Harlekin Skrevet 28. november 2013 #41 Skrevet 28. november 2013 Sitat fra TS' innlegg nr. 34: Jeg påpekte at når vi var ute å spiste så bestilte han mat,øl etc for samme sum alene som jeg og ungene spiste for til sammen, så sånn sett mener jeg at jeg har betalt min del der ift hans regning. Han mener det er irrelevant fordi han ikke har kvitteringer og kan regne på det i ettertid... Enig med den. Menn spiser ofte mer, og drikker mer! 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2013 #42 Skrevet 28. november 2013 I det øyeblikket du begynner å finregne på hvem som spiser mest, har du mistet retten til å kalle andre smålige... Anonymous poster hash: 15ebd...8d7 3
AnonymBruker Skrevet 28. november 2013 #43 Skrevet 28. november 2013 I det øyeblikket du begynner å finregne på hvem som spiser mest, har du mistet retten til å kalle andre smålige... Anonymous poster hash: 15ebd...8d7 Enig. Hva gjør de når de er ute og spiser ellers? Anonymous poster hash: 2135f...577
AnonymBruker Skrevet 28. november 2013 #44 Skrevet 28. november 2013 Jeg syntes du var snill og omtenksom som foreslo å ta med hans bror også på turen. Det er smålig av han å si at du skal betale for broren hans. Han vet vel at du tjener mindre enn han, og at han betaler ville være det eneste rette å gjøre. Anonymous poster hash: 476f1...e86 3
AnonymBruker Skrevet 28. november 2013 #45 Skrevet 28. november 2013 Jeg syntes du var snill og omtenksom som foreslo å ta med hans bror også på turen. Det er smålig av han å si at du skal betale for broren hans. Han vet vel at du tjener mindre enn han, og at han betaler ville være det eneste rette å gjøre. Anonymous poster hash: 476f1...e86 Det er hun som har sagt at de skal betale. Anonymous poster hash: 2135f...577 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2013 #46 Skrevet 28. november 2013 Det er forskjell på nyansene. I HI er det en avtale mellom barnets mor og paret at disse to partene (barnets mor/paret) skal dele kostnadene. Dermed er det greit i mine øyne at TS forventer at typen tar seg av regningen med mindre de har avtalt noe annet, spesielt med tanke på at hun har sitt eget barn å betale for. I det neste innlegget (som jeg siterte) kommer det frem at det er TS som avtalte med kjæresten at de skulle dele på oppholdet (TS/kjæresten). Her burde de dele kostnadene som avtalt. Les hovedinnlegget en gang til. TS skriver der det samme som senere: vi ble enige om at siden det var vi som spurte om å ta han med oss så skulle hun betale flybillett også også skulle vi stå for hotell og opphold. Anonymous poster hash: 93082...2d4 Senere presiserte hun bare at forslaget om både ta med seg gutten og betale opphold, kom fra henne. Jeg forstod iallefall allerede ved å lese HI at her hadde TS kommunisert dårlig.... Anonymous poster hash: 87d10...dfa
twang Skrevet 28. november 2013 #49 Skrevet 28. november 2013 Vis han denne meldingen. En person som ikke vil betale for sin lillebror er et utrolig dårlig forbilde for den lillebroren, jeg hadde tatt det som en SELVFØLGE at jeg skulle betale alt for lillebroren hvis han ble med. Han virker som en smålig og gjerrig person, hvis en person er sånn til vanlig så ser ikke jeg hvordan man kan leve med det, at han skal telle hver ting han har betalt for og hver ting du har betalt for. Så lenge begge to har mat på bordet, penger til husleien og noe til overs for ferie og fritid skal man ikke klage. 2
