miramis Skrevet 9. desember 2013 #441 Skrevet 9. desember 2013 Hvor skal man ha glass og tallerkener og kopper og kar? Hvor skal tørrvarene stå? De færreste kjøkken er store nok til at underskap rommer alt jeg trenger på et kjøkken. Skulle kjøkkenet være så stort at alt fikk plass i underskap ville det blitt mye løping hit og dit. Har til gode å se et kjøkken uten overskap hvor dette er en god løsning. Vis meg gjerne bilder. Nå er jeg høy da, så jeg foretrekker å plukke noe rett ut av et overskap i stedet for å måtte bøye meg for å grave noe ut av et underskap. Jeg elsker at plassen på kjøkkenet utnyttes til det fulle, helt opp til taket. Jeg vil helst slippe å ha ting i boden eller i stua. Det verste er derimot overskap uten dører eller bare hyller på kjøkkenet. Svært upraktisk. Alt blir jo fullt av støv og fett. Skrev i kommentaren "hvis kjøkkenet er stort nok". Mitt fungerer flott, ikke jeg som lagde planløsningrn men jeg får lett plass til alt. Slikt går vel bare i store eneboliger. Har man en solid kjøkkenøy får man jo opp til 6 store skuffer der og.
Sissan1 Skrevet 9. desember 2013 #442 Skrevet 9. desember 2013 Jeg har til alle tider desperat prøvd å like den her stilen her, men nei. http://www.thisoldhouse.com/toh/photos/0,,20622641,00.html WHY? Den er da enklest å ikke like?
Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2013 #443 Skrevet 9. desember 2013 WHY? Den er da enklest å ikke like? Jo, egentlig.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2013 #444 Skrevet 9. desember 2013 Den verste interiørdetaljen jeg vet om er pyntebokstaver hvor det feks står "HOME" eller "LOVE". Skilt med klisjeaktige ordtak er også teit, eller enda verre: Wallpaper med tekst i snirklete bokstaver. Utrolig at dette er så populært! Anonymous poster hash: c5076...28c 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2013 #445 Skrevet 9. desember 2013 Inspirert av tråden "hvilke interiørdetaljer elsker du": Jeg hater først og fremst veggord (tror jeg spyr neste gang jeg ser "carpe diem" malt på en vegg!), pyntebokstaver formet til f.eks ordene HOME og LOVE, pelspledd, vimpler, lysestaker i fattigmannssølv, paljettputer, gamle, slitte dører som sengegavler, pallebord, med eller uten digre hjul, madonnafigurer, pidestaller, englevinger (herregud, jeg så i en blogg at de hadde festet noen digre noen bak på hver eneste spisestuestol! ), ugler, telysholdere med glassmosaikk, gamle, slitne, smårutete vinduer som pynt, og "slitte" malte tremøbler som er splitter nye, Så enig med deg!! Hater også rococotapet, fugletapet, rosemønstertapet, talerkenhyller, blonder på puter, gardiner osv, tråndstoler, duker og bordløpere. Mønster på ALT som lys, talerkner, duker, gardiner, puter og pledd. Missliker også rosemønster, at ALT av møbler må være hvitt, slitt eller brunt. Anonymous poster hash: 8332f...604 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2013 #446 Skrevet 9. desember 2013 SLIKE stoler. Skulle hatt godt betalt for å ha noe sånt i huset mitt! Synes også glassbord er skikkelig stygt, og persiske tepper. Kombinasjon av svart og hvitt er heller ikke pent, heller ikke slike lamper. Anonymous poster hash: f0c53...65d Åjj, de stolene var skikkelig fæle også.. Anonymous poster hash: c5076...28c 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2013 #447 Skrevet 9. desember 2013 Hater ingenting, men liker ikke og vil aldri finnes hjemme hos meg: Furu - som i gulv, vegger, tak, trapper og trappegelender Dyrehoder på vegg Rosemalt Broderte bilder Div bokstaver og kloke ord på vegg Når hjemmet er stylet at mor henger barnas selvlagte julepynt på en lite synlig plass for å ikke ødelegge helheten i stilen. Undrer meg også på chabby chick og villpaprika og div andre stiler, hvor er mannfolka? Ser ikke for meg at en mann kan bo i slike rom. Anonymous poster hash: 9024c...fb8 3
Belle de Jour Skrevet 9. desember 2013 #448 Skrevet 9. desember 2013 Er enig i så mye her - alt i hovedinnlegget, samt fransk tekst på diverse saker og ting. Som regel med helt random tekst. Må dessuten legge til sofa/stol med kappe a la disse: http://www.skeidar.no/produkter/stue/sofa/stoffsofa/bris-sofa Ellers synes jeg vinglass skal ha en klassisk form, kunne aldri kjøpt slike: http://fotballfrue.no/wp-content/uploads/2012/05/DSC08364.jpg Andre ting som ikke kommer over min dørstokk: glassbord på stua, slike skåler der det står "smågodt" på, eller et slik "TV-alter", altså at stuas midtpunkt er den digre flatskjermen med et stort hyllekompleks rundt den, som automatisk tar mye oppmerksomhet.
Britt Banditt Skrevet 9. desember 2013 #449 Skrevet 9. desember 2013 Må si jeg synder mye her i følge en del av dere http://www.bohus.no/produkter/lamper/taklamper/donau-taklampe/ Jeg har en sånn her i gangen, den har blitt nevnt. http://www.skeidar.no/produkter/houston-teppe Jeg har dette teppet under salongbordet. Her synder jeg to ganger. Teppe og stjerner Jeg har også en løper på den ene skjenken Jeg har pledd i stua! Og puter (men bare to da ) i sofaen! Jeg har laminatgulv som "later som det er laget av tre" (men det var her når vi flytta inn da )! Jeg har en "stressless"-aktig stol (som jeg har arva, men jeg kaster den ikke, for den er så god å sitte i ). Lilla! Jeg har lilla gardiner! Forøvrig er jeg enig i veldig mye av det som sies her, er spesielt lei av veggord, og HOME/LOVE. DET kommer ikke inn i mitt hjem 1
Alice123 Skrevet 9. desember 2013 #450 Skrevet 9. desember 2013 Jeg har et grufullt hvitt vitrineskap i "landlig" stil (IKKE chabby cick, altså!). Og det vitrineskapet er fyllt med... NIPS. Dyrt var skapet også! Jeg er innerst inne en sucker for grov industristil, og ANER ikke hva jeg tenkte med da jeg kjøpte det! 4
Malum Skrevet 9. desember 2013 Forfatter #451 Skrevet 9. desember 2013 (endret) Jeg har et grufullt hvitt vitrineskap i "landlig" stil (IKKE chabby cick, altså!). Og det vitrineskapet er fyllt med... NIPS. Dyrt var skapet også! Jeg er innerst inne en sucker for grov industristil, og ANER ikke hva jeg tenkte med da jeg kjøpte det! Mal det mørk grått eller svart! Endret 9. desember 2013 av Bodillen
Gjøa Skrevet 9. desember 2013 #452 Skrevet 9. desember 2013 Skrev i kommentaren "hvis kjøkkenet er stort nok". Mitt fungerer flott, ikke jeg som lagde planløsningrn men jeg får lett plass til alt. Slikt går vel bare i store eneboliger. Har man en solid kjøkkenøy får man jo opp til 6 store skuffer der og. Joda, jeg så at du skrev det Det er bare det at jeg aldri har jobbet i, eller sett bilder av et kjøkken hvor kjøkken uten overskap har vært en god løsning (kanskje med unntak av restaurant/institusjonskjøkken, men det blir jo noe annet). Det er derfor jeg ikke liker det. Skjønner jo at det kan være greit om du ikke når opp til skapet. Det jeg misliker mest med interiørdetaljer er dårlige løsninger (spesielt på kjøkken og bad), og da går jeg ut i fra mine behov og arbeidsvaner. Jeg skal prøve å tenke at det er småfolk som bor i huset neste gang jeg ser bilder av sånne kjøkken.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2013 #453 Skrevet 9. desember 2013 Joda, jeg så at du skrev det Det er bare det at jeg aldri har jobbet i, eller sett bilder av et kjøkken hvor kjøkken uten overskap har vært en god løsning (kanskje med unntak av restaurant/institusjonskjøkken, men det blir jo noe annet). Det er derfor jeg ikke liker det. Skjønner jo at det kan være greit om du ikke når opp til skapet. Det jeg misliker mest med interiørdetaljer er dårlige løsninger (spesielt på kjøkken og bad), og da går jeg ut i fra mine behov og arbeidsvaner. Jeg skal prøve å tenke at det er småfolk som bor i huset neste gang jeg ser bilder av sånne kjøkken. Jeg synes det er ukoselig også jeg. Anonymous poster hash: 29305...2ba 1
Alice123 Skrevet 9. desember 2013 #454 Skrevet 9. desember 2013 Mal det mørk grått eller svart! Jeg har tenkt tanken, men da må jeg pusse ned pokkerskapen også. Det er glassdører mef mye krimskrams og lister og greier. Så er det ikke nødvendigvis fargen (selv om jeg har angret dypt på den også), men FORMEN som er drt verste. Landlig og tradisjonelt (men ikke villapaprika/chabby cick/fransk landstil). Jeg var så dust at jeg kjøpte spisestuemøbler og sjenk i sammr serie. Så det er ikke bare å kaste ut elendigheta for da følger halve stua og en del kroner... Gud jeg angrer. Det er ikke det at de er STYGGE. For det er jo pene møbler. Men jeg vil bare ikke ha det slik i mitt hjem. Jeg har aldri likt den stilen heller, jeg forstår ikke hva jeg tenkte på!
Malum Skrevet 9. desember 2013 Forfatter #455 Skrevet 9. desember 2013 Jeg har tenkt tanken, men da må jeg pusse ned pokkerskapen også. Det er glassdører mef mye krimskrams og lister og greier. Så er det ikke nødvendigvis fargen (selv om jeg har angret dypt på den også), men FORMEN som er drt verste. Landlig og tradisjonelt (men ikke villapaprika/chabby cick/fransk landstil). Jeg var så dust at jeg kjøpte spisestuemøbler og sjenk i sammr serie. Så det er ikke bare å kaste ut elendigheta for da følger halve stua og en del kroner... Gud jeg angrer. Det er ikke det at de er STYGGE. For det er jo pene møbler. Men jeg vil bare ikke ha det slik i mitt hjem. Jeg har aldri likt den stilen heller, jeg forstår ikke hva jeg tenkte på! Aj, for en ulykke! Men du trenger ikke pusse det ned for å male, altså. Du trenger bare vaske det, og bruke heftgrunn på første strøk! Kjenner jeg blir skikkelig ivrig på dine vegne her nå 2
Alice123 Skrevet 9. desember 2013 #456 Skrevet 9. desember 2013 Aj, for en ulykke! Men du trenger ikke pusse det ned for å male, altså. Du trenger bare vaske det, og bruke heftgrunn på første strøk! Kjenner jeg blir skikkelig ivrig på dine vegne her nå Nå må du ikke sette meg i gang med et dødsdømt prosjekt sånn rett oppunder jul da... 4
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2013 #457 Skrevet 9. desember 2013 Jeg klarer ikke skap helt opp under taket lengre, det betyr, dra frem stolen, klyve opp, vakle litt, og skjelven og forsiktig nedatt igjen. Så mitt neste kjøkken må bli litt mer praktisk fra gulvhøyde Da velger jeg mye heller åpne hyller som jeg kan rekke uten å klyve opp på en stol. Noe annet jeg misliker er alle de elektriske tingene mange må ha på kjøkkenet. Stavmikser, blender, kaffetrakter, vannkoker, tekoker, microbølgeovn, oppvaskmaskin, grill, sandwichtoaster, brødrister. Og ikke glem service til de fire årstider, høytider, ulike glass til saft, jegermeister, conjakk osv. Og de som har et kjøkken med ørten kjøkkenskap og enda snakker om at de har for liten plass????? Anonymous poster hash: c5799...430 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2013 #458 Skrevet 9. desember 2013 Jeg har tenkt tanken, men da må jeg pusse ned pokkerskapen også. Det er glassdører mef mye krimskrams og lister og greier. Så er det ikke nødvendigvis fargen (selv om jeg har angret dypt på den også), men FORMEN som er drt verste. Landlig og tradisjonelt (men ikke villapaprika/chabby cick/fransk landstil). Jeg var så dust at jeg kjøpte spisestuemøbler og sjenk i sammr serie. Så det er ikke bare å kaste ut elendigheta for da følger halve stua og en del kroner... Gud jeg angrer. Det er ikke det at de er STYGGE. For det er jo pene møbler. Men jeg vil bare ikke ha det slik i mitt hjem. Jeg har aldri likt den stilen heller, jeg forstår ikke hva jeg tenkte på! Men da selger du det! Eller bytter det til et sånt skap som du vil ha. Anonymous poster hash: c5799...430 1
Gjest Bond Skrevet 9. desember 2013 #459 Skrevet 9. desember 2013 Nå må du ikke sette meg i gang med et dødsdømt prosjekt sånn rett oppunder jul da... Mye man kan finne forholdsvis rimelig på Finn så jeg hadde nok satset på å bytte ut det hele..
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2013 #460 Skrevet 9. desember 2013 Jeg klarer ikke skap helt opp under taket lengre, det betyr, dra frem stolen, klyve opp, vakle litt, og skjelven og forsiktig nedatt igjen. Så mitt neste kjøkken må bli litt mer praktisk fra gulvhøyde Da velger jeg mye heller åpne hyller som jeg kan rekke uten å klyve opp på en stol. Noe annet jeg misliker er alle de elektriske tingene mange må ha på kjøkkenet. Stavmikser, blender, kaffetrakter, vannkoker, tekoker, microbølgeovn, oppvaskmaskin, grill, sandwichtoaster, brødrister. Og ikke glem service til de fire årstider, høytider, ulike glass til saft, jegermeister, conjakk osv. Og de som har et kjøkken med ørten kjøkkenskap og enda snakker om at de har for liten plass????? Anonymous poster hash: c5799...430 Jeg tenker at det er bedre at det går helt opp til taket og så kan man lagre ting man bruker sjeldent i de øverste hyllene, enn at at et er et tomrom oppå skapet og så blir alle ting man setter oppå synlig. Da må man gjerne kun sette oppå pene ting og vaske der ofte. Men når skapet går helt opp kan man stue vekk det man sjeldent bruker og så slipper man å tenke mer på det Anonymous poster hash: 29305...2ba 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå