså å betale for sin bror. Ts du har helt rett.

Skrevet

Vel, her går det støtt utover meg. Jeg tjener det tredobbelte av hva han gjør. Jeg har ingen problemer med det. Plutselig snur det.

Anonymous poster hash: 1aad8...4c7

Om du synes det er ok å betale mest, så går det ikke utover deg ;) Med det mener jeg at én støtt blir sittende med regninga, som mener det burde være ganske likt, og derfor føler det er urettferdig. Jeg tjener også mer enn min mann, og betaler mer felles enn han, som jeg synes er riktig.

Og ja, om han trenger sko, så kan han få penger til det. Vi har noen felles kontoer vi begge overfører penger til, men de fleste kontoene mine har ikke han tilgang til. Når jeg betaler mer av fellesen, har han penger til sko på egen konto og slipper slik å spørre ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...