Gjest Linneah2013 Skrevet 28. november 2013 #50 Skrevet 28. november 2013 Jeg og min kjæreste var på en 3 uker lang ferie i begynnelsen av november. Før vi bestilte tur kom jeg med et forslag om at vi skulle ta med lillebroren til kjæresten min. Han er like gammel som min sønn og han har ikke vært utenlands før så jeg tenkte det var gøy for han og få reise. Kjæresten min syntes det var en god ide så vi snakket med moren. Hun har ikke så veldig god økonomi men, vi ble enige om at siden det var vi som spurte om å ta han med oss så skulle hun betale flybillett også skulle vi stå for hotell og opphold. Kjæresten min la ut for turen for oss alle med unntak av flybilletter, han betalte for sin egen og jeg for min og sønnen min sin. Vi avtalte at jeg skulle tilbake betale han nå som halv skatten kommer. Jeg har hele tiden gått ut ifra at vi skulle betale 50/50 på oppholdet og førte derfor halvparten over på kontoen hans i går kveld. Jeg fikk beskjed istad fra han om at det manglet noen kroner. Jeg sa at jeg hadde overført halvparten. Han sa at det stemte men at jeg skulle betale mer. Da jeg spurte hvorfor sa han at det var fordi at det var min ide å ta med broren hans så da skulle jeg også betale for halvparten av det broren kostet. Han mener da at jeg skal betale for meg selv, sønnen min og halvparten av broren, mens han skal betale for seg selv og halvparten av broren... Jeg syntes det er skikkelig urettferdig fordi jeg tross alt har sønnen min og har mindre inntekt enn han. Han sier at det er mitt ansvar fordi det er min sønn. Han har jo rett i det men, jeg hadde aldri tatt med broren hans om jeg visste dette på forhånd, jeg har rett og slett ikke råd. Da jeg sa dette til han fikk jeg beskjed om at jeg var smålig... Anonymous poster hash: 93082...2d4 Det var veldig smålig av han, det er tross alt hans bror, og han sa ja til å ta han med. Nei, jeg synes ikke du skal betale mer enn halvparten av turen.
ViljaH Skrevet 28. november 2013 #51 Skrevet 28. november 2013 Det var moren hans som sa at hun kun hadde x antall kr å bruke og den summen var det flybilletten kostet. Så sa jeg til kjæresten min at da kunne vel vi stå for opphold. Han sa at det var greit og så snakket vi ikke mere om det før nå. Jeg gikk da tydeligvis utifra 50/50 og han gjorde ikke det...Anonymous poster hash: 24743...fcb Her bommet du. Du bestemte over hans penger, at han skulle dekke opphold. Enten burde du latt mannen svare, ellers så snakker du for "begge". Altså at dere sammen vil dekke brorens opphold. Mannen burde i etterkant insistert på 50/50 siden det er hans bror, men når han ikke gjør det, sitter du fast i egne utsagn. 1
Gjest Linneah2013 Skrevet 28. november 2013 #52 Skrevet 28. november 2013 Det var moren hans som sa at hun kun hadde x antall kr å bruke og den summen var det flybilletten kostet. Så sa jeg til kjæresten min at da kunne vel vi stå for opphold. Han sa at det var greit og så snakket vi ikke mere om det før nå. Jeg gikk da tydeligvis utifra 50/50 og han gjorde ikke det... Anonymous poster hash: 24743...fcb Men da stiller det seg annerledes enn jeg først trodde. Moren hans betalte flybilletten og du sa dere kunne stå for oppholdet, det betyr at du sa til han at dere skulle dele for brorens opphold. Så kjæresten din har rett i at du skal betale halvparten av brorens ferie da.
BritneyBitch Skrevet 28. november 2013 #53 Skrevet 28. november 2013 Skjønner ikke at folk gidder å være i forhold uten felles økonomi. Du skylder meg 34,50,- liksom. Kan jeg dele seng med noen, så kan jeg jammen dele lommebok også, og det uavhengig av hvem som tjener mest. 1
Eriks Skrevet 28. november 2013 #54 Skrevet 28. november 2013 Skjønner ikke at folk gidder å være i forhold uten felles økonomi. Du skylder meg 34,50,- liksom. Kan jeg dele seng med noen, så kan jeg jammen dele lommebok også, og det uavhengig av hvem som tjener mest. Er det vanlig med felleskonto når man ikke bor sammen? Har aldri gjort det sånn.
Gjest Skrevet 28. november 2013 #55 Skrevet 28. november 2013 Slik jeg ser det: Du betaler for din sønns billett og han for sin bror. Enig med flere her: Koselig at du foreslo å ta med broren hans og da synes jeg det er meget rart at han automatisk tenkte at du skulle betale for halvparten av den billetten? I alle fall når din sønn allerede skulle være med og du har dårligere råd. 1
Lea2 Skrevet 28. november 2013 #56 Skrevet 28. november 2013 Dere skulle kanskje ha diskutert dette på egenhånd før dere tilbød dere å ta med lillebroren på ferie og funnet ut av hvordan utgiftene skulle ordnes, men sånn i ettertid synes jeg det er smålig av ham.. forutsatt at han ikke tjener mye mindre enn deg eller har mindre å rutte med av en eller annen grunn. Jeg kan forstå om han følte seg overkjørt om det er sånn at du umiddelbart foreslo at dere skulle betale for lillebroren. Jeg hadde blitt litt furt om min partner hadde tatt en slik avgjørelse spontant på vegne av oss begge ovenfor min familie, i alle fall der og da. Men jeg hadde nok ikke krevd eller forventet at partneren skulle betale mer av ferien totalt enn meg. 50/50 høres logisk ut for meg. Det kan da ikke bli så veldig mye ekstra for denne ekstrapassasjeren heller... regner med at han ikke hadde eget rom og spiste som en voksen mann..
Gjest Eurodice Skrevet 28. november 2013 #57 Skrevet 28. november 2013 Dere skulle kanskje ha diskutert dette på egenhånd før dere tilbød dere å ta med lillebroren på ferie og funnet ut av hvordan utgiftene skulle ordnes, men sånn i ettertid synes jeg det er smålig av ham.. forutsatt at han ikke tjener mye mindre enn deg eller har mindre å rutte med av en eller annen grunn. Jeg kan forstå om han følte seg overkjørt om det er sånn at du umiddelbart foreslo at dere skulle betale for lillebroren. Jeg hadde blitt litt furt om min partner hadde tatt en slik avgjørelse spontant på vegne av oss begge ovenfor min familie, i alle fall der og da. Men jeg hadde nok ikke krevd eller forventet at partneren skulle betale mer av ferien totalt enn meg. 50/50 høres logisk ut for meg. Det kan da ikke bli så veldig mye ekstra for denne ekstrapassasjeren heller... regner med at han ikke hadde eget rom og spiste som en voksen mann.. TS skriver i et innlegg at hennes samboers forbruk alene av mat og drikke var like høyt som de tre andres til sammen. Derfor blir det urettferdig, synes jeg, at han skal kreve enda mer av TS enn 50/50-deling.
Lea2 Skrevet 28. november 2013 #58 Skrevet 28. november 2013 TS skriver i et innlegg at hennes samboers forbruk alene av mat og drikke var like høyt som de tre andres til sammen. Derfor blir det urettferdig, synes jeg, at han skal kreve enda mer av TS enn 50/50-deling. Jeg tok ikke den med i beregningen og synes det blir flisespikkeri.. det skulle vært diskutert på forhånd (før de tilbød seg å betale for broren) og delt 50/50 uansett hvordan man vrir og vender på det i min bok.
AnonymBruker Skrevet 28. november 2013 #59 Skrevet 28. november 2013 Dump han. Dette er for dumt! Anonymous poster hash: 4a147...f46
AnonymBruker Skrevet 28. november 2013 #60 Skrevet 28. november 2013 Jeg tror at han fant ut etter at dere kom hjem hvor mye det ble, og at han da bestemte seg for at han bare skulle betale hva han hadde tenkt seg i utgangspunktet. Slik det er nå, selv med 50/50 har du betalt FOR MYE, iogm at han spiste og drakk for 3! Anonymous poster hash: 4a147...f46
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå