AnonymBruker Skrevet 28. november 2013 #1 Skrevet 28. november 2013 Jeg og min kjæreste var på en 3 uker lang ferie i begynnelsen av november. Før vi bestilte tur kom jeg med et forslag om at vi skulle ta med lillebroren til kjæresten min. Han er like gammel som min sønn og han har ikke vært utenlands før så jeg tenkte det var gøy for han og få reise. Kjæresten min syntes det var en god ide så vi snakket med moren. Hun har ikke så veldig god økonomi men, vi ble enige om at siden det var vi som spurte om å ta han med oss så skulle hun betale flybillett også skulle vi stå for hotell og opphold. Kjæresten min la ut for turen for oss alle med unntak av flybilletter, han betalte for sin egen og jeg for min og sønnen min sin. Vi avtalte at jeg skulle tilbake betale han nå som halv skatten kommer. Jeg har hele tiden gått ut ifra at vi skulle betale 50/50 på oppholdet og førte derfor halvparten over på kontoen hans i går kveld. Jeg fikk beskjed istad fra han om at det manglet noen kroner. Jeg sa at jeg hadde overført halvparten. Han sa at det stemte men at jeg skulle betale mer. Da jeg spurte hvorfor sa han at det var fordi at det var min ide å ta med broren hans så da skulle jeg også betale for halvparten av det broren kostet. Han mener da at jeg skal betale for meg selv, sønnen min og halvparten av broren, mens han skal betale for seg selv og halvparten av broren... Jeg syntes det er skikkelig urettferdig fordi jeg tross alt har sønnen min og har mindre inntekt enn han. Han sier at det er mitt ansvar fordi det er min sønn. Han har jo rett i det men, jeg hadde aldri tatt med broren hans om jeg visste dette på forhånd, jeg har rett og slett ikke råd. Da jeg sa dette til han fikk jeg beskjed om at jeg var smålig... Anonymous poster hash: 93082...2d4
AnonymBruker Skrevet 28. november 2013 #3 Skrevet 28. november 2013 Vet ikke jeg, MEN det var dumt å ikke avklare dette på forhånd. Men,men!!Anonymous poster hash: 50b9f...055 1
Skilpadden Skrevet 28. november 2013 #4 Skrevet 28. november 2013 (endret) Dette er faktisk smålig av han. Dere er i et forhold, og han teller hver eneste krone? ... en ekte gentleman hadde aldri gjort noe slikt. Endret 28. november 2013 av Skilpadden 13
Løvetanten Skrevet 28. november 2013 #5 Skrevet 28. november 2013 Jeg er enig med deg om at turen burde deles 50/50. Om broren hans ikke hadde blitt med, hadde han betalt halvparten av det sønnen din sine utgifter hadde kommet på? 4
Rosewood Skrevet 28. november 2013 #6 Skrevet 28. november 2013 Jeg synes han virker smålig og gjerrig. 4
AnonymBruker Skrevet 28. november 2013 #7 Skrevet 28. november 2013 Vet ikke jeg, MEN det var dumt å ikke avklare dette på forhånd. Men,men!!Anonymous poster hash: 50b9f...055 Ja, det var veldig dumt. Men i mitt hode går det liksom automatikk i å tenke at to voksne med 1 barn "hver" = 50/50 løsning.. Anonymous poster hash: 24743...fcb 4
Harlekin Skrevet 28. november 2013 #8 Skrevet 28. november 2013 (endret) Det er jo hans bror, klart han skal betale for ham! Er det mulig ... Da kan du jo si at det er hans ansvar å betale for sin lillebror, når det er ditt ansvar å betale for din sønn. Makan til gjerrig og smålig fyr. Endret 28. november 2013 av Harlekin 4
AnonymBruker Skrevet 28. november 2013 #9 Skrevet 28. november 2013 Jeg er enig med deg om at turen burde deles 50/50. Om broren hans ikke hadde blitt med, hadde han betalt halvparten av det sønnen din sine utgifter hadde kommet på? Nei, det hadde han ikke. Han sier at det er fordi vi ikke bor sammen. Han sier at vi kan ha fells økonomi om vi bli samboere men, frem til det er det ditt og mitt løsning som gjelder. Anonymous poster hash: 24743...fcb
Løvetanten Skrevet 28. november 2013 #10 Skrevet 28. november 2013 Nei, det hadde han ikke. Han sier at det er fordi vi ikke bor sammen. Han sier at vi kan ha fells økonomi om vi bli samboere men, frem til det er det ditt og mitt løsning som gjelder. Anonymous poster hash: 24743...fcb Da er det han som skal betale for sin bror. Helt klart. 1
Gjest Summers Skrevet 28. november 2013 #11 Skrevet 28. november 2013 Gratulerer du er nok sammen med en uten sosiale antenner. 8
