Gå til innhold

"Godt voksen" - hva betyr det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest BettyBoop

Jeg er preteen til dagen jeg dør! nekter for at jeg har gått gjennom puberteten, dette har flere fordeler, blant annet at jeg kan sitte i sandkassa og leke med dinosaur leker hele dagen.

Jeg liker deg Gunfreak. Jeg vil væme å leke med dinosaurer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg liker å strekke det begrepet fordi jeg vet at mange på 40 føler seg unge. Og førti nå er ikke som førti før i tiden. Jeg syns man er så ung som man føler seg derfor er det mye koseligere med mine aldersbåser enn dine. Den 50 til hundre angrer jeg litt på da. Kanskje 70 til 100 siden jeg syns godt voksen er en snill måte å si eldre på. 18 åringer vil jeg kalle ungdom

Ja dine aldersbåser er sikkert hyggeligere, men de beskriver ikke en aldersgruppe da.

Når jeg hører "ungdom", tenker jeg på unge mennesker mellom 13 og 18/19, etter dette er de unge voksne fram til de er etablerte/forsørger seg selv.

Og jeg må si at jeg stusser veldig når jeg hører mennesker i slutten av 20-åra beskrive seg selv som ungdommer.

Det virker som om det er utrolig viktig for mange å strekke ungdomstiden til langt inn i voksenlivet, men hva er problemet med å bli betegnet som "voksen" eller "godt voksen"?

Det sier jo ingenting om personen, det beskriver bare sånn ca hvor mange år personen har levd, hverken mer eller mindre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Ja dine aldersbåser er sikkert hyggeligere, men de beskriver ikke en aldersgruppe da.

Når jeg hører "ungdom", tenker jeg på unge mennesker mellom 13 og 18/19, etter dette er de unge voksne fram til de er etablerte/forsørger seg selv.

Og jeg må si at jeg stusser veldig når jeg hører mennesker i slutten av 20-åra beskrive seg selv som ungdommer.

Det virker som om det er utrolig viktig for mange å strekke ungdomstiden til langt inn i voksenlivet, men hva er problemet med å bli betegnet som "voksen" eller "godt voksen"?

Det sier jo ingenting om personen, det beskriver bare sånn ca hvor mange år personen har levd, hverken mer eller mindre.

Hvorfor er det stusslig? Det er mye mer stusslig å skulle være voksen og kjedelig og seriøs bare fordi man er i en viss alder. Klart er man over 20 så er man voksen når man må, men det er viktig å ha barnet i seg hele livet syns jeg.

Og ikke alle kommer i etableringsfasen på samme tid heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det stusslig? Det er mye mer stusslig å skulle være voksen og kjedelig og seriøs bare fordi man er i en viss alder. Klart er man over 20 så er man voksen når man må, men det er viktig å ha barnet i seg hele livet syns jeg.

Og ikke alle kommer i etableringsfasen på samme tid heller.

Som deg mener jeg det er viktig å ha barnet i seg gjennom hele livet.

Jeg er fremdeles leken, kan føle meg like usikker som jeg gjorde som 16-åring, eller være like fnisete som jeg var som 12-åring, selv om jeg nærmer meg det som jeg selv betegner som "godt voksen".

Men jeg mener også at det ikke er alder som definerer et menneske, og som sagt at en aldersbetegnelse ikke sier noe som helst annet om meg, enn hvor mange år jeg har levd, og derfor har jeg ingen problemer med å si at jeg er voksen, eller snart middelaldrende hvis jeg ikke vil oppgi nøyaktig alder.

Og ps: Jeg sa ikke at det var stusselig, men at jeg stusser veldig når jeg hører at voksne mennesker selv betegner seg som ungdommer.

Å stusse på noe, er det samme som å lure på noe.

Endret av Spirula
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...