AnonymBruker Skrevet 28. november 2013 #12 Skrevet 28. november 2013 Det er jo hans bror, klart han skal betale for ham! Er det mulig ... Da kan du jo si at det er hans ansvar å betale for sin lillebror, når det er ditt ansvar å betale for din sønn. Makan til gjerrig og smålig fyr. Jeg sa det til han. Men, fikk da beskjed om at jeg måtte skjønne at jeg skulle betale for en unge som det var min ide og ta med... Anonymous poster hash: 24743...fcb
Rosewood Skrevet 28. november 2013 #13 Skrevet 28. november 2013 Jeg sa det til han. Men, fikk da beskjed om at jeg måtte skjønne at jeg skulle betale for en unge som det var min ide og ta med... Anonymous poster hash: 24743...fcb Herregud, er det mulig. Klart det er han som skal betale for broren sin
charactouy Skrevet 28. november 2013 #14 Skrevet 28. november 2013 Nei, det hadde han ikke. Han sier at det er fordi vi ikke bor sammen. Han sier at vi kan ha fells økonomi om vi bli samboere men, frem til det er det ditt og mitt løsning som gjelder.Anonymous poster hash: 24743...fcb Da minner du ham på det, og sier "din bror, dine utgifter". Så hadde jeg revurdert hele forholdet. 3
Harlekin Skrevet 28. november 2013 #15 Skrevet 28. november 2013 Jeg sa det til han. Men, fikk da beskjed om at jeg måtte skjønne at jeg skulle betale for en unge som det var min ide og ta med... Anonymous poster hash: 24743...fcb Vet du hva. Det er ikke "en unge", det er broren hans! Beklager, men dette er dårlig oppførsel av kjæresten din. Er han grei på andre områder? 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2013 #16 Skrevet 28. november 2013 Da minner du ham på det, og sier "din bror, dine utgifter". Så hadde jeg revurdert hele forholdet. Wow, det gikk fort. Kanskje det er en grunn til at han tenker slik. At TS kanskje har godt noe lignende mot ham. Dømmene much? Det gjelder forsåvidt 80% av svarene. Dere vet ingenting om disse 2, hold dere til tema og ikke døm folk dere ikke kjenner.. Kjerringer Anonymous poster hash: 38282...af9
charactouy Skrevet 28. november 2013 #17 Skrevet 28. november 2013 Wow, det gikk fort. Kanskje det er en grunn til at han tenker slik. At TS kanskje har godt noe lignende mot ham. Dømmene much? Det gjelder forsåvidt 80% av svarene. Dere vet ingenting om disse 2, hold dere til tema og ikke døm folk dere ikke kjenner.. KjerringerAnonymous poster hash: 38282...af9 Med et så ulikt syn på noe så grunnleggende som begrepene "mitt" og "ditt", tviler jeg på at jeg hadde giddet fortsette et forhold.
Lykkelise Skrevet 28. november 2013 #18 Skrevet 28. november 2013 Hvem av dere var det som foreslo at moren til broren til din samboer bare skulle betale fly?
AnonymBruker Skrevet 28. november 2013 #19 Skrevet 28. november 2013 Med et så ulikt syn på noe så grunnleggende som begrepene "mitt" og "ditt", tviler jeg på at jeg hadde giddet fortsette et forhold. De bor jo ikke sammen engang. Du vet ikke hvor lenge de har vært sammen heller vel? Du er enten veldig "prinsippfast" eller så tenker du deg bare ikke om. Jeg har vært sammen med samboeren min i 2 år, og alt mitt er enda ikke hennes. Det handler om "rettferdighet". Slik TS beskriver det høres typen ut som en idiot, men det vet vi ikke, og jeg synes folk skal holde seg for god til å dømme uten å vite noen ting egentlig. Anonymous poster hash: 38282...af9
AnonymBruker Skrevet 28. november 2013 #20 Skrevet 28. november 2013 Vet du hva. Det er ikke "en unge", det er broren hans! Beklager, men dette er dårlig oppførsel av kjæresten din. Er han grei på andre områder? Ja, han er veldig snill ellers. Han har alltid vært raus med sønnen min både med å gi han tid og fine gaver. I sommer f.eks så tok han med sønnen på tusenfryd en dag jeg måtte jobbe og han har aldri bedt meg om penger for det. Tror det hele bugner i at han ønsker å kjøpe seg ny motorsykkel til våren og trenger derfor alle pengene han kan få. Han ser derfor sikkert sitt snitt til å skaffe noen ekstra tusenlapper. Vi var på en veldig dyr ferie så det er ganske mye jeg skal betale han hvis vi skal dele det som han vil og ikke 50/50. Anonymous poster hash: 24743...fcb